Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799710 keer)

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #540 Gepost op: juni 21, 2013, 10:49:26 am »
13
tis ons klein broertje e
tligt helemaal in ons schaduw :)

het enige gevaar is de bouwplannen
ze mogen ons in geen geval in snelheid pakken...

Allez 't is goed! Je gaat me niet zover krijgen dat ik ze ga beginnen verdedigen ook... ;)

Het gevaar is inderdaad de bouwplannen. Maar zie jij het daar snel(ler dan bij ons) goed komen, op dat vlak? Lijken me in hetzelfde bedje ziek, nee?
Ben daar toch wel bang voor.
Tenige voordeel is da het daar in da stadhuis financieel ni goe draait
nadeel is da ze mss betere band hebben met een bouwpromotors enzo

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #541 Gepost op: juni 21, 2013, 11:35:23 am »
Ik denk als we binnen dit en 2 jaar nog geen stap verder staan betreffende het stadionproject de stad Waregem wel eens zou kunnen verschieten !!!!!

Om dan weer verontwaardigd en verrast te reageren en over 'sportieve prostitutie' beginnen maar ondertussen wel 20 miljoen voorzien voor een project waarvan de vergunning nog niet in orde is...

Of als blijkt dat onze buren hen kans ruiken om in alle stilte het dossier af te werken en straks voor ons begint te bouwen, want sportief en verleden staat waregem stukken hoger (beker, europees 2x en het verdere verleden).  Heb geen zin om op een dag de krant open te slaan met quickie zijne kop op de lap grond op 10 km van waregem, met de titel kvk begint bouw nieuw stadion.  Stad waregem alweer eens in het zak gezet doorhen buren.  Stad werk verdomme mee!  Zelfs enige motivatie of zin voor een nieuw complex is er niet, hoe komt dit over naar mogelijke investeerders.  Want die zijn er mits een goed plan en samenwerking op alle niveaus.  Iedere maand een andere uitvlucht of het van zich afschuiven.  En ondertussen dik 20 miljoen euro geven aan sociale flats nen boulevard een bibliotheek ( terwijl ze meer dan deftig was en in het tijdperk internet, minder in aantrek).  Bravo politiek, bravo stad.

Kortrijk doet het de afgelopen vijf jaar beter dan ons hoor, met oa een bekerfinale en drie (?) keer PO1. En als ik me niet vergis, als je het dan toch over het verdere verleden hebt, is Kortrijk nooit in 4e klasse verzeild geraakt, noch zijn ze gefusioneerd met een andere club. Hou toch eens je voeten op de grond, op de duur ga je nog je eigen leugens geloven.

Maar voor de rest helemaal akkoord: het zou toch zo pijnlijk zijn mocht Kortrijk voor ons aan een stadion beginnen, zeker omdat ze al sinds jaar en dag minder volk trekken dan ons, en dat wij zelfs met ons oerlelijk gedrocht van een atletiekstadion in ons slechtste seizoenen meer supporters hebben dan zij in hun beste seizoenen.

Langs de andere kant, om nu massaal de stad te gaan viseren vind ik ook maar zwak. Er gaan al bij al een paar duizend mensen naar de voetbal in Waregem, de overgrote meerderheid van de bevolking heeft niks aan zo'n stadion. De boulevard biedt wandelruimtes, winkels, woonsten, enzovoort, zoiets kan je nog verdedigen lijkt me.

Ik blijf erbij, om zo'n stadion te verwezenlijken heb je iedereen nodig, van burgers tot politiekers tot stad tot club tot priv?-investeerders. Iedereen. Hoe zit het met die priv?-investeerders die (leek toen toch) klaar waren om 25 (?) miljoen te investeren? Hoe zit het met de talloze (buitenlandse) bedrijven die volgens Decuyper gingen investeren (en ons budget x3 doen)? Er wordt zoveel gezegd, zoveel beloofd, maar ik zie het eigenlijk h??l somber in.



