Auteur Topic: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège  (gelezen 14717 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #60 Gepost op: januari 24, 2018, 12:08:29 pm »
Sommige zijn wel heel streng voor Iseka!

Die jongen moest de hele match zijn flank aflopen, de passen die hij dan kreeg waren nooit op maat, ofwel achter hem, te ver naast hem waardoor zijn controle meestal mislukte.
Het siert je dat je die jongen wil verdedigen.  Maar het is niet van gisteren dat hij er weinig van bakt hé.  Elementaire dingen (pass van 5m, bal stoppen, loshaken van je verdediger, ...) doet ie steevast verkeerd.  Dat is dan zogezegd een groot talent van Anderlecht...
Het kan nog altijd keren, maar het zou toch stilletjesaan tijd worden, me dunkt...

Het feit dat hij zogezegd een talent van Anderlecht is speelt meer in zijn nadeel dan we denken.
We verwachten daar meer van. En vergeten dat die net 20 is geworden en voor het eerst nu en dan in de basis staat bij een eersteklasse club. Laat die (en hij is niet de enige in onze ploeg) uit de opleiding komen en die wordt heel anders bekeken.

Offline TrickY9lives

  • Leden
  • Berichten: 53
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #61 Gepost op: januari 24, 2018, 04:08:35 pm »
Over dat wisselen : Dury heeft dat uitgelegd op de persconferentie (voor zover we dat deze keer een persconferentie kunnen noemen).
Hij twijfelde om er een passeur uit te halen (je weet maar nooit zegde hij dat 1 goede voorzet kan beslissen) of een breker omdat Standard beter was. Ook Iseka niet voor misschien die ene kans.
Door het uitvallen van De Sart wisselde hij dan toch en dat leverde dan nog de zege op.
Belangrijk was ook dat Dury tijdens die persconferentie zei dat er heel wat spelers worden gerecupereerd tegen de volgende match (de geschorsten, waarschijnlijk Marcq) en dat het dossier Bongonda tegen dan waarschijnlijk in orde zal zijn.

Waar heb jij de persconferentie kunnen bekijken Patje? In "Sport Late Night" kwam het niet aan bod, helaas.
Na de match in de kantine, veronderstel ik?
Inderdaad.

wss (niet op tv) omdat Satte Pinto niet is komen opdagen ... ie was verdwaal/sd  ???

Toch even corrigeren. Hij is weldegelijk komen opdagen, al was het een kwartiertje later dan Dury :) (Dury was net aan het afronden).

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #62 Gepost op: januari 24, 2018, 04:35:22 pm »
Serieuze vraagtekens bij Madu en Demets in die rampzalige tweede helft.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #63 Gepost op: januari 24, 2018, 04:43:46 pm »
Weet iemand waar koenie is?

In de topic van KV Mechelen ook al niet te bespeuren...

Ik maak me zorgen.  :-\

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #64 Gepost op: januari 24, 2018, 05:00:06 pm »
Weet iemand waar koenie is?

In de topic van KV Mechelen ook al niet te bespeuren...

Ik maak me zorgen.  :-\

Gene paniek ;D Koenie 69  heeft gisterenavond om 7u58PM in deze topic wel degelijk een berichtje gestuurd...; ;) ;)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #65 Gepost op: januari 24, 2018, 06:23:23 pm »
Het Laatste Nieuws 24/01/18
via Ludwig V

« Laatst bewerkt op: januari 24, 2018, 06:45:12 pm door svennay »

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #66 Gepost op: januari 24, 2018, 06:34:45 pm »
Toch opvallend hoeveel meer klasse de kleine clubs, zoals Essevee, doorgaans hebben dan die zogenaamde "topclubs". Enkel Anderlecht valt nog mee op dat vlak, hoewel dat aan het veranderen is (en nog verder zal veranderen) nu Hein daar trainer is. Club Brugge, Standard, daar zijn eigenlijk echt geen woorden meer voor. Héél kleine clubjes als je er over nadenkt.

Offline nassaro

  • Leden
  • Berichten: 215
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #67 Gepost op: januari 25, 2018, 08:41:03 am »
Zopas de laatste minuten gezien van de wedstrijd op Proximus 11. Wat een onnozele, partijdige commentaar was me dat zeg ...

