Auteur Topic: Kan Leye T1 blijven?  (gelezen 3062 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Online Habib habibou

  • Leden
  • Berichten: 959
  • 4451
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #100 Gepost op: maart 15, 2023, 10:31:34 am »
En alweer geen communicatie via onze officiele kanalen. Daar zijn we toch wel heel zwak in hoor.
Update: zie net dat men met een persbericht komt

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #101 Gepost op: maart 15, 2023, 10:32:12 am »
En alweer geen communicatie via onze officiele kanalen. Daar zijn we toch wel heel zwak in hoor

werd 4 minuten geleden gepost

D'Hollander en De fauw vervangen Leye en Asselman
Via essevee.be

SV Zulte Waregem heeft deze morgen de samenwerking met coach Mbaye Leye beëindigd. Hij wordt met het oog op de eerstvolgende wedstrijd vervangen door Frederik D’Hollander die de ondersteuning krijgt van Davy De fauw. De voorbije maanden zette het bestuur van Essevee alle zeilen bij om de club in de Jupiler Pro League te houden. Met de trainerswissel hoopt Zulte Waregem alsnog het tij te keren. Met nog 5 speeldagen is een verlengd verblijf in 1A nog altijd mogelijk.

Standvastigheid en vastberadenheid zitten in het DNA van SV Zulte Waregem. Dat Leye dan toch wordt vervangen, heeft alles te maken met het feit dat de club elke kans op een verlengd verblijf in 1A wil grijpen. Tijdens de wintermercato kreeg het team een kwaliteitsinjectie met de komst van Ruud Vormer, Karol Fila en Christian Brüls. Het bestuur ondernam verschillende initiatieven die de groep tegelijk vertrouwen moesten geven én scherp krijgen. De spelers en de club stonden tot het laatste moment achter hun trainer die zich de voorbije maanden opnieuw liet zien als een echte clubman. Essevee bedankt Mbaye Leye en assistent Patrick Asselman voor hun enorme inzet die ze dag en nacht toonden. Maar de verwachte resultaten kwamen er niet.

Frederik D’Hollander krijgt nu in eerste instantie de taak om de wedstrijd van zaterdag tegen Standard De Liège voor te bereiden. Essevee-icoon D’Hollander kent het Belgische voetbal door en door, hij is vertrouwd met de spelerskern van Essevee en heeft met Davy De fauw een tweede Essevee-icoon aan zijn zij die al ervaring heeft op het hoogste niveau. Met hun komst en de recuperatie van enkele sterkhouders blijft Essevee geloven dat het ook volgend seizoen nog in 1A zal aantreden.

Bron: https://www.essevee.be/nl/team-essevee/nieuws/dhollander-en-de-fauw-vervangen-leye-en-asselman

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #102 Gepost op: maart 15, 2023, 10:32:44 am »
Raar hoe de dingen gelopen zijn. De eerste matchen, tijdens onze zware start, zagen we goed voetbal. Er was inzet en enthousiasme. En plots is dit compleet in elkaar gestort, op het moment dat ons programma minder zwaar was.
Zondagavond na de match zag je dat er iets moest gebeuren. De veerkracht, die we in de voorbije matchen zagen (zonder resultaat weliswaar) was volledig gebroken.
Ik hoop alleen dat de snelle tegendoelpunten, blunders,… geen bewuste zet was van een aantal spelers. Want dan hebben ze evenveel boter op hun hoofd als Leye.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #103 Gepost op: maart 15, 2023, 10:33:21 am »
Men gaat er dus van uit dat de degradatie nog te vermijden is ofzo...?
men houdt er rekening mee
maar legt zich er niet bij neer

STEL schokeffect van trainerswissel…

ik hoop erop ma geloof er ni in
ma waarom zouden ze opgeven…..



mss francky voor 2 maanden?
betalen hem toch nog….

Online Habib habibou

  • Leden
  • Berichten: 959
  • 4451
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #104 Gepost op: maart 15, 2023, 10:36:17 am »
Raar hoe de dingen gelopen zijn. De eerste matchen, tijdens onze zware start, zagen we goed voetbal. Er was inzet en enthousiasme. En plots is dit compleet in elkaar gestort, op het moment dat ons programma minder zwaar was.
Zondagavond na de match zag je dat er iets moest gebeuren. De veerkracht, die we in de voorbije matchen zagen (zonder resultaat weliswaar) was volledig gebroken.
Ik hoop alleen dat de snelle tegendoelpunten, blunders,… geen bewuste zet was van een aantal spelers. Want dan hebben ze evenveel boter op hun hoofd als Leye.
Vind niet dat je de spelers van gebrek aan enthousiasme en inzet kan verwijten dit seizoen.

