Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799699 keer)

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.770
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1240 Gepost op: februari 07, 2014, 10:26:39 am »
8000 zitplaatsen voor de eerste fase voor als er europees voetbal is volgend jaar.  Volledig nieuw stadion 14500 plaatsen.  Waaronder 12500 zitplaatsen en 2000 staanplaatsen.
ik bedoel
als er 8000 nodig zijn voor europees voetbal
hoeveel zitplaatsen zijn er dan nu?
maw, eerste fase hoeveel zitplaatsen komen er dan extra bij?
als er nu 7500 zijn komen er 500 bij in de eerste fase,
wat mij geen volledige tribune achter de doelen lijkt.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1241 Gepost op: februari 07, 2014, 12:53:20 pm »
ik bedoel
als er 8000 nodig zijn voor europees voetbal
hoeveel zitplaatsen zijn er dan nu?
maw, eerste fase hoeveel zitplaatsen komen er dan extra bij?
als er nu 7500 zijn komen er 500 bij in de eerste fase,
wat mij geen volledige tribune achter de doelen lijkt.

Huidige capaciteit is 8000zitjes, die allemaal vervangen zouden moeten worden.  X kan je europees niet gebruiken.  Als ze inderdaad reeds de geplande tribunes achter de doelen bouwen, zal de capaciteit vermoedelijk rond de 12000 stijgen.  Dit lijkt mij haalbaar, want je kan 2 gebouwen in ??n tijd realiseren, die wellicht niet meer zijn dan een deel van de voetbalkuip (bedoel beperktere facilteiten)
 
Het grootste en duurste gedeelte van het plan is immers de hoofdtribune, aangezien die naast de loges ed, tevens in winkelruimte voorziet. 

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1242 Gepost op: februari 07, 2014, 01:16:07 pm »
Huidige capaciteit is 8000zitjes, die allemaal vervangen zouden moeten worden.  X kan je europees niet gebruiken.  Als ze inderdaad reeds de geplande tribunes achter de doelen bouwen, zal de capaciteit vermoedelijk rond de 12000 stijgen.  Dit lijkt mij haalbaar, want je kan 2 gebouwen in ??n tijd realiseren, die wellicht niet meer zijn dan een deel van de voetbalkuip (bedoel beperktere facilteiten)
 
Het grootste en duurste gedeelte van het plan is immers de hoofdtribune, aangezien die naast de loges ed, tevens in winkelruimte voorziet.

En die 2 nieuwe tribunes achter beide doelen zullen klaar zijn tegen het eerste weekend van augustus ?
Dan zullen het toch wel zeer eenvoudige constructies moeten wezen.

Vincent

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1243 Gepost op: februari 07, 2014, 01:27:34 pm »
En die 2 nieuwe tribunes achter beide doelen zullen klaar zijn tegen het eerste weekend van augustus ?
Dan zullen het toch wel zeer eenvoudige constructies moeten wezen.

Dat was ook mijn eerste bedenking, want als je maar half mei na PO I (hopelijk toch) kan beginnen, dan is er echt niet veel marge (om niet te zeggen dat het mij gewoon onmogelijk lijkt). Maar aansluitend op je tweede zin (en louter een persoonlijke bedenking): waar zijn de tribunes die in het Ottenstadion achter het doel stonden naar toe? Zoiets is misschien wel mogelijk in een paar maanden tijd. En ook al is het geen definitieve oplossing, als eventuele tussenstap kan ik er wel mee leven.

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.770
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1244 Gepost op: februari 07, 2014, 01:32:33 pm »
Huidige capaciteit is 8000zitjes, die allemaal vervangen zouden moeten worden.  X kan je europees niet gebruiken.  Als ze inderdaad reeds de geplande tribunes achter de doelen bouwen, zal de capaciteit vermoedelijk rond de 12000 stijgen.  Dit lijkt mij haalbaar, want je kan 2 gebouwen in ??n tijd realiseren, die wellicht niet meer zijn dan een deel van de voetbalkuip (bedoel beperktere facilteiten)
 
Het grootste en duurste gedeelte van het plan is immers de hoofdtribune, aangezien die naast de loges ed, tevens in winkelruimte voorziet.
?Waardoor we in een eerste fase met 8.000 zitplaatsen Europees speelgerechtigd zullen zijn"
maw we hebben er al 8000 en kunnen dus thuis spelen zonder tribune erbij.


