Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799690 keer)

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

Offline svzwfan arne

  • Leden
  • Berichten: 664
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #380 Gepost op: mei 28, 2013, 11:47:12 am »
STADSBESTUUR WAREGEM BEVRIEST INVESTERINGEN

Het stadsbestuur van Waregem wil een andere aandelenstructuur bij Zulte Waregem. Voorlopig zal het stadsbestuur niet meer investeren in Essevee tot er meer duidelijkheid is over de toekomst van de West-Vlaamse voetbalclub.

"Wij geven geen euro meer als we geen spijkerharde garanties krijgen dat Zulte Waregem hier blijft", benadrukt burgemeester Kurt Vanryckeghem (CD&V). "De aandelenstructuur van de club moet herbekeken worden: het kan niet meer dat ??n persoon hier alles voor het zeggen heeft."

Burgemeester Vanryckeghem wil andere investeerders aansporen om de aandelen van Patrick Decuyper op te kopen. "Er zijn genoeg ondernemers die dat willen doen. Wij willen Decuyper niet weg bij Zulte Waregem, maar het kan niet meer dat hij zo'n allesbepalende rol heeft."

Vanryckeghem hoopt dat ook voorzitter Willy Naessens weer een stap naar de voorgrond zet. "Dat moet, want ons vertrouwen in Decuyper is voorlopig weg."

Doe gerust zo verder stad Waregem. Hou jullie bezig met het stadionproject dan doet de club wel wat moet voor de aandelenstructuur. In een ding geef ik PDC wel gelijk bij Kurtje ist veel woorden maar weinig daden!!

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #381 Gepost op: mei 28, 2013, 11:56:37 am »
Citaat
het kan niet meer dat ??n persoon hier alles voor het zeggen heeft

Frapant dat de burgemeester dit zegt terwijl zijn partij ook al al die tijd het alleen voor het zeggen heeft en blijkbaar niet 100% de ploeg wilt steunen en nu de zwarte piet wil doorschuiven...

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #382 Gepost op: mei 28, 2013, 12:46:48 pm »
Kurt zou beter wat zwijgen, hij is samen met PDC ??n van de belangrijkste schuldigen in heel deze hetze.

Of denkt hij echt dat er investeerders gaan afkomen om de aandelen van PDC te kopen zonder een stadsbestuur dat meewerkt?

Iemand die aandelen koopt, hoopt er een meerwaarde uit te halen en dat kan alleen met een nieuw stadion.

 


« Laatst bewerkt op: mei 28, 2013, 12:49:24 pm door Goesse »

Online Justinho

  • Leden
  • Berichten: 1.030
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #383 Gepost op: mei 28, 2013, 01:27:31 pm »
Citaat
het kan niet meer dat ??n persoon hier alles voor het zeggen heeft

Frapant dat de burgemeester dit zegt terwijl zijn partij ook al al die tijd het alleen voor het zeggen heeft en blijkbaar niet 100% de ploeg wilt steunen en nu de zwarte piet wil doorschuiven...
Met het verschil dat dat het gevolg is van de keuze van de kiezer, dus die vergelijking houdt geen steek...

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #384 Gepost op: mei 28, 2013, 01:34:22 pm »
Misschien wil Kurt naast Obama, nu ook de memorial Vandamme naar Waregem halen ;)

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #385 Gepost op: mei 28, 2013, 01:34:32 pm »
Er wordt hier gesproken over een stadion dat nie kan gebouwd worden voor 20 milj.euro,weten sommigen hier feitelijk nog wa 20 milj euro is????????Da es verdomme een klein miljard belgische frank.
Ge moet serieus blijven h?,Gent kost 86 miljoen euro,da es 3.5 miljard belgische frank,zever in pakskes.20 milj euro is het te besteden budget voor zulte en waregem voor pakweg 20 JAAR voor sociale woningen,school,gemeentewegen,cultuur,sport......In gent zijn ze ook al 15 jaar bezig met het stadion en zit er merendeel priv?kapitaal in.Kunt ge u voorstellen dat da nu moet gerealiseerd worden........in jaren van crisis.....
Laat gent nog eens twee rotseizoenen beleven..............wa gebeurt er dan?