Dus kvk heeft volgens u een mooiere cv of doen het beter dan ons over gans de lijn?  Terwijl wij een europese overwintering op zak hebben, opnieuw europees spelen en vice kampioen waren en nipt geen verdiende kampioen, een beker hebben en 2x playoff 1 en ook nog eens 6e en 7e?  Hmmmm, heb ik iets gemist in het kortrijkse?

Ja kvk is eens in derde verzeild, wij in vierde maar hebben daarvoor ook nen beker en europese campagnes met een halve finale.  Dus essevee palmares vs kvk palmares = kvk wint volgens u en ik vertel leugens met het hetgeen ik hierboven schrijf?  Strange...
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2013, 11:39:51 am door essevee007 »

13 april 1951

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #542 Gepost op: juni 21, 2013, 11:41:49 am »
Dus kvk heeft volgens u een mooier palmares?  Terwijl wij een europese overwintering op zak hebben, opnieuw europees spelen en vice kampioen waren en nipt geen kampioen, nen beker hebben en 2x playoff 1 en ook nog eens 6e en 7e?  Hmmmm, heb ik iets gemist in het kortrijkse.

Ja kvk is in derde verzeild, wij in vierde maar hebben daarvoor ook nen beker en europese campagnes met een halve finale.  Dus essevee palmares vs kvk palmares = kvk wint volgens u en ik vertel leugens met het hetgeen ik hierboven schrijf?  Strange...

Je legt me woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. Plus, ik heb het eigenlijk in de posts hierboven al uitgelegd. Je doet soms alsof wij een grootmacht zijn en Kortrijk twee keer niks is. Ja, we hebben een Beker gewonnen (zij hebben hun finale verloren) en ja wij zijn vice-kampioen na een uitzonderlijk seizoen, maar over het algemeen zijn wij twee zeer vergelijkbare clubs (ik herhaal, zij eindigen in de afgelopen vijf jaar drie keer boven ons). Het ene jaar doen wij het goed en zij minder, en omgekeerd. Meer niet.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #543 Gepost op: juni 21, 2013, 11:44:13 am »
Dus kvk heeft volgens u een mooier palmares?  Terwijl wij een europese overwintering op zak hebben, opnieuw europees spelen en vice kampioen waren en nipt geen kampioen, nen beker hebben en 2x playoff 1 en ook nog eens 6e en 7e?  Hmmmm, heb ik iets gemist in het kortrijkse.

Ja kvk is in derde verzeild, wij in vierde maar hebben daarvoor ook nen beker en europese campagnes met een halve finale.  Dus essevee palmares vs kvk palmares = kvk wint volgens u en ik vertel leugens met het hetgeen ik hierboven schrijf?  Strange...

Je legt me woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. Plus, ik heb het eigenlijk in de posts hierboven al uitgelegd. Je doet soms alsof wij een grootmacht zijn en Kortrijk twee keer niks is. Ja, we hebben een Beker gewonnen (zij hebben hun finale verloren) en ja wij zijn vice-kampioen na een uitzonderlijk seizoen, maar over het algemeen zijn wij twee zeer vergelijkbare clubs (ik herhaal, zij eindigen in de afgelopen vijf jaar drie keer boven ons). Het ene jaar doen wij het goed en zij minder, en omgekeerd. Meer niet.

Elk zijn mening.  Ik deel ze alvast totaal niet met u.  Nergens doe ik alsof we een grootmacht zijn, de feiten zijn er gewoon.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.675
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #544 Gepost op: juni 21, 2013, 11:44:24 am »
13
tis ons klein broertje e
tligt helemaal in ons schaduw :)

het enige gevaar is de bouwplannen
ze mogen ons in geen geval in snelheid pakken...

