Auteur Topic: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren  (gelezen 11154 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #40 Gepost op: mei 09, 2018, 01:20:36 pm »
8-0, grootste zege uit de clubgeschiedenis, fantastisch enal.
Ga aan anderen de lofbetuigen overlaten anders wordt dit relaas wel heel lang.  :)

Maar toch even volgende zaken die mij van het hart moeten:
(graag geen reacties à la hij is daar weer, waarom focussen op het negatieve en dergelijke meer)

- Bongonda liep de laatste 20 minuten te wandelen dat het niet meer mooi was. Liep ook constant de tegenstander uit te dagen met stilstaand zolenwerk, hakjes hier en daar, achter het steunbeen, tierlantijntjes etc
En dan zo'n olie oliedomme 2e geel pakken. Op wat voor een manier dan ook nog. Mag je gerust meteen rood voor geven, is zuiver natrappen. Moest meteen rood gekregen hebben, dan had Theo misschien nog het besef hoe dwaas zijn actie wel niet was.
Ik zou daar echt kwaad om zijn als trainer voor zo'n dom iets.

- Dury zelf even uit zijn rol gevallen. 10 keer na elkaar een tv-scherm uitbeelden is niet nodig bij een 8-0 voorsprong. Moet je niet doen joh.
Ook niet erg collegiaal richting andere ploeg en meer bepaald de trainer die sowieso ging buitenvliegen na de match.
Al zal Dury dat zelf ook wel beseffen denk ik van oei ik hem me daar even te hard lopen aanstellen.

- Vooreerst wil ik zeggen dat ik aanwezig was in Kortrijk afgelopen zaterdag en blij verbaasd was over de support. Quasi 90 minuten aan een stuk sfeer vanuit het goed gevulde Essevee-uitvak. Zelfs lang na de match nog. Chapeau.
1 minpunt daarop: de steeds maar weer wederkerende anti-Chevalier gezangen. Is dat echt nodig om 8 keer of meer Chevalier te lopen viseren?
Gisteren volgde dan nog als klap op de vuurpijl het tonen van de topschutterstand met 3 puntjes (...) die Chevalier moesten voorstellen. En uiteraard weer tientallen 'Chevalier Enculé's'
Wie is dat klein kind die het scorebord doet? Aub zeg, je bent een professionele voetbalclub. Gedraag je daar ook naar. "Ach moet kunnen, ludiek.", het zal allemaal wel. Is olie op het vuur gooien.
Stop met dat Chevalier-complex. Het is hier Jakke Breydel niet. Laat ons het eigen team aanmoedigen.
Bogonda, dat kan ofwel dom zijn, ofwel afgesproken. Hij is veilig voor de finales lijkt me. Dury zal daar wel iets van zeggen. Over het feit dat onze coach de VAR 10 keer toonde, toont alleen maar aan hoe gemotiveerd hij was. Hij wou, net zoals heel het stadion (behalve jij dan misschien) die 10-0 halen. Naast het veld mag je respect hebben voor je collega's, maar op het veld is het gewoon kapot maken wat je moet doen. Dus ik vond het geweldig om te zien hoe Dury nog te keer ging bij 8-0, teken dat de honger nog niet gestild was.
En over Chevalier, dat het te veel wordt gezongen snap ik. Maar ik vind, als je een vent bent, mag je praten, maar moet je dan ook incasseren. Dus wat dat scorebord betreft, TOP. Het hoort bij het spelletje. En als hij er niet tegen kan dan moet hij lekker verder janken en mensen zwart maken op instagram. Maar hij zal nu beseffen dat hij beter dat interview van 'la star de zulte waregem' niet moest geven. Want nu mag hij incasseren, en ik vind het nog niet erg ook.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #41 Gepost op: mei 09, 2018, 01:42:38 pm »
Vraagjes aan de statistici:
Wat waren de grootste overwinningen van SV Zulte Waregem?
Wat waren de grootste overwinningen van KSV Waregem?
Ik was aanwezig bij een 9-1 tegen Charleroi (tijd van Aad Koudijzer) en een 8-0 tegen Boom (tijd Kruzen en Vidmar).

Boom was 1 van mijn eerste wedstrijden in het stadion. Geweldig was dat.
Van Zulte Waregem moet dat volgens mij tegen Deinze geweest zijn. 7-0 of 7-1 ?