Is een pak geld.  Maar in stadiontermen nada.  Ga maar eens stadionwelt op of wikipedia.  Alle stadions kalbiber 13000-16000 zoals ik eerder zei uit voetbalgrootheden ( not!) kosten +- tussen de 30-60 miljoen euro.  Verbouwingen aan stvv bedragen al 34 miljoen euro.
No shit ??

Velen snappen het nog altijd niet...
Nee, hij snapt het niet, droom verder van grote stadions en van finales tegen Dortmund, ge zijt gewoon een fantast, lande keer of ga mee met de ideeen van Decuyper.

Man toch!  Wie zegt er dat ik droom van champions leage finales of landstitels.  Vr? keirel ze gij!  Een nieuw deftig stadion, we zijn 2013 ? kerel.  Het stadion houd extra middelen tegen die we kunnen hebben.  Speelt een nec, nac, roda, malmo, groningen, ado, enz.... Voor landstitels ieder jazr en champions leage finales.  Kerel!?  De mogelijkheid is er om te groeien en de club vooral aantrekkelijker te maken.  Nen
Ploeg stap per stap doen groeien, ieder jazr playoff 1 spelen en dan zien we wel.  Gewoon wat steviger op ons poten staan en vooral voor de concurrentie met de naaste buren.  Soit.
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2013, 01:37:37 pm door essevee007 »

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #386 Gepost op: mei 28, 2013, 01:52:17 pm »
Citaat
het kan niet meer dat ??n persoon hier alles voor het zeggen heeft

Frapant dat de burgemeester dit zegt terwijl zijn partij ook al al die tijd het alleen voor het zeggen heeft en blijkbaar niet 100% de ploeg wilt steunen en nu de zwarte piet wil doorschuiven...
Met het verschil dat dat het gevolg is van de keuze van de kiezer, dus die vergelijking houdt geen steek...

Maar openstaan voor idee?n van andere partijen doet hij ook niet zoals het vragenuurtje voor de bevolking zodat zij ook hun stem kunnen laten horen. Zijn reactie: "Ze konden hun stem laten horen tijdens de verkiezingen en zijn aanspreekbaar ook naast het werk".

Offline trukie

  • Leden
  • Berichten: 10
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #387 Gepost op: mei 28, 2013, 02:17:12 pm »
Kurt zou beter wat zwijgen, hij is samen met PDC ??n van de belangrijkste schuldigen in heel deze hetze.

Of denkt hij echt dat er investeerders gaan afkomen om de aandelen van PDC te kopen zonder een stadsbestuur dat meewerkt?

Iemand die aandelen koopt, hoopt er een meerwaarde uit te halen en dat kan alleen met een nieuw stadion.
Hoe zou Kurt hier nu schuldig aan zijn? Hij is net als iedereen "koud gepakt", vergeef me deze uitdrukking. En dat ze nu niet zomaar beloftes gaan doen lijkt mij meer dan logisch en verantwoordelijk.
De taak van het stadsbestuur is meer dan geld pompen in een voetbalclub, het komt maatschappelijk zeker niet op de eerste plaats, er zijn andere prioriteiten en als deze niet eerst financieel in orde zijn dan zal er al zeker geen geld zijn voor voetbal laat staan een nieuw stadion.
Je kan ze toch niet verwijten dat ze de laatste jaren niet constructief hebben meegewerkt met SVZW, volgens mij hebben ze zelfs gedaan wat in hun mogelijkheden lag. Het moeten voor het stadsbestuur verschrikkelijke dagen zijn als je weet dat al je investeringen nu plots een maat voor niets lijken doordat 1 man er zomaar de stekker kan uittrekken.

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #388 Gepost op: mei 28, 2013, 02:29:14 pm »
Kurt zou beter wat zwijgen, hij is samen met PDC ??n van de belangrijkste schuldigen in heel deze hetze.

Of denkt hij echt dat er investeerders gaan afkomen om de aandelen van PDC te kopen zonder een stadsbestuur dat meewerkt?

