Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase ? - tribune C & BC (tribune vijvers))  (gelezen 161081 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #140 Gepost op: november 08, 2016, 08:00:21 pm »
idd geen goed idee, hopelijk weer geen gemiste kans

Gemist kant, dat spreek ik maar uit als het er staat en het effectief niet goed is.

Maar ... zoals Geert op Facebook opmerkte kan het evengoed Skyboxen zijn met daarvoor enkele rijen zetels op alle niveaus ... wat dan wel weer minder blok-achtig is zoals bij de mauves.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #141 Gepost op: november 08, 2016, 08:05:39 pm »
Als voorbeeld ...

Maar het valt me nu op dat het in Anderlecht zo gedaan is omdat de straat daar zeer dicht komt en niet omdat het voor de vip-ruimtes beter is. Dus eerder uit noodzaak (plaatsgebrek).

Dus ben nu echt wel benieuwd wat ze uit hun hoed gaan toveren. :)

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #142 Gepost op: november 08, 2016, 08:38:40 pm »
13000 zitjes in totaal: 2x2200 achter de doelen + 900 voor de bezoekers hebben we al. Er schieten nog 7700 nieuwe plaatsen over. Stel dat er in 2 hoeken telkens 700 zitje komen en in de hoek kant zwembad enkel skyboxen. Dan zijn er nog 6300 zitplaatsen te verdelen over de 2 lange tribunes.

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #143 Gepost op: november 08, 2016, 09:05:14 pm »
13000 zitjes in totaal: 2x2200 achter de doelen + 900 voor de bezoekers hebben we al. Er schieten nog 7700 nieuwe plaatsen over. Stel dat er in 2 hoeken telkens 700 zitje komen en in de hoek kant zwembad enkel skyboxen. Dan zijn er nog 6300 zitplaatsen te verdelen over de 2 lange tribunes.
Het verwondert mij eerlijk gezegd dat we maar over 13000 plaatsen zullen beschikken, daar we nu al over 12000 plaatsen beschikken.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #144 Gepost op: november 08, 2016, 10:20:32 pm »
Het verwondert mij eerlijk gezegd dat we maar over 13000 plaatsen zullen beschikken, daar we nu al over 12000 plaatsen beschikken.
Er zullen wat plaatsen bijkomen in de hoeken maar ik verwacht dat de nieuwe hoofdtribune minder plaatsen zal tellen dan nu (de vijvertribune misschien ook) omwille van meer ruimte (comfort) voor de supporters en het feit dat de dug outs in de tribune zullen verwerkt zijn. Misschien ook meer loges en meer plaats voor de pers. In de staantribune daarentegen is er volgens mij meer capaciteit maar worden er wegens veiligheidsmaatregelen niet meer tickets verkocht.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #145 Gepost op: november 08, 2016, 11:42:04 pm »
Het kwam reeds ter sprake en volgens G. Titeca zou het inderdaad gaan om een toegebouwde hoek zoals in het Vandenstockstadion.

Persoonlijk vind ik dat geen goed en mooi idee ... VIP ruimtes en/of skyboxes zijn zoveel mooier ge?ntegreerd als ze door de tribune lopen zoals nu of bovenaan komen zoals in Gent.

Zo'n massief 'blok' die de mooie kuip helemaal onderbreekt zou ik echt jammer vinden, tenzij G+G Architecten echt met een baanbrekend ontwerp afkomen. (bang) afwachten dus?

Een dergelijke hoek was al te zien bij de oorspronkelijke maquette, niets nieuws dus.
Op Genk zijn die hoeken recenter en beter uitgewerkt dan in Bxl.

Offline Tarzan

  • Leden
  • Berichten: 259
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #146 Gepost op: november 09, 2016, 04:25:37 pm »
Als ze beginnen in februari 2017 met de nieuwe tribune kant vijvers, dan vraag ik me af waar al die supporters naartoe moeten tijdens het seizoen ?  Ik kan me niet inbeelden dat die allemaal kunnen verspreid worden over de andere tribunes of ben ik mis ?
Ik zit daar nu wel niet, maar er werd hen beloofd dat ze dit seizoen niet zouden moeten verhuizen......   Gaan ze hen dan misschien vergoeden voor 'geleden schade' onder de vorm van drankbons of een andere korting op hun abo volgend seizoen of zo???