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #105 Gepost op: maart 15, 2023, 10:37:11 am »
De Fauw en D'hollander?

Hopelijk duidelijke T1/T2 rolverdeling en niet meer 2 T1’s

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #106 Gepost op: maart 15, 2023, 10:38:28 am »
De Fauw en D'hollander?

Hopelijk duidelijke T1/T2 rolverdeling en niet meer 2 T1’s

D'Hollander trainer met ondersteuning van De fauw

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #107 Gepost op: maart 15, 2023, 10:40:31 am »
Ik vind het gemakkelijk naar Leye te wijzen.
Het is hier al meermaals gezegd, maar er is geen (nul, noppes, nada) sportieve kennis bij het bestuur.

Het zat tegen op bepaalde momenten, het was veelal niet goed genoeg. Opstapelen van individuele fouten, taken die niet ingevuld werden.
Tactisch kon het beter. Probleem is vooral Gano - Vossen. 2 spelers die een goal maken, maar je ploeg niet beter laten voetballen. In het begin werd geprobeerd om zonder Gano te spelen, maar resultaten vielen tegen. Hij kwam in de ploeg en scoort goals, maar in het spel heb je er gewoon niets aan. En daar gaat iedere trainer waarvan resultaten tegenvallen naar teruggrijpen. Statistieken.

Stel dat je wel goed gestart was en je geruisloos meedraait in middenmoot, dan speelden we niet met Gano en Vossen.

Goed, het wordt aartsmoeilijk. Niets is onmogelijk, maar of het nu nog de moment was om te wisselen. Ik betwijfel het.

Leye heeft wel een soort van geloof en nieuwe wind in de club gebracht. Tot 2 matchen geleden was iedereen gewoon overtuigd dat we ons gingen redden. Spelers gaven nog alles, supporters stonden er nog achter. De beker heeft ons hierin toch wat dood gedaan. De slag teveel.

Online Zias bastiaen

  • Leden
  • Berichten: 358
  • Essevee!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #108 Gepost op: maart 15, 2023, 10:50:40 am »
De Fauw en D'hollander?

Hopelijk duidelijke T1/T2 rolverdeling en niet meer 2 T1’s

D'Hollander trainer met ondersteuning van De fauw

Ideale keuze eindelijk kansen mss terug voor braem en Dylan demuynck zal ook mogen spelen

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.917
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #109 Gepost op: maart 15, 2023, 10:52:00 am »
En denken we nu dat dhollander en de fauw vossen en gano niet gaan laten spelen?

Toen het simons/de fauw was speelden beide samen ook..

Online Habib habibou

  • Leden
  • Berichten: 959
  • 4451
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #110 Gepost op: maart 15, 2023, 10:53:54 am »
En denken we nu dat dhollander en de fauw vossen en gano niet gaan laten spelen?

Toen het simons/de fauw was speelden beide samen ook..
Ben ook eens benieuwd wie er in doel gaat staan

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #111 Gepost op: maart 15, 2023, 10:56:30 am »
Het enige wat ik Leye verwijt is dat hij tactisch nog te veel als speler denkt. 
Heel aanvallend en zonder middenveld. 
Met Vormer er bij kwam er op het middenveld meer stabiliteit (en kwaliteit) en je zag meteen dat het beter draaide. 
Ik hoop dat Fred Raket en Davy dit oppikken en realistischer gaan coachen.  5 matchen betonvoetbal en hopen op goals op de counter.

Hopelijk kunnen we Vormer alsnog snel recupereren en vindt hij extra motivatie dankzij zijn boezemvriend om alles te doen om in 1ste te blijven.
« Laatst bewerkt op: maart 15, 2023, 10:58:15 am door Herr Docteur Achtung »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #112 Gepost op: maart 15, 2023, 11:02:39 am »
Ik vind het gemakkelijk naar Leye te wijzen.
Het is hier al meermaals gezegd, maar er is geen (nul, noppes, nada) sportieve kennis bij het bestuur.

Het zat tegen op bepaalde momenten, het was veelal niet goed genoeg. Opstapelen van individuele fouten, taken die niet ingevuld werden.
Tactisch kon het beter. Probleem is vooral Gano - Vossen. 2 spelers die een goal maken, maar je ploeg niet beter laten voetballen. In het begin werd geprobeerd om zonder Gano te spelen, maar resultaten vielen tegen. Hij kwam in de ploeg en scoort goals, maar in het spel heb je er gewoon niets aan. En daar gaat iedere trainer waarvan resultaten tegenvallen naar teruggrijpen. Statistieken.