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #42 Gepost op: mei 09, 2018, 01:48:08 pm »
Wat mij gisteren opviel was de ontlading bij spelers als Iseka en De Sart bij de 7 of de 8-0.
Spelers die normaal gezien geen toekomst meer hebben in Waregem. Zegt toch veel over de groepsgeest.

Offline venez

  • Leden
  • Berichten: 134
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #43 Gepost op: mei 09, 2018, 02:37:20 pm »
Vraagjes aan de statistici:
Wat waren de grootste overwinningen van SV Zulte Waregem?
Wat waren de grootste overwinningen van KSV Waregem?
Ik was aanwezig bij een 9-1 tegen Charleroi (tijd van Aad Koudijzer) en een 8-0 tegen Boom (tijd Kruzen en Vidmar).

Boom was 1 van mijn eerste wedstrijden in het stadion. Geweldig was dat.
Van Zulte Waregem moet dat volgens mij tegen Deinze geweest zijn. 7-0 of 7-1 ?

Ik herinner me nog een 7-0 thuis tegen La Louvière voor de beker van België in 2006-2007.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #44 Gepost op: mei 09, 2018, 02:39:13 pm »
Antwoord op Balboa :
Vind ik ook wel. Sommige supporters en sommige spelers moeten zich beter professioneel gedragen, zoals het bij een professionele ploeg hoort. Men mag blij en uitbundig zijn, maar niet op een verkeerde manier.
Het uitdagen van de tegenstander is uit den boze, vind ik. Bongonda bijv. doet soms alsof hij Messi is. Dit moet hij afleren, of hij zal veel van zijn sympathie verliezen bij jan en alleman.
En inderdaad, vind ik dat Dury niet de videaoref erbij moet halen als het al 8-0 staat.
Toch verschillende dingetjes, waaraan ik me heb zitten ergeren gisterenavond, ondanks de riante overwinning. Laat ons met beide voeten op de grond blijven staan. Het belangrijkste moet nog komen !
« Laatst bewerkt op: mei 09, 2018, 02:42:38 pm door isidoor »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #45 Gepost op: mei 09, 2018, 05:16:48 pm »
8-0, grootste zege uit de clubgeschiedenis, fantastisch enal.
Ga aan anderen de lofbetuigen overlaten anders wordt dit relaas wel heel lang.  :)

Maar toch even volgende zaken die mij van het hart moeten:
(graag geen reacties à la hij is daar weer, waarom focussen op het negatieve en dergelijke meer)

- Bongonda liep de laatste 20 minuten te wandelen dat het niet meer mooi was. Liep ook constant de tegenstander uit te dagen met stilstaand zolenwerk, hakjes hier en daar, achter het steunbeen, tierlantijntjes etc
En dan zo'n olie oliedomme 2e geel pakken. Op wat voor een manier dan ook nog. Mag je gerust meteen rood voor geven, is zuiver natrappen. Moest meteen rood gekregen hebben, dan had Theo misschien nog het besef hoe dwaas zijn actie wel niet was.
Ik zou daar echt kwaad om zijn als trainer voor zo'n dom iets.

- Dury zelf even uit zijn rol gevallen. 10 keer na elkaar een tv-scherm uitbeelden is niet nodig bij een 8-0 voorsprong. Moet je niet doen joh.
Ook niet erg collegiaal richting andere ploeg en meer bepaald de trainer die sowieso ging buitenvliegen na de match.
Al zal Dury dat zelf ook wel beseffen denk ik van oei ik hem me daar even te hard lopen aanstellen.

