Auteur Topic: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee  (gelezen 29026 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #120 Gepost op: november 28, 2016, 09:32:38 am »
Dat Zulte Waregem boos mag zijn om de rode kaart van Meit? is volledig terecht.

Maar ga er niet die schwalbes van Leye en Cordaro gaan bijsleuren he. Op het moment zelf zei ik bij die van Leye 100% strafschop, hij wordt de benen vanonder zijn lijf getackeld. Bij het zien van de beelden zelf voelt Leye een hand op zijn schouder en gaat hij onmiddellijk gaan liggen. Leye probeerde het daar slim te spelen, maar moet opletten dat hij zijn reputatie niet tegen zal krijgen.
Met Cordaro hetzelfde verhaal.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #121 Gepost op: november 28, 2016, 09:39:18 am »
Dat Zulte Waregem boos mag zijn om de rode kaart van Meit? is volledig terecht.

Maar ga er niet die schwalbes van Leye en Cordaro gaan bijsleuren he. Op het moment zelf zei ik bij die van Leye 100% strafschop, hij wordt de benen vanonder zijn lijf getackeld. Bij het zien van de beelden zelf voelt Leye een hand op zijn schouder en gaat hij onmiddellijk gaan liggen. Leye probeerde het daar slim te spelen, maar moet opletten dat hij zijn reputatie niet tegen zal krijgen.
Met Cordaro hetzelfde verhaal.

Het gaat dan ook om die rode kaart mijn beste. Die kaart doet heel die wedstrijd kantelen. Tot aan die kaart bestond Standard niet. We waren baas en gingen winnen, daar ben ik zeker van. Hopelijk gebruiken ze nu deze woede om WB van de mat te vegen.

Offline phd

  • Leden
  • Berichten: 88
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #122 Gepost op: november 28, 2016, 09:57:20 am »
Penaltygevalletjes Leye en Cordaro: hebben we geen bijna identieke penalty tegen gekregen thuis tegen Charleroi?

Match: goed onder controle tot de rode kaart. Niet vergeten aan rust kon het 1-1 zijn...
Laatste kwart niet meer te belopen, spijtig.
Wel mooi opgebouwde goal van Standard de 2-1. De fauw wint zo'n kopduels zelden (dat weet iedereen behalve in den tijd Kalezic die hem centraal in de verdediging plaatste... )