Stel dat je wel goed gestart was en je geruisloos meedraait in middenmoot, dan speelden we niet met Gano en Vossen.

Goed, het wordt aartsmoeilijk. Niets is onmogelijk, maar of het nu nog de moment was om te wisselen. Ik betwijfel het.

Leye heeft wel een soort van geloof en nieuwe wind in de club gebracht. Tot 2 matchen geleden was iedereen gewoon overtuigd dat we ons gingen redden. Spelers gaven nog alles, supporters stonden er nog achter. De beker heeft ons hierin toch wat dood gedaan. De slag teveel.

Het bestuur moet geen kennis van voetbal hebben zij moeten "besturen".
De CEO van een groot textielbedrijf is ook geen boekhouder, verkoper, magazijnier of machinebediener.

In dat opzicht was het met Dury beter, hij was de link tussen bestuur en sportieve cel en hij had voetbalverstand en connecties. Enkel ... was hij zeer hebberig, duldde gij geen tegenspraak en trok hij alles naar zich toe. Jammer ... ik zag Dury als een club-man, helaas heeft zijn hebberigheid en aleenheerser willen zijn hem genekt.

We hebben gewoon een goed sportief directeur nodig tussen de trainer/spelers en het bestuur.

Maarja, dit is mijn gedacht ...

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #113 Gepost op: maart 15, 2023, 11:08:03 am »
Ging normaal van dit forum wegblijven, en zal dat verder ook blijven doen, maar bij wijze van uitzondering nog eens mijn zegje op het ontslag van Leye:

Ontslag komt veeeeeel te laat bestuur!! Moest ontslagen zijn voor de WK stop vorig jaar verdorie!!  Nu op 5 speeldagen voor het einde is het kalf verdronken!  Nu ook nog Cordier buitengooien aub.

En aan alle verdedigers en mooipraters van Leye de voorbije maanden, geef aub nu eens toe dat ge al die tijd verkeer zat hé ! 

LEYE WAS DE SLECHTSTE TRAINER OOIT VAN SV ZULTE WAREGEM!

Leye, ge waart een topspeler, mijne favoriet, maar de degradatie van mijne ploeg heb jij op uw geweten!! Valt niet goed te praten.

Meer verwacht van Leye zijn tactische kennis en flexibiliteit.
Helaas bleef ook hij Dury-gewijs halsstarrig aan zijn systeem vasthouden terwijl hij het spelersmateriaal daar niet voorhanden had.

Maar voor mij is Bart De Roover de allerslechtste trainer ever van Essevee.

Hopelijk krijgen we met Fred raket nu ein-de-lijk eens een trainer die van systeem kan switchen!
Ik ben in ieder geval wel fan van het duo Fred-Davy.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #114 Gepost op: maart 15, 2023, 11:12:35 am »
Ik vind het gemakkelijk naar Leye te wijzen.
Het is hier al meermaals gezegd, maar er is geen (nul, noppes, nada) sportieve kennis bij het bestuur.

Het zat tegen op bepaalde momenten, het was veelal niet goed genoeg. Opstapelen van individuele fouten, taken die niet ingevuld werden.
Tactisch kon het beter. Probleem is vooral Gano - Vossen. 2 spelers die een goal maken, maar je ploeg niet beter laten voetballen. In het begin werd geprobeerd om zonder Gano te spelen, maar resultaten vielen tegen. Hij kwam in de ploeg en scoort goals, maar in het spel heb je er gewoon niets aan. En daar gaat iedere trainer waarvan resultaten tegenvallen naar teruggrijpen. Statistieken.

Stel dat je wel goed gestart was en je geruisloos meedraait in middenmoot, dan speelden we niet met Gano en Vossen.

Goed, het wordt aartsmoeilijk. Niets is onmogelijk, maar of het nu nog de moment was om te wisselen. Ik betwijfel het.

Leye heeft wel een soort van geloof en nieuwe wind in de club gebracht. Tot 2 matchen geleden was iedereen gewoon overtuigd dat we ons gingen redden. Spelers gaven nog alles, supporters stonden er nog achter. De beker heeft ons hierin toch wat dood gedaan. De slag teveel.

Het bestuur moet geen kennis van voetbal hebben zij moeten "besturen".
De CEO van een groot textielbedrijf is ook geen boekhouder, verkoper, magazijnier of machinebediener.

