Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799659 keer)

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.643
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3260 Gepost op: september 10, 2014, 08:45:44 pm »
Ja ik vind dat ze dat dan ook duidelijk mogen communiceren, Eddy Cordier zei gisteren tijdens de vergadering met de supporterslokalen dat ze na dit seizoen beginnen met de opbouw van Vak X. We zullen zien wat zijn geloofwaardigheid is.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3261 Gepost op: september 10, 2014, 08:53:28 pm »
Ik denk wel dat ze Vak X zullen beginnen bouwen eind dit seizoen.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3262 Gepost op: september 10, 2014, 09:27:34 pm »
Deze nieuwe tribune zal wel degelijk voor extra supporters zorgen! De impressie van dergelijke bouwwerken trekken nieuwsgierigen naar het stadion en mits een goede beleving zullen deze blijven komen!

Straffer zelf, ik geloof dat tegen het einde van het seizoen deze tribune  2-wekelijks nokvol zal zitten...
= Gevolg zal zijn dat ze na het seizoen beginnen aan Vak X wegens groot succes!  :)

Offline Stofke_81

  • Leden
  • Berichten: 159
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3263 Gepost op: september 10, 2014, 09:46:45 pm »
Eens deze tribune is afgewerkt gaan ze beginnen met de werken op de oefenterreinen waar een nieuw oefencomplex gebouwd zal worden (eveneens door de groep Naessens) na het seizoen beginnen ze met het demonteren van vak x (huurcontract loopt dan af) Daarna beginnen ze met de bouw van de andere tribune en deze zou klaar moeten zijn tegen de competitiestart!..

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3264 Gepost op: september 10, 2014, 10:45:32 pm »
Eens deze tribune is afgewerkt gaan ze beginnen met de werken op de oefenterreinen waar een nieuw oefencomplex gebouwd zal worden (eveneens door de groep Naessens) na het seizoen beginnen ze met het demonteren van vak x (huurcontract loopt dan af) Daarna beginnen ze met de bouw van de andere tribune en deze zou klaar moeten zijn tegen de competitiestart!..


Als je voor de tribune staat, krijg je gewoon... kippevel en trots; de boeren doen het toch maar weer..... Laat ons dan positief focussen op hetgeen er binnenkort zal zijn.

Jong en oud in de familie volgt het allemaal van dichtbij.  Jammer dat ze niet eerst tribune vijvers renoveren; mijn dochters blijven maar vragen wanneer we kunnen gaan bowlen...


Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3265 Gepost op: september 10, 2014, 11:22:47 pm »
Deze nieuwe tribune zal wel degelijk voor extra supporters zorgen! De impressie van dergelijke bouwwerken trekken nieuwsgierigen naar het stadion en mits een goede beleving zullen deze blijven komen!

Straffer zelf, ik geloof dat tegen het einde van het seizoen deze tribune  2-wekelijks nokvol zal zitten...
= Gevolg zal zijn dat ze na het seizoen beginnen aan Vak X wegens groot succes!  :)
Ik hoop dat er extra supporters gaan op afkomen, maar dan mag de club niet de fout maken om daar dure plaatsen van te maken. In ieder geval is dit een schitterende tribune,inderdaad, veel beter dan in Lokeren,als die tribune vol zal zitten ga dit indrukwekkend zijn.
 Maar zitten wij niet aan ons saturatiepunt?

Vincent

  • Gast
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3266 Gepost op: september 10, 2014, 11:44:35 pm »
Ik hoop dat er extra supporters gaan op afkomen, maar dan mag de club niet de fout maken om daar dure plaatsen van te maken. In ieder geval is dit een schitterende tribune,inderdaad, veel beter dan in Lokeren,als die tribune vol zal zitten ga dit indrukwekkend zijn.
 Maar zitten wij niet aan ons saturatiepunt?

De prijzen voor die plaatsen achter doel moeten inderdaad heel schappelijk blijven maar zo slim zullen ze hopelijk ook wel zijn zeker?

Sporteconoom Trudo Dejonghe heeft ooit eens becijferd dat wij met een modern en comfortabel stadion ons gemiddeld aantal toeschouwers nog redelijk vlot met ongeveer 1000 zouden moeten kunnen verhogen (op voorwaarde dat de sportieve resultaten goed blijven uiteraard). Dat zou dan een verhoging betekenen van ongeveer 10 ? 12 % in vergelijking met nu. Dat zou dan wel ons plafond zijn. Het stadion is dus op die maat gebouwd, met inbegrip van 'pieken' tot 13.000 toeschouwers of daaromtrent voor topwedstrijden.

Online Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3267 Gepost op: september 11, 2014, 12:45:47 am »
Deze nieuwe tribune zal wel degelijk voor extra supporters zorgen! De impressie van dergelijke bouwwerken trekken nieuwsgierigen naar het stadion en mits een goede beleving zullen deze blijven komen!

