Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799690 keer)

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1100 Gepost op: januari 08, 2014, 02:55:21 pm »
Prachtig! Man, stel u voor...

Het lijkt wel alsof het veld ook in zo'n betonnen put ligt (zoals bij Gent). Dat vind ik wel lelijk. Voor de rest echt prachtig. EDIT: Of zijn dat staanplaatsen? Moeilijk te zien.

Helaas... Ik zie het niet zo vlug gebeuren.

Wel met die afschuwelijke trapconstructies... :-\ Liever een tribune die doorloopt tot tegen het veld.

Online jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1101 Gepost op: januari 08, 2014, 03:25:29 pm »
http://www.wielfaertarchitecten.be/nl/utility-9.htm

Ik denk dat dit het eerste ontwerp was die te duur is uitgevallen.  Prachtig!

Klikken bij projects en scrollen naar onder, 9 foto's of tekeningen.

Ook het nieuwe oefencomplex staat er op.

Alvast bedankt om hier te posten! Geeft alleszins een goed beeld. Het is zoals velen terecht bemerken wel te hopen dat de tribunes bij eventuele nieuwbouw doorlopen tot tegen het veld en uiteraard zonder die lelijke trappen zijn voor de tribune.

En misschien nog 1 opmerking naar de "nieuwe moderne" stadions toe (maar dat is beroepsmisvorming aangezien ik zelf architectuur doe) en dat is dat dergelijke arena's teruggeplooid zijn op zichzelf, echte bunkers die zich lijken af te keren van hun omgeving, helemaal niet de gemeenschapsplaatsen die de sport vooruit moeten stuwen.

Daarmee bedoel ik dat het weefsel van het stadion best een transparante look krijgt. Daarin is de ghelamco arena ook zo een goed voorbeeld waarbij er een interactie mogelijk is van 360? met de omgeving rondom het stadion. En geef toe, de omgeving rondom het regenboogstadion is zeker interessanter dan dat bij de ghelamco arena...

Voor de ge?nteresseerden: http://sportmagazine.knack.be/sport/nieuws/voetbal-internationaal/moderne-stadions-weldra-verouderd/article-4000486469999.htm
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2014, 03:34:43 pm door jakkie3000 »

Offline Woaaaregem

  • Leden
  • Berichten: 128
  • We are Waregem!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1102 Gepost op: januari 08, 2014, 05:22:07 pm »

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1103 Gepost op: januari 08, 2014, 05:43:19 pm »
Ahja ...eerst wilde hij zekerheid dat we in waregem bleven en nu ist probleem Zulte in de naam.Hopelijk geloofd ge uwen eigen natte droom zever  :)
Als ik het goed versta heb je liever geen (ver)nieuw(d) stadion,dan dat Zulte in de clubnaam aanwezig is  :o :o

Offline Woaaaregem

  • Leden
  • Berichten: 128
  • We are Waregem!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1104 Gepost op: januari 08, 2014, 07:21:39 pm »
Ahja ...eerst wilde hij zekerheid dat we in waregem bleven en nu ist probleem Zulte in de naam.Hopelijk geloofd ge uwen eigen natte droom zever  :)
Als ik het goed versta heb je liever geen (ver)nieuw(d) stadion,dan dat Zulte in de clubnaam aanwezig is  :o :o

Dit is wat Kurt wilt, en ergens kan ik hem hierin wel volgen...

Offline putter41

  • Leden
  • Berichten: 28
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1105 Gepost op: januari 08, 2014, 08:00:48 pm »
Ahja ...eerst wilde hij zekerheid dat we in waregem bleven en nu ist probleem Zulte in de naam.Hopelijk geloofd ge uwen eigen natte droom zever  :)
Als ik het goed versta heb je liever geen (ver)nieuw(d) stadion,dan dat Zulte in de clubnaam aanwezig is  :o :o

Mis! EERST  was er voor Kurt het probleem met de naam en pas later de zekerheid dat we in Waregem  blijven.