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.476
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #123 Gepost op: november 28, 2016, 10:28:37 am »
Ik vind deze nederlaag niet zo erg omdat het de scheidsrechter is, die de wedstrijd bepaald heeft en niet Standard. We hebben dus geen reden om de kopjes te laten hangen. Integendeel, hieruit moeten we een zekere weerwraak halen voor de volgende wedstrijd.
Toch zou ik willen zeggen dat Steppe best even rust neemt. Als je PO1 wil spelen, moet er een betere keeper in de goal staan. Laat Bossut maar optreden. Is toch beter en heeft meer ervaring.
Nog een kanttekening : Ik vind dat Leye zich had moeten laten vallen. Met zijn techniek in die situatie legt hij die bal toch gewoon in doel. Bovendien krijgt hij hierdoor een reputatie van vallende ziekte bij de scheidsrechters, zoals hier eerder al geschreven werd.
Van Oulare, weet ik niet wat ik moet denken. Kan zeker wel voetballen en hoop dat zijn doelpunt toch een boost gaat geven om nog beter te spelen en vooral te werken. Aan dat laatste twijfel ik evenwel.
En waar is Madou en Vetokele ? Volgens mij is er iets niet pluis met die twee.
Het was voor ons een ongelukkige zondag, ook wat de resultaten van de andere PO1-kandidaten betreft. Maar een feit is zeker : We zullen moeten blijven knokken tot de laatste wedstrijd. Je ziet nu ook dat de "top"ploegen stilletjes wakker worden en met meer inzet beginnen te spelen : Brugge, Anderlecht, Gent, Oostende en ook Standard reken ik erbij. Zo blijft er maar ??n plaatsje over ! En volgens mij komt Genk ook nog terug boven water. Het is niet omdat ze met 6-0 verliezen van Oostende, dat je ze al mag afschrijven. Er komen nog zoveel wedstrijden.
Voor mij is deze competitieformule een echte loterij. Je kan onmogelijk zeggen hoe het allemaal gaat uitdraaien.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #124 Gepost op: november 28, 2016, 10:44:01 am »
Ik vind deze nederlaag niet zo erg omdat het de scheidsrechter is, die de wedstrijd bepaald heeft en niet Standard. We hebben dus geen reden om de kopjes te laten hangen. Integendeel, hieruit moeten we een zekere weerwraak halen voor de volgende wedstrijd.
Toch zou ik willen zeggen dat Steppe best even rust neemt. Als je PO1 wil spelen, moet er een betere keeper in de goal staan. Laat Bossut maar optreden. Is toch beter en heeft meer ervaring.
Nog een kanttekening : Ik vind dat Leye zich had moeten laten vallen. Met zijn techniek in die situatie legt hij die bal toch gewoon in doel. Bovendien krijgt hij hierdoor een reputatie van vallende ziekte bij de scheidsrechters, zoals hier eerder al geschreven werd.
Van Oulare, weet ik niet wat ik moet denken. Kan zeker wel voetballen en hoop dat zijn doelpunt toch een boost gaat geven om nog beter te spelen en vooral te werken. Aan dat laatste twijfel ik evenwel.
En waar is Madou en Vetokele ? Volgens mij is er iets niet pluis met die twee.
Het was voor ons een ongelukkige zondag, ook wat de resultaten van de andere PO1-kandidaten betreft. Maar een feit is zeker : We zullen moeten blijven knokken tot de laatste wedstrijd. Je ziet nu ook dat de "top"ploegen stilletjes wakker worden en met meer inzet beginnen te spelen : Brugge, Anderlecht, Gent, Oostende en ook Standard reken ik erbij. Zo blijft er maar ??n plaatsje over ! En volgens mij komt Genk ook nog terug boven water. Het is niet omdat ze met 6-0 verliezen van Oostende, dat je ze al mag afschrijven. Er komen nog zoveel wedstrijden.
Voor mij is deze competitieformule een echte loterij. Je kan onmogelijk zeggen hoe het allemaal gaat uitdraaien.

Als we zaterdag de punten thuis kunnen houden tegen WB zullen er weer PO1 kandidaten punten verliezen want het is KVK-Anderlecht, Club-KVO, Charleroi-Standard. Dat is het mooie van voetbal. Er is geen enkele ploeg die iedere week wint h?.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.720
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #125 Gepost op: november 28, 2016, 11:00:02 am »
En nog iets : chapeau voor onze trainer !  Koken van woede binnenin en naar buiten vrij rustig blijven.
Nogal een verschil met uitgelaten apen zoals Vanhazefant, kindeke Preudhomme of zenuwlijder Maes !!!
Awel ja, Dury deed dit goed, beter dan vorig jaar na KVK(toen was dat een uitschuiver van hem, nu deed hij het goed).

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.476
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #126 Gepost op: november 28, 2016, 11:31:15 am »
Gaan we nu in Geel met dezelfde spelers spelen of gaan we er een veredeld B-elftal van maken ?
Zou "Zo ver mogelijk in de beker geraken" een doelstelling zijn ?
Ik hoop van niet, zodat we alles op alles kunnen zetten op PO1

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.705
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #127 Gepost op: november 28, 2016, 11:37:30 am »
Woede. Niets dan woede. Zelfs na een nachtje slapen.

Schandalig, geen andere woorden voor. Als zelfs journalisten zoals een Karl Vannieuwkerke en een Stef Wijnants fel van leer gaan op twitter en zelfs meer insinueren dan louter een "fout" van de scheidsrechters, dan moet er toch iets aan de hand zijn? De CEO van de club moet hier toch in de pers over klagen (Dury mag niet meer)? Anders zijn we weer het brave schaap "dat denkt dat we kampioen kunnen worden". Bij de G5 moeten ze gisteren toch eens ferm gelachen hebben. Preud'homme of Vanhaezebrouck zouden moord en brand schreeuwen. Verhaeghe en Louwagie zouden langs alle kanten druk zetten. En wat doen wij...? Ons laten n**ken waar we bij staan...

