Auteur Topic: Het Nieuwsblad  (gelezen 155812 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline nicolazzze

  • Leden
  • Berichten: 741
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #820 Gepost op: maart 20, 2013, 01:24:53 pm »
Artikel in het nieuwsblad over Trajkovski en over de match tegen de rode duivels. hij zegt dat hij het spijtig vind dat gillet niet meedoet omdat hij weet waar hij Gillet kan pijn doen  8) Mss tegen Anderlecht Trajkovski dus opstellen tegen Gillet ;D

Ook nog over de rode kaart van Deschacht! wat een bleiter! Een emotionele bedoening staat er, volgens deschacht blijft die rode kaart een litteken op zijn carriere ;D Komaan zeg wat een bedoening, i eef rood so what, geen schorsing ok, wie pakt er eens geen rode kaart?  ;D toch allemaal zwakke geestjes daar bij rsca
Liberta per gli ultras!

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #821 Gepost op: maart 20, 2013, 06:31:33 pm »
Artikel in het nieuwsblad over Trajkovski en over de match tegen de rode duivels. hij zegt dat hij het spijtig vind dat gillet niet meedoet omdat hij weet waar hij Gillet kan pijn doen  8) Mss tegen Anderlecht Trajkovski dus opstellen tegen Gillet ;D

Ook nog over de rode kaart van Deschacht! wat een bleiter! Een emotionele bedoening staat er, volgens deschacht blijft die rode kaart een litteken op zijn carriere ;D Komaan zeg wat een bedoening, i eef rood so what, geen schorsing ok, wie pakt er eens geen rode kaart?  ;D toch allemaal zwakke geestjes daar bij rsca

Gary Lineker pakte in zijn carri?re geen enkele gele of rode kaart ;) Dus het bestaat.

Offline nicolazzze

  • Leden
  • Berichten: 741
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #822 Gepost op: maart 20, 2013, 07:39:18 pm »
Artikel in het nieuwsblad over Trajkovski en over de match tegen de rode duivels. hij zegt dat hij het spijtig vind dat gillet niet meedoet omdat hij weet waar hij Gillet kan pijn doen  8) Mss tegen Anderlecht Trajkovski dus opstellen tegen Gillet ;D

Ook nog over de rode kaart van Deschacht! wat een bleiter! Een emotionele bedoening staat er, volgens deschacht blijft die rode kaart een litteken op zijn carriere ;D Komaan zeg wat een bedoening, i eef rood so what, geen schorsing ok, wie pakt er eens geen rode kaart?  ;D toch allemaal zwakke geestjes daar bij rsca

Gary Lineker pakte in zijn carri?re geen enkele gele of rode kaart ;) Dus het bestaat.
iedereen neemt toch zowieso ooit een gele kaart? ma wat een drama deschacht daar van maakt, komaan jongen gespeelt voetbal e of ist te hard voor em
Liberta per gli ultras!

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #823 Gepost op: maart 20, 2013, 07:41:13 pm »
Artikel in het nieuwsblad over Trajkovski en over de match tegen de rode duivels. hij zegt dat hij het spijtig vind dat gillet niet meedoet omdat hij weet waar hij Gillet kan pijn doen  8) Mss tegen Anderlecht Trajkovski dus opstellen tegen Gillet ;D

Ook nog over de rode kaart van Deschacht! wat een bleiter! Een emotionele bedoening staat er, volgens deschacht blijft die rode kaart een litteken op zijn carriere ;D Komaan zeg wat een bedoening, i eef rood so what, geen schorsing ok, wie pakt er eens geen rode kaart?  ;D toch allemaal zwakke geestjes daar bij rsca

Gary Lineker pakte in zijn carri?re geen enkele gele of rode kaart ;) Dus het bestaat.
iedereen neemt toch zowieso ooit een gele kaart? ma wat een drama deschacht daar van maakt, komaan jongen gespeelt voetbal e of ist te hard voor em

"Of ik Hubert na de match nog gezien heb? Neen, ik was aan het wenen." dixit Olivier Deschacht...