En ook al is het geen definitieve oplossing, als eventuele tussenstap kan ik er wel mee leven.
Sorry, ma tussenstappen daar geloof ik helemaal niet in
Tussen stap kost ook veel centen.
Vak X was ook een tussenstap....


achter doel in RSCA, is toch staanplaats?
Waarom mag da ni gebruikt worden bij ons?
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2014, 01:34:39 pm door Boer uit Waregem »

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1245 Gepost op: februari 07, 2014, 01:36:14 pm »
‘Waardoor we in een eerste fase met 8.000 zitplaatsen Europees speelgerechtigd zullen zijn"
maw we hebben er al 8000 en kunnen dus thuis spelen zonder tribune erbij.

Tussen stap kost ook veel centen.
Vak X was ook een tussenstap....


Verhuizen naar een ander stadion is ook erg kostelijk (is gebleken).

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1246 Gepost op: februari 07, 2014, 01:44:50 pm »
?Waardoor we in een eerste fase met 8.000 zitplaatsen Europees speelgerechtigd zullen zijn"
maw we hebben er al 8000 en kunnen dus thuis spelen zonder tribune erbij.

Sorry, ma tussenstappen daar geloof ik helemaal niet in
Tussen stap kost ook veel centen.
Vak X was ook een tussenstap....


achter doel in RSCA, is toch staanplaats?
Waarom mag da ni gebruikt worden bij ons?

In Anderlecht worden de staanplaatsen bij Europese wedstrijden omgevormd naar zitplaatsen en ook genummerd....

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.770
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1247 Gepost op: februari 07, 2014, 01:56:22 pm »
Verhuizen naar een ander stadion is ook erg kostelijk (is gebleken).
Idd, ma als ge dan toch van plan zijn van een stadion helemaal on te bouwen,
begin daar dan aan en niet met tijdelijke overdekte zitplaatsen in een staalconstructie
die gaan enkel meebrengen dat de rest langer ga duren
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2014, 02:00:51 pm door Boer uit Waregem »

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 787
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1248 Gepost op: februari 07, 2014, 02:34:28 pm »
zijt gij enzo demoen op die site van voetbalkrant...

Haha ik was het ook aan het denken!

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1249 Gepost op: februari 07, 2014, 03:50:07 pm »
Begin te vrezen voor knip en plakwerk, sebiet hebben we echt wel het lelijkste stadion van 1ste klasse.
Als ze een nieuwe tribune bouwen, moet het in functie zijn van het nieuwe stadion! Want als ze kunnen europees spelen in Waregem, zullen ze weer vlug tevreden zijn en de rest van de plannen in de koelkast steken.

Tijdelijke stoeltjes met leuning op de oude tribunes zal niet anders kunnen.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1250 Gepost op: februari 07, 2014, 04:01:24 pm »
Begin te vrezen voor knip en plakwerk, sebiet hebben we echt wel het lelijkste stadion van 1ste klasse.
Als ze een nieuwe tribune bouwen, moet het in functie zijn van het nieuwe stadion! Want als ze kunnen europees spelen in Waregem, zullen ze weer vlug tevreden zijn en de rest van de plannen in de koelkast steken.

Tijdelijke stoeltjes met leuning op de oude tribunes zal niet anders kunnen.

Dat uitzicht is een mooie bijkomstigheid !  Het is nu 1e vereiste dat europees in waregem kan gespeeld worden.  Ik wil ook in een Ghelamcoarena spelen maar dat is nu eenmaal niet voor ons weggelegd.

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.770
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1251 Gepost op: februari 07, 2014, 04:09:05 pm »
Dat uitzicht is een mooie bijkomstigheid !  Het is nu 1e vereiste dat europees in waregem kan gespeeld worden.  Ik wil ook in een Ghelamcoarena spelen maar dat is nu eenmaal niet voor ons weggelegd.
ja da is waar, belangrijkste is europees thuis spelen
MAAR wa datie wil zeggen is als ge nu bouwt moet het in functie zijn van hetgeen
ze eigenlijk willen bouwen.
Niks te tijdelijk, ma toegankelijk maken en daarna rond bouwen voor het uitzicht.
Want voor hetzelfde geld komen ze met een stalen constructie die ook rap 1m? zal kosten,
en die 1m? investering gaan ze niet 2j erna afbreken en wegdoen.
Allez da hoop ik toch niet want dan gooi je simpelweg 1m? weg...