- Vooreerst wil ik zeggen dat ik aanwezig was in Kortrijk afgelopen zaterdag en blij verbaasd was over de support. Quasi 90 minuten aan een stuk sfeer vanuit het goed gevulde Essevee-uitvak. Zelfs lang na de match nog. Chapeau.
1 minpunt daarop: de steeds maar weer wederkerende anti-Chevalier gezangen. Is dat echt nodig om 8 keer of meer Chevalier te lopen viseren?
Gisteren volgde dan nog als klap op de vuurpijl het tonen van de topschutterstand met 3 puntjes (...) die Chevalier moesten voorstellen. En uiteraard weer tientallen 'Chevalier Enculé's'
Wie is dat klein kind die het scorebord doet? Aub zeg, je bent een professionele voetbalclub. Gedraag je daar ook naar. "Ach moet kunnen, ludiek.", het zal allemaal wel. Is olie op het vuur gooien.
Stop met dat Chevalier-complex. Het is hier Jakke Breydel niet. Laat ons het eigen team aanmoedigen.
En ik die dacht dat Balboa refereerde naar het stadsplein Balboa in Amsterdam waar o.a. Ruud Gullit en Frank Rijckaard hun kunsten leerden, ben blijkbaar mis aangezien dat je de balbehandeling van Teo niet kunt appreciêren, ik stoorde mij daar totaal niet aan, in tegendeel, zijn technisch vernuft, uitdagende stijl(ook Boussoufa,Carcela, zelfs soms Eden Hazard doen dit ook) is juist fantastisch om te zien, zeker wanneer je  met 6-0 voorstaat, het is juist een teken dat die gast zich amuseerde(net zoals de rest van het team)dit is deel van zijn spel, de spelvreugde spat ervanaf,frivoliteit in het voetbal MOET !
Zijn pootje lap was duidelijk de bedoeling om dat tweede geel te krijgen, of het slim is weet ik niet, boeit mij niet.
Wat Chevalier betreft, ja, het steekt mij ook tegen, zeker wanneer we niet tegen hem spelen, maar zelfs  wanneer we wel tegen Kvk spelen zou ik dit niet doen, dat werkt meestal motiverend voor hem.
Maar de scorebord grapjes vond ik  grappig.  Eet jij veel citroenen :) ?

Offline Windraider

  • Leden
  • Berichten: 545
  • Superboeren
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #46 Gepost op: mei 09, 2018, 05:54:21 pm »
Wedstrijd tegen lierse gaat dus niet door:

Nu Lierse SK geen overnemer heeft gevonden, sterft de club met stamnummer 30 een stille dood. Maandag kreeg de club geen licentie voor het profvoetbal, vandaag vraagt de club het faillissement aan. Dat melden de advocaten van de club. De club zal zijn bondsschulden niet betalen, waardoor het stamnummer ook zeker verdwijnt. Lierse zal het seizoen ook niet meer uitdoen.

Bron: Sporza.be

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #47 Gepost op: mei 09, 2018, 05:58:06 pm »
Via Ludwig V. uit Sport-Voetbalmagazine en Het Nieuwsblad
09 mei 2018

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #48 Gepost op: mei 09, 2018, 05:59:57 pm »
Wedstrijd tegen lierse gaat dus niet door:

Nu Lierse SK geen overnemer heeft gevonden, sterft de club met stamnummer 30 een stille dood. Maandag kreeg de club geen licentie voor het profvoetbal, vandaag vraagt de club het faillissement aan. Dat melden de advocaten van de club. De club zal zijn bondsschulden niet betalen, waardoor het stamnummer ook zeker verdwijnt. Lierse zal het seizoen ook niet meer uitdoen.

Bron: Sporza.be
De kans is klein maar nog bestaande melden andere media.
Afwachten wat er gecommuniceerd wordt door Lierse en dus ook door Essevee naar eigen supporters toe...

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #49 Gepost op: mei 09, 2018, 06:11:10 pm »
Allez,das goed nieuws voor Teddy om topscorer te worden.

Offline Sugarnick

  • Leden
  • Berichten: 44
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #50 Gepost op: mei 09, 2018, 06:12:23 pm »
Welke gevolgen kan dit hebben voor Hamdi?
Match minder om doelpunten te sprokkelen

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.914
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #51 Gepost op: mei 09, 2018, 06:16:53 pm »
Welke gevolgen kan dit hebben voor Hamdi?
Match minder om doelpunten te sprokkelen

Of alles wordt 5-0 en 0-5 en verliest Hamdi 3 doelpunten in Lierse

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #52 Gepost op: mei 09, 2018, 06:30:31 pm »
Welke gevolgen kan dit hebben voor Hamdi?
Match minder om doelpunten te sprokkelen

Of alles wordt 5-0 en 0-5 en verliest Hamdi 3 doelpunten in Lierse

Dan verliest Teddy er ook eentje.
Soort vervalsing toch. Vind ik niet kunnen

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #53 Gepost op: mei 09, 2018, 06:37:16 pm »
Wedstrijd tegen lierse gaat dus niet door:

Nu Lierse SK geen overnemer heeft gevonden, sterft de club met stamnummer 30 een stille dood. Maandag kreeg de club geen licentie voor het profvoetbal, vandaag vraagt de club het faillissement aan. Dat melden de advocaten van de club. De club zal zijn bondsschulden niet betalen, waardoor het stamnummer ook zeker verdwijnt. Lierse zal het seizoen ook niet meer uitdoen.

