Vaststellingen na deze thuismatch:
- met alle respect voor Colpaert als speler en als assistent trainer, hoofdtrainer is hij (nog) niet. Vandenbroeck ontslaan is op vandaag nog altijd een stommiteit gebleken.
- tot aan ons doelpunt een Essevee gezien dat voetbalde zonder idee
> vanaf dan eindelijk de wil en enigszins wat lijn om te willen winnen
- Kiilerich die vanaf STVV iedere match serieuze steken laat vallen en me aan het “niveau” van Tanghe doet denken. Bij beide tegendoelpunten heeft hij het meeste boter op zijn hoofd
- we na “430” zwakke tot ondermaatse stilstaande fases eindelijk eens een deftige stilstaande fase produceren en kunnen scoren via Lemoine
- Lemoine net op tijd terug is en het nodige verdedigende niveau opkrikt
- onze keeper(s) van de laatste jaren geen puntenpakker(s) is (zijn)
> vraag die ik mezelf tijdens de match stelde: wie is de laatste keeper die we hadden die een puntenpakker voor ons was. Iemand die me kan bijstaan?
> Ik herinner me de beste jaren van Bossut voor Brazilië en met onze laatste bekerwinst. En Bruzzese. Van der Gouw zijn laatste match voor ons was ook top.
- de beteren van Essevee in deze match: Lemoine, Willen, Asaré, Lofolomo, Ementa en Opoku zijn. Ja ik zet er Opoku bij want die jongen heeft veel kwaliteiten. Nog wat bijschaven en is een hele goede volgende voor Essevee. Ervaring en kwaliteit rond Opoku halen die hem met zijn kalmte voor doel kan bijstaan.
- Mbaye valt alweer heel gretig en kwaliteitsvol in met een perfect afgewerkt doelpunt en goede acties zonder en met bal. Cappelle ook graag eervolle vermelding
- Erenbjerg heeft als Kiilerich iedere match hetzelfde voor: onnodige en gemakkelijk balverlies ipv die bal eenvoudig na zijn balaanname in te spelen naar een ploegmaat. Na al bijna 10 matchen dat hij dat voor heeft. Ziet niemand van de staf dat en/of wijzen ze hem daarop?
- een scheidsrechter die alweer geen (deftig) niveau haalde. En het meest van al stoort mij de non-verbale communicatie en grootheidswaanzin van die mensen. Respect komt van 2 kanten. Ben nooit vergeten dat deze scheidsrechter het eerste jaar met VAR geen penalty in onze thuismatch tegen club floot na een overduidelijke penaltyfout op Olayinka.
We missen:
1) ervaring
2) meer kwaliteiten in elk van onze 4 linies
3) onze vorige trainer en assistenten die goede stilstaande fases laten inoefenen