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #68 Gepost op: januari 25, 2018, 10:21:09 am »
over Madu en Demets.
Madu vond ik (behalve zijn corner) zelfs beter dan Hamaalainen eerste helft.
Demets deed perfect wat hij moest doen van Dury. buffer voor verdediging. hen bijstaan, foutje maken, wat in de weg lopen voor spelers van Standard. onopvallend maar deed zijn werk en daardoor kon Doumbia aanvallender spelen.
wereldacties moet je van hem niet verwachten!
mogen ook niet vergeten dat enkele spelers zeker niet op hun best zijn omdat ze te weinig gespeeld hebben, gekwetst waren in de voorbereiding (Demets, Jensen).

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #69 Gepost op: januari 25, 2018, 12:51:06 pm »
Zopas de laatste minuten gezien van de wedstrijd op Proximus 11. Wat een onnozele, partijdige commentaar was me dat zeg ...

Van de commentator?

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #70 Gepost op: januari 25, 2018, 03:15:33 pm »
over Madu en Demets.
Madu vond ik (behalve zijn corner) zelfs beter dan Hamaalainen eerste helft.
Demets deed perfect wat hij moest doen van Dury. buffer voor verdediging. hen bijstaan, foutje maken, wat in de weg lopen voor spelers van Standard. onopvallend maar deed zijn werk en daardoor kon Doumbia aanvallender spelen.
wereldacties moet je van hem niet verwachten!
mogen ook niet vergeten dat enkele spelers zeker niet op hun best zijn omdat ze te weinig gespeeld hebben, gekwetst waren in de voorbereiding (Demets, Jensen).

Ik begrijp wat je wil zeggen over Demets maar de tweede helft was heel plat en veel te weinig, hij liep enkel achter de bal en achter de man... Veel te weinig terwijl ik weet dat hij beter kan. Zelfs in samenvattingen bij grote kansen van Standard zag je hem achter de feiten aanlopen. Dat kan ik als essevee supporter niet negeren

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #71 Gepost op: januari 25, 2018, 04:46:35 pm »
over Madu en Demets.
Madu vond ik (behalve zijn corner) zelfs beter dan Hamaalainen eerste helft.
Demets deed perfect wat hij moest doen van Dury. buffer voor verdediging. hen bijstaan, foutje maken, wat in de weg lopen voor spelers van Standard. onopvallend maar deed zijn werk en daardoor kon Doumbia aanvallender spelen.
wereldacties moet je van hem niet verwachten!
mogen ook niet vergeten dat enkele spelers zeker niet op hun best zijn omdat ze te weinig gespeeld hebben, gekwetst waren in de voorbereiding (Demets, Jensen).
WTF???
1. Madu beter dan Hamalainen?
Hamalainen heeft zich in de ganse 1ste helft 1 keer laten vangen in zijn rug waaruit een grote kans kwam, gered door een supersave van Sammy.
Met Madu in de ploeg stonden we de ganse 2de helft onder druk.
Bovendien was hij op zijn zachtst gezegd nogal 'ongelukkig' in zijn aanvallende acties...
2. Dankzij het voetballend vermogen en het vele loopwerk van zowel Desart als Doumbia viel Demets in de eerste helft niet uit de toon. Van zodra die 2 erdoor zaten ( jammer genoeg al snel in de 2de helft ) kwamen we er gewoonweg niet meer aan te pas. Inderdaad, in de weg lopen is zowat het enige wat Demets kan, jammer genoeg ook vaak in die van zijn eigen ploegmaats...
Komaan hé, serieus blijven, beide zijn geen eersteklasse materiaal!