Verder heb je het NIET goed verstaan; volgens de burgemeester zal je moeten kiezen tussen ofwel een nieuw stadion ofwel de naam Zulte behouden.
Het moet dus zijn "als ik het goed versta heb je liever EEN nieuw stadion dan dat Zulte in de clubnaam aanwezig is" ... en dat is gene zever :)     

Offline essevee12345

  • Leden
  • Berichten: 161
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1106 Gepost op: januari 08, 2014, 08:22:54 pm »
man man man wat een bende zeveraars. Als het daar van afhangt of we een nieuw stadion bouwen of niet dat de naam zulte al dan niet wegmoet.( fusie is fusie of dat ge het graag hebt of niet.) Indien niet akkoord begin met sv waregem in 4de provinciale zoals club Roeselare gedaan heeft. Zitten nu, na 10 jaar, in 1ste prov en compleet failliet
Zo geraken we nooit een stap vooruit...blijf maar rond jullie kerktoren en blijf maar supporteren in dat oud en lelijk stadion....
Indien ze op korte termijn geen werk maken van een nieuw stadion zullen we hopeloos ter plaatse trappelen en zelfs meer nog : terug naar af.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1107 Gepost op: januari 08, 2014, 09:40:42 pm »
Kurt zei toch nooit geld voor nieuw stadion
is veranderen van naam?
of heb ik iets gemist?

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1108 Gepost op: januari 08, 2014, 11:23:58 pm »
Mis! EERST  was er voor Kurt het probleem met de naam en pas later de zekerheid dat we in Waregem  blijven.

Verder heb je het NIET goed verstaan; volgens de burgemeester zal je moeten kiezen tussen ofwel een nieuw stadion ofwel de naam Zulte behouden.
Het moet dus zijn "als ik het goed versta heb je liever EEN nieuw stadion dan dat Zulte in de clubnaam aanwezig is" ... en dat is gene zever :)     

En ook al de uitvlucht toen we ons slechte seizoen hadden.  Stadion in diepvries aangezien de mogelijkheid bestond dat we degradeerden.  Wat eigenlijk nooit dichtbij was, we stonden 13e en toen kwam dury en klommen we in een mum van tijd op naar plaats 11 en met grote voorsprong op de ploegen achter ons.  Maar toen hoorde je hem plots niet meer.  Wel miljoenen en miljoenen in een bib pompen.

Offline Boer Carels

  • Leden
  • Berichten: 514
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1109 Gepost op: januari 09, 2014, 12:20:18 am »
Kurt zei toch nooit geld voor nieuw stadion
is veranderen van naam?
of heb ik iets gemist?

Niets gemist, gewoon wat gestook uit alom gekende hoek.  :(

Offline Woaaaregem

  • Leden
  • Berichten: 128
  • We are Waregem!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1110 Gepost op: januari 09, 2014, 07:31:37 am »
Niets gemist, gewoon wat gestook uit alom gekende hoek.  :(

Het is eerder een insinuatie dan 'wat gestook'.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1111 Gepost op: januari 09, 2014, 09:42:03 am »
over paardenkleppen gesproken! Het volstaat even de lezersreacties op artikels over essevee te lezen, bvb in HLN en je zal zien dat buiten Zuid-west vlaanderen weinig over Waregem en des te meer over Zulte geschreven wordt. En kijk eens op TV naar de reacties van de spelers van de tegenpartij na de match. Bijna altijd hebben ze het over Zulte. (Zuulte voor de Franstaligen)
Alhoewel ik geen fan ben van jullie burgemeester moet ik hem deze keer wel gelijk geven.

dat zeg ik al jaren, maar dat willen ze precies niet horen hier . ga naar antwerpen, brabant, limburg en zeker naar "de walen" , en bijna iedereen heeft het over zulte ,  een  paar over zulte waregem , en echt heel weinig over waregem hoor ...   sommigen verbeter ik keer op keer maar ze blijven het consequent zo zeggen omdat ze het zelf constant onderling over zulte hebben :)

Offline Boerke Sjarel

  • Leden
  • Berichten: 450
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1112 Gepost op: januari 09, 2014, 09:54:32 am »
dat zeg ik al jaren, maar dat willen ze precies niet horen hier . ga naar antwerpen, brabant, limburg en zeker naar "de walen" , en bijna iedereen heeft het over zulte ,  een  paar over zulte waregem , en echt heel weinig over waregem hoor ...   sommigen verbeter ik keer op keer maar ze blijven het consequent zo zeggen omdat ze het zelf constant onderling over zulte hebben :)

En dat is zo belangrijk? What's in a name. Het is niet dat we hier in Zulte veel toeristen over de vloer krijgen daardoor hoor...
"Zulte Waregem is als een fopkaars. Als je denkt dat ze uit is, is ze daar terug."

