Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1A - tribune D (fam. tribune) & CD (uitvak)) 2014  (gelezen 799669 keer)

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.643
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3600 Gepost op: oktober 29, 2014, 09:39:59 pm »
De bouwheer is niet veranderd. Die was en is Zulte Waregem

Was in eerste instantie stad waregem, die via openbare aanbesteding de opdracht toewees aan Rainbow. Toen dit te duur bleek werd SV bouwheer dit om een nieuwe aanbesteding te vermijden en zo tijd te winnen.

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3601 Gepost op: oktober 30, 2014, 12:23:16 am »
Bij overheidsuitbesteding moet ieder bureau eerlijke kans krijgen om hun idee te pitchen! Als ze niet worden gekozen mag hun idee niet gebruikt worden tenzij enkele idee?n tegen betaling. Dus als de stad de opdrachtgever was kan dit wel een boete worden voor de stad ja!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3602 Gepost op: oktober 30, 2014, 12:31:27 am »
Er is een verschil, bij 1ste plannen was SVZW nog de bouwheer niet, bij 2de wel, of ben ik mis?  Als dit correct is denk ik niet dat ze een poot hebben(die 2 bouwfirma's) om op te staan.

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3603 Gepost op: oktober 30, 2014, 11:13:19 am »
Er is een verschil, bij 1ste plannen was SVZW nog de bouwheer niet, bij 2de wel, of ben ik mis?  Als dit correct is denk ik niet dat ze een poot hebben(die 2 bouwfirma's) om op te staan.
Dan zal het denk ik idd zo zijn dat die geen claim hebben. Alhoewel men duidelijk zou kunnen aanduiden dat de stad de beslissing doorschoof naar Essevee precies om te vermijden dat ze boete moeten betalen!

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3604 Gepost op: oktober 30, 2014, 11:28:38 am »
Er is een verschil, bij 1ste plannen was SVZW nog de bouwheer niet, bij 2de wel, of ben ik mis?  Als dit correct is denk ik niet dat ze een poot hebben(die 2 bouwfirma's) om op te staan.

Klopt, vroorheen was stad Waregem bouwheer, nu is de club dat.

Plannen en idee?n gebruikt?? Toen het stad Waregem was spraken we over een totaalprijs van ~50 miljoen, nu over 22 ... Hoe kan het dan hetzelfde zijn. Allezja blijft een stadion hoeveel idee?n kan je daarbij overnemen, het blijft maar een verzameling van tribunes, commerci?le ruimtes en een schildaarrond.

Stel ik me dan de vraag ... wie,de factuur van goodefroo en goodefroo (de architecten) betaald heeft.

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.917
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3605 Gepost op: oktober 30, 2014, 06:10:24 pm »
Scorebord zal nog niet werken denk ik.. Nog geen 1x aangelegen..

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3606 Gepost op: oktober 30, 2014, 09:30:40 pm »
Was in eerste instantie stad waregem, die via openbare aanbesteding de opdracht toewees aan Rainbow. Toen dit te duur bleek werd SV bouwheer dit om een nieuwe aanbesteding te vermijden en zo tijd te winnen.


Indien de stad bouwheer bleef moesten de vergunningen opnieuw aangevraagd worden (dateren van 2010), om een of andere reden was dit niet het geval als essevee bouwheer werd (dacht eind 2013).  Het te dure project was trouwens van een ander architectenbureau. Maar het terugschroeven van het budget en plannen naar 22 miljoen was nog wanneer de stad bouwheer was.
Het feit dat ze enkel de stad aanklagen en niet essevee stelt me toch gerust.



Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3607 Gepost op: oktober 30, 2014, 09:54:22 pm »
De bouwheer is effectief veranderd van stad Waregem naar de club, de gronden blijven eigendom van stad Waregem, zij geven deze voor 50j in bruikleen aan de club.

Dat de claim naar stad Waregem gaat wil al zeggen dat de contacten vroeger tussen Rainbow NV en stad Waregem liep en toen dus stad Waregem toen effectief bouwheer was.

Voor zover ik me herinner heeft stad Waregem als bouwheer aan de noodrem getrokken de moment Cuyperkes wilde plannen bekend werden. In dat opzicht wilde stad Waregem mogelijks de club aan zich binden door geen stadion meer te bouwen voor de club, maar de club dat zelf te laten doen. Kwestie van geen club te hebben dat plots verhuisd of fusioneerd en stad Waregem met een voetbaltempel opgezadeld zit/zat...

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3608 Gepost op: oktober 31, 2014, 08:55:39 am »
Ze werken  nu de rand van het dak af. Mooi!, zeer mooi zelfs! Zouden ze daar nog reclamepanelen aan hangen?

