Auteur Topic: De Rode Duivels  (gelezen 236120 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline goessaert

  • Leden
  • Berichten: 767
Re: De Rode Duivels
« Reactie #740 Gepost op: juni 06, 2011, 07:42:10 pm »
gewoon alles match per match bekijken nu, heb er nog altijd het vertrouwen in dat ze die 2de plaats halen en de barrages kunnen spelen! met dit team moet het zeker lukken!
ohja en leuke trip naar brussel met funcaf?, voor herhaling vatbaar!

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: De Rode Duivels
« Reactie #741 Gepost op: juni 06, 2011, 07:51:20 pm »
ohja en leuke trip naar brussel met funcaf?, voor herhaling vatbaar!

Ja, "die mannen hebben dat goed gedaan" ! ;D
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re: De Rode Duivels
« Reactie #742 Gepost op: juni 07, 2011, 12:29:46 am »
ohja en leuke trip naar brussel met funcaf?, voor herhaling vatbaar!

Ja, "die mannen hebben dat goed gedaan" ! ;D
Hij net iets minder..
Tegen de volgende busverplaatsing kan je met een aansteker een flesje ontkurken hoop ik ;)

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: De Rode Duivels
« Reactie #743 Gepost op: juni 07, 2011, 11:28:44 am »
ohja en leuke trip naar brussel met funcaf?, voor herhaling vatbaar!

Ja, "die mannen hebben dat goed gedaan" ! ;D
Hij net iets minder..
Tegen de volgende busverplaatsing kan je met een aansteker een flesje ontkurken hoop ik ;)

You do the work, I'll do the thinking? ;)
Waarom met een aansteker (die nog dienst moest doen als... aansteker van... dingen...) als er een bak staat? Geen klachten gehad...

Boe wi.
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline Eugene

  • Leden
  • Berichten: 405
Re: De Rode Duivels
« Reactie #744 Gepost op: juli 31, 2011, 10:12:59 am »
Ik vind dat we voor het WK 2014 een toffe, haalbare maar op verplaatsing niet te onderschatten poule hebben.
We zouden thuis nooit mogen verliezen.

Winnen in Kroatie en Servi?: moeilijk maar doenbaar.
Schotland doenbaar en van Wales verschoot ik dat ze uit pot 6 kwamen. Met m'n verlangen voor groepswinst moet hier toch een 10/12 behaald worden. Macedoni? kan ik totaal niet inschatten maar vereist een 6/6.
Of ben ik nu t? positief?  ::)

Verder kijk ik enorm uit naar de randactiviteiten bij Kroatie - Servi? en Servi? - Kroatie  8)
« Laatst bewerkt op: juli 31, 2011, 10:46:55 am door Eugene »

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: De Rode Duivels
« Reactie #745 Gepost op: juli 31, 2011, 10:17:40 am »
Ik vind dat we voor het WK 2014 een toffe, haalbare maar op verplaatsing niet te onderschatten poule hebben.
We zouden thuis nooit mogen verliezen. Winnen in Kroatie en Servi?: moeilijk maar doenbaar.

Schotland doenbaar en van Wales verschoot ik dat ze uit pot 6 kwamen. Met m'n verlangen voor groepswinst moet hier toch een 10/12 behaald worden. Macedoni? kan ik totaal niet inschatten maar vereist een 6/6.
Of ben ik nu t? positief?  ::)

Verder kijk ik enorm uit naar de randactiviteiten bij Kroatie - Servi? en Servi? - Kroatie  8)

Busje richting Schotland? :)

Citytrip Glasgow?
Iemand?
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: De Rode Duivels
« Reactie #746 Gepost op: juli 31, 2011, 10:42:31 am »
Carpoolen met Trajkovski voor de interland in Macedoni? ? :-)
Webteam SV Zulte Waregem

Offline Eugene

  • Leden
  • Berichten: 405
Re: De Rode Duivels
« Reactie #747 Gepost op: juli 31, 2011, 10:48:02 am »
@ Rafa en SVZW.BE: Waar kan ik me inschrijven?  ;)

WAEREGHEM

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #748 Gepost op: augustus 11, 2011, 12:59:19 pm »
Spot on...

Volgens Raf Willems kunnen de bondscoach, en bij uitbreiding de Belgische voetbalstijl, niet om met uitzonderlijk voetbaltalent, zoals Eden Hazard. Willems is auteur van voetbalboeken en van www.redhetvoetbal.net. 