Straffer zelf, ik geloof dat tegen het einde van het seizoen deze tribune  2-wekelijks nokvol zal zitten...
= Gevolg zal zijn dat ze na het seizoen beginnen aan Vak X wegens groot succes!  :)

Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar het zou me toch zeer verbazen moest dit lukken hoor.  :)

Het heeft toch ook een hele tijd geduurd vooraleer de X stilaan gevuld is geraakt met de vaste supporters die er nu zijn? Zeker in de eerste 2 jaren (2011-2012?) kan je moeilijk zeggen dat het drummen was voor een goeie plaats.

Ik heb trouwens (net als iemand op FB die reageerde op het nieuws dat X uitverkocht was tegen W-B) de indruk dat er minder volk staat in X dan vorig jaar, terwijl het toch telkens uitverkocht zou zijn. Zou de capaciteit gedaald zijn ofzo?

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3268 Gepost op: september 11, 2014, 07:07:07 am »
Eens deze tribune is afgewerkt gaan ze beginnen met de werken op de oefenterreinen waar een nieuw oefencomplex gebouwd zal worden (eveneens door de groep Naessens) na het seizoen beginnen ze met het demonteren van vak x (huurcontract loopt dan af) Daarna beginnen ze met de bouw van de andere tribune en deze zou klaar moeten zijn tegen de competitiestart!..

oefencomplex wordt geplaatst door vanmaercke (overgenomen door stadsbader) als ik het goed heb begrepen!

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3269 Gepost op: september 11, 2014, 10:29:06 am »
om reclame te maken voor die nieuwe tribune als ze af is , zou ik heel goedkope tickets verkopen, bv 10 euroots voor ne gewone match, 15 euroots voor ne topmatch, en dan nog een paar acties bv  3 + 1 gratis en zo :)

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3270 Gepost op: september 11, 2014, 10:35:06 am »
Ik hoop op 10 'euroots', maar ik denk dat dat niet mogelijk is. Min 15 'euroots' kost een ticket altijd hier in Belgi?. Alleen bij die prijs kunnen ze blijkbaar juist uit kosten geraken en beetje winst maken (heb ik gehoord).

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3271 Gepost op: september 11, 2014, 10:41:11 am »
Als gans de kuip er staat kunnen we pas echt veel meer volk trekken.  Want dan heb je het multifunctionele er bij.  Fitness, bowling, shops, kiosken, resto, enz...  Dat lokt volk tijdens de week en op wedstrijddagen.  Ook het complete geheel van een volledige dichte gezellige kuip met alles erop en eraan zal op zich al meer volk trekken.  Momenteel is het sowieso al stukken beter dan Lokeren.  Want gewoon een metalen constructie (zoals ook in Roeselare) lokt niet meer volk.  Duis hopelijk houden ze zich aan de datum van volledige afwerking en dat is ergens begin 2017.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3272 Gepost op: september 11, 2014, 11:30:04 am »
Al heel de voormiddag volk op de tribune ... gaatjesboorders voor de zitjes? :-)

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3273 Gepost op: september 11, 2014, 12:01:58 pm »
Al heel de voormiddag volk op de tribune ... gaatjesboorders voor de zitjes? :-)

Nope,tussen alle gleuven rubber steken...

Offline wyffelch

  • Leden
  • Berichten: 123
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3274 Gepost op: september 11, 2014, 03:49:37 pm »
vrees er voor dat we de nieuwe tribune gaan vol krijgen daar we brugge en anderlecht al thuis hebben gehad( tribune niet klaar voor komst van rsca ).alleen nog genk,standard,gent maar ik weet niet of dat nog het grote plubiek naar het stadion lokt.dus moeten we proberen terug po1 te spelen maar dat wordt niet makkelijk.
Wat tickets betreft denk ik dat je niet onder de 15 euro kan gaan daar je in vak x al 15 euro betaald voor een gewone wedstrijd . dus ik denk aan 20 euro gewone wedstrijd en 25 euro topwedstrijd.
Ook het onthaal zal op zijn goede moeten zijn voor bezoekende suporters .eens het bezoekersvak vol
zit gaan ze proberen aan tickets te geraken op de nieuwe tribune.
Maar ik hoop dat we de nieuwe tribune wel vol krijgen .
ps dit seizoen meer dan 6000 abonees dus op naar de 7000 volgend seisoen.