Dan krijgt Lambrechts nog felicitaties omdat hij "eerlijk" zijn "fout" min of meer toegeeft. Nog erger ! Schouderklopjes omdat je uw job niet correct uitoefent. Schorsen die man ! De impact van zijn blunder kan competitiebepalend worden op het einde van de rit (zoals ook Karl Vannieuwkerke aanhaalt).

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #128 Gepost op: november 28, 2016, 11:38:30 am »
Gaan we nu in Geel met dezelfde spelers spelen of gaan we er een veredeld B-elftal van maken ?
Zou "Zo ver mogelijk in de beker geraken" een doelstelling zijn ?
Ik hoop van niet, zodat we alles op alles kunnen zetten op PO1
Sorry maar waarom zou je de beker laten vallen ? We spelen daarin onze 2de (!) match en als we doorgaan (zou moeten in feite) zit je al in de kwartfinales.
PO1 halen of niet zal niet afhangen van een paar bekermatchen toch ?

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.705
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #129 Gepost op: november 28, 2016, 11:41:50 am »
En nog iets : chapeau voor onze trainer !  Koken van woede binnenin en naar buiten vrij rustig blijven.
Nogal een verschil met uitgelaten apen zoals Vanhazefant, kindeke Preudhomme of zenuwlijder Maes !!!


Ja maar ondertussen heeft Brugge al verschillende goedkope penalty's gekregen sinds de uitval van Preud'homme!

Als je uw mond niet open doet, lopen ze over u... en dat is wat gisteren gebeurd is. Zulte Waregem, ocharme.

Offline poerkes

  • Leden
  • Berichten: 356
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #130 Gepost op: november 28, 2016, 11:41:59 am »
Gaan we nu in Geel met dezelfde spelers spelen of gaan we er een veredeld B-elftal van maken ?
Zou "Zo ver mogelijk in de beker geraken" een doelstelling zijn ?
Ik hoop van niet, zodat we alles op alles kunnen zetten op PO1

De kortste weg naar Europa laat je toch niet schieten! Zeker met deze kern.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.290
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #131 Gepost op: november 28, 2016, 11:42:20 am »
De beker is nog altijd de kortste weg naar Europa EN meteen poules.
SV TILL I DIE

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #132 Gepost op: november 28, 2016, 11:42:54 am »
Woede. Niets dan woede. Zelfs na een nachtje slapen.

Schandalig, geen andere woorden voor. Als zelfs journalisten zoals een Karl Vannieuwkerke en een Stef Wijnants fel van leer gaan op twitter en zelfs meer insinueren dan louter een "fout" van de scheidsrechters, dan moet er toch iets aan de hand zijn? De CEO van de club moet hier toch in de pers over klagen (Dury mag niet meer)? Anders zijn we weer het brave schaap "dat denkt dat we kampioen kunnen worden". Bij de G5 moeten ze gisteren toch eens ferm gelachen hebben. Preud'homme of Vanhaezebrouck zouden moord en brand schreeuwen. Verhaeghe en Louwagie zouden langs alle kanten druk zetten. En wat doen wij...? Ons laten n**ken waar we bij staan...

Dan krijgt Lambrechts nog felicitaties omdat hij "eerlijk" zijn "fout" min of meer toegeeft. Nog erger ! Schouderklopjes omdat je uw job niet correct uitoefent. Schorsen die man ! De impact van zijn blunder kan competitiebepalend worden op het einde van de rit (zoals ook Karl Vannieuwkerke aanhaalt).

Rustig.
Ja, we zijn benadeeld geweest.
Maar we mogen ook de penalty's die we in geschenkverpakking kregen (tegen Eupen thuis en op Westerlo bij 0-0 en deze tegen Anderlecht bij 1-2 achterstand) niet vergeten ....

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.705
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #133 Gepost op: november 28, 2016, 11:50:45 am »
Rustig.
Ja, we zijn benadeeld geweest.
Maar we mogen ook de penalty's die we in geschenkverpakking kregen (tegen Eupen thuis en op Westerlo bij 0-0 en deze tegen Anderlecht bij 1-2 achterstand) niet vergeten ....