Een slecht voorbeeld voor de jeugd, dat is ie, die Eden Hazard! Georges Leekens gooide de knuppel in het hok en schorste de hamburgervlegel voor twee wedstrijden. 'Terecht!', zo kraaiden nanny's en kinderverzorgsters op televisie. En passant prezen journalisten, sportsociologen en voetbalkenners de doortastendheid van de moegetergde bondscoach: Goed bezig, Georges! Ook assistent-bondscoach Marc Wilmots had in het verleden al genoeg de waarschuwende vinger geheven: 'Het wordt niets met die jongen!'

Even temporiseren: Leekens, dat is lopen. De lange bal, de lange man. Wilmots, dat is kampen. Ieder zijn voorkeur, mij niet gezien. Voetbal is geen vechtpartij maar een spel waarbij de bal met de voet wordt geraakt. Het liefst zo behoorlijk en bekoorlijk mogelijk. Ik kies voor creativiteit m?t passie: passion and passing game! Strijd is een schoon gegeven maar stel dat daar nu eens die ene jonge god neerstrijkt bij wie de kunst van het voetballen als vanzelfsprekend lijkt? Ook al zijn daar uren baltraining op dorre veldjes en op stenen pleintjes aan voorafgegaan. Een virtuoos die gevatter denkt dan de anderen en het ronde ding versnelt in plaats van zichzelf. Een geschenk uit de hemel, beter nog: uit de Hof van Eden?

Niet voor Georges & Marc. Zij verkiezen de lange bal en de verkrampte kamp. Ze moeten hem niet, dat wijzen de harde feiten uit. In zeven EK-interlands kreeg hij slechts 176 van de 630 speelminuten toegewezen. Twee keer nul (Kazachstan uit, Oostenrijk uit); ??n keer acht (Turkije uit), ??n keer negen (Oostenrijk thuis) ??n keer zesentwintig (Azerbeidzjan thuis). Verder: 73 tegen Duitsland en 59 tegen Turkije. Toch klonken de commentaren smalend: hij maakte het niet waar. Erger: hij gedroeg zich onbehoorlijk. Volgens Georges & Marc zelfs onbezonnen. Want, oordeelde men orakelend: 'Een voetballer van de nationale ploeg heeft een verantwoordelijkheid tegenover ontelbare jeugdspelertjes.' Lees: hij is geen voorbeeld voor de jeugd.

Hoe bedoelt u?

Ik herinner mij de voetballer Georges, bij Club Brugge geprezen als Mac-the-Knife: messcherpe tackles, woeste overtredingen, protest tegen de ref. Ik herinner mij de voetballer Marc, bij Schalke 04 verheerlijkt tot Kampfschwein: het eeuwige wroeten, duwen en overkoken. Voorbeelden voor de jeugd?

Bescheidenheid en beschaving

In vergelijking met hun gespierde gedrag lijkt de jonge Eden een beeld van bescheidenheid en beschaving. Al interpreteert hij al eens een voorschrift op zijn manier. Zijn regels in de kleedkamer en tijdens trainingssessies echt belangrijker dan prestaties op het veld? Een bondscoach is toch geen opleider? Is het zijn taak om internationals onder uit de zak te geven? Laat hem voor een prettige sfeer zorgen in de groep, het balgevoel en het positiespel stimuleren en de tactiek ontleden.

Heeft Hazard last van vedetteneigingen? Neen, zeker. Waar blijven ze, de verhalen van uitspattingen en nukkigheden. Is hij een ego?stische speler? On the contrary! Lees de statistieken: nummer ??n inzake assists bij Lille. Dat betekent dat hij in eerste instantie in dienst van het elftal voetbalt en geeft cijfermatige onderbouwing aan zijn fabuleuze bewegingen die u op YouTube kunt bewonderen.

Leeft Hazard in zijn eigen wereldje? Et alors? Die spreekt me meer aan dan de voortdurend over 'collectiviteit' en 'plichtsbesef' leuterende Leekens. In deze kwestie presenteert de bondscoach zich als een man die meer met zijn persoonlijke positie bezig is dan met het belang van de nationale ploeg. Ik verkies de einzelg?nger Hazard - die uit de spotlights blijft - boven de egotripper - en aandachtzoekende - Leekens

fox

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #749 Gepost op: augustus 11, 2011, 01:44:49 pm »
Volledig terecht al heb ik toch 1 kleine opmerking. Volgens mij is de grote reden waarom Hazard niet vaak speelt een reden die Dury gisteren heeft aangehaald. De moderne spits moet blijkbaar meeverdedigen omdat ze dat bij Barcelona ook doen... Dat doet Hazard niet. Als je dat dan vergelijkt met El Ghanassy gisteren...

