Auteur Topic: Antwerp FC  (gelezen 127057 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Antwerp FC
« Reactie #160 Gepost op: november 14, 2016, 08:16:26 pm »
Ik kreeg hier een paar jaar geleden zwaar onder mijn doos omtrent pdc. Ik verkocht zever. Maar kijk, ook nu weer. Zo blij dat wij van hem af zijn.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.684
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Antwerp FC
« Reactie #161 Gepost op: november 14, 2016, 08:16:49 pm »
OMG, maar ben ik nog steeds blij we van dat sujet af zijn ...

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.285
Re: Antwerp FC
« Reactie #162 Gepost op: november 14, 2016, 11:03:45 pm »
Ik kreeg hier een paar jaar geleden zwaar onder mijn doos omtrent pdc. Ik verkocht zever. Maar kijk, ook nu weer. Zo blij dat wij van hem af zijn.
Ik denk niet dat iemand u onder uw doos gaf omtrent PDC.
SV TILL I DIE

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Antwerp FC
« Reactie #163 Gepost op: november 15, 2016, 08:30:24 am »
Denk dat we wel eens de laatste stuiptrekkingen van Antwerpen aan het zien zijn.
Overgaan zal momenteel heel erg moeilijk worden. Sportief zitten ze in een dieptepunt en daar zullen ze niet snel overheen geraken. De vraag is hoelang zal PDC nog met geld over de brug kunnen komen om zijn spelers te betalen nu ook sponsors al afhaken. En zal hij volgend jaar nog sponsors kunnen overtuigen? Bijna deze club kapot gemaakt, iets waar we op het nippertje aan ontsnapt zijn maar denk dat hij er daar helemaal zal in slagen.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Antwerp FC
« Reactie #164 Gepost op: november 15, 2016, 09:42:58 am »
Om 11u persconferentie, ben eens benieuwd hoe hij er zich deze keer uit zal lullen.

Supporters vragen daar nu meer zeggenschap binnen de club, bij ons is het hieromtrent wel h??l stil geworden...

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.684
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Antwerp FC
« Reactie #165 Gepost op: november 15, 2016, 10:16:16 am »
Toen hij in Antwerpen plots weer tevoorschijn kwam dacht ik, hij is geleerd... blijkbaar niet.

Zo herkenbaar ... wilde plannen bekokstoven, en als het te warm wordt de kaka weer intrekken, maar dan is het helaas al te laat.

Doet me ook een beetje denken aan:
22/05/2013 Patrick Decuyper: "Zulte Waregem verhuist helemaal niet naar Antwerpen"
http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/1637527/2013/05/22/Patrick-Decuyper-Zulte-Waregem-verhuist-helemaal-niet-naar-Antwerpen.dhtml

't was ook om 11u
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130522_012

Na amper 2 maand was het voorbij ...

09/08/2013 Patrick Decuyper stapt op bij Zulte Waregem
http://www.hln.be/hln/nl/2739/Zulte-Waregem/article/detail/1684413/2013/08/09/Patrick-Decuyper-stapt-op-bij-Zulte-Waregem.dhtml

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.684
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Antwerp FC
« Reactie #166 Gepost op: november 15, 2016, 10:25:54 am »
+

Vraag me af wat Steve eigenlijk denkt ... moet toch iets zijn in de zin van "oh, no, not again..."? :)
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-11-15/steve-colpaert-reageert-na-het-ontslag-van-sportief-manager-john-bico

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #167 Gepost op: november 15, 2016, 11:48:30 am »
Denk dat we wel eens de laatste stuiptrekkingen van Antwerpen aan het zien zijn.
Overgaan zal momenteel heel erg moeilijk worden. Sportief zitten ze in een dieptepunt en daar zullen ze niet snel overheen geraken. De vraag is hoelang zal PDC nog met geld over de brug kunnen komen om zijn spelers te betalen nu ook sponsors al afhaken. En zal hij volgend jaar nog sponsors kunnen overtuigen? Bijna deze club kapot gemaakt, iets waar we op het nippertje aan ontsnapt zijn maar denk dat hij er daar helemaal zal in slagen.

