Auteur Topic: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13:30 : Essevee - Club NXT  (gelezen 11642 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Essevee76

  • Leden
  • Berichten: 128
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #20 Gepost op: september 27, 2023, 07:52:09 am »
Bruls erin op het midden veld.

Vossen of Gano eruit.

We hebben iemand nodig die een aanval kan opzetten en die de link is tss verdediging en aanval.

Vormer gaat heel hoog staan en was tegen Deinze niet bereikbaar. Vossen heeft de techniek niet om een bal aan te nemen, door te draaien of weg te draaien. Eigenlijk heeft alleen Brüls zowel de techniek als de snelheid om dit te doen. Vormer kan het technisch maar is supertraag.


Hoelang zitten wij dit hier al te zeggen? Het is Gano OF Vossen.. Maar onze coaches spelen altijd met Gano en Vossen, hoe komt dit toch?
Alle coaches spelen met beide,misschien kennen zij er meer van dan wij?
Meestal zeiden die coaches iets als ' het scorend vermogen'van die 2.  De resultaten en statistieken zou ik wel eens willen weten met 1 van die 2 of met beiden. 
Coaches maken soms heel rare systemen en zetten spelers op andere posities om toch maar die 2 samen in de ploeg te zetten.
Zelden zit er een juiste balans in de ploeg wanneer die 2 samen in de ploeg staan.
Tegen Deinze speelden we met Gano,Vossen,Ndour,Vormer en Traoré.  Moesten die allemaal de energie of het besef hebben dat ze bij balverlies mee moeten verdedigen het zou al helpen.  Als wij met Vormer,Gano en Vossen samen spelen wie schiet er dan meestal te kort qua inzet bij balverlies van het team?
Tot nu toe qua punten in 1B kan het blijkbaar geen kwaad om zoveel kansen weg te geven of het middenveld en de verdediging te zien verzuipen.  Ik denk niet dat we dat geluk heel het seizoen gaan hebben.
Vossen zeker en Gano ook zijn spitsen voor de 16.  2 voor in de 16 en dan nog een Vormer is teveel van het goede.  Als ge dan nog Ndour en Traoré erbij steekt die in principe dan de volledige flanken moeten aflopen dan is dat nog meer de balans uit de ploeg halen volgens mij.
Spelen we zo in 1A dan staan we laatste want de kansen die wij weggeven missen ze niet in 1A.
Vossen en Gano naast(of juist dicht onder elkaar)zou nog kunnen maar niet met deze Vormer erbij en dan waarschijnlijk 1 flank opofferen en dan Decostere daar mee laten in schuiven.  Imo is het gemakkelijker om te kiezen tussen Vossen en Gano en ge kunt altijd de 1 vervangen door de andere. Met drie vanachter, dat hebben wij niet onder de knie.  Derijck gaf ook meteen een heel slechte pas, wil vaak zijn tegenstrever te vlug af zijn en dat lukt niet meer bij hem en Willen is zijn vertrouwen volledig kwijt.  Technisch is hij wel onze beste verdediger. Seigers weet het vaak ook niet wat hij moet doen en Labie is te vroeg en gaat niks leren van Derijck.
Lopez moet zijn kans krijgen.  Zal het dan beter zijn? Dat weet ik niet, maar met Derijck zie ik het niet goed aflopen.
Aan Euvrard om de juiste keuzes te maken.

De resultaten
Ik heb Lopez vorig jaar toch ook zien knoeien. En meerdere malen gepakt op snelheid.
Klopt zeker, dus weet ik niet of dat dan zoveel beter gaat zijn.  Maar persoonlijk denk ik dat Lopez iets beter is dan Derijck.  Wanneer beslis je als coach om andere spelers op te stellen?  Kent hij Lopez goed of kan Lopez hem op training overtuigen?
Derijck is imo op, gebrek aan snelheid, reactievermogen is traag, Lopez is toch een pak jonger(29 jaar!).  We zullen zien wat de coach doet.