Penalty's moet je m.i. nog altijd maken. Bovendien waren we in de meeste van die matchen de betere ploeg (niet zoals Standard gisteren). En een rode kaart voor een bepalende speler in een topwedstrijd. Een graadje of 2 erger. En dan spreken we nog niet over de 2 penaltygevallen van gisteren. Bijna moedwillig te noemen. Of zoals Stef Wijnants het vermeldde gisteren: "Lambrechts, heb jij een opdracht meegekregen"?

Dit soort commentaren zag ik niet verschijnen over de gevallen die jij opsomt. En dan hebben we het nog niet over de niet-gegeven rode kaart in Genk...

Eens kijken of Meit? wegkomt zonder schorsingsdag...

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.476
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #134 Gepost op: november 28, 2016, 11:54:22 am »
Met die bekervoetbal erbij, vrees ik dat het voor sommige spelers wat teveel wordt en ze aan frisheid gaan inboeten. We hebben al wat oudere spelers, die volgens mij beter renderen met wat meer rust en minder zwre training. Ik denk dat het niet toevallig is, dat we tegen Anderlecht zo goed speelden, na veertien dagen break. Kijk eens naar Genk in Oostende ? De Genkspelers speelden zo mak als een lammetje, met lood in de benen. Hoe zou dat komen denk je?

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #135 Gepost op: november 28, 2016, 11:58:08 am »
Ja maar ondertussen heeft Brugge al verschillende goedkope penalty's gekregen sinds de uitval van Preud'homme!

Als je uw mond niet open doet, lopen ze over u... en dat is wat gisteren gebeurd is. Zulte Waregem, ocharme.

Wij hebben ook al 3 belachelijke penaltys gekregen. We hebben 2 wedstrijdbepalende fases tegen gekregen deze competitie. Colley en nu Meit?, maar we hebben er ook al 3 in ons voordeel gehad. Een complot zou ik er dus zeker niet in zoeken. Het is pure incompetentie.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #136 Gepost op: november 28, 2016, 12:03:07 pm »
Wij hebben ook al 3 belachelijke penaltys gekregen. We hebben 2 wedstrijdbepalende fases tegen gekregen deze competitie. Colley en nu Meit?, maar we hebben er ook al 3 in ons voordeel gehad. Een complot zou ik er dus zeker niet in zoeken. Het is pure incompetentie.

Bijna iedere speeldag gaat het op maandag meer over de scheidsrechterlijke beslissingen dan over het voetbal. Dat zegt genoeg en is spijtig want er waren dit week-end best wat goede matchen.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.670
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #137 Gepost op: november 28, 2016, 12:10:30 pm »
Wij hebben ook al 3 belachelijke penaltys gekregen. We hebben 2 wedstrijdbepalende fases tegen gekregen deze competitie. Colley en nu Meit?, maar we hebben er ook al 3 in ons voordeel gehad. Een complot zou ik er dus zeker niet in zoeken. Het is pure incompetentie.

Ik vind een onterechte rode kaart na 20 minuten toch wel heel wat wedstrijd bepalender dan een penalty na 20 minuten.  Trouwens die penalty tegen Eupen was toch gewoon terecht? Ksnap niet vanwaar dat iedereen nu zegt dat dat belachelijk was. Als de scheids de spelers bij zich roept om te zeggen dat ze moeten stoppen met trekken en duwen. En dan in diezelfde fase de speler opnieuw trekt. Dan is er toch geen discussie mogelijk.

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #138 Gepost op: november 28, 2016, 12:34:24 pm »
+1 !
-2
supporteren we voor toneelspelers of voor voetballers? Binnenknallen moet hij doen, niet op zoek gaan naar penalty's. Hij zal de refs (terecht!) beginnen tegenkrijgen...

Offline Jimme

  • Leden
  • Berichten: 108
Re: Speeldag 16 : 27/11/2016 18:00u : Standard de Li?ge - Essevee
« Reactie #139 Gepost op: november 28, 2016, 12:35:58 pm »
Iemand als eens gelet op hoe Hamalainen staat te verdedigen de voorbije weken ?