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.250
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #147 Gepost op: november 09, 2016, 05:13:21 pm »
Als ze beginnen in februari 2017 met de nieuwe tribune kant vijvers, dan vraag ik me af waar al die supporters naartoe moeten tijdens het seizoen ?  Ik kan me niet inbeelden dat die allemaal kunnen verspreid worden over de andere tribunes of ben ik mis ?
Ik zit daar nu wel niet, maar er werd hen beloofd dat ze dit seizoen niet zouden moeten verhuizen......   Gaan ze hen dan misschien vergoeden voor 'geleden schade' onder de vorm van drankbons of een andere korting op hun abo volgend seizoen of zo???
In februari wordt eerst de bocht gebouwd tussen de sfeertribune en kant vijvers.
Tevens wordt het deel van de nieuwe tribune tussen het veld en de huidige tribune dan aangevat...
De bestaande tribune gaat pas na de competitie tegen de grond om terug op te bouwen voor de aanvang van seizoen 2017-2018.

Bron: Geert Titeca
« Laatst bewerkt op: november 09, 2016, 05:28:39 pm door svennay »

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #148 Gepost op: november 10, 2016, 08:52:20 am »
In februari wordt eerst de bocht gebouwd tussen de sfeertribune en kant vijvers.
Tevens wordt het deel van de nieuwe tribune tussen het veld en de huidige tribune dan aangevat...
De bestaande tribune gaat pas na de competitie tegen de grond om terug op te bouwen voor de aanvang van seizoen 2017-2018.

Bron: Geert Titeca
Komt onze Champions League deelname niet in het gedrang door deze werken? ;-)

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #149 Gepost op: november 10, 2016, 08:59:15 am »
Komt onze Champions League deelname niet in het gedrang door deze werken? ;-)

Onze campagne vangt pas aan ergens in september. Tegen dan moet alles klaar zijn om Messi te ontvangen. Enig idee wie hem uit de wedstrijd zou kunnen houden? Lepoint misschien?

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #150 Gepost op: november 10, 2016, 09:18:43 am »
Klinkt mij een heel goed plan maar wat idd als we europees spelen? Voor rondes van Europa league beginnen al vroeger, maar mss nog niet gaan dromen van europees. Maar het zou toch jammer zijn mochten we dit opnieuw niet in eigen stadion kunnen doen.

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #151 Gepost op: november 10, 2016, 09:32:22 am »
Klinkt mij een heel goed plan maar wat idd als we europees spelen? Voor rondes van Europa league beginnen al vroeger, maar mss nog niet gaan dromen van europees. Maar het zou toch jammer zijn mochten we dit opnieuw niet in eigen stadion kunnen doen.
Voor de voorronde van de EL zal er ook geen 12.000 man op afkomen e. Verlofperiode, onaantrekkelijke affiches...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #152 Gepost op: november 10, 2016, 09:41:01 am »
Wat volgens mij nog in de plannen zat was een aanleg van extra parkeerplaatsen aan de kant van de nieuwe tribune. Geen idee hoe of waar precies maar er waren al bomen gekapt voor dat plan. Was zelfs iets van een klacht van de groene omdat ze een boom hadden weggedaan die niet mocht of iets dergelijks.

-knip-

Nieuwe parking tussen Regenboogstadion en De Treffer
08/11/16 via KW/knack

De omgeving tussen de nieuwste koptribune van het Regenboogstadion en De Treffer wordt in een nieuw kleedje gestopt. De site krijgt ??n grote parking en een fiets-wandelverbinding van de Zuiderlaan tot de bestaande zone voor trage weggebruikers aan de vijvers en langs het zwembad tot aan de Meersstraat. Een studiebureau werkte een ontwerp uit en dat wordt op ruim 895.000 euro exclusief btw geraamd. De raad geeft hiervoor zijn fiat.