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #72 Gepost op: januari 25, 2018, 05:26:40 pm »
WTF???
1. Madu beter dan Hamalainen?
Hamalainen heeft zich in de ganse 1ste helft 1 keer laten vangen in zijn rug waaruit een grote kans kwam, gered door een supersave van Sammy.
Met Madu in de ploeg stonden we de ganse 2de helft onder druk.
Bovendien was hij op zijn zachtst gezegd nogal 'ongelukkig' in zijn aanvallende acties...
2. Dankzij het voetballend vermogen en het vele loopwerk van zowel Desart als Doumbia viel Demets in de eerste helft niet uit de toon. Van zodra die 2 erdoor zaten ( jammer genoeg al snel in de 2de helft ) kwamen we er gewoonweg niet meer aan te pas. Inderdaad, in de weg lopen is zowat het enige wat Demets kan, jammer genoeg ook vaak in die van zijn eigen ploegmaats...
Komaan hé, serieus blijven, beide zijn geen eersteklasse materiaal!
Dat zou dan willen zeggen dat er in Kortrijk niet één voetballer zit/zat die het waard is/was om in eerste klasse te spelen want hij is daar jaren lang de uitblinker geweest in veel van hun matchen...  ::)

En wat Madu betreft vind ik jouw conclusie niet correct.
Citaat
Met Madu in de ploeg stonden we de ganse 2de helft onder druk.
Dit lag niet aan hem maar aan het feit dat ons middenveld piepedood zat waardoor de verdediging te veel onder druk kwam te staan.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #73 Gepost op: januari 25, 2018, 05:30:35 pm »
over Madu en Demets.
Madu vond ik (behalve zijn corner) zelfs beter dan Hamaalainen eerste helft.
Demets deed perfect wat hij moest doen van Dury. buffer voor verdediging. hen bijstaan, foutje maken, wat in de weg lopen voor spelers van Standard. onopvallend maar deed zijn werk en daardoor kon Doumbia aanvallender spelen.
wereldacties moet je van hem niet verwachten!
mogen ook niet vergeten dat enkele spelers zeker niet op hun best zijn omdat ze te weinig gespeeld hebben, gekwetst waren in de voorbereiding (Demets, Jensen).
WTF???
1. Madu beter dan Hamalainen?
Hamalainen heeft zich in de ganse 1ste helft 1 keer laten vangen in zijn rug waaruit een grote kans kwam, gered door een supersave van Sammy.
Met Madu in de ploeg stonden we de ganse 2de helft onder druk.
Bovendien was hij op zijn zachtst gezegd nogal 'ongelukkig' in zijn aanvallende acties...
2. Dankzij het voetballend vermogen en het vele loopwerk van zowel Desart als Doumbia viel Demets in de eerste helft niet uit de toon. Van zodra die 2 erdoor zaten ( jammer genoeg al snel in de 2de helft ) kwamen we er gewoonweg niet meer aan te pas. Inderdaad, in de weg lopen is zowat het enige wat Demets kan, jammer genoeg ook vaak in die van zijn eigen ploegmaats...
Komaan hé, serieus blijven, beide zijn geen eersteklasse materiaal!

Beetje overdreven dat laatste. Ben akkoord dat ik de Demets van Kortrijk nog niet zag bij ons.
Madu vind ik wel iets hebben. Durft wel eens op zijn flank wat Brian nooit doet. Het is me wel opgevallen dinsdag dat veel supporters Madu en Doumbia nogal eens met elkaar durven verwarren. Meer dan eens gehoord "Madu toch" terwijl Doumbia aan de bal was. Hamalainen speelt dit jaar op enkele uitzonderingen na echt niet op zijn niveau van vorig jaar. Ver van zijn tegenstander en traag.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #74 Gepost op: januari 25, 2018, 05:37:23 pm »
Dat zou dan willen zeggen dat er in Kortrijk niet één voetballer zit/zat die het waard is/was om in eerste klasse te spelen want hij is daar jaren lang de uitblinker geweest in veel van hun matchen...  ::)

En wat Madu betreft vind ik jouw conclusie niet correct.
Citaat
Met Madu in de ploeg stonden we de ganse 2de helft onder druk.
Dit lag niet aan hem maar aan het feit dat ons middenveld piepedood zat waardoor de verdediging te veel onder druk kwam te staan.
1. Wat uw eerste punt betreft : inderdaad, ja!
Nee, alle gekheid op een stokje, misschien is 'geen eersteklasse materiaal' overdreven, laat het ons houden op 'geen PO1 materiaal' dan.
2. Wat uw tweede punt betreft heb je gedeeltelijk gelijk, hij verzoop mee doordat het middenveld stikkapot zat. Van Madu werd/wordt echter verwacht dat hij aanvallend beter uit de verf komt, maar dat hebben we allerminst gezien dinsdag. Integendeel, zijn aanvallende acties waren gewoonweg rampzalig. Bovendien is Hamalainen ONDANKS ZIJN MINDERE SEIZOEN defensief nog altijd sterker dan Madu. Dan moet je ook durven concluderen dat Madu hier nooit het gewenste niveau zal halen.
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2018, 09:33:08 pm door svennay »