Blijft een omstreden figuur. Denk niet dat hij het slecht voorheeft met zijn clubs maar neemt vaak impulsieve beslissingen die hem daarna zuur opbreken. Niet vergeten dat hij ook goede dingen deed bij ons net als in Antwerpen. Alleen had ik gedacht dat hij nu toch al zou weten dat je rekening moet houden met de supporters voor wie een voetbalploeg meer is dan wat resultaten.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Antwerp FC
« Reactie #168 Gepost op: november 15, 2016, 07:43:12 pm »
Ik denk niet dat iemand u onder uw doos gaf omtrent PDC.
Laten we daar geen discussie van maken. Dat weet ik heel goed, en ik weet nog,ongeveer wie allemaal

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: Antwerp FC
« Reactie #169 Gepost op: november 15, 2016, 08:28:48 pm »
Laten we daar geen discussie van maken. Dat weet ik heel goed, en ik weet nog,ongeveer wie allemaal
Volgens mij was het pdc zelf en al zijn familie leden.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Antwerp FC
« Reactie #170 Gepost op: november 15, 2016, 11:34:29 pm »
Volgens mij was het pdc zelf en al zijn familie leden.
Stel je maar eens voor!

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Antwerp FC
« Reactie #171 Gepost op: november 16, 2016, 07:54:17 am »
Blijft een omstreden figuur. Denk niet dat hij het slecht voorheeft met zijn clubs maar neemt vaak impulsieve beslissingen die hem daarna zuur opbreken. Niet vergeten dat hij ook goede dingen deed bij ons net als in Antwerpen. Alleen had ik gedacht dat hij nu toch al zou weten dat je rekening moet houden met de supporters voor wie een voetbalploeg meer is dan wat resultaten.
Komaan, PDC zit in een kluwen van makelaars, is een marionet (Lemic, Bico, ...) .
Marketing/commercieel is hij sterk, denk maar aan StudioEssevee, Vak X, ... .
Maar iedereen moet nu toch al weten dat dit enkel dient om de aandacht af te leiden van de 'onderwereld' waar hij mee samenwerkt op sportief/financieel gebied.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #172 Gepost op: november 16, 2016, 10:38:44 am »
Komaan, PDC zit in een kluwen van makelaars, is een marionet (Lemic, Bico, ...) .
Marketing/commercieel is hij sterk, denk maar aan StudioEssevee, Vak X, ... .
Maar iedereen moet nu toch al weten dat dit enkel dient om de aandacht af te leiden van de 'onderwereld' waar hij mee samenwerkt op sportief/financieel gebied.

Dat hij zich omringt of samenwerkt met duistere figuren is duidelijk. Maar welke club doet dat niet ? Daarom dat ik ook blij ben dat hij niet meer bij Essevee zit. ik wilde gewoon zeggen dat hij ook goede ideeen had of positieve dingen deed (binnenhalen Thorgan Hazard bv). Alleen was ZW te klein voor hem. Het zou me echter niet verwonderen dat hij Antwerp wel terug kan brengen waar ze in feite thuishoren.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.772
Re: Antwerp FC
« Reactie #173 Gepost op: december 27, 2016, 10:14:44 am »
Antwerp haalt Haroun en vertrekt met 23 spelers op winterstage.6-7spelers mogen dan nog niet mee....Hoeveel spelers hebben die wel en hoe betalen die dat???Of is het weer op zijn PDC's?
« Laatst bewerkt op: december 27, 2016, 10:20:18 am door Zigzag »

Offline Tigerboy

  • Leden
  • Berichten: 37
Re: Antwerp FC
« Reactie #174 Gepost op: januari 10, 2017, 05:15:37 pm »
Schuldenberg Antwerp al voor de helft gezakt
10 januari 2017 03:00u via Nieuwsblad.be

Antwerp FC heeft zopas zijn jaarrekeningen neergelegd. Daaruit blijkt dat de vzw, waarin de sportieve werking was ondergebracht, vorig jaar werd ontmanteld en overgenomen door de nv, die de logistieke werking verzorgde. Aangezien beide in handen waren van sterke man Patrick Decuyper, is dat vooral een administratieve zaak.