Iemand die aandelen koopt, hoopt er een meerwaarde uit te halen en dat kan alleen met een nieuw stadion.
Hoe zou Kurt hier nu schuldig aan zijn? Hij is net als iedereen "koud gepakt", vergeef me deze uitdrukking. En dat ze nu niet zomaar beloftes gaan doen lijkt mij meer dan logisch en verantwoordelijk.
De taak van het stadsbestuur is meer dan geld pompen in een voetbalclub, het komt maatschappelijk zeker niet op de eerste plaats, er zijn andere prioriteiten en als deze niet eerst financieel in orde zijn dan zal er al zeker geen geld zijn voor voetbal laat staan een nieuw stadion.
Je kan ze toch niet verwijten dat ze de laatste jaren niet constructief hebben meegewerkt met SVZW, volgens mij hebben ze zelfs gedaan wat in hun mogelijkheden lag. Het moeten voor het stadsbestuur verschrikkelijke dagen zijn als je weet dat al je investeringen nu plots een maat voor niets lijken doordat 1 man er zomaar de stekker kan uittrekken.
had beter lobby werk gedaan voor stadion ipv nu voor opkopen van aandelen

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #389 Gepost op: mei 28, 2013, 02:32:54 pm »
Kurt zou beter wat zwijgen, hij is samen met PDC ??n van de belangrijkste schuldigen in heel deze hetze.

Of denkt hij echt dat er investeerders gaan afkomen om de aandelen van PDC te kopen zonder een stadsbestuur dat meewerkt?

Iemand die aandelen koopt, hoopt er een meerwaarde uit te halen en dat kan alleen met een nieuw stadion.
Hoe zou Kurt hier nu schuldig aan zijn? Hij is net als iedereen "koud gepakt", vergeef me deze uitdrukking. En dat ze nu niet zomaar beloftes gaan doen lijkt mij meer dan logisch en verantwoordelijk.
De taak van het stadsbestuur is meer dan geld pompen in een voetbalclub, het komt maatschappelijk zeker niet op de eerste plaats, er zijn andere prioriteiten en als deze niet eerst financieel in orde zijn dan zal er al zeker geen geld zijn voor voetbal laat staan een nieuw stadion.
Je kan ze toch niet verwijten dat ze de laatste jaren niet constructief hebben meegewerkt met SVZW, volgens mij hebben ze zelfs gedaan wat in hun mogelijkheden lag. Het moeten voor het stadsbestuur verschrikkelijke dagen zijn als je weet dat al je investeringen nu plots een maat voor niets lijken doordat 1 man er zomaar de stekker kan uittrekken.
had beter lobby werk gedaan voor stadion ipv nu voor opkopen van aandelen

2

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #390 Gepost op: mei 28, 2013, 02:41:49 pm »
In elk geval trekt de communicatie van Kurt op niets!  In de plaats van te dreigen en te zeggen dat de geldkraan dicht gaat (alsof ze ooit open is geweest) zou hij beter zeggen wat er wel komt als Essevee verankert in Waregem.

Ik kan echt begrijpen dat ze bij Essevee zouden denken om in een andere stad in Zuid-West-Vlaanderen te gaan spelen, als er al jaren niets beweegt in Waregem.

Eerst kon het niet omdat we zouden degraderen, dan was het te duur, en nu hebben ze weer een excuus gevonden op het stadhuis...  Arme politiekers!

Online canis

  • Leden
  • Berichten: 173
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #391 Gepost op: mei 28, 2013, 03:02:52 pm »
ik snap ook niet waarom het de fout is van het stadsbestuur.  Het is toch met geld van priv?-investeerders dat het stadion er moet komen en niet met belastinggeld, het stad stelt enkel de gronden beschikbaar.

Maar blijkbaar vindt Decuyper ook het priv?-geld niet voor het stadion, hoewel hij vorig jaar ook beweerde vele (inter)nationale connecties te hebben om zogezegd ook ons budget te ver(drie)dubbelen, wat nu opeens ook niet meer lukt want hij beseft nu dat we aan het plafond zitten.

Decuyper heeft gewoon een gemakkelijke zondebok gevonden, en had voor het rappe gemakkelijke geldgewin gekozen.

Maar ik zie dus niet in waar het stadsbestuur in de fout gegaan is.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.672
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #392 Gepost op: mei 28, 2013, 03:55:01 pm »
ik snap ook niet waarom het de fout is van het stadsbestuur.  Het is toch met geld van priv?-investeerders dat het stadion er moet komen en niet met belastinggeld, het stad stelt enkel de gronden beschikbaar.