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #75 Gepost op: januari 25, 2018, 06:54:12 pm »
'k Vond Madu ook wel fris op zijn flank. Eindelijk nog eens iemand met snelheid op een Waregemse flank, hoe lang is dat niet geleden zeg?

En ik herinner mij twee aanvallende acties van hem. Uit de ene kwam een aardige voorzet en uit de andere kwam er een hoekschop voort.

Trouwens, Madu heeft sinds lang nog eens 45 minuten mogen spelen (matchritme!!!). Brian speelt al het hele seizoen en 't is gene vetten...

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.606
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #76 Gepost op: januari 25, 2018, 07:43:31 pm »
'k Vond Madu ook wel fris op zijn flank. Eindelijk nog eens iemand met snelheid op een Waregemse flank, hoe lang is dat niet geleden zeg?

En ik herinner mij twee aanvallende acties van hem. Uit de ene kwam een aardige voorzet en uit de andere kwam er een hoekschop voort.

Trouwens, Madu heeft sinds lang nog eens 45 minuten mogen spelen (matchritme!!!). Brian speelt al het hele seizoen en 't is gene vetten...

madu was gewoon een drama.
die corner die hij trapte ,dat kan niet hé.
de passes die hij centraal speelde in de tegenstander zijn voeten.
die reuzekans van cop ,liep er op zijn sloffen achter.
had precies een valium genomen .
dury werd weer 5 jaar ouder.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #77 Gepost op: januari 25, 2018, 08:14:29 pm »
'k Vond Madu ook wel fris op zijn flank. Eindelijk nog eens iemand met snelheid op een Waregemse flank, hoe lang is dat niet geleden zeg?

En ik herinner mij twee aanvallende acties van hem. Uit de ene kwam een aardige voorzet en uit de andere kwam er een hoekschop voort.

Trouwens, Madu heeft sinds lang nog eens 45 minuten mogen spelen (matchritme!!!). Brian speelt al het hele seizoen en 't is gene vetten...

madu was gewoon een drama.
die corner die hij trapte ,dat kan niet hé.
de passes die hij centraal speelde in de tegenstander zijn voeten.
die reuzekans van cop ,liep er op zijn sloffen achter.
had precies een valium genomen .
dury werd weer 5 jaar ouder.

Ik vind niet dat je hem mag afrekenen op die corner.
Die van Kaya trokken ook op niet veel in de tweede helft. Wind speelde wel zijn rol.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 23 : 23/01/2018 - 20u30 : Essevee - Standard de Liège
« Reactie #78 Gepost op: januari 25, 2018, 09:21:41 pm »
Hier gaan we weer: Sa Pinto moet - net als assistent en verrassende speler - voorkomen voor Bondsparket
25 januari 2018 via voetbalkrant.com

Het ziet er niet goed uit voor Ricardo Sa Pinto. Hij moet namelijk opnieuw voor de commissie verschijnen na zijn gedrag aan de Gaverbeek eerder deze week.

Sa Pinto belaagde na het laatste fluitsignaal ref Lawrence Visser en liet zich ook tijdens de rust al eens goed gaan in de catacomben van het Regenboogstadion.

Nieuwe schorsing?
Daarvoor moet hij zich nu gaan verantwoorden op het Bondsparket. Op zes februari moeten hij, assistent Guilherme Gomes en speler Paul-José Mpoku voorkomen in eerste aanleg.

De Portugese coach van Standard werd eerder dit seizoen na zijn gedrag in en na de bekerwedstrijd tegen Anderlecht. Toen kreeg hij al drie speeldagen schorsing.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2018-01-25/hier-gaan-we-weer-sa-pinto-moet---net-als-assistent-en-verrassende-speler---voorkomen-voor-bondsparket