Offline alijas

  • Leden
  • Berichten: 60
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3609 Gepost op: oktober 31, 2014, 08:58:03 am »
Voetbaltribune eind november in gebruik

Het eerste deel van het nieuwe Regenboogstadion van SV Zulte Waregem wordt op 28 november plechtig geopend. Om die opening te vieren, vinden er een weekend lang allerlei feestelijke activiteiten plaats.
Vier maanden na het begin van de werken, wordt op 28 november het eerste nieuwe deel van het Regenboogstadion geopend. Dat willen ze bij SV Zulte Waregem niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Op vrijdagavond trakteert de club haar supporters op een reeks feestelijke activiteiten.

?De exacte planning is nog niet klaar maar het is wel al zeker dat we onze supporters en sponsors zullen verwennen?, zegt Carl Balli?re, voorzitter van SV Zulte Waregem.

Alle activiteiten vinden op vrijdag plaats, voor en na de thuismatch tegen AA Gent. ?Eerst is er een offici?le opening met de burgemeester en de mensen van de club?, zegt Balli?re. ?Daarna organiseren de supporters enkele sfeeracties en ook na de match zal er nog ??n en ander te beleven zijn. We hopen vuurwerk te mogen afsteken, maar daarvoor moeten we nog toestemming vragen.?

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20141030_01350984


Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3610 Gepost op: oktober 31, 2014, 02:20:02 pm »
Feest...  ???  :-\

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3611 Gepost op: oktober 31, 2014, 02:25:51 pm »
Feest...  ???  :-\

De ironie zal inderdaad groot zijn waarschijnlijk..

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3612 Gepost op: oktober 31, 2014, 02:34:58 pm »
Weet er iemand of het scherm vanavond zal werken. Ze zitten via Facebook en Twitter van essevee aan te kondigen dat het scherm wordt opgehangen maar wat zijn we ermee als het niet werkt ::). Maar het belangrijkste blijft iedere match punten halen zeker!

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3613 Gepost op: oktober 31, 2014, 03:15:23 pm »
Dat scherm kan me gestolen worden !  Als er niet minstens 3/6 gehaald wordt de volgende 2 matchen zal ook de laatste sterveling zijn courage verliezen.

In ruil voor een handvol punten wil ik zelfs dat blitse scherm inruilen voor een systeem van de jaren 60 waar ze nog manueel de cijferkes moesten ophangen !!
pakt maar 4 op 6!
thuis mogen we niet verliezen, en aant zeetje moeten we der op en der over gaan!

Offline joost den tuiter

  • Leden
  • Berichten: 101
  • lalalala
    • htt://www.fc4451.be
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3614 Gepost op: oktober 31, 2014, 05:48:16 pm »
ik heb deze morgen tegen de Conci?rge(man die poorten sluit gesproken)normaal zou ledbord in de tribunne moeten werken vanavond tegen genk :D :D :D :D :D :D :D






« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2014, 05:58:13 pm door joost den tuiter »
groetjes joost den tuiter

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3615 Gepost op: oktober 31, 2014, 05:50:13 pm »
Voetbaltribune eind november in gebruik

Het eerste deel van het nieuwe Regenboogstadion van SV Zulte Waregem wordt op 28 november plechtig geopend. Om die opening te vieren, vinden er een weekend lang allerlei feestelijke activiteiten plaats.
Vier maanden na het begin van de werken, wordt op 28 november het eerste nieuwe deel van het Regenboogstadion geopend. Dat willen ze bij SV Zulte Waregem niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Op vrijdagavond trakteert de club haar supporters op een reeks feestelijke activiteiten.

?De exacte planning is nog niet klaar maar het is wel al zeker dat we onze supporters en sponsors zullen verwennen?, zegt Carl Balli?re, voorzitter van SV Zulte Waregem.

Alle activiteiten vinden op vrijdag plaats, voor en na de thuismatch tegen AA Gent. ?Eerst is er een offici?le opening met de burgemeester en de mensen van de club?, zegt Balli?re. ?Daarna organiseren de supporters enkele sfeeracties en ook na de match zal er nog ??n en ander te beleven zijn. We hopen vuurwerk te mogen afsteken, maar daarvoor moeten we nog toestemming vragen.?

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20141030_01350984


ze zouden beter hun vuurwerk houden voor ne speler ...

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3616 Gepost op: oktober 31, 2014, 11:37:41 pm »
dat bord zal dan voor tegen gent zijn, leuk dat zij met hun nieuwe stadion , dan voor het eerst de nieuwe tribune gaan in gebruik zien :)

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.272
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3617 Gepost op: november 01, 2014, 10:35:39 am »
Een prachtig scorebord! Filip Joos kon er gisteren ook niet over zwijgen
SV TILL I DIE

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3618 Gepost op: november 01, 2014, 11:10:23 am »
ja werd er iets van gezegd op tv?

Offline DiFranco

  • Leden
  • Berichten: 20
Re: Nieuw Regenboogstadion
« Reactie #3619 Gepost op: november 01, 2014, 11:54:11 am »
« Laatst bewerkt op: november 01, 2014, 11:58:18 am door DiFranco »