Allez 't is goed! Je gaat me niet zover krijgen dat ik ze ga beginnen verdedigen ook... ;)

Het gevaar is inderdaad de bouwplannen. Maar zie jij het daar snel(ler dan bij ons) goed komen, op dat vlak? Lijken me in hetzelfde bedje ziek, nee?
Ben daar toch wel bang voor.
Tenige voordeel is da het daar in da stadhuis financieel ni goe draait
nadeel is da ze mss betere band hebben met een bouwpromotors enzo
Freve, ik geef je gelijk ivm druk zetten van de burgemeester tegenover Vanhaerent, het is nu het moment om dit te doen.  Normaal gezien hebben wij nu nog een voorsprong op Kortrijk, er is reeds heel wat weg afgelegd ivm vergunningen indien we nu bij de huidige ietswat afgeslankte plannen blijven, normaal zouden we nu na zo'n seizoen toch iets in beweging moeten krijgen, de 'affaire' moet nu toch opgelost zijn(communicatie van de club blijft enorm slecht, 'wij distancieren ons van verdere commentaar' ivm aandelen KVO is weeral een gemiste kans om het een en ander te herstellen) en moeten de club en het stad NU bezig zijn met het stadiondossier,NU.

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #545 Gepost op: juni 21, 2013, 01:19:04 pm »
Probleem is dat indien Stad bouwheer wilt blijven dat de vergunningen dan opnieuw moeten aangevraagd worden omdat de openbare aanbesteding dan is vervallen ofzo. Daarom dat de club zelf bouwheer wilt zijn maar dan moet stad Waregem de gronden wel vrijgeven...

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.193
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #546 Gepost op: juni 21, 2013, 01:39:07 pm »
Probleem is dat indien Stad bouwheer wilt blijven dat de vergunningen dan opnieuw moeten aangevraagd worden omdat de openbare aanbesteding dan is vervallen ofzo. Daarom dat de club zelf bouwheer wilt zijn maar dan moet stad Waregem de gronden wel vrijgeven...

Al ergens gelezen dat ze niet geneigd zijn dat te doen!

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #547 Gepost op: juni 21, 2013, 02:22:50 pm »
Probleem is dat indien Stad bouwheer wilt blijven dat de vergunningen dan opnieuw moeten aangevraagd worden omdat de openbare aanbesteding dan is vervallen ofzo. Daarom dat de club zelf bouwheer wilt zijn maar dan moet stad Waregem de gronden wel vrijgeven...

Al ergens gelezen dat ze niet geneigd zijn dat te doen!
idd
zolang er geen 100% zekerheid is da ze weg trekken....

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #548 Gepost op: juni 21, 2013, 03:00:49 pm »
Probleem is dat indien Stad bouwheer wilt blijven dat de vergunningen dan opnieuw moeten aangevraagd worden omdat de openbare aanbesteding dan is vervallen ofzo. Daarom dat de club zelf bouwheer wilt zijn maar dan moet stad Waregem de gronden wel vrijgeven...

Al ergens gelezen dat ze niet geneigd zijn dat te doen!

Ook borg staan voor een lening willen ze zelfs niet.  En wat ik hoorde van sponsors en mogelijke investeerders is dat ze geen enkele motivatie voelen vanuit het stad of wil om iets samen te doen zowel club, stad als investeerders.  Investeerders moeten als het ware zelf gaan zagen voor te investeren.

Offline WANNEKE

  • Leden
  • Berichten: 53
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #549 Gepost op: juni 23, 2013, 07:18:24 pm »
E?n troost: mochten jullie de komende jaren toch weer europees halen zullen jullie meer dan waarschijnlijk wel welkom zijn in de GhelamcoArena, maar dit jaar nog niet! Dat moeten jullie begrijpen! Gentsupporters hebben er zoveel jaar naar uitgekeken! De club heeft zoveel miljoen moeten opzij zetten die men niet in het sportieve heeft kunnen steken! Deze eer en trots moet dan ook voorbehouden blijven aan KAA Gent, de club, de supporters en iedereen die een hart heeft voor de Buffalo's! Elke echte SVZW supporter zou het niet anders willen mocht het hun nieuw stadion zijn...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.675
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #550 Gepost op: juni 23, 2013, 07:36:03 pm »
E?n troost: mochten jullie de komende jaren toch weer europees halen zullen jullie meer dan waarschijnlijk wel welkom zijn in de GhelamcoArena, maar dit jaar nog niet! Dat moeten jullie begrijpen! Gentsupporters hebben er zoveel jaar naar uitgekeken! De club heeft zoveel miljoen moeten opzij zetten die men niet in het sportieve heeft kunnen steken! Deze eer en trots moet dan ook voorbehouden blijven aan KAA Gent, de club, de supporters en iedereen die een hart heeft voor de Buffalo's! Elke echte SVZW supporter zou het niet anders willen mocht het hun nieuw stadion zijn...

