Auteur Topic: Beker halve finale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen  (gelezen 22927 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #80 Gepost op: januari 19, 2017, 10:32:11 am »
Moeilijk spelen op dat veld, die veldverwarming kan blijkbaar zo'n vriesweer niet aan.  Eerste helft was goed van ons, tegen een heel verdedigend Eupen, Dalsgaard en Madu deden het goed,Baudry was weeral echt goed!, Meit? was echt niet goed, de tweede helft was Eupen meer dreigend en bijna alle problemen kwamen door balverlies of slechte passen of slecht positiespel van Meit?, Meit? was ook niet tevreden over zijn spel, dat zag je duidelijk.
De juiste uitslag was 3,4- 0, het kon reeds binnen zijn, toch ben ik tevreden met 1-0 en de prestaties van de ploeg.
Wat de uitspraken van Dury betreft over het weinig volk(indien ze waar zijn! Indien niet,dan moet je de argumenten niet lezen, buiten puntje 1) ;
1. Indien de bekerwedstrijden zondag werden gespeeld(een idee van GVA, zo slim ben ik niet :) ) dan zaten er bij ons en bij KVO op zijn minst dubbel zoveel mensen, dus in de eerste plaats, HET IS DE FOUT van de voetbalwereld zelf dat er zo weinig volk zit!
2.Ter persoonlijke titel, ik heb 5 vrije dagen om uit te kiezen per jaar(ik doe nachtwerk)!! daar ben je spaarzaam mee,ik kon dus ook niet komen tegen STVV (beker)en tegen Genk en moet ook passen voor Moeskroen, want ik ga naar Eupen(dan heb ik nog 3!!!! vrije dagen) ik verdien ook niet zoveel zoals jij meneer Dury,uw kijk op het gebeuren is zeer, zeer eng!
3. We hebben heel veel studenten(examen-periode) en heel wat jonge supporters(die dan afkomen met hun ouders, die waren er nu niet omdat het te laat was, te koud, of wat dan ook!)kun je het kwalijk nemen dat die er niet waren???  Absoluut niet!!
Alvorens uw supporters te schofferen, eerst eens tot 10 tellen en probeer eens een 'bredere' kijk te hebben, zal uw deugd doen!
Wat Mira betreft, dit kan zo niet verder!!!  Ik zal zelf eens onze burgemeester op de hoogte stellen(baas van de flikken!),diegene die Kurt kennen, mail hem of zeg het hem, op den duur gaat hij ook wel beseffen dat het geen alleenstaand feit is en dat er DRINGEND iets moet gebeuren!!  ik ben langs die gasten gepasseerd,GVA zei nog dat het gasten van Eupen waren, ik geloofde hem niet, ik dacht dat het spotters waren(ze hebben dezelfde lelijke muilen en dragen dezelfde kledij) ze deden niks, maar het feit dat ze daar zomaar kunnen staan is al erg genoeg!
Ik denk dat Dury het allemaal bedoelde om wat vuur in de supporters te steken. volgens mij waren het gewoon wat plagerijen.  Dury weet ook wel dat de modale Essevee-supporter 's anderendaags moet gaan werken/studeren (bij K*K zal de midweekopkomst wel groter zijn als je begrijpt wat ik bedoel  ;D)

Online belli

  • Leden
  • Berichten: 3.769
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #81 Gepost op: januari 19, 2017, 10:53:01 am »
het nut van veldverwarming mogen we serieus in vraag stellen.
werkt dit goed?
of wordt de temperatuur niet hoger gezet omdat het heel duur is?
nog beter een gans bevroren veld dan een veld waar het ene deel goed bespeelbaar is en het andere deel niet...zo kan je niet deftig voetballen.

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #82 Gepost op: januari 19, 2017, 10:56:32 am »
het nut van veldverwarming mogen we serieus in vraag stellen.
werkt dit goed?
of wordt de temperatuur niet hoger gezet omdat het heel duur is?
nog beter een gans bevroren veld dan een veld waar het ene deel goed bespeelbaar is en het andere deel niet...zo kan je niet deftig voetballen.
Als je bij een bevroren veld de veldverwarming aanzet dan krijg je water... Wat doet water bij vriestemperaturen? Bevriezen..
South Lane Crew.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #83 Gepost op: januari 19, 2017, 10:58:03 am »
het nut van veldverwarming mogen we serieus in vraag stellen.
werkt dit goed?
of wordt de temperatuur niet hoger gezet omdat het heel duur is?
nog beter een gans bevroren veld dan een veld waar het ene deel goed bespeelbaar is en het andere deel niet...zo kan je niet deftig voetballen.