Probleem is dat we geen enkele moderne verdediger met snelheid hebben. Niemand van de huidige kern beantwoord aan dat profiel en als je met 3 achteraan speelt heb je er zeker ene en liefst 2 van dat kaliber nodig.
Was Euvrard hier aangesteld geweest voor het seizoen had hij zeker aangedrongen op zulke profielen tijdens de transferperiode en was er van Derijck en Lopez (en misschien zelfs Seigers) geen sprake meer want ze zijn alle 3 even traag. Willen kan wel nog wegens jong talent die nog tijd nodig heeft maar ook hij mist de snelheid die vaak nodig is in het systeem van Euvrard.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #21 Gepost op: september 27, 2023, 09:17:07 am »
Bruls erin op het midden veld.

Vossen of Gano eruit.

We hebben iemand nodig die een aanval kan opzetten en die de link is tss verdediging en aanval.

Vormer gaat heel hoog staan en was tegen Deinze niet bereikbaar. Vossen heeft de techniek niet om een bal aan te nemen, door te draaien of weg te draaien. Eigenlijk heeft alleen Brüls zowel de techniek als de snelheid om dit te doen. Vormer kan het technisch maar is supertraag.

Hoelang zitten wij dit hier al te zeggen? Het is Gano OF Vossen.. Maar onze coaches spelen altijd met Gano en Vossen, hoe komt dit toch?

Alle coaches spelen met beide,misschien kennen zij er meer van dan wij?

Meestal zeiden die coaches iets als ' het scorend vermogen'van die 2.  De resultaten en statistieken zou ik wel eens willen weten met 1 van die 2 of met beiden. 
Coaches maken soms heel rare systemen en zetten spelers op andere posities om toch maar die 2 samen in de ploeg te zetten.
Zelden zit er een juiste balans in de ploeg wanneer die 2 samen in de ploeg staan.
Tegen Deinze speelden we met Gano,Vossen,Ndour,Vormer en Traoré.  Moesten die allemaal de energie of het besef hebben dat ze bij balverlies mee moeten verdedigen het zou al helpen.  Als wij met Vormer,Gano en Vossen samen spelen wie schiet er dan meestal te kort qua inzet bij balverlies van het team?
Tot nu toe qua punten in 1B kan het blijkbaar geen kwaad om zoveel kansen weg te geven of het middenveld en de verdediging te zien verzuipen.  Ik denk niet dat we dat geluk heel het seizoen gaan hebben.
Vossen zeker en Gano ook zijn spitsen voor de 16.  2 voor in de 16 en dan nog een Vormer is teveel van het goede.  Als ge dan nog Ndour en Traoré erbij steekt die in principe dan de volledige flanken moeten aflopen dan is dat nog meer de balans uit de ploeg halen volgens mij.
Spelen we zo in 1A dan staan we laatste want de kansen die wij weggeven missen ze niet in 1A.
Vossen en Gano naast(of juist dicht onder elkaar)zou nog kunnen maar niet met deze Vormer erbij en dan waarschijnlijk 1 flank opofferen en dan Decostere daar mee laten in schuiven.  Imo is het gemakkelijker om te kiezen tussen Vossen en Gano en ge kunt altijd de 1 vervangen door de andere. Met drie vanachter, dat hebben wij niet onder de knie.  Derijck gaf ook meteen een heel slechte pas, wil vaak zijn tegenstrever te vlug af zijn en dat lukt niet meer bij hem en Willen is zijn vertrouwen volledig kwijt.  Technisch is hij wel onze beste verdediger. Seigers weet het vaak ook niet wat hij moet doen en Labie is te vroeg en gaat niks leren van Derijck.
Lopez moet zijn kans krijgen.  Zal het dan beter zijn? Dat weet ik niet, maar met Derijck zie ik het niet goed aflopen.
Aan Euvrard om de juiste keuzes te maken.

De resultaten

Ik heb Lopez vorig jaar toch ook zien knoeien. En meerdere malen gepakt op snelheid.

Klopt zeker, dus weet ik niet of dat dan zoveel beter gaat zijn.  Maar persoonlijk denk ik dat Lopez iets beter is dan Derijck.  Wanneer beslis je als coach om andere spelers op te stellen?  Kent hij Lopez goed of kan Lopez hem op training overtuigen?
Derijck is imo op, gebrek aan snelheid, reactievermogen is traag, Lopez is toch een pak jonger(29 jaar!).  We zullen zien wat de coach doet.