Maar blijkbaar vindt Decuyper ook het priv?-geld niet voor het stadion, hoewel hij vorig jaar ook beweerde vele (inter)nationale connecties te hebben om zogezegd ook ons budget te ver(drie)dubbelen, wat nu opeens ook niet meer lukt want hij beseft nu dat we aan het plafond zitten.

Decuyper heeft gewoon een gemakkelijke zondebok gevonden, en had voor het rappe gemakkelijke geldgewin gekozen.

Maar ik zie dus niet in waar het stadsbestuur in de fout gegaan is.

Ik ook niet.  Dat Stad Waregem niet meer wil investeren in het stadion is toch normaal, Meneer Decuyper ging zomaar weglopen met de ploeg(of wil dat nog doen).  Wie heeft de grasmat en verwarming betaald? wie heeft de verbetering van de lichtmasten betaald?  En dit zou nu allemaal verloren kosten zijn omdat Decuyper weg uit Waregem wil. 
Decuyper zegt'Als je het stadion van Anderlecht ziet dan verdienen zij de titel' m.a.w. hij wil op zijn minst zo'n stadion als dat van Anderlecht, dit kunnen wij als club niet krijgen(zelfs dat project van 42 miljoen is niet goed genoeg voor Decuyper, te weinig, te klein).  Decuyper heeft NIETS gedaan voor het stadiondossier omdat hij dit niet goed genoeg vond, daarom ook is het zo goedkoop om dan zo Kritisch te zijn t.o.v. stad Waregem(hij krijgt godverdomme de gronden zomaar),

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #393 Gepost op: mei 29, 2013, 05:57:07 pm »
Club Brugge-voorzitter Bart Verhaeghe vindt het een bijzonder slecht idee om 300 miljoen euro te investeren in een nieuw stadion op de Heizel. Het geld moet volgens hem verdeeld worden onder de 16 eersteklasseclubs. "En de andere voorzitters zijn het daarmee eens", zegt Verhaeghe in een uitgebreid gesprek met Sporza.

http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/130529_Verhaeghe_stadion


Voor ne keer moet ik diene mens gelijk geven, groot gelijk zelfs!

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #394 Gepost op: mei 29, 2013, 06:12:50 pm »
Deze post omdat het grappig is (of eigenlijk ook niet). Wij zoeken 40 miljoen voor nieuw stadion en zijn betalen 500 miljoen om een nieuw stadion een beetje te verkleinen. Wat een wondere wereld....


De plannen voor de renovatie van het olympisch stadion in Londen zijn woensdag goedgekeurd. Die renovatie zal zo?n 500 miljoen euro kosten en staat onder leiding van de London Legacy Development Corporation (LLDC), de organisatie die verantwoordelijk is voor de hervorming van de olympische installaties van de Spelen in Londen 2012.


De capaciteit van het multifunctionele stadion zal teruggedrongen worden van 80.000 naar 60.000 plaatsen tijdens sportieve evenementen. Tijdens concerten zal het stadion nog steeds 80.000 mensen kunnen herbergen.

Vanaf 2016 zal de Londense voetbalclub West Ham de vaste huurder worden van het stadion. Daarnaast is het stadion ook nog gastheer van de Wereldbeker rugby in 2015, en van het WK atletiek in 2017.

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #395 Gepost op: mei 29, 2013, 06:37:39 pm »
Club Brugge-voorzitter Bart Verhaeghe vindt het een bijzonder slecht idee om 300 miljoen euro te investeren in een nieuw stadion op de Heizel. Het geld moet volgens hem verdeeld worden onder de 16 eersteklasseclubs. "En de andere voorzitters zijn het daarmee eens", zegt Verhaeghe in een uitgebreid gesprek met Sporza.

   
http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/130529_Verhaeghe_stadion


Voor ne keer moet ik diene mens gelijk geven, groot gelijk zelfs!