Offline nicolazzze

  • Leden
  • Berichten: 741
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3275 Gepost op: september 11, 2014, 04:16:53 pm »
Heren vandaag deze mail van goedefroo zien passeren, dacht ik post hem hier even. Meeste weten we al natuurlijk. ( foto's stonden er tussen maar ik kreeg ze ze niet bij)
 


nieuw stadion SV ZULTE WAREGEM in progress




Gebouwd naar Engels model:

100% voetbalbeleving

 
- Speler en supporter staan in contact -

- Geen verhoogde tribunes -

- Korte afstand tot het veld -

- Zichtlijnen zonder hindernissen -

- Voldoende sanitair -

- Snelle catering -

- Korte looplijnen naar de zitjes -



Dit allemaal ten voordele van supporterscomfort, Jong en oud, de ganse familie, mindervaliden vergezeld van hun begeleider. Niet alleen op het gelijkvloers beneden in de tribune, maar gemengd in de tribune.

We structureren alle grote stedenbouwkundige entiteiten zoals het stadion, het Expo-gebouw, de ringweg, de parking, oefenvelden, vijvers, Het Pand, enz? in een nieuw masterplan door:

?    het afwerken van eerder genomen opties in het project Ware Heem zoals het integreren van het bestaande groen in de projectzone en het aansluiten  van het mobiliteitspatroon en parkeerfaciliteiten aan een toekomstige parkeerlus + downscalen van noordelijk ringdeel.

?    de stadsranden ter hoogte van de Expo af te werken en tegelijkertijd uitbreidingsmogelijkheden voor de Expo niet te hypothekeren.

?    een modern en innovatief stadion te bouwen voor de club en dit op te laden met functies die het gebouw levendig maken en die uitdrukking geeft aan de dynamiek van de club.

?    de Groene Poort tot Waregem te sublimeren.

?    een exploiteerbaar model voor te stellen.

Het stadion wordt in ons voorstel opgeladen met commerci?le functie.

Hierdoor ontstaat er een beheersbaar exploitatiemodel.

Door de fitness, bowling en een deel van het commerci?le ruimtes in het stadion te voorzien, kunnen ze voor een kruisbestuiving zorgen met andere functies.




Een ronde vorm begeleidt overgangen van zones ook beter. Een ronde vorm is geen hindernis. Gebouwenranden verdwijnen, grenzen vervagen en maken de negatieve ruime continue.

Door er een rond gebouw van te maken en de buitenste cirkelsegmenten op te laden met fitness, bowling, kantoren, restaurant en vipruimtes, ontstaat er een levendige schil die geen voor- of achterkant opeist. Het stadion zal daardoor niet meer met zijn rug naar de stad gekeerd zijn.

Deze horizontale ronde schijf is trouwens opgetild waardoor circulatiepatronen van het park naadloos overlopen in de publieke zones van het stadion waardoor het stadion werkelijk deel uitmaakt van het park: los van de grond, transparant in aanblik en levendig.

Hierdoor ontstaat er een dialoog tussen de verzamelde inhoud (restaurant, vipruimtes, kantoren, tribunes, fitness,?) en zijn omgeving.


Cijfers:

13.000 zitplaatsen of 12.000 zitplaatsen en 1.400 staanplaatsen

200 mindervalide plaatsen

900 bezoekersplaatsen

26 skyboxen in tribune A

1.200m2 VIP ruimte/feestzalen

2.115m2 kantoorruimte

855m2 handelsruimte

590m2 business restaurant

bowling

fitness

16 kiosken in tribune D, CD en B

fanshop

moderne spelersfaciliteiten

dug out in de tribune

alle kantines met elkaar verbonden met rondgang

geen omheining meer rond stadion



Duurzaamheidsmaatregelen:

verlichting op dakrand, geen masten meer /geen lichtvervuiling

zonnewering

waterrecuperatie

led verlichting

gesloten kuip voor geluidsoverlast


 



 
« Laatst bewerkt op: september 11, 2014, 09:38:09 pm door Frederik »
Liberta per gli ultras!

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3276 Gepost op: september 11, 2014, 08:15:01 pm »
Heren vandaag deze mail van goedefroo zien passeren, dacht ik post hem hier even. Meeste weten we al natuurlijk. ( foto's stonden er tussen maar ik kreeg ze ze niet bij)
stuur de mail door naar mij, dan zet ik ze hier bij ... (fvc AT telenet.be)

Offline nicolazzze

  • Leden
  • Berichten: 741
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3277 Gepost op: september 11, 2014, 08:37:07 pm »
stuur de mail door naar mij, dan zet ik ze hier bij ... (fvc AT telenet.be)
ok maar niet veel speciaals hoor, twee van een paar dagen geleden
Liberta per gli ultras!

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3278 Gepost op: september 11, 2014, 09:51:45 pm »
ok maar niet veel speciaals hoor, twee van een paar dagen geleden
yup had gehoopt op recentere renders :)

toch bedankt - post aangepast

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3279 Gepost op: september 11, 2014, 10:16:14 pm »
De stoeltjes testen  :D :D







Fotos : Joost Morjean