Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799708 keer)

0 leden en 32 gasten bekijken dit topic.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #740 Gepost op: september 03, 2013, 08:22:51 am »
Nope.... Dan liever niets.  Uw optie is pas weggesmeten geld.  En als straks (wat ik betwijfel). Ghelamci tzot in de kop krijgt en op 7 km van ons een tempelke zet voor dat ploegje uit Heule.  Sta je daar mooi te blinken met je knip en plakwerk.  Ok 25-30 is nipt.  Maar we hebben de gronden en funderingen.  Andere stadions moeten dit ook nog in de prijs rekenen.  Ook het veld kan
Min of meer behouden blijven enz...

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #741 Gepost op: september 03, 2013, 09:03:56 am »
Nope.... Dan liever niets.  Uw optie is pas weggesmeten geld.  En als straks (wat ik betwijfel). Ghelamci tzot in de kop krijgt en op 7 km van ons een tempelke zet voor dat ploegje uit Heule.  Sta je daar mooi te blinken met je knip en plakwerk.  Ok 25-30 is nipt.  Maar we hebben de gronden en funderingen.  Andere stadions moeten dit ook nog in de prijs rekenen.  Ook het veld kan
Min of meer behouden blijven enz...


"Dan liever niets" is helemaal geen optie.
Waarom geen kopie van een bestaand stadion uit het buitenland? Op die manier kan toch bespaard worden en staat men niet voor verrassingen qua budget.


Offline Skygre

  • Leden
  • Berichten: 201
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #742 Gepost op: september 04, 2013, 06:03:18 am »
In HLN staat dat ze toch werk gaan maken van nieuw stadion.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #743 Gepost op: september 04, 2013, 08:32:45 am »
Artikel klopt wel weer niet e.  Oud artikel, nieuwe titel.  12500 plaatsen?  Willy zei in dat interview van kleine 2 weken nog 14000 en heb het altijd zo geweten.  En van 40 gaan we naar 30,25,20 en nu al plots maar 15 miljoen euro?  Sorry veel geld.  Maar in
Stadionnormen peanuts.  Benieuwd watje daar mee kan zetten.  Knip en plakwerk bij stvv koste al 35 miljoen euro.  Ieder stadion in denemarken, nederland, noorwegen, zwitserland, zweden van het kaliber 14000-16000 heeft een
Bouwkostprijs van minstens 30 miljoen en tussen de 30 en 60 miljoen euro.  Hopelijk springen
Investeerders bij en willy industriebouw.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.770
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #744 Gepost op: september 04, 2013, 09:11:49 am »
Artikel klopt wel weer niet e.  Oud artikel, nieuwe titel.  12500 plaatsen?  Willy zei in dat interview van kleine 2 weken nog 14000 en heb het altijd zo geweten.  En van 40 gaan we naar 30,25,20 en nu al plots maar 15 miljoen euro?  Sorry veel geld.  Maar in
Stadionnormen peanuts.  Benieuwd watje daar mee kan zetten.  Knip en plakwerk bij stvv koste al 35 miljoen euro.  Ieder stadion in denemarken, nederland, noorwegen, zwitserland, zweden van het kaliber 14000-16000 heeft een
Bouwkostprijs van minstens 30 miljoen en tussen de 30 en 60 miljoen euro.  Hopelijk springen
Investeerders bij en willy industriebouw.
waarom niet kloppen?
kunnen toch andere cujfers geworden zijn?
ik hoop alleen da ze ni en kijken om hun aandelen te verkopen en het stadiondossier onder handen
willen nemen.  Dat ni voor de eventuele nieuwe eigenaar een voldongen feit is hoe het moet
veranderen of verbouwd worden...

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #745 Gepost op: september 04, 2013, 09:14:31 am »
Keep on dreaming essevee007.  Helaas, maar de kapitalen die jij zoekt, zijn al een paar jaar niet (meer) voorhanden in onze streek en op een zotskap-aandachtzoeker gelijk die Coucke van aan 't zeetje moet je niet rekenen hier.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #746 Gepost op: september 04, 2013, 10:06:01 am »
Toch eventjes advocaat van de Duivel spelen:

Het stadsbestuur was weldegelijk bereid om een inspanning te doen, MAAR bij Essevee (incl. Dury) vroeg men ook een inspanning voor de jeugdacademie: nieuwe (overdekte) terreintjes, kunstgrasvelden, nieuwe uitgebreide kantine en zo voort. Ondermeer door de samenwerking met Waregem Sportcentrum worden die kosten zo minimaal mogelijk gehouden, maar bedragen ze nog steeds een stevige slok op een borrel.

Het stadsbestuur was dus akkoord een investering te doen, maar uiteraard ging het over OF OF en niet EN EN. Gezien het vergankelijke en onzekere van Europees voetbal (mss maar voor 2 matchen!) heeft men gekozen voor dat eerste, om in de jeugd te investeren (naar het voorbeeld van Dortmund) en nog meer een Belgische topper te worden.