Soit, persoonlijk vind ik dat grote onzin omdat het rendement van een spits vooral vooraan moet liggen, maar goed, dat is volgens mij toch ook een grote reden waarom onze Georges het niet zo heeft voor Eden. Jammer, maar helaas.

Rik de Flik

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #750 Gepost op: augustus 11, 2011, 03:18:22 pm »
Willems, auteur maar geen trainer dus...

Offline phd

  • Leden
  • Berichten: 88
Re: De Rode Duivels
« Reactie #751 Gepost op: augustus 11, 2011, 04:04:52 pm »
. De moderne spits moet blijkbaar meeverdedigen omdat ze dat bij Barcelona ook doen... Dat doet Hazard niet. Als je dat dan vergelijkt met El Ghanassy gisteren...
Soit, persoonlijk vind ik dat grote onzin omdat het rendement van een spits vooral vooraan moet liggen, maar goed, dat is volgens mij toch ook een grote reden waarom onze Georges het niet zo heeft voor Eden. Jammer, maar helaas.

De tegengoal van de Turken (kweet het, lang geleden) komt er anders wel door een verdedigende fout van Chadli, die als aanvaller zich veel te makkelijk laat ringeloren door de opkomende Turk en er te onbesuisd ingaat. Hierdoor is Kompany te laat om te corrigeren met als gevolg de tegengoal.
Cru gesteld: verdedigt Chadli niet mee in deze fase of toch niet tot aan de achterlijn, dan kan Kompany eerder corrigeren, daardoor beter positie kiezen en op de been blijven en halen de Turken wslk maximaal een hoekschop uit deze actie.

Het is dus allemaal relatief dat gedoe met verdedigende aanvallers.

Offline koene

  • Leden
  • Berichten: 624
Re: De Rode Duivels
« Reactie #752 Gepost op: augustus 12, 2011, 12:52:41 am »
Spot on...

Volgens Raf Willems kunnen de bondscoach, en bij uitbreiding de Belgische voetbalstijl, niet om met uitzonderlijk voetbaltalent, zoals Eden Hazard. Willems is auteur van voetbalboeken en van www.redhetvoetbal.net. 

Een slecht voorbeeld voor de jeugd, dat is ie, die Eden Hazard! Georges Leekens gooide de knuppel in het hok en schorste de hamburgervlegel voor twee wedstrijden. 'Terecht!', zo kraaiden nanny's en kinderverzorgsters op televisie. En passant prezen journalisten, sportsociologen en voetbalkenners de doortastendheid van de moegetergde bondscoach: Goed bezig, Georges! Ook assistent-bondscoach Marc Wilmots had in het verleden al genoeg de waarschuwende vinger geheven: 'Het wordt niets met die jongen!'

Even temporiseren: Leekens, dat is lopen. De lange bal, de lange man. Wilmots, dat is kampen. Ieder zijn voorkeur, mij niet gezien. Voetbal is geen vechtpartij maar een spel waarbij de bal met de voet wordt geraakt. Het liefst zo behoorlijk en bekoorlijk mogelijk. Ik kies voor creativiteit m?t passie: passion and passing game! Strijd is een schoon gegeven maar stel dat daar nu eens die ene jonge god neerstrijkt bij wie de kunst van het voetballen als vanzelfsprekend lijkt? Ook al zijn daar uren baltraining op dorre veldjes en op stenen pleintjes aan voorafgegaan. Een virtuoos die gevatter denkt dan de anderen en het ronde ding versnelt in plaats van zichzelf. Een geschenk uit de hemel, beter nog: uit de Hof van Eden?

Niet voor Georges & Marc. Zij verkiezen de lange bal en de verkrampte kamp. Ze moeten hem niet, dat wijzen de harde feiten uit. In zeven EK-interlands kreeg hij slechts 176 van de 630 speelminuten toegewezen. Twee keer nul (Kazachstan uit, Oostenrijk uit); ??n keer acht (Turkije uit), ??n keer negen (Oostenrijk thuis) ??n keer zesentwintig (Azerbeidzjan thuis). Verder: 73 tegen Duitsland en 59 tegen Turkije. Toch klonken de commentaren smalend: hij maakte het niet waar. Erger: hij gedroeg zich onbehoorlijk. Volgens Georges & Marc zelfs onbezonnen. Want, oordeelde men orakelend: 'Een voetballer van de nationale ploeg heeft een verantwoordelijkheid tegenover ontelbare jeugdspelertjes.' Lees: hij is geen voorbeeld voor de jeugd.