Probleem is dat we geen enkele moderne verdediger met snelheid hebben. Niemand van de huidige kern beantwoord aan dat profiel en als je met 3 achteraan speelt heb je er zeker ene en liefst 2 van dat kaliber nodig.
Was Euvrard hier aangesteld geweest voor het seizoen had hij zeker aangedrongen op zulke profielen tijdens de transferperiode en was er van Derijck en Lopez (en misschien zelfs Seigers) geen sprake meer want ze zijn alle 3 even traag. Willen kan wel nog wegens jong talent die nog tijd nodig heeft maar ook hij mist de snelheid die vaak nodig is in het systeem van Euvrard.

Nog 3 maand op de tanden bijten, het beste van maken en dan kan men bijsturen.

Ben er vrij zeker van dat het bestuur (met gezond boerenverstand) nog een beetje budget aan de kant heeft gehouden voor de wintertranfers.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #22 Gepost op: september 27, 2023, 09:29:44 am »
Dat is het, snelle verdedigers om bij balverlies bij hoog spelen, snel terug te kunnen plooien.

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 787
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #23 Gepost op: september 27, 2023, 10:48:52 am »
Sammy Bossut komt afscheid nemen zondag. Hopelijk gunt iedereen hem een mooi afscheid. Hij heeft 17 seizoenen alles gegeven voor Essevee. Het zou knap zijn mochten de anti-Sammy-fans hem dat ook gunnen, dit zou getuigen enig menselijk intellect.

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #24 Gepost op: september 27, 2023, 11:24:54 am »
Sammy Bossut komt afscheid nemen zondag. Hopelijk gunt iedereen hem een mooi afscheid. Hij heeft 17 seizoenen alles gegeven voor Essevee. Het zou knap zijn mochten de anti-Sammy-fans hem dat ook gunnen, dit zou getuigen enig menselijk intellect.

Inderdaad Sammy is een echt clubicoon.
Je kan inderdaad zijn prestaties de laatste jaren wat minder vinden (samen met heel de ploeg overigens), maar je kan toch moeilijk tegen Sammy als clubicoon zijn.
Geef hem een mooi afscheid!

Online Habib habibou

  • Leden
  • Berichten: 958
  • 4451
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #25 Gepost op: september 27, 2023, 12:49:09 pm »
Sammy Bossut komt afscheid nemen zondag. Hopelijk gunt iedereen hem een mooi afscheid. Hij heeft 17 seizoenen alles gegeven voor Essevee. Het zou knap zijn mochten de anti-Sammy-fans hem dat ook gunnen, dit zou getuigen enig menselijk intellect.
Hoewel ik hem voor een groot deel verantwoordelijk acht voor de degradatie en ik het niet heb voor zijn persoonlijkheid, heb ik toch respect voor de carrière die hij bij ons heeft uitgebouwd en zijn vele jaren inzet. Ik gun hem zeker zijn afscheid en zal ook applaudiseren.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #26 Gepost op: september 27, 2023, 01:51:33 pm »
Sammy Bossut komt afscheid nemen zondag. Hopelijk gunt iedereen hem een mooi afscheid. Hij heeft 17 seizoenen alles gegeven voor Essevee. Het zou knap zijn mochten de anti-Sammy-fans hem dat ook gunnen, dit zou getuigen enig menselijk intellect.

Dat anti-gedoe heeft hij natuurlijk wel helemaal zelf in de hand gewerkt door regelmatig tegen de eigen fans in te gaan dmv handgebaren naar bv. tribune vijvers.

Maar goed, naast zijn ongelofelijke air en nooit ofte nimmer zelfkritisch te zijn geweest (alsook zijn familie en entourage), uiteraard een echt clubicoon als je van jeugd tot einde carrière bij dezelfde club hebt gespeeld en daarbij ook door eigen verdiensten (bv. bekerfinale) de club prijzen hebt bezorgd en dus een verdiend afscheid met bijhorend applaus.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.114
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #27 Gepost op: september 27, 2023, 02:30:05 pm »
Sammy Bossut komt afscheid nemen zondag. Hopelijk gunt iedereen hem een mooi afscheid. Hij heeft 17 seizoenen alles gegeven voor Essevee. Het zou knap zijn mochten de anti-Sammy-fans hem dat ook gunnen, dit zou getuigen enig menselijk intellect.