Probleem is dat veldverwarming in de grond zit. Je warmt ermee dus de top grond laag van je veld op zodat de grond niet gaat aanvriezen. Je ondergrond zal dus niet bevriezen. Probleem zit hem daarboven en het feit dat het enkele dagen vriest. Je gras is namelijk nat en dat bevriest wel zeker als de temperatuur tijdens de dag ook niet boven 0 gaat. zeker omdat ons stadion nog niet volledig dicht is kan je dit moeilijk vermijden.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.217
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #84 Gepost op: januari 19, 2017, 11:15:02 am »
Kan men dit vermijden door een groot zeil op het veld te leggen?
Dit is een gewone vraag he.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #85 Gepost op: januari 19, 2017, 11:26:23 am »
Madu speelde goede match maar kan toch geen voorzet geven zoals Hamalainen dat kan.
Dus er zijn nog werkpunten.

Doet mij wat denken aan Tshimanga in den tijd van Lokeren.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.684
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #86 Gepost op: januari 19, 2017, 11:27:32 am »
Kan men dit vermijden door een groot zeil op het veld te leggen?
Dit is een gewone vraag he.

Voor het aanvriezen in combinatie met de veldverwarming ja, maar ik denk dat de grassprietjes dan weer niet gelukkig van worden. Zie het gras onder iets wat op je eigen gras staat vb. in de zomer. Na enkele dagen al slap en verkleurd.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #87 Gepost op: januari 19, 2017, 11:32:23 am »
Madu speelde goede match maar kan toch geen voorzet geven zoals Hamalainen dat kan.
Dus er zijn nog werkpunten.

Doet mij wat denken aan Tshimanga in den tijd van Lokeren.

Wat hij wel kan is een man voorbijgaan iets wat Hamalainen niet of zelden kan. Doet me eerder denken aan Verboom in zijn beste dagen. Goede aanwinst lijkt me.
Hopelijk zaten er gisteren geen scouts voor Meite, wat was dat ? Kan natuurlijk eens gebeuren en staat van het veld was niet in zijn voordeel. Had ook heel de match slechte timing op hoge ballen. Hopelijk op KVK weer de oude.

Online belli

  • Leden
  • Berichten: 3.769
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #88 Gepost op: januari 19, 2017, 11:34:55 am »
Madu is veel sneller dan Verboom.
ik vraag me dan gewoon af waarom we in Belgie moeten investeren in dure veldverwarming als zaken zoals gisteren misschien moeilijk vermeden kunnen worden

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #89 Gepost op: januari 19, 2017, 11:39:52 am »
Wij hebben hen er ook op gewezen. Ze deden alsof ze ons niet hoorden. We moeten die mannen betalen he. En voor wat?

idd triest.. wat voor nut hebben die 4 spotters dan op de tribune. Uren vullen, Matchke meepikken? Schandalig maar durf eens je gedacht zeggen en je staat op de bon.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.217
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #90 Gepost op: januari 19, 2017, 11:53:29 am »
Voor het aanvriezen in combinatie met de veldverwarming ja, maar ik denk dat de grassprietjes dan weer niet gelukkig van worden. Zie het gras onder iets wat op je eigen gras staat vb. in de zomer. Na enkele dagen al slap en verkleurd.

Ahja, hoeveel vriesdagen heb je hier?

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.684
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #91 Gepost op: januari 19, 2017, 11:56:34 am »
Ahja, hoeveel vriesdagen heb je hier?

Klopt, daarom dat ze daarin niet extra investeren denk ik.
Het veld is ook moeilijk te bespelen voor beide ploegen.


Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #92 Gepost op: januari 19, 2017, 12:33:38 pm »
Madu is veel sneller dan Verboom.
ik vraag me dan gewoon af waarom we in Belgie moeten investeren in dure veldverwarming als zaken zoals gisteren misschien moeilijk vermeden kunnen worden

Veldverwarming is dan ook niet bedoeld om een veld gelijkwaardig te maken aan een veld bij bv 10 graden. Veldverwarming is er om te vermijden dat bv bij sneeuw gevolgd door een aantal dagen of weken vriezen er toch kan gevoetbald worden. Met de huidige overvolle kalender is 1 of 2 uitgestelde speeldagen reeds een ramp.
Als het overdag vriest blijft een speelveld glad met of zonder veldverwarming maar kan er wel gespeeld worden en het is voor beide ploegen gelijk. Alleen de supporters blijven wel in de kou zitten.