Wel interessant is dat Antwerp in december een kapitaalsverhoging van 10 miljoen euro doorvoerde, waardoor de schuldenberg van de club uit eerste klasse B daalt tot 12,4 miljoen euro. De kapitaalsverhoging werd doorgevoerd door Goala bvba, ook al een bedrijfje van Decuyper. Maar waar het geld precies vandaan komt, is vooralsnog een mysterie. Decuyper heeft er met enkele administratieve manoeuvres immers voor gezorgd dat Goala pas in oktober 2017 zijn eerste jaarrekening moet neerleggen. Nog tien maanden wachten dus voor meer transparantie en de naam van de geldschieter(s).

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170109_02665533

Weeral een donker zaakje
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2017, 07:11:21 pm door svennay »

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #175 Gepost op: januari 11, 2017, 08:45:16 am »
Schuldenberg Antwerp al voor de helft gezakt
10 januari 2017 03:00u via Nieuwsblad.be

Antwerp FC heeft zopas zijn jaarrekeningen neergelegd. Daaruit blijkt dat de vzw, waarin de sportieve werking was ondergebracht, vorig jaar werd ontmanteld en overgenomen door de nv, die de logistieke werking verzorgde. Aangezien beide in handen waren van sterke man Patrick Decuyper, is dat vooral een administratieve zaak.

Wel interessant is dat Antwerp in december een kapitaalsverhoging van 10 miljoen euro doorvoerde, waardoor de schuldenberg van de club uit eerste klasse B daalt tot 12,4 miljoen euro. De kapitaalsverhoging werd doorgevoerd door Goala bvba, ook al een bedrijfje van Decuyper. Maar waar het geld precies vandaan komt, is vooralsnog een mysterie. Decuyper heeft er met enkele administratieve manoeuvres immers voor gezorgd dat Goala pas in oktober 2017 zijn eerste jaarrekening moet neerleggen. Nog tien maanden wachten dus voor meer transparantie en de naam van de geldschieter(s).

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170109_02665533

Weeral een donker zaakje

En dan gaat blijken dat Goala een BVBA'tje is met een minimum aan eigen kapitaal en voornamelijk uit schulden bestaat. Ik denk trouwens dat we het veel eerder gaan weten. Vorig jaar al werd beslist om het boekjaar dat normaliter afliep op 31/12/2015 te veranderen naar eind oktober, dus 31/10/2016. Daarna heeft men 7 maand om de jaarrekening neer te leggen bij de NBB.
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2017, 08:50:06 am door Will McAvoy »

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.684
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Antwerp FC
« Reactie #176 Gepost op: januari 11, 2017, 09:51:41 am »
En dan gaat blijken dat Goala een BVBA'tje is met een minimum aan eigen kapitaal en voornamelijk uit schulden bestaat. Ik denk trouwens dat we het veel eerder gaan weten. Vorig jaar al werd beslist om het boekjaar dat normaliter afliep op 31/12/2015 te veranderen naar eind oktober, dus 31/10/2016. Daarna heeft men 7 maand om de jaarrekening neer te leggen bij de NBB.

ter info :
Goala BVBA heeft 2 eigenaars/zaakvoerders : PANT BVBA & Patrick zelf
PANT BVBA heeft 2 eigenaars/zaakvoerders : Patrick en zijn vrouw

Online esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 934
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #177 Gepost op: januari 11, 2017, 11:41:03 pm »
En dan gaat blijken dat Goala een BVBA'tje is met een minimum aan eigen kapitaal en voornamelijk uit schulden bestaat. Ik denk trouwens dat we het veel eerder gaan weten. Vorig jaar al werd beslist om het boekjaar dat normaliter afliep op 31/12/2015 te veranderen naar eind oktober, dus 31/10/2016. Daarna heeft men 7 maand om de jaarrekening neer te leggen bij de NBB.