Hoe bedoelt u?

Ik herinner mij de voetballer Georges, bij Club Brugge geprezen als Mac-the-Knife: messcherpe tackles, woeste overtredingen, protest tegen de ref. Ik herinner mij de voetballer Marc, bij Schalke 04 verheerlijkt tot Kampfschwein: het eeuwige wroeten, duwen en overkoken. Voorbeelden voor de jeugd?

Bescheidenheid en beschaving

In vergelijking met hun gespierde gedrag lijkt de jonge Eden een beeld van bescheidenheid en beschaving. Al interpreteert hij al eens een voorschrift op zijn manier. Zijn regels in de kleedkamer en tijdens trainingssessies echt belangrijker dan prestaties op het veld? Een bondscoach is toch geen opleider? Is het zijn taak om internationals onder uit de zak te geven? Laat hem voor een prettige sfeer zorgen in de groep, het balgevoel en het positiespel stimuleren en de tactiek ontleden.

Heeft Hazard last van vedetteneigingen? Neen, zeker. Waar blijven ze, de verhalen van uitspattingen en nukkigheden. Is hij een ego?stische speler? On the contrary! Lees de statistieken: nummer ??n inzake assists bij Lille. Dat betekent dat hij in eerste instantie in dienst van het elftal voetbalt en geeft cijfermatige onderbouwing aan zijn fabuleuze bewegingen die u op YouTube kunt bewonderen.

Leeft Hazard in zijn eigen wereldje? Et alors? Die spreekt me meer aan dan de voortdurend over 'collectiviteit' en 'plichtsbesef' leuterende Leekens. In deze kwestie presenteert de bondscoach zich als een man die meer met zijn persoonlijke positie bezig is dan met het belang van de nationale ploeg. Ik verkies de einzelg?nger Hazard - die uit de spotlights blijft - boven de egotripper - en aandachtzoekende - Leekens

hoezo spot on?
Dus het is ok dat hazard iets meer mag dan andere spelers dan? ik denk aan mertens, chadli en el ghannassy... Hazard.. keul maar beetje verder, jij komt toch zo i zo in de basis. Leuk signaal voor de andere spelers is dit. Ik ben het niet altijd eens met leekens, en zeker niet over de manier waarop hazard nu word gestraft (binnenskamers moet dit geregeld worden en niet in de pers!) Maar dat de bondscoach iets moet doen is toch duidelijk....

Wij hadden dat probleem vorig jaar toch bij essevee? habib mocht te laat komen op training enzoverder... anderen mogen dit niet.. wat een signaal is dit.. totaal verkeerd


Offline drets

  • Leden
  • Berichten: 353
Re: De Rode Duivels
« Reactie #753 Gepost op: augustus 12, 2011, 02:09:16 am »
Ja ok, maar die bicky-affaire was volgens mij nooit gebeurd als Leekens niet constant op Hazard zin kap had gezeten voordien (in het openbaar !).

Hazard denkt op den duur ook van 'Waarom altijd ik ! en waarom wordt alles zo gedramatiseerd..'

Ik praat Hazard zijn reactie zeker niet goed. Maar ik begrijp ze wel..
« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2011, 02:19:40 am door drets »
Schrijffouten hierboven zijn er met de bedoeling mij een stap dichter te brengen bij werelddominantie.. Duhh!!

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: De Rode Duivels
« Reactie #754 Gepost op: augustus 12, 2011, 03:10:02 am »
Raf Willems, das dien van de jongerentelefoon zeker...?

Moehamarramarramarra....

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: De Rode Duivels
« Reactie #755 Gepost op: augustus 12, 2011, 09:10:55 am »
Willems is blijkbaar vergeten dat we enkele jaren geleden (onder Vandereycken) een hele ploeg vol met zo'n gasten hadden. Elk deed zijn eigen goesting. Te pas en te onpas riepen spelers dat ze het fout vonden dat ze op de bank moesten starten of vervangen werden of niet opgeroepen waren... Waar stonden we toen met die groep??? Leekens heeft ze een beetje een schop onder hun kont gegeven en dan moeten we niet w??r beginnen met uitzonderingen maken... ?galit?, godverdomme... :)

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: De Rode Duivels
« Reactie #756 Gepost op: augustus 12, 2011, 09:25:15 am »
Ik vind dat vooral de media schuld treft aan het dramatiseren van heel die affaire. Men begint altijd over Hazard in de interviews. Leekens probeert dan meestal ontwijkend te antwoorden door te zeggen dat bv voor hem de kous af is, of dat het tussen hem en Hazard gaat. Maar de pers maakt er een soap van. Toen Hazard naar binnen ging in de match tegen Turkije volgden ze hem met de camera's tot in de gangen in het stadion. Dat is toch ook niet normaal. Zoiets zouden ze anders nooit doen. Ik vind dus dat vooral de media die zaken kapot helpen.