Bron: Sporza.be
De kans is klein maar nog bestaande melden andere media.
Afwachten wat er gecommuniceerd wordt door Lierse en dus ook door Essevee naar eigen supporters toe...

In feite is de bedoeling van de licentie onder andere dat je een volledig seizoen kan spelen.
Maar in deze situatie kan ik Lierse begrijpen.
Ik weet niet wat het reglement voorschrijft in dit geval.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #54 Gepost op: mei 09, 2018, 06:39:07 pm »
Zoals gezegd... Afwachten geblazen wat de gevolgen zijn indien Lierse niet meer speelt in de komende 2 matchen...
Gokken, insinueren, ... heeft geen nut.

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #55 Gepost op: mei 09, 2018, 07:05:02 pm »
Zoals gezegd... Afwachten geblazen wat de gevolgen zijn indien Lierse niet meer speelt in de komende 2 matchen...
Gokken, insinueren, ... heeft geen nut.

Zopas op Radio1 gesprek met advocaat van Lierse: volgens hem geen matchen meer van Lierse in de
play-offs...

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #56 Gepost op: mei 09, 2018, 07:11:38 pm »
Ook op social media van Lierse. Het is gedaan. Wedstrijden worden niet meer gespeeld.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #57 Gepost op: mei 09, 2018, 09:16:55 pm »
Ze zouden de doelpunten moeten laten voor wat het is. Die zijn effectief gemaakt dusja
SV TILL I DIE

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #58 Gepost op: mei 11, 2018, 04:14:51 pm »
Bogonda, dat kan ofwel dom zijn, ofwel afgesproken. Hij is veilig voor de finales lijkt me. Dury zal daar wel iets van zeggen. Over het feit dat onze coach de VAR 10 keer toonde, toont alleen maar aan hoe gemotiveerd hij was. Hij wou, net zoals heel het stadion (behalve jij dan misschien) die 10-0 halen. Naast het veld mag je respect hebben voor je collega's, maar op het veld is het gewoon kapot maken wat je moet doen. Dus ik vond het geweldig om te zien hoe Dury nog te keer ging bij 8-0, teken dat de honger nog niet gestild was.
En over Chevalier, dat het te veel wordt gezongen snap ik. Maar ik vind, als je een vent bent, mag je praten, maar moet je dan ook incasseren. Dus wat dat scorebord betreft, TOP. Het hoort bij het spelletje. En als hij er niet tegen kan dan moet hij lekker verder janken en mensen zwart maken op instagram. Maar hij zal nu beseffen dat hij beter dat interview van 'la star de zulte waregem' niet moest geven. Want nu mag hij incasseren, en ik vind het nog niet erg ook.

Ik wou zeker dat het nog 10-0 werd. Wees gerust.
Niets zo ergerlijk als een super 1e helft spelen met een grote voorsprong waarna je in de 2e helft 0 de botten te zien krijgt. Goed dat het dus nog 8-0 werd.
Ik vond het net gewoon iets te veel aanstellerij van Dury, maar soit, zal 'in het moment' gezeten hebben en dan snap ik wel dat je er dan net wat over gaat.

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Speeldag 08 : 08/05/2018 20:30u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #59 Gepost op: mei 11, 2018, 09:28:59 pm »
Vraagjes aan de statistici:
Wat waren de grootste overwinningen van SV Zulte Waregem?
Wat waren de grootste overwinningen van KSV Waregem?
Ik was aanwezig bij een 9-1 tegen Charleroi (tijd van Aad Koudijzer) en een 8-0 tegen Boom (tijd Kruzen en Vidmar).

Boom was 1 van mijn eerste wedstrijden in het stadion. Geweldig was dat.
Van Zulte Waregem moet dat volgens mij tegen Deinze geweest zijn. 7-0 of 7-1 ?

Ik herinner me nog een 7-0 thuis tegen La Louvière voor de beker van België in 2006-2007.

Yep.. met n zotte goal, van Lander Van Steenbrugghe, die van aan de middenlijn, iedereen weg aan het dribbelen was.
-SVZW Forever-