Ne ghelamco idd veel te hoog gegrepen maar mits een bijkomende aandeelhouder
erbij te willen nemen, is er mss meer mogelijk dan hun huidige moeizame zoektocht
naar budget voor de verbouwingen
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2014, 04:11:03 pm door Boer uit Waregem »

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1252 Gepost op: februari 07, 2014, 04:13:37 pm »
Men kan in feite onmiddelijk beginnen met bouwen achter beide doelen zonder de rest vh stadion zoals het nu is af te sluiten. Ik geloof dat men zelfs tribune x kan laten staan tijdens de werken (deze is zeer smal en neemt in diepte zeer weinig ruimte in). De 2 nieuwe tribunes achter de doelen kunnen nadien perfect als modules ingepast worden in wat later moet komen ttz. hoofdtribune en kant vijvers (die denk ik volgens de laatste berichten grotendeels zal blijven staan, maar aangepast worden aan modernere normen).
Dus geen probleem, begin er maar aan zou ik zeggen! 

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.770
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1253 Gepost op: februari 07, 2014, 04:23:40 pm »
Men kan in feite onmiddelijk beginnen met bouwen achter beide doelen zonder de rest vh stadion zoals het nu is af te sluiten. Ik geloof dat men zelfs tribune x kan laten staan tijdens de werken (deze is zeer smal en neemt in diepte zeer weinig ruimte in). De 2 nieuwe tribunes achter de doelen kunnen nadien perfect als modules ingepast worden in wat later moet komen ttz. hoofdtribune en kant vijvers (die denk ik volgens de laatste berichten grotendeels zal blijven staan, maar aangepast worden aan modernere normen).
Dus geen probleem, begin er maar aan zou ik zeggen!
Wacht, nee e:
De plannen zijn zo goed als klaar en wij zijn ervan overtuigd dat wij dit project samen met de stad Waregem kunnen realiseren
Plannen bijna klaar
En ze zijn ervan overtuigd dat dit project samen met stad KAN gerealiseerd worden.
maw tis nog ni zeker e. 
Nog altijd da laatste schijfke van 4-5miljoen, net zoals in september of december ll.

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1254 Gepost op: februari 07, 2014, 05:43:24 pm »
4 ? 5 miljoen: indien nodig een paar spelers van de hand doen! Misschien maakt Pourie alles waar dat hij zegt en kunnen we er volgend seizoen 5 miljoen voor krijgen?

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.193
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1255 Gepost op: februari 07, 2014, 05:48:27 pm »
4 ? 5 miljoen: indien nodig een paar spelers van de hand doen! Misschien maakt Pourie alles waar dat hij zegt en kunnen we er volgend seizoen 5 miljoen voor krijgen?

Lijk in de reclame 'Stop met dromen jongen'

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.770
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1256 Gepost op: februari 07, 2014, 06:15:12 pm »
4 ? 5 miljoen: indien nodig een paar spelers van de hand doen! Misschien maakt Pourie alles waar dat hij zegt en kunnen we er volgend seizoen 5 miljoen voor krijgen?
ok hebt gelijk
en intussen met 10 verder spelen als ze verkocht zijn.

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1257 Gepost op: februari 07, 2014, 06:28:52 pm »
Voorlopig verder doen met enkele beloftevolle jongeren zoals AA Gent en Anderlecht dit hebben trachten te doen ;D ;D :D

Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.770
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1258 Gepost op: februari 07, 2014, 07:21:53 pm »
Voorlopig verder doen met enkele beloftevolle jongeren zoals AA Gent en Anderlecht dit hebben trachten te doen ;D ;D :D
das zeker waar
als ze ma van ons zijn

Online BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #1259 Gepost op: februari 07, 2014, 07:39:24 pm »
Waarom wachten op die laatste 5 miljoen? Gewoon aan de eerste fases beginnen. Tegen dat die klaar zijn hebben ze die laatste miljoenen dan hopelijk gevonden.