Sammy zal mooi afscheid krijgen daar twijfel ik zelfs niet aan .

Online essevee;)

  • Leden
  • Berichten: 66
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #28 Gepost op: september 29, 2023, 10:42:52 am »
Iemand die dit artikel kan posten?

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230929_93015013

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.634
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #29 Gepost op: september 29, 2023, 10:54:47 am »
Iemand die dit artikel kan posten?

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230929_93015013
Ekel te lezen voor abonnee’s …..

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #30 Gepost op: september 29, 2023, 11:21:24 am »
Iemand die dit artikel kan posten?

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230929_93015013
Ekel te lezen voor abonnee’s …..

Is daarom dat ie het vraagt eh...


Geestdrift en vakkennis stuwen Vincent Euvrard vooruit als coach van Zulte Waregem:
“Je wordt niet zomaar op een drafje kampioen in 1B”


Vincent Euvrard praat zoals hij in het leven staat: met een open geest. “Of ik eigenzinnig ben? Misschien wel, ja. Ik weet wat ik wil, laat het ons zo stellen. Zoals Frank Vercauteren? We zijn andere persoonlijkheden, maar we hebben elkaar wel wat versterkt in bepaalde karaktertrekjes”, grinnikt de coach, die intussen drie weken aan de slag is bij Zulte Waregem.

Leer ons geen coaches kennen. Vaak zijn ze bijzonder achterdochtig en lijken ze constant op hun hoede. Niets van dat bij Vincent Euvrard. De 41-jarige coach van Zulte Waregem spreekt vrank en vrij en gaat daarbij geen enkel thema uit de weg. Integendeel, zelfs. Toen we hem ontmoetten op het oefencentrum van Essevee, sneed hij zelfs spontaan een onderwerp aan dat hoog op ons lijstje stond. “Tegen Jong Genk wisselde ik Ruud Vormer al halfweg omdat ik meer van hem verwacht. Ruud won niet toevallig vijf Belgische titels, maar ik miste de nodige intensiteit. Hij heeft genoeg ervaring en ging hier fantastisch mee om. Het is nog niet zo dat hij op het niveau speelt dat ik wil, maar je merkt dat hij de voorbije weken al stappen heeft gezet. Wat hem siert, is dat hij op training een absolute voortrekker en rolmodel is op het vlak van passie voor het spelletje.”

Grinta.
Het thema zal tijdens ons gesprek herhaaldelijk vallen. Zulte Waregem toont zich dan wel bijzonder ambitieus, maar oogt soms ook heel kwetsbaar. “Logisch dat men bij de competitiestart titelambities uitsprak”, aldus Euvrard, die echter merkt dat de club ook nog de naweeën ondervindt van de recente moeizame seizoenen. “Ik vond hier een club die wil aanknopen met de successen uit het verleden, maar men mag best wat assertiever zijn. Ik voel nog te veel onrust, op en naast het veld. Zo merk je dat de spelers lijken te verkrampen als we op voorsprong komen. We schieten onszelf telkens in de voet. Zoals tegen Jong Genk, maar ook in de slotfase tegen Deinze. We wisten toen een 0-1-achterstand in een voorsprong om te buigen, maar gaven plots nog een enorme kans weg. Gelukkig hield Louis Bostyn ons toen recht.”

Trainer
Euvrard beseft dat hij best nog wel wat werk voor de boeg heeft. “Deze club heeft de voorbije jaren tikken geïncasseerd, maar nu moeten we vooruit durven te kijken”, vertelt de coach, die vorig jaar met RWDM kampioen werd maar vervolgens vlak voor de competitiestart zijn C4 kreeg. “Ik was natuurlijk verrast, maar ik zit al lang genoeg in het vak om nog verbaasd te zijn. Eigenlijk was ik geen vragende partij voor een nieuwe 1B-club, maar toen Zulte Waregem zich meldde, heb ik niet lang getwijfeld.”