Offline nicolazzze

  • Leden
  • Berichten: 741
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #824 Gepost op: maart 20, 2013, 08:09:04 pm »
Artikel in het nieuwsblad over Trajkovski en over de match tegen de rode duivels. hij zegt dat hij het spijtig vind dat gillet niet meedoet omdat hij weet waar hij Gillet kan pijn doen  8) Mss tegen Anderlecht Trajkovski dus opstellen tegen Gillet ;D

Ook nog over de rode kaart van Deschacht! wat een bleiter! Een emotionele bedoening staat er, volgens deschacht blijft die rode kaart een litteken op zijn carriere ;D Komaan zeg wat een bedoening, i eef rood so what, geen schorsing ok, wie pakt er eens geen rode kaart?  ;D toch allemaal zwakke geestjes daar bij rsca

Gary Lineker pakte in zijn carri?re geen enkele gele of rode kaart ;) Dus het bestaat.
iedereen neemt toch zowieso ooit een gele kaart? ma wat een drama deschacht daar van maakt, komaan jongen gespeelt voetbal e of ist te hard voor em

"Of ik Hubert na de match nog gezien heb? Neen, ik was aan het wenen." dixit Olivier Deschacht...
gast das toch om te lachen:p op school gade toch ook ni wenen omdage eens straf krijgt en ge wou nooit straf krijgen :p  ;D
Liberta per gli ultras!

13 april 1951

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #825 Gepost op: maart 21, 2013, 12:36:02 pm »
Artikel in het nieuwsblad over Trajkovski en over de match tegen de rode duivels. hij zegt dat hij het spijtig vind dat gillet niet meedoet omdat hij weet waar hij Gillet kan pijn doen  8) Mss tegen Anderlecht Trajkovski dus opstellen tegen Gillet ;D

Ook nog over de rode kaart van Deschacht! wat een bleiter! Een emotionele bedoening staat er, volgens deschacht blijft die rode kaart een litteken op zijn carriere ;D Komaan zeg wat een bedoening, i eef rood so what, geen schorsing ok, wie pakt er eens geen rode kaart?  ;D toch allemaal zwakke geestjes daar bij rsca

Gary Lineker pakte in zijn carri?re geen enkele gele of rode kaart ;) Dus het bestaat.
iedereen neemt toch zowieso ooit een gele kaart? ma wat een drama deschacht daar van maakt, komaan jongen gespeelt voetbal e of ist te hard voor em

"Of ik Hubert na de match nog gezien heb? Neen, ik was aan het wenen." dixit Olivier Deschacht...

 ;D

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #826 Gepost op: maart 21, 2013, 05:33:09 pm »
Artikel in het nieuwsblad over Trajkovski en over de match tegen de rode duivels. hij zegt dat hij het spijtig vind dat gillet niet meedoet omdat hij weet waar hij Gillet kan pijn doen  8) Mss tegen Anderlecht Trajkovski dus opstellen tegen Gillet ;D

Ook nog over de rode kaart van Deschacht! wat een bleiter! Een emotionele bedoening staat er, volgens deschacht blijft die rode kaart een litteken op zijn carriere ;D Komaan zeg wat een bedoening, i eef rood so what, geen schorsing ok, wie pakt er eens geen rode kaart?  ;D toch allemaal zwakke geestjes daar bij rsca

Gary Lineker pakte in zijn carri?re geen enkele gele of rode kaart ;) Dus het bestaat.
iedereen neemt toch zowieso ooit een gele kaart? ma wat een drama deschacht daar van maakt, komaan jongen gespeelt voetbal e of ist te hard voor em

"Of ik Hubert na de match nog gezien heb? Neen, ik was aan het wenen." dixit Olivier Deschacht...
gast das toch om te lachen:p op school gade toch ook ni wenen omdage eens straf krijgt en ge wou nooit straf krijgen :p  ;D

Deschacht zei het wel degelijk serieus.

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #827 Gepost op: april 15, 2013, 06:02:24 pm »
De krant die NIET zei waar het op neerkomt :
Me zin bij den buk gezet!!!

Offline koene

  • Leden
  • Berichten: 624
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #828 Gepost op: april 16, 2013, 05:25:37 pm »

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #829 Gepost op: april 16, 2013, 05:28:59 pm »

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #830 Gepost op: april 18, 2013, 08:52:40 am »
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20130416_076

????

Krant opvullen met oude berichten.

Recyclage heet dat.
Pagina intussen verwijderd. Ze zullen jullie commentaar gelezen hebben.