Inge Vandevelde (Groen) vroeg zich af hoe het zat met idee?n rond de verfraaiing van het wandelpad en fietsroute. "Dat past perfect binnen dit project, maar er zitten nog een aantal zaken in de pipeline", aldus Kristof Chanterie (CD&V), schepen van Ruimtelijke Ordening. "Zoals een wandelpad naar Schakelstraat en ZuidBoulevard."

Ook Mario Verhellen (SP.A) had wat opmerkingen. "Wat met het wegvallen van de bomen? En we hebben vorig jaar al eens de herinrichting goedgekeurd en toen stond daar een bedrag van 500.000 euro op de parking en omgeving. Ik val van mijn stoel als ik het bedrag hier vandaag bekijk. Ruim 1 miljoen euro (incl. BTW). Per parkeerplaats is dat 10.000 euro!"

"Kort door de bocht", vond burgemeester Kurt Vanryckeghem (CD&V). "Het zorgt voor een betere bereikbaarheid van het stadhuis en het zwembad, daardoor is het bedrag gewijzigd", aldus Maria Polfliet (CD&V), schepen van Openbare Werken. "We willen het goed en degelijk doen."

Bron: http://kw.knack.be/west-vlaanderen/nieuws/politiek/herbeleef-de-gemeenteraad-in-waregem-de-rassing-mag-op-kunstgrasveld-en-hopen/live-normal-241049.html


Offline Christophe

  • Leden
  • Berichten: 61
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #153 Gepost op: november 10, 2016, 10:49:12 am »
Dus als ik het goed zie, blijft het kotje van de duikclub dan toch staan?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #154 Gepost op: november 10, 2016, 11:08:12 am »
Dus als ik het goed zie, blijft het kotje van de duikclub dan toch staan?

Neen, die staat ter hoogte van de middenste rij parkeerplaatsen.
Vergelijk maar es op google maps. :)

https://www.google.be/maps/place/Regenboogstadion/@50.8844196,3.4288443,280m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47c315fc6e6473cd:0x83e9433fc5ea956c!8m2!3d50.8830667!4d3.4292158

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #155 Gepost op: november 10, 2016, 01:08:28 pm »
Krant van Westvlaanderen 10/11/2016
Via Ludwig V.

« Laatst bewerkt op: november 10, 2016, 02:41:55 pm door svennay »

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #156 Gepost op: november 10, 2016, 08:23:08 pm »
Toch veel onzekerheid in dit artikel...

Offline Maximus26061989

  • Leden
  • Berichten: 30
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #157 Gepost op: november 11, 2016, 02:40:13 pm »
Een bowling is niet meer aan de orde omdat het bouwtechnisch onmogelijk is om er een te huisvesten in zo'n commerci?le ruimte...


Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #158 Gepost op: november 12, 2016, 10:49:12 am »
Toch veel onzekerheid in dit artikel...
Inderdaad. We wachten best de officiele plannen af denk ik. Het is ook duidelijk dat die waarschijnlijk ook zullen afhangen van de uiteindelijke uitkomst van de andere projecten buiten het stadion.
Wel interessant om lezen dat alle vip arrangementen naar de kant vijvers zullen verhuizen. Ik veronderstel dat de toekomstige hoofdtribune dan de burelen, kleedkamers, dug outs en een grote cafetaria zullen herbergen.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #159 Gepost op: november 12, 2016, 12:22:49 pm »
Inderdaad. We wachten best de officiele plannen af denk ik. Het is ook duidelijk dat die waarschijnlijk ook zullen afhangen van de uiteindelijke uitkomst van de andere projecten buiten het stadion.
Wel interessant om lezen dat alle vip arrangementen naar de kant vijvers zullen verhuizen. Ik veronderstel dat de toekomstige hoofdtribune dan de burelen, kleedkamers, dug outs en een grote cafetaria zullen herbergen.

Idd denk dat het een beetje zoals die nieuwe zittribune zal zijn. Drank op de eerste verdieping