Alles nu in de schoenen schuiven van onze burgemeester is iets te kort door de bocht. Wat niet wegneemt dat we de bonus van de kwalificatie m.i. nu dus wel integraal zouden moeten kunnen investeren in de aanpassingen aan ons stadion. Stap voor stap jongens, we komen er wel. Forza SV!

lol, die klok horen we al genoeg luiden :D ;-)
 
wanneer staat er iemand op die
- innovatieve idee?n heeft , die europees voetbal toch mogelijk maken at a minimal price;
- minder zaagt over de kost, en eerder de investering ziet (cfr veldverwarming);
- in de plaats van kritiek te spuien, proactief meewerkt aan het bestuur;
- in dit kader ook de slogan waar maakt en grensverleggend denkt (ook financieel draagvlak...) als ik zie welke (overheids)kapitalen 10km en 30km worden vrijgemaakt...
- voordeel ziet van europese promotie; (hoeveel betaalt zulte in feite voor de europese reklam die ze krijgen?)
en gaat men nu die investering terugschroeven met de co?rdinator die is opgestapt?

 
(hopefully i don't sound as a sad basher)  ;-)

Offline WANNEKE

  • Leden
  • Berichten: 53
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #747 Gepost op: september 04, 2013, 10:07:21 am »
Artikel klopt wel weer niet e.  Oud artikel, nieuwe titel.  12500 plaatsen?  Willy zei in dat interview van kleine 2 weken nog 14000 en heb het altijd zo geweten.  En van 40 gaan we naar 30,25,20 en nu al plots maar 15 miljoen euro?  Sorry veel geld.  Maar in
Stadionnormen peanuts.  Benieuwd watje daar mee kan zetten.  Knip en plakwerk bij stvv koste al 35 miljoen euro.  Ieder stadion in denemarken, nederland, noorwegen, zwitserland, zweden van het kaliber 14000-16000 heeft een
Bouwkostprijs van minstens 30 miljoen en tussen de 30 en 60 miljoen euro.  Hopelijk springen
Investeerders bij en willy industriebouw.
Jullie burgemeester (dacht toch dat hij het was) bevestigde daarnet op radio2 nochtans de cijfers van 12.500 plaatsen en 15 ? 20.000 miljoen euro!
« Laatst bewerkt op: september 04, 2013, 10:10:25 am door WANNEKE »

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #748 Gepost op: september 04, 2013, 10:18:02 am »
Artikel klopt wel weer niet e.  Oud artikel, nieuwe titel.  12500 plaatsen?  Willy zei in dat interview van kleine 2 weken nog 14000 en heb het altijd zo geweten.  En van 40 gaan we naar 30,25,20 en nu al plots maar 15 miljoen euro?  Sorry veel geld.  Maar in
Stadionnormen peanuts.  Benieuwd watje daar mee kan zetten.  Knip en plakwerk bij stvv koste al 35 miljoen euro.  Ieder stadion in denemarken, nederland, noorwegen, zwitserland, zweden van het kaliber 14000-16000 heeft een
Bouwkostprijs van minstens 30 miljoen en tussen de 30 en 60 miljoen euro.  Hopelijk springen
Investeerders bij en willy industriebouw.
Jullie burgemeester (dacht toch dat hij het was) bevestigde daarnet op radio2 nochtans de cijfers van 12.500 plaatsen en 15 ? 20.000 miljoen euro!
Het is al een begin, indien er bij de bouw rekening wordt gehouden met uitbreidingsmogelijkheden naar de toekomst toe ljkt me dit een goede start.

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #749 Gepost op: september 04, 2013, 10:24:37 am »
Voorlopig hebben we er ook niet echt meer nodig van 12.500 lijkt me? Matchen zijn misschien 3-4 keer op een seizoen uitverkocht.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #750 Gepost op: september 04, 2013, 10:30:19 am »
Voorlopig hebben we er ook niet echt meer nodig van 12.500 lijkt me? Matchen zijn misschien 3-4 keer op een seizoen uitverkocht.
Kan me wel voorstellen indien het om een volledig splinternieuw complex gaat, er toch meer mensen geneigd zullen zijn om af en toe, in comfortabele omstandigheden, een matchke mee te pikken.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.770
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #751 Gepost op: september 04, 2013, 11:12:10 am »
voor 15-20 leg je ni heel stadion plat en begin je niet vanaf nul volgens mij.
Zal aanbouw zijn en uitbreiding van wa er nu staat.
12500 vind ik gevaarlijk, wat is de norm voor UEFA hierin?

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #752 Gepost op: september 04, 2013, 11:18:44 am »
Ik blijf het heel raar vinden als alles in kannen en kruiken is, de bouw start na dit seizoen, de financiering rond is, ... dat daar niet mee uitgepakt wordt?

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.770
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #753 Gepost op: september 04, 2013, 11:21:38 am »
Ik blijf het heel raar vinden als alles in kannen en kruiken is, de bouw start na dit seizoen, de financiering rond is, ... dat daar niet mee uitgepakt wordt?
wie moet er mee uitpakken?
Willy, PDC of Kurt?
als die mensen ni tegen elkaar spreken zit er kans in dater 3 versies verteld worden :)

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #754 Gepost op: september 04, 2013, 12:48:54 pm »
Voorlopig hebben we er ook niet echt meer nodig van 12.500 lijkt me? Matchen zijn misschien 3-4 keer op een seizoen uitverkocht.