Verhaeghe vergeet wel (bewust denk ik) te vermelden dat, in het kader van euro 2000, Brugge tesamen met nog 5 andere steden (Brussel, Charleroi, Luik en, ik denk, Genk...) ook ferm aan de vetpotten van onze overheid heeft gezeten om hun stadion te renoveren zonder dat de anderen, waaronder Waregem,ook maar 1 cent kregen. Was dat dan ook geen competitievervalsing Mr. Verhaeghe?


Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.192
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #396 Gepost op: mei 29, 2013, 06:59:49 pm »
Club Brugge-voorzitter Bart Verhaeghe vindt het een bijzonder slecht idee om 300 miljoen euro te investeren in een nieuw stadion op de Heizel. Het geld moet volgens hem verdeeld worden onder de 16 eersteklasseclubs. "En de andere voorzitters zijn het daarmee eens", zegt Verhaeghe in een uitgebreid gesprek met Sporza.

   
http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/130529_Verhaeghe_stadion


Voor ne keer moet ik diene mens gelijk geven, groot gelijk zelfs!

Verhaeghe vergeet wel (bewust denk ik) te vermelden dat, in het kader van euro 2000, Brugge tesamen met nog 5 andere steden (Brussel, Charleroi, Luik en, ik denk, Genk...) ook ferm aan de vetpotten van onze overheid heeft gezeten om hun stadion te renoveren zonder dat de anderen, waaronder Waregem,ook maar 1 cent kregen. Was dat dan ook geen competitievervalsing Mr. Verhaeghe?

Geen oude koeien uit de gracht halen, trouwens, Verhaeghe was in die periode niet bij Club.
Wat mij eerder op de borst stoot is het feit dat wij niets gezien hebben van die Holland Belgium BID 2018!
Daarmee ging o.a. ge?nvesteerd worden in de stadions (En dat van ons was erbij, want wij gingen een oefenstadion hebben). Maar we kregen het WK niet en plots was dat geld "foetsie"

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #397 Gepost op: mei 29, 2013, 10:08:42 pm »
De KBVB heeft na euro 2000 zo goed als alle winst in een trainingscomplex geinvesteerd, zelfs met een aanpalend hotel voor de spelers van de nationale ploegen

Offline A.R.A.G.

  • Leden
  • Berichten: 129
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #398 Gepost op: juni 01, 2013, 09:49:41 am »
Wat mij eerder op de borst stoot is het feit dat wij niets gezien hebben van die Holland Belgium BID 2018!
Daarmee ging o.a. ge?nvesteerd worden in de stadions (En dat van ons was erbij, want wij gingen een oefenstadion hebben). Maar we kregen het WK niet en plots was dat geld "foetsie"
Niemand ging geld "krijgen" h?. Wel kon men renteloze leningen van 5 of 10 miljoen euro afsluiten afhankelijk of je een stadion van meer of minder dan 40.000 zitplaatsen zette. Dat geld is trouwens ook helemaal niet verdwenen. Zo kon Gent in het WK-plan 10 miljoen lenen en heeft er uiteindelijk toch nog 5 kunnen lenen voor zijn nieuw stadion. Maar dat geld moet wel terugbetaald worden een de federale overheid h?

Iets anders, is er in feite al geweten waar jullie nu Europees gaan spelen deze zomer?

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #399 Gepost op: juni 01, 2013, 01:05:53 pm »
Wat mij eerder op de borst stoot is het feit dat wij niets gezien hebben van die Holland Belgium BID 2018!
Daarmee ging o.a. ge?nvesteerd worden in de stadions (En dat van ons was erbij, want wij gingen een oefenstadion hebben). Maar we kregen het WK niet en plots was dat geld "foetsie"
Niemand ging geld "krijgen" h?. Wel kon men renteloze leningen van 5 of 10 miljoen euro afsluiten afhankelijk of je een stadion van meer of minder dan 40.000 zitplaatsen zette. Dat geld is trouwens ook helemaal niet verdwenen. Zo kon Gent in het WK-plan 10 miljoen lenen en heeft er uiteindelijk toch nog 5 kunnen lenen voor zijn nieuw stadion. Maar dat geld moet wel terugbetaald worden een de federale overheid h?

Iets anders, is er in feite al geweten waar jullie nu Europees gaan spelen deze zomer?

Misschien was het je nog niet opgevallen maar ter hoogte waar de E17 de E40 kruist schijnt er een leuk plekje te zijn...