13 april 1951

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #831 Gepost op: april 22, 2013, 09:45:54 am »
Citaat
Dury is een mirakel aan het realiseren
Zaterdag werd Standard na de 4-1 in Lokeren afgeschreven voor de titel. Na gisteren moet dat worden bijgesteld. Club Brugge is na de 0-2 in Genk ook weer onder de levenden. En Zulte Waregem staat halfweg Play-off 1 zelfs aan de leiding. Het al vier jaar verketterde systeem van de play-offs toont zijn charmes. Het is verre van onze bedoeling om te meten wat het publiek er tegenwoordig van vindt, maar het gevoel is dat het systeem minder tegenstanders zal kennen.

Zo kan het dus dat het nietige Zulte Waregem ook in deze fase van de competitie titelambities mag koesteren. Of de samensmelting van Zulte en Waregem een verrijking zou zijn voor het Europese toneel is voer voor discussie, maar de club heeft zijn plaats niet gestolen. Wie in deze fase van de competitie Anderlecht klopt, mag terecht van de titel dromen. De club staat voor het eerst op de eerste plaats en kan daar blijven staan. Terwijl de voorspellingen waren dat de twee buitenspelgoals die tegen Standard tot de nederlaag leidden de onervaren spelers psychologisch zouden breken, reageerden ze net omgekeerd. Ze pakten zes op zes.

Ook in deze fase blijven de spelers van Francky Dury overeind. Meer d?n zelfs, want met acht op vijftien zijn ze het op ??n na best scorende team uit deze play-offs. Een klein mirakel voor een club die niet meer dan vijftien maanden geleden nog onderaan de rangschikking bengelde, de trainer Kalezic ontsloeg en Francky Dury weer in de armen sloot. We kunnen het aandeel van de 55-jarige ex-politieagent in deze metamorfose niet genoeg benadrukken. Hij koos de juiste spelers, zette het team naar zijn autoritaire hand en maakte spelers beter. Veel beter. Zo goed zelfs dat de miljoenenformatie van Anderlecht met 2-1 terug naar Brussel moest. En dat in de wedstrijd die de concurrentie van paars-wit op een onoverbrugbare achterstand had kunnen zetten.

Want laten we het in de verrassing en verbazing rond Zulte Waregem niet vergeten: Anderlecht is bezig de titel weg te geven. Het trapte gisteren met open ogen in de val die Francky Dury had gespannen en John van den Brom had er deze keer geen antwoord op. Als paars-wit er niet langer staat wanneer het er moet staan, verloochent het een van de sterktes waarmee het al eenendertig landstitels verzamelde. Komende zondag in Brugge staat paars-wit voor de dag van de waarheid.

13 april 1951

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #832 Gepost op: april 24, 2013, 11:03:06 am »
Citaat
?Een zeer mooi moment?



Love it or hate it, maar je kan tegenwoordig enkel in superlatieven schrijven over Zulte Waregem. Met vrank en vrij voetbal versloeg het zowel Club Brugge als Anderlecht. De zege tegen paars-wit bracht Essevee op nieuwe hoogtes: de leidersplaats.

?Ik heb voor de match aan mijn spelers gezegd dat Anderlecht misschien kampioen wordt dit seizoen, maar dat wij moesten tonen dat we de beste zijn.? Coach Francky Dury kreeg zijn zin.

Zulte Waregem toonde aan een uitverkocht Regenboogstadion waarom het dit seizoen meedoet voor de prijzen. Anderlecht wist nauwelijks van welk hout pijlen te maken en moest na negentig minuten afdruipen. ?Het was zondag niet de leidersplaats die primeerde, maar wij wilden zeker onze huid duur verkopen?, vertelt Dury. ?Dat was de uitdaging van deze match. Het is een ongelooflijk mooi moment, maar nu begint het pas. Over druk wil ik niet spreken want wij zijn Zulte Waregem. We zullen uiteindelijk niet te lang stilstaan bij de zes op zes, want we hebben dat ook niet gedaan bij de twee op negen.?

?Het is bovendien niet het resultaat die het belangrijkst is maar wel onze manier van voetballen. Ik wil mijn spelers dan ook geweldig feliciteren. Zij hebben tot nu toe een fantastische evolutie doorgemaakt. Ik heb mij het hele seizoen nog niet ??n keer kwaad moeten maken. De groep is plichtbewust en weet perfect waar het mee bezig is?, aldus Dury.

Ref Boucaut kop van Jut

Terwijl Francky Dury de felicitaties in ontvangst nam, spuwde Anderlecht-trainer John van den Brom vuur naar scheidsrechter Alexander Boucaut. De scheidsrechter was de kop van Jut.