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1113 Gepost op: januari 09, 2014, 09:56:11 am »
jah
kunt ze ni doodslaan als ze zulte zeggen e....
Aan ons stadion dossier ga da niks veranderen
want daar gadet ier over e :)

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1114 Gepost op: januari 09, 2014, 10:20:02 am »
http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2014-01-09/poot-marc-coucke-nieuw-stadion-neer-in-oostende#reacties

Das een ander patatje dade, Versluys zal da regelen.
Intussen zijn die van ons op zoek naar centen
vanuit ulder zetelke met 1 telefoonnummer in hun gsm: da van Kurt

Offline Djelo

  • Leden
  • Berichten: 65
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1115 Gepost op: januari 09, 2014, 10:42:24 am »
Op papier zag het er nochtans in den tijd mooi uit:

http://www.wielfaertarchitecten.be/nl/utility-9.htm

Offline Boerke Sjarel

  • Leden
  • Berichten: 450
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1116 Gepost op: januari 09, 2014, 10:52:38 am »
http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2014-01-09/poot-marc-coucke-nieuw-stadion-neer-in-oostende#reacties

Das een ander patatje dade, Versluys zal da regelen.
Intussen zijn die van ons op zoek naar centen
vanuit ulder zetelke met 1 telefoonnummer in hun gsm: da van Kurt

Goeiemorgen tweeps, omtrent artikels ivm nieuw stadion #kvo. Heb ik niet nodig hoor, alleen grote hoofdtribune en nieuw sanitair/kleedkamers</p>&mdash; Marc Coucke (@CouckeMarc) 9 januari 2014


Echt jaloers op Oostende. Marc Coucke altijd snelle en duidelijke communicatie ten opzichte van de supporters via hun forum, twitter, website,...

Die gaan sowieso tijdje meedraaien in eerste klasse als Coucke blijft.
"Zulte Waregem is als een fopkaars. Als je denkt dat ze uit is, is ze daar terug."

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1117 Gepost op: januari 09, 2014, 12:31:57 pm »
Goeiemorgen tweeps, omtrent artikels ivm nieuw stadion #kvo. Heb ik niet nodig hoor, alleen grote hoofdtribune en nieuw sanitair/kleedkamers</p>&mdash; Marc Coucke (@CouckeMarc) 9 januari 2014


Echt jaloers op Oostende. Marc Coucke altijd snelle en duidelijke communicatie ten opzichte van de supporters via hun forum, twitter, website,...

Die gaan sowieso tijdje meedraaien in eerste klasse als Coucke blijft.
Cercle mag zich zorgen maken....

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1118 Gepost op: januari 09, 2014, 01:01:14 pm »
En dat is zo belangrijk? What's in a name. Het is niet dat we hier in Zulte veel toeristen over de vloer krijgen daardoor hoor...

neen is op zich niet belangrijk, gewoon melden . via mijn werk en familie heb ik contacten in gans belgi? en daar merk ik het keer op keer .

om maar te zeggen dat sommige verder moeten denken dan de eigen dorps-of stadsgrenzen, dat wat hier zo belangrijk lijkt,  50 km verder helemaal niet leeft.

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1119 Gepost op: januari 09, 2014, 02:15:36 pm »
Heb gisteren vernomen uit zeer goede bron dat Willy met in zijn zog de rest van het bestuur Kurt nog tot januari geeft om een garantie te geven voor een lening van de ontbrekende 5 milj.

Als dit niet gebeurt trekken ze een definitieve streep onder het Regenboogstadion en gaat men buiten Waregem kijken. De aandeelhouders zijn er van overtuigd dat hun aandelen niets meer waard zullen zijn als ze tegen 2018 geen deftig stadion hebben. Alles heeft er schijn van dat er binnen 5 jaar nog slechts 10 eersteklassers zullen zijn (Zwitsers model) die 4 keer tegen elkaar zullen spelen. De Belgische licentievoorwaarden zullen zo streng worden dat enkel een 10-12 ploegen nog in aanmerking komen hiervoor (G5, cercle, Leuven, kvm, een Waalse ploeg een Antwerpse ploeg).  Samenwerking met KVK wordt als serieuze piste achter de hand gehouden want alleen kan Essevee geen stadion bouwen en een fusie wordt steeds waarschijnlijker. De plannen zouden eigenlijk reeds vrij concreet zijn alleen hoopt men dat Kurt nu eens zijn nek durft uitsteken zodat men een onmiddellijke voorsprong kan nemen op KVK en zowel een fusie als KVK definitief uit de weg zijn.

Zij die perse voetbal in Waregem willen zullen nu moeten opstaan, want de sleutel ligt ofwel bij priveinvesteerders of bij de politiek. Een van hen of beide samen zullen moeten worden overtuigd.