Tja word toch laattijdige neerlegging.
In het beste geval he.
Van de boete gaat PDC zich toch niks aantrekken.
Die gaat toch te verwaarlozen zijn.
De mogelijke hoofdelijke aansprakelijkheid dat kan nog een andere zaak worden

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.684
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Antwerp FC
« Reactie #178 Gepost op: februari 07, 2017, 11:59:55 am »
Antwerp gaat in beroep tegen vonnis en betreurt houding ex-voorzitter Eddy Wauters
3 februari 2017 via hln.be

Antwerp gaat in beroep tegen de uitspraak van de rechtbank in eerste aanleg in een zaak met als tegenpartij ex-voorzitter Eddy Wauters. Vandaag stelde de rechtbank dat de ?Great Old? Wauters vijf miljoen euro moet terugbetalen. ?Na lezing van het vonnis vandaag en studie met verschillende juristen en advocaten is de club met verstomming geslagen over de inhoud van dit vonnis. De club zal dan ook in hoger beroep gaan?, zo meldt de club uit 1B.

?De middelen zijn aanwezig en bijgevolg brengt dit vonnis de club niet in gevaar?, klinkt het op de clubwebsite. ?De toekomst van de club is dan ook veilig. Het is zeer jammer dat dhr. Wauters als ex-voorzitter wederom zijn eigen belang veilig stelt en laat primeren boven het clubbelang. De club betreurt dan ook deze houding van de ex-voorzitter.?

Antwerp kreeg vorig jaar van het Arbitragehof van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) te horen dat het Wauters vijf miljoen euro moest betalen. Daarop stapte de club naar de rechtbank van eerste aanleg.

Bron: http://www.hln.be/plus/sport/voetbal/antwerp-gaat-in-beroep-tegen-vonnis-en-betreurt-houding-ex-voorzitter-eddy-wauters-a3071557/
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2017, 12:01:36 pm door Frederik »

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.684
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Antwerp FC
« Reactie #179 Gepost op: februari 07, 2017, 12:01:41 pm »
Eddy Wauters zal zes miljoen euro laten opvragen bij Antwerp
07/02/2017 09u49 via hln.be

Ex-Antwerpvoorzitter Eddy Wauters is van plan het geld dat Antwerp hem verschuldigd is te laten opvragen. Hij is de vertragingsmanoeuvres beu. ?Ik ga dat vonnis laten uitvoeren.?

Nadat de Brusselse rechtbank van eerste aanleg vrijdag de uitspraak van de Arbitragecommissie van de voetbalbond bevestigd had dat Antwerp 4,9 miljoen euro plus intresten moet terugbetalen, weet Antwerp volgens Wauters wat te doen. Hij is ook de vertragingsmanoeuvres van de club beu. ?Ik wacht nu al meerdere jaren op mijn geld. Ik ga dat vonnis laten uitvoeren. Ik denk persoonlijk dat Antwerp en zijn supporters er alle belang bij hebben om zo snel mogelijk te betalen. Als ze dat niet doen, zullen ze de gevolgen moeten dragen.?

Bedreigingen
Het verschuldigde bedrag is door de intresten intussen al opgelopen tot circa 6 miljoen euro. Volgens meerdere advocaten is een beroepsprocedure niet opschortend. Wauters is bovendien verwonderd dat Antwerp met ?verstomming? reageert op het vonnis, want alle voorgaande juridische beslissingen over de zaak waren in die richting. ?De club probeert mij nu bij de supporters in een slecht daglicht te stellen. Ik krijg ook bedreigingen aan de telefoon. Terwijl ik gewoon mijn geld rechtmatig terugeis dat ik aan de club geleend heb. Ik heb die club meer dan veertig jaar belangeloos gediend en als beloning zetten ze mij aan de deur. Zou je de club die u buitenzet boven uw kinderen zetten en dat geld ook nog aan hen te laten? Ik zeg dat eerlijk: ik stel mijn kinderen nu als erfgenamen boven de club. Daar voel ik me niet slecht bij.?

Het vonnis van de rechter kan ook nog invloed hebben op de licentieprocedure en patrimoniumsoverdracht van Antwerp. Vanaf 21 maart beginnen de zittingen voor de licentiecommissie.

Bron: http://www.hln.be/plus/sport/voetbal/eddy-wauters-zal-zes-miljoen-euro-laten-opvragen-bij-antwerp-a3074408/