Het verbaasde de spelers van Zulte Waregems niet. ?Het verwondert mij niet dat van den Brom zoiets zegt?, vindt Karel D?Haene. ?Het is helemaal onterecht dat hij de vinger wijst naar Boucaut. De scheidsrechter heeft op elke match invloed. Soms zit het mee en soms zit het tegen. Anderlecht voelt zich altijd benadeeld.?

Ook Steve Colpaert wou niet te veel woorden vuil maken aan het feit dat Boucaut de zwarte Piet kreeg toegespeeld door heel Anderlecht. ?De jongste weken is er weer veel discussie over de scheidsrechters. Het zijn vooral wij als kleine ploeg die niet bevoordeeld worden. Bij de 1-0 liet Anderlecht zich steeds gemakkelijker vallen en kregen ze de fout mee. Wij hebben dat gelukkig goed opgelost. Dat John van den Brom de scheidsrechter als zondebok wil gebruiken, is zijn probleem.?


Citaat
Sebastien Bruzzese: ?Het onmogelijke is mogelijk?

Het objectief van Essevee-coach Francky Dury was 3 op 6 pakken tegen Club Brugge en Anderlecht. Zijn manschappen deden beter en pakten zelfs de volle buit. Zulte Waregem is daardoor meer dan ooit titelkandidaat. Ook doelman Sebastien Bruzzese gelooft er in.

?Ik heb altijd de quote onthouden van Justine Henin: ?The impossible is nothing?, het onmogelijke is mogelijk?, aldus Bruzzese. ?De sfeer van dit seizoen is alleszins fantastisch. De decibels zijn luider dan ooit, want ook onze supporters hebben dit nog nooit meegemaakt.?

Voor Bruzzese zelf zijn het ook hoogdagen. De vervanger van Sammy Bossut kende in de eerste wedstrijd van de play-offs een aarzelend debuut, maar kan vijf speeldagen later op enkele zeer goede prestaties terugblikken.

?In het begin van het seizoen moest ik het opnemen tegen een heel sterke Bossut en dan is het moeilijk om als tweede doelman te bevestigen. Gelukkig ben ik steeds meer in mijn taak gegroeid. De goede redding op de kans van Biglia? Dat was puur op adrenaline. De aansluitingstreffer van Anderlecht op het einde maakte de match nog spannend. Maar eind goed al goed.?

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #833 Gepost op: april 27, 2013, 11:00:29 pm »
mooie artikels en interviews in het nieuwsblad van dit weekend.

13 april 1951

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #834 Gepost op: mei 02, 2013, 10:26:10 am »
Dury: ?Ik zeg niet dat we geviseerd worden, maar het stoort me wel'
Dury: ?Het is frustrerend om tweemaal door buitenspelgoals tegen dezelfde tegenstander te verliezen.?

Zulte Waregem kan Racing Genk morgenavond helemaal uit de titelstrijd slaan en zelf uitlopen op Anderlecht en co. Trainer Francky Dury ziet de wedstrijd met vertrouwen tegemoet. Al hoopt hij vooral dat de arbitrage geen beslissende rol meer speelt, zoals zondag tegen Standard.

?Die was heel sneu. Door het voorafgaande buitenspel aan het penaltydoelpunt?, begon Dury zijn relaas. ?Mpoku stond maar een half metertje buitenspel, lees ik dan in de krant. Een beetje correct blijven, h?. Bij ons kreeg Malanda geel voor een ingreep terwijl de scheids op 35 meter stond...?

De Essevee-coach had nochtans beloofd om geen energie meer te steken in foute beslissingen van de refs.

?Na de thuismatch tegen Standard (die Zulte Waregem ook al door twee buitenspel?doelpunten verloor, nvdr.) heb ik niet gereageerd, en dat vond men blijkbaar sympathiek. Maar dit wil ik niet bedekken. Die strafschop aanvaard ik echt niet. Het moet fair ?blijven. Door een wereldgoal verliezen, is makkelijk te ?aanvaarden, maar het is ?frustrerend om twee keer van dezelfde ploeg te verliezen door buitenspelgoals. Ik zeg zeker niet dat we geviseerd worden, maar het stoort mij wel. En de kans is groot dat zulke details over het ?kampioenschap zullen beslissen, want het zijn allemaal close games.?

Toch was er nog een mogelijke reden voor de nederlaag.