Men vergeet inderdaad ook dat een goed jaar geleden de Belgen er niet in slaagden van eens een paar matchen te winnen of deftig te spelen, met ongeveer dezelfde spelers als nu. Leekens heeft er gewoon een goezde groep van gemaakt. Ik hoor nu soms dat 'iedereen met deze groep, met dit talent wel resultaat zou halen'. Maar het verleden heeft juist uitgewezen dat dt helemaal niet zo is. Mensen kunnen soms toch zo kortzichtig zijn he. Ik denk dat dat vaak dan ook de mensen zijn die lachten met de duivels toen het slecht ging enz... De mensen (zoals ik) die ook tijdens de slechte periode elke match volgden en supporterden voor de duivels weten wel beter wat het verschil is en wie daar oa ook voor gezorgd heeft. Leekens doet het goed. Hazard moet geen broodje gaan eten tijdens de match na een vervanging en de pers moet geen verhaal maken rond Hazard, zodat Leekens er ook niet de hele tijd over moet praten en communiceren.
That's my opinion!

Offline koene

  • Leden
  • Berichten: 624
Re: De Rode Duivels
« Reactie #757 Gepost op: augustus 12, 2011, 10:20:53 am »
Ik vind dat vooral de media schuld treft aan het dramatiseren van heel die affaire. Men begint altijd over Hazard in de interviews. Leekens probeert dan meestal ontwijkend te antwoorden door te zeggen dat bv voor hem de kous af is, of dat het tussen hem en Hazard gaat. Maar de pers maakt er een soap van. Toen Hazard naar binnen ging in de match tegen Turkije volgden ze hem met de camera's tot in de gangen in het stadion. Dat is toch ook niet normaal. Zoiets zouden ze anders nooit doen. Ik vind dus dat vooral de media die zaken kapot helpen.

Men vergeet inderdaad ook dat een goed jaar geleden de Belgen er niet in slaagden van eens een paar matchen te winnen of deftig te spelen, met ongeveer dezelfde spelers als nu. Leekens heeft er gewoon een goezde groep van gemaakt. Ik hoor nu soms dat 'iedereen met deze groep, met dit talent wel resultaat zou halen'. Maar het verleden heeft juist uitgewezen dat dt helemaal niet zo is. Mensen kunnen soms toch zo kortzichtig zijn he. Ik denk dat dat vaak dan ook de mensen zijn die lachten met de duivels toen het slecht ging enz... De mensen (zoals ik) die ook tijdens de slechte periode elke match volgden en supporterden voor de duivels weten wel beter wat het verschil is en wie daar oa ook voor gezorgd heeft. Leekens doet het goed. Hazard moet geen broodje gaan eten tijdens de match na een vervanging en de pers moet geen verhaal maken rond Hazard, zodat Leekens er ook niet de hele tijd over moet praten en communiceren.
That's my opinion!

wel ja zo zie ik het ook T begint tegen te steken dat de pers van het minste akkefietje der een heel verhaal van maakt. Hazard staat al onder gigantische druk alstem voor de duivels speelt en i geraakt zo niet helemaal in zijn spel. Nu hopelijk geraken die plooien zere glad gestreken want ik zie hem verdorie graag spelen

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: De Rode Duivels
« Reactie #758 Gepost op: september 02, 2011, 07:46:23 pm »
't Is omzeep.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: De Rode Duivels
« Reactie #759 Gepost op: september 02, 2011, 08:02:45 pm »
Nog niet kunnen winnen tegen FC De Kampioenen ! Want, laat ons eerlijk zijn, dat was Azerbeidjan wel, h? ! Ze komen met alle moeite van de wereld op voorsprong met een penalty en geven die voorsprong dan knullig weg ! De pers mag nu wel eens ophouden met het ophemelen van die " o zo talentrijke generatie ". Als je tegen zo een tegenstander nog niet kan winnen... MAAR...

HET IS MATHEMATISCH NOG ALTIJD MOGELIJK  :D :D :D :D ;D ;D ;D ;D