Online belli

  • Leden
  • Berichten: 3.769
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #93 Gepost op: januari 19, 2017, 12:49:05 pm »
ik begrijp nog steeds die overvolle kalender niet.
in Duitsland begon met de competitie op 26/08.
laatste wedstrijd op 16/12 en dan winterstop.
komend weekend beginnen ze dan terug.
er worden daar niet veel matchen uitgesteld en de kans op vriesweer is daar hoger.
in augustus moeten de ze al aan de slag voor het bekervoetbal (tot nu nog maar 2 rondes gespeeld).
betere kalender zodat ze matchen kunnen uitstellen en weg met de veldverwarming die de clubs massa's geld kosten.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #94 Gepost op: januari 19, 2017, 01:13:56 pm »
ik begrijp nog steeds die overvolle kalender niet.
in Duitsland begon met de competitie op 26/08.
laatste wedstrijd op 16/12 en dan winterstop.
komend weekend beginnen ze dan terug.
er worden daar niet veel matchen uitgesteld en de kans op vriesweer is daar hoger.
in augustus moeten de ze al aan de slag voor het bekervoetbal (tot nu nog maar 2 rondes gespeeld).
betere kalender zodat ze matchen kunnen uitstellen en weg met de veldverwarming die de clubs massa's geld kosten.

Toch niet vergeten dat er door de PO's al 6 matchen meer zijn dan vroeger. Omdat er hier heel weinig midweekvoetbal is komt daar dus al minimum anderhalve maand bij. Vroeger was er ook bijna geen winterstop, nu bijna een maand. Tel daar nog wat interlandbreaks bij en je zit met ons probleem.
Wat die veldverwarming betreft : het zou nu ook zot zijn nu alle clubs die hebben er geen gebruik van te maken. Geef ons een echte winter en er zijn onmiddellijk problemen zonder die veldverwarming. Wie zal dan reclameren denk je : inderdaad de supporters die als er in de week gespeeld wordt een aantal van hun betaalde matchen kunnen vergeten.

Online kristof

  • Leden
  • Berichten: 53
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #95 Gepost op: januari 19, 2017, 01:31:24 pm »
Tegen Mechelen was ik met mijn zoontje van 7 aanwezig toen die onnozelaars binnenvielen. 'k ben geschokt om te lezen dat de geschiedenis zich nu herhaald heeft.

Welke conclusie moet ik hieruit nemen voor de match thuis tegen Moeskroen en Gent? Per direct naar de auto, of worden er acties ondernomen om dit te vermijden?


Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #96 Gepost op: januari 19, 2017, 01:43:35 pm »
Gezocht: een nieuwe veiligheidsverantwoordelijke bij Essevee en een nieuw politiekorps bij Mira, solliciteren staat vrij
One Essevee!

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #97 Gepost op: januari 19, 2017, 02:01:34 pm »
Een pluim voor Dury dat hij het aandurfde om met Dalsgaard en Madu te spelen ipv De fauw en Hamalainen.
Toch enigszins wat verrassend want als je het op voorhand moest geloven waren Henry en, vooral, Onyekuru wereldspelers. Dus dan zou je verwachten dat er voor de meer verdedigende ervaren spelers werd gekozen. Niet dus. En een groot pluspunt voor Dury.
Borduurde hier eigenlijk gewoon voort op de goede 1e helft tegen M?nchengladbach. Was dezelfde opstelling als in die 1e helft toen.
Ik vond Dalsgaard niet zo heel slecht zoals sommigen hier vinden hoor. Alleen moet hij nog meer gebruik maken van zijn rushes. Eens zijn turbo op gang is gekomen is hij moeilijk af te stoppen.

Lepoint dook voor het eerst in 54 jaar nog eens prima op voor doel. Die 1e kans moest binnen, moet hij gewoon over de keeper spelen ipv over de grond, keeper l?g al op de grond dus was eigenlijk vrij simpel om hem er overheen te spelen. 2e kans was een wereldsave van Niasse, 3e moest binnen.
Was, in deze match, op z?jn manier, nuttig met zijn trekken en sleuren.

Meit? speelde zijn zwakste match inderdaad.

En inderdaad ook een pluim voor Baudry (en Derijck). Nauwelijks kansen weggeven. Wiens contract mag verlengd worden.
Als ik zie dat iemand als Ingason van Lokeren voor 1,5 miljoen naar Granada mag. Enkel en alleen omdat hij Ijslands international is en hij aanwezig was op het EK...

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.663
  • Essevee!
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #98 Gepost op: januari 19, 2017, 02:21:06 pm »

Toch enigszins wat verrassend want als je het op voorhand moest geloven waren Henry en, vooral, Onyekuru wereldspelers.

Henry en Oneykuru is een en dezelfde speler ;). Je bedoelt waarschijnlijk Ocansey :)

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Beker halvefinale : 18/01/2017 20u45 : Essevee - KAS Eupen
« Reactie #99 Gepost op: januari 19, 2017, 02:46:02 pm »
Ik vond Eupen eigenlijk zwaar tegenvallen, had ze eigenlijk sterker verwacht. Daar gaan we sowieso scoren en dan moet Eupen er al 3 maken...