?Het was de eerste keer dat we als leider aan de match ?begonnen, de tegenstanders stellen zich daar toch op in. Je voelde dat Standard supergemotiveerd was om ons te kloppen. Ze wachtten ons op met hun fans, met Steven ?Defour (die de aftrap gaf, nvdr.), met het mes tussen de tanden. Rednic feliciteerde me voor de match met de kop?positie. Maar dat heb ik niet graag. Ik heb liever dat men dat na de match doet.? (grijnst)

Laatste kans voor Genk

Morgenavond begint Zulte Waregem opnieuw als leider tegen Genk. ?Voor Genk is het de laatste kans op de titel. En als wij winnen, hoeven we met de vijfde en zesde plaats geen ?rekening meer te houden. Ik ben daar wel mee bezig, ja. Je wil competitief blijven, h?. Het is geweldig dat we na zes matchen in de play-offs nog ?altijd tot het einde meedoen. Dat is ook onze bedoeling.?

13 april 1951

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #835 Gepost op: mei 11, 2013, 10:19:31 am »
Citaat
Francky Dury: ?Probleem Leye-Berrier opgelost... toch voor een paar weken?
?Geen punten pakken in Lokeren en we mogen het allerhoogste vergeten.? Zulte Waregem-coach Francky Dury spreekt het woord ?titel? nog steeds niet graag uit. Al noemt hij de match van vanavond op Daknam in tegenstelling tot Essevee-middenvelder ?Jonathan Delaplace geen sleutelmatch. ?Maar we moeten wel voor de drie punten gaan. Daarna zien we wel weer. Het kan allemaal zo snel keren: nu spreekt iedereen over onze 0 op 6 op Standard en tegen Genk en ?niemand meer over de eerdere 4 op 12 van Genk.?

Na het incident Leye-Berrier lijkt de rust aan de Gaverbeek wel teruggekeerd. Daar werd afgelopen week ook werk van gemaakt. Met individuele gesprekken en ook met de sport?psycholoog Steven op ?t Roodt, al het hele seizoen werkzaam in het Regenboogstadion. ?Blijkbaar is Ted Troost bij Anderlecht plots binnengehaald, daar geloof ik minder in?, aldus Dury. En het drievoudige credo van Dury werd aan de spelers ook nog eens uitgelegd:

1. Jullie moeten elkaar goed aanvoelen.

2. Jullie moeten elkaar motiveren en prikkelen.

3. Gemeenschappelijke doeleinden.

Waarop die pagina werd omgeslagen. ?Ok?, Mbaye en Franck zullen ?misschien nooit de beste vrienden worden, maar zolang ze met elkaar voetballen, hoeft dat ook niet. Ik hoorde intussen al dat het probleem Berrier??-Leye maar voor een paar ?weken opgelost is, maar dat geeft niet: wie weet wat binnen enkele weken ?allemaal nog kan veranderen??

Bossut of Bruzesse?

Daarmee was de 0-4 tegen Genk nog niet verklaard, dat was voor woensdag. ?Dan hebben we nog eens goed de match geanalyseerd, waarbij vooral opviel dat we uitzonderlijk veel ?balverlies leden. Dat is dus een werkpunt. Ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen voor mijn tactische ?keuzes, maar het was geen experiment. Het waren in eerste instantie die twee vroege goals die veel verklaren.?

De derde was een blunder van Bossut, wat Dury voor een moeilijke keuze stelt voor de match tegen Lokeren. ?Daar moet ik nog even over ?nadenken.?

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #836 Gepost op: mei 27, 2013, 05:38:10 pm »

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.196
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #837 Gepost op: mei 28, 2013, 09:46:35 pm »
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20130528_00601431

Zijn da recente beelden? Dury zieter nie gelukkig uit :P

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #838 Gepost op: mei 29, 2013, 08:54:14 am »
Niks recente beelden dan Dury.
Lijken mij beelden te zijn van bij zijn terugkeer als trainer....

Ik hoop/ga ervan uit dat je dit dus met enige vorm voor humor insinueerde gezien de smiley.

Nu.
Als dit zo is, verzoek ik vriendelijk om dat er misschien beter ook expliciet bij te zetten...

Want heel wat mensen blijven hier zoeken naar nagels op laag water en alles wordt hier ook aangewend om onrust te kunnen blijven stoken en gezien als een voedingsbodem om te blijven melken dat het op den duur pijn doet aan de ogen

Nee voor mij zijn dit dus beelden van lang geleden.
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #839 Gepost op: mei 29, 2013, 09:34:53 am »
"pro-PDC"  ;D ;D ;D ;D ;D