Dit Zulte Waregem wil dan ook zo snel als mogelijk terug naar de Jupiler Pro League. “Ik vond hier met Tony Beeuwsaert, Eddy Cordier en Tom Caluwé stuk voor stuk vakmensen met een hart voor de club”, zegt Euvrard. “Caluwé kende ik ook nog van mijn periode bij STVV. We waren toen nog allebei actief als voetballer. Nu hebben we elk een andere rol, maar ik kende dus wel al de mens Tom Caluwé. Het parcours dat hij bij KV Mechelen heeft afgelegd, gaf me ook wel vertrouwen. Onderschat deze reeks echter niet. Je wordt niet zomaar op een drafje kampioen in 1B. Ook tegen Club NXT wordt het voor ons bikkelen, maar die jongens kunnen ook een aardig stukje voetballen, hoor.”
« Laatst bewerkt op: september 29, 2023, 11:46:06 am door svennay »

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #31 Gepost op: september 29, 2023, 11:52:29 am »
Niet duidelijk of er spelers van Club next bij het 1ste elftal zullen aansluiten komend weekend.
Gisteren viel Sabbe uit en Onyedika is ook licht gekwetst.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #32 Gepost op: september 30, 2023, 10:28:17 am »
Must win, Eisden wint ook in het absolute slot.
Als je zou winnen sla je toch een kloofje met plaats 4

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #33 Gepost op: september 30, 2023, 11:28:21 am »
Must win, Eisden wint ook in het absolute slot.
Als je zou winnen sla je toch een kloofje met plaats 4
Brugge nxt is één van de moeilijkste tegenstrevers van de reeks.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #34 Gepost op: september 30, 2023, 11:30:37 am »
Must win, Eisden wint ook in het absolute slot.
Als je zou winnen sla je toch een kloofje met plaats 4
Brugge nxt is één van de moeilijkste tegenstrevers van de reeks.

Dat kan, maar wil niet zeggen dat je niet moet winnen he ;)

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #35 Gepost op: september 30, 2023, 12:26:13 pm »
Het zal ELKE match zijn, van moeten winnen.

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.271
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #36 Gepost op: september 30, 2023, 01:07:38 pm »
Must win, Eisden wint ook in het absolute slot.
Als je zou winnen sla je toch een kloofje met plaats 4
Heeft Patro Eisden een licentie voor 1A? Want het duurde toch lang voor zij een licentie hadden voor 1B.
SV TILL I DIE

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 927
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #37 Gepost op: september 30, 2023, 02:52:53 pm »
Must win, Eisden wint ook in het absolute slot.
Als je zou winnen sla je toch een kloofje met plaats 4
Heeft Patro Eisden een licentie voor 1A? Want het duurde toch lang voor zij een licentie hadden voor 1B.
Oostende heeft toch ook een licentie gekregen voor dit seizoen. We zijn nog geen twee maanden bezig en ze moeten volgende week al voor de rechtbank komen wegens wanbetaling(en).
Kans is reëel dat volgende week de rechtbank procedure opstart om ze failliet te verklaren en er een vereffenaar wordt aangesteld.
777 partners (eigenaars Standaard Luik) worden nu ook onderzocht wegens problemen bij Vasco Da Gamma door wanbeheer.
https://www.insideworldfootball.com/2023/09/29/777-partners-owned-vasco-de-gama-issued-transfer-ban-failure-pay-players/
Licenties zijn dus compleet van de pot gerukt.

Maar nu on topic. Ik voorspel onze beste match van het seizoen tot nu toe.
Met als resultaat een 4-0

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #38 Gepost op: september 30, 2023, 05:53:17 pm »
Die uitslag kan niet juist zijn, omdat we altijd minstens één goal slikken.

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.917
Re: Speeldag 07 : zondag 01/10/2023 - 13.30u : Essevee - Club NXT
« Reactie #39 Gepost op: oktober 01, 2023, 08:06:56 am »
Enkel ordonez zit bij de a kern vandaag..
Dus wel Homma, Vermant en Barberà vanmiddag...
« Laatst bewerkt op: oktober 01, 2023, 09:32:27 am door svennay »