Auteur Topic: EK2016 : Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland (3-0)  (gelezen 37330 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #60 Gepost op: juni 17, 2016, 12:23:54 am »
Ik begrijp zeker je frustratie, maar door hetzelfde te blijven zeggen geraken we ook niet vooruit. :)
Daarom ... laat ons de poules afwachten en dan conclusies trekken.

1 verloren veldslag betekent niet dat je de oorlog verliest.
Al wil ik zeker erkennen dat Willie misschien niet de juiste man op de plaats is.

De resultaten van dit EK zullen zijn verdere toekomst zeker bepalen, maar nu is hij er en blijft hij aan.
Dus moeten we in de huidige vorm vooruitkijken.

"to support" (ook al zijn we het niet altijd eens met de trainee)

Misschien (ik hoop) krijgen we wel nog mooie wedstrijden op dit EK.

Conclusies kan je imo pas trekken als ze nog eens tegen een noemenswaardige tegenstander zullen spelen, als ze in de volgende ronde geraken tenminste.

Ierland, waarvan de helft van de spelers in de Engelse 2e klasse spelen, en Zweden, met spelers van FC Kopenhagen, Celtic, Norwich, Malmo, Olympiakos enz.. wat eigelijk het niveau is onze Belgische G5, kan je toch moeilijk als waardemeter gebruiken.

Ik hoop maar dat het niet weer een en al euforie zal zijn moesten ze straks winnen met 1-0 van Ierland.. ::)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #61 Gepost