Zal wel zijn!  het is toch maar normaal zeker dat Gent niet wil dat er eerst een dichte gebuur eerst in dat stadion zou spelen. 

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #551 Gepost op: juni 23, 2013, 08:21:29 pm »
Inderdaad wanneke, laat u niet opjagen door sommige.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #552 Gepost op: juni 23, 2013, 09:00:24 pm »
Wat is het nu, een gevoelskwestie of een veiligheidsverbod?

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #553 Gepost op: juni 23, 2013, 09:20:14 pm »
Wat is het nu, een gevoelskwestie of een veiligheidsverbod?
ook mobiliteitskwestie en mss bruikbaarheidskwestie :)

Offline WANNEKE

  • Leden
  • Berichten: 53
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #554 Gepost op: juni 24, 2013, 12:02:55 am »
Wat is het nu, een gevoelskwestie of een veiligheidsverbod?
Voor de Gentsupporters een gevoelskwestie, voor de arm der wet een veiligheidsverbod!

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #555 Gepost op: juni 24, 2013, 01:14:26 pm »
Wat is het nu, een gevoelskwestie of een veiligheidsverbod?
Voor de Gentsupporters een gevoelskwestie, voor de arm der wet een veiligheidsverbod!

met anderwe woorden : zal eerder zijn dat de gense flikken in juli al genoeg werk hebben met de gentse feesten, en dan hunne cong? willen pakken zeker ;)

Freve

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #556 Gepost op: juni 24, 2013, 01:29:40 pm »
Wat is het nu, een gevoelskwestie of een veiligheidsverbod?
Voor de Gentsupporters een gevoelskwestie, voor de arm der wet een veiligheidsverbod!

met anderwe woorden : zal eerder zijn dat de gense flikken in juli al genoeg werk hebben met de gentse feesten, en dan hunne cong? willen pakken zeker ;)

Wanneke
hoe zit het met de toegangswegen?
mss is da ook een reden van onze njet
da de bereikbaarheid nog da ni zal zijn?

Offline gmt

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #557 Gepost op: juni 24, 2013, 02:07:56 pm »
Er moet nogal h????l veel gebeuren.Vele dingen zullen "tijdelijk" opgelost worden en later terug afgebroken of verplaatst worden medio eind juli of augustus.Zelfs de grasmat zal in principe nie 100% klaar zijn tegen de openingsmatch,mr na de match terug moeten aangepast worden.(of zelfs herplaatst worden)
Dus daar europees spelen kon zekerst NIET!!!!

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #558 Gepost op: juni 24, 2013, 02:13:42 pm »
Wat is het nu, een gevoelskwestie of een veiligheidsverbod?
Voor de Gentsupporters een gevoelskwestie, voor de arm der wet een veiligheidsverbod!

met anderwe woorden : zal eerder zijn dat de gense flikken in juli al genoeg werk hebben met de gentse feesten, en dan hunne cong? willen pakken zeker ;)

Wanneke
hoe zit het met de toegangswegen?
mss is da ook een reden van onze njet
da de bereikbaarheid nog da ni zal zijn?

Da's gewoon verschrikkelijk daar, ik passeer er dagelijks  :) zondag zijn ze begonnen de brug over de ringvaart te schuiven

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #559 Gepost op: juli 13, 2013, 01:29:07 pm »
Als Essevee een zekerheid in 1ste klasse wil blijven, dan moet het nieuwe stadion er komen

??n slecht seizoen en ge zit in het vagevuur van 2de klasse, kijk naar westerlo, beerschot (moesten ze niet failliet gegaan zijn) of bij cercle wast ook bijna van dat.