In dat opzicht was het met Dury beter, hij was de link tussen bestuur en sportieve cel en hij had voetbalverstand en connecties. Enkel ... was hij zeer hebberig, duldde gij geen tegenspraak en trok hij alles naar zich toe. Jammer ... ik zag Dury als een club-man, helaas heeft zijn hebberigheid en aleenheerser willen zijn hem genekt.

We hebben gewoon een goed sportief directeur nodig tussen de trainer/spelers en het bestuur.

Maarja, dit is mijn gedacht ...

Ik heb me verkeerd uitgedrukt.
Cordier was vroeger sportief manager, nu CEO. Echter is daar niemand in de plaats gekomen.

Wie doet de transfers? Onze CEO, dus heeft ons bestuurd in se wel gefaald. Enerzijds door geen goed sportief beleid, anderzijds door geen structuur op te zetten waarbij de juiste mensen op de juiste plaats zitten.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #115 Gepost op: maart 15, 2023, 11:20:20 am »
Ik vind het gemakkelijk naar Leye te wijzen.
Het is hier al meermaals gezegd, maar er is geen (nul, noppes, nada) sportieve kennis bij het bestuur.

Het zat tegen op bepaalde momenten, het was veelal niet goed genoeg. Opstapelen van individuele fouten, taken die niet ingevuld werden.
Tactisch kon het beter. Probleem is vooral Gano - Vossen. 2 spelers die een goal maken, maar je ploeg niet beter laten voetballen. In het begin werd geprobeerd om zonder Gano te spelen, maar resultaten vielen tegen. Hij kwam in de ploeg en scoort goals, maar in het spel heb je er gewoon niets aan. En daar gaat iedere trainer waarvan resultaten tegenvallen naar teruggrijpen. Statistieken.

Stel dat je wel goed gestart was en je geruisloos meedraait in middenmoot, dan speelden we niet met Gano en Vossen.

Goed, het wordt aartsmoeilijk. Niets is onmogelijk, maar of het nu nog de moment was om te wisselen. Ik betwijfel het.

Leye heeft wel een soort van geloof en nieuwe wind in de club gebracht. Tot 2 matchen geleden was iedereen gewoon overtuigd dat we ons gingen redden. Spelers gaven nog alles, supporters stonden er nog achter. De beker heeft ons hierin toch wat dood gedaan. De slag teveel.

Het bestuur moet geen kennis van voetbal hebben zij moeten "besturen".
De CEO van een groot textielbedrijf is ook geen boekhouder, verkoper, magazijnier of machinebediener.

In dat opzicht was het met Dury beter, hij was de link tussen bestuur en sportieve cel en hij had voetbalverstand en connecties. Enkel ... was hij zeer hebberig, duldde gij geen tegenspraak en trok hij alles naar zich toe. Jammer ... ik zag Dury als een club-man, helaas heeft zijn hebberigheid en aleenheerser willen zijn hem genekt.

We hebben gewoon een goed sportief directeur nodig tussen de trainer/spelers en het bestuur.

Maarja, dit is mijn gedacht ...

Ik heb me verkeerd uitgedrukt.
Cordier was vroeger sportief manager, nu CEO. Echter is daar niemand in de plaats gekomen.

Wie doet de transfers? Onze CEO, dus heeft ons bestuurd in se wel gefaald. Enerzijds door geen goed sportief beleid, anderzijds door geen structuur op te zetten waarbij de juiste mensen op de juiste plaats zitten.

Ja, klopt wat je zegt ... maar eigenlijk moet een bestuur/CEO geen transfers doen en/of zich moeien het met sportieve. Daarom ik zeg dat "het bestuur" moet besturen... én "de sportieve cel" met daarboven een sportief directeur zich van het sportieve moet aantrekken.

Dury was sportief directeur en trainer en was infeite ook wel een vakman. Maar sinds de komst van Davy/Timmy en later Leye viel daar ook een gat. Met zeer veel respect voor Eddy...

Misschien moeten ze daar es aan denken.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 783
  • Essevee!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #116 Gepost op: maart 15, 2023, 11:21:15 am »

Vind niet dat je de spelers van gebrek aan enthousiasme en inzet kan verwijten dit seizoen.

Volledig akkoord. Tot Gent de 2-4 maakte. Toen was het volledig op. Daarom ligt Leye buiten volgens mij.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #117 Gepost op: maart 15, 2023, 11:47:57 am »
En we gaan verder in :

D'Hollander en De fauw vervangen Leye en Asselman
https://www.esseveeforum.be/index.php?topic=4212.0