Zoveelste keer.  Het is meermaals bewezen dat een nieuw en vooral nieuw multifunctioneel complex pak extra fans lokt.  De telenet en cafekijkers en nog andere nieuwsgierigen.  Gewoon hopen dat willy naessens 2 hem moeit en een extra boost bijgeeft en ghelamco bouwfirma als voorbeeld ziet.  Die cijfers veranderen iedere week.  Zowel aantal plaatsen en budget voor stadion.  15-20 is erg weinig.  Zal op wat trekken zeker?  Die 12500 zijn msh aantal zitplaatsen.  Er zouden nog 1500 staanplaatsen zijn.  Hopelijk bouwt men met uitbreidingsmogelijlheden en dan niet enkel op capaciteit maar qua looks en multifunctionaliteit van het stadion ook. 
« Laatst bewerkt op: september 04, 2013, 12:50:33 pm door essevee007 »

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #755 Gepost op: september 04, 2013, 01:58:20 pm »
Voorlopig hebben we er ook niet echt meer nodig van 12.500 lijkt me? Matchen zijn misschien 3-4 keer op een seizoen uitverkocht.

Zoveelste keer.  Het is meermaals bewezen dat een nieuw en vooral nieuw multifunctioneel complex pak extra fans lokt.  De telenet en cafekijkers en nog andere nieuwsgierigen.  Gewoon hopen dat willy naessens 2 hem moeit en een extra boost bijgeeft en ghelamco bouwfirma als voorbeeld ziet.  Die cijfers veranderen iedere week.  Zowel aantal plaatsen en budget voor stadion.  15-20 is erg weinig.  Zal op wat trekken zeker?  Die 12500 zijn msh aantal zitplaatsen.  Er zouden nog 1500 staanplaatsen zijn.  Hopelijk bouwt men met uitbreidingsmogelijlheden en dan niet enkel op capaciteit maar qua looks en multifunctionaliteit van het stadion ook.

Moet met die 20miljoen ook die commerci?le ruimtes betaald zijn? Zal dan niet veel overschieten voor de "voetbalkuip".
Ik blijf erbij, dat het moeilijker is investeerders te vinden voor "plakwerk" van 20miljoen, dan 40miljoen maar een deftig project waarin ze geloven.  Reken daarbij, dat het Regenboogstadion op een van de beste locaties ligt van de ganse regio.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #756 Gepost op: september 04, 2013, 02:21:04 pm »
Citaat
- voordeel ziet van europese promotie; (hoeveel betaalt zulte in feite voor de europese reklam die ze krijgen?)
en gaat men nu die investering terugschroeven met de co?rdinator die is opgestapt?


ik zou natuurlijk ook willen dat zulte (mee) betaalt , maar wat bedoel je met de europese reclame die ze krijgen? hoe zou gemeente zulte daarvan profiteren van het feit dat svzw europees speelt ? meer investeringen ? meer toeristen ? meer inkomten ? meer belastingen ? ik dacht het niet hoor  :)

eventueel iets of wat naambekendheid maar daarmee verdien je geen geld hoor ...

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #757 Gepost op: september 04, 2013, 02:46:45 pm »
Citaat
- voordeel ziet van europese promotie; (hoeveel betaalt zulte in feite voor de europese reklam die ze krijgen?)
en gaat men nu die investering terugschroeven met de co?rdinator die is opgestapt?


ik zou natuurlijk ook willen dat zulte (mee) betaalt , maar wat bedoel je met de europese reclame die ze krijgen? hoe zou gemeente zulte daarvan profiteren van het feit dat svzw europees speelt ? meer investeringen ? meer toeristen ? meer inkomten ? meer belastingen ? ik dacht het niet hoor  :)

eventueel iets of wat naambekendheid maar daarmee verdien je geen geld hoor ...

!!!!
http://www.zulte.be/website/73-www/86-www.html


Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #758 Gepost op: september 04, 2013, 07:32:48 pm »
Citaat
- voordeel ziet van europese promotie; (hoeveel betaalt zulte in feite voor de europese reklam die ze krijgen?)
en gaat men nu die investering terugschroeven met de co?rdinator die is opgestapt?


ik zou natuurlijk ook willen dat zulte (mee) betaalt , maar wat bedoel je met de europese reclame die ze krijgen? hoe zou gemeente zulte daarvan profiteren van het feit dat svzw europees speelt ? meer investeringen ? meer toeristen ? meer inkomten ? meer belastingen ? ik dacht het niet hoor  :)

eventueel iets of wat naambekendheid maar daarmee verdien je geen geld hoor ...

!!!!
http://www.zulte.be/website/73-www/86-www.html



daar zouden   inderdaad horden engelsen , sloveense of russen op af moesten we in waregem europees spelen :)

Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.319
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #759 Gepost op: september 04, 2013, 08:48:14 pm »
volgens wtv wil stad meewerken sinds vertrek PDC dmv verkoop omliggende gronden (gehoopte opbrengst = 8mln? te schenken aan de club)...