Auteur Topic: Speeldag 10 : 03/10/2021 - 16.00u : RFC Seraing - Essevee  (gelezen 26393 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cuypers

  • Leden
  • Berichten: 99
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 03/10/2021 - 16.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #260 Gepost op: oktober 07, 2021, 06:16:50 pm »
Vergeet vooral niet.. als we de Ceo ontslaan.. wie pakt dan over?
Voor zo'n beslissing officieel genomen wordt, moet er eerst een nieuwe Ceo klaarstaan hé.. Die raap je niet bij de cornflakes..

Komt allemaal wel goed.. geef het tijd & geniet van het prachtige weer buiten!

Een goeie CEO vind je inderdaad niet bij cornflakes maar een CEO van het niveau Cordier misschien wel. Laat ons eerlijk zijn dat hij niet (nooit zelfs) geschikt is voor die positie. Het is een goeie vent maar die positie is boven zijn petje.
Dit is trouwens naar Tony toe bevestigd door zakenrelaties van hem. Mensen die ik persoonlijk ken.

Inderdaad, is veel te laks & braaf ook, voor de harde zakenwereld.. & zijn manier van zaken doen is blijkbaar ook ondermaats

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 10 : 03/10/2021 - 16.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #261 Gepost op: oktober 07, 2021, 09:36:53 pm »
we zoeken bij de veekaa nen trainer, de Francky ga kunnen komen lol
Ah Ja, da's nog een functie waarin hij ons nog diensten kan bewijzen, ja...  ;)

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 10 : 03/10/2021 - 16.00u : RFC Seraing - Essevee
« Reactie #262 Gepost op: oktober 11, 2021, 10:40:31 pm »
Wat 'ik denk' er tot nu toe is gebeurd ...

Er was reeds een crisisoverleg op de club, maar ... gezien onze hoofdaandeelhouder in het buitenland zit kunnen/willen ze geen grote ingrijpende beslissingen nemen. Van zodra hij terug is, dan kunnen ze het overleg opnieuw aanvatten en lastige knopen doorhakken. Een ontslag van de hoofdtrainer en eventueel CEO (als dit effectief op tafel ligt) is voor een 1A voetbalclub toch een zeer ingrijpende beslissing. Dit kan je niet zomaar.

Volgens mij heeft het nieuwe bestuur sterke afspraken dat dergelijke grote beslissingen unaniem moeten goedgekeurd worden om geen flaters meer zoals in het verleden te creëren waarbij 1 of 2 bestuursleden zaken kunnen bekokstoven. We weten allemaal dat PDC en Naessens soms geen al te slimme beslissingen namen die op termijn terugkeerden in hun gezicht. Als goed bestuurder zou ik dat ook inbakken. Een CEO heeft bevoegdheden om tot op een bepaald niveau beslissingen te nemen, deze kan personeel ontslaan, maar kaderleden is een ander verhaal. En maar goed ook! Als een bestuurslid/aandeelhouder de club zomaar kan verkopen ... ik zeg maar iets.

Wat niet wil zeggen dat er nu al bepaalde pistes uitgewerkt worden en belicht worden door juristen, boekhouders etc. etc. MAAR om de finale knoop door te hakken en te beslissen ... moeten we wachten op Dhr. Beeuwsaert.

Ik denk ook omdat er nu juist een interlandbreak is, hij geen regelingen treft om vroeger naar België te komen. Laat ons zeggen 'er is wat extra tijd'. En bij dergelijke beslissingen laat je ook beter wat tijd over gaan ipv snel snel emotioneel een foute beslissing te nemen. Onze hoofdaandeelhouder is zakelijk genoeg om dat te beseffen dat deze korte time-out nu praktisch goed uitkomt.

Supporters willen natuurlijk snel schakelen, deze zijn enorm teleurgesteld, boos, woedend ...

Ik heb het vertrouwen in het bestuur dat ze de juiste beslissing zullen nemen.

Ik blijf bij mijn bovenstaande bericht...

Het is volgens mij het verhaal van "de laatste kans", een allerlaatste kans tot aan de wintertstop.
Volgens mij hoopt het bestuur alsnog dat we ons toch kunnen redden met Dury, om dan volgend seizoen de eerdere uitgewerkte plannen (wat deze ook mogen zijn) uit te rollen en alsnog Dury een 'normale' exit te geven. Ergens heeft hij wel een grote verdienste aan onze succesjaren, mogen we niet vergeten, maar de laatste 3 seizoenen komt het er niet meer uit.

Indien het toch niet lijkt te lukken dan kan men nog drastisch bijsturen met wintertransfers.
Eerlijk ... hoe teleurgesteld ik ben, kan ik er mee leven.
Maar als het eind van het jaar evenveel drama is als nu, dan is het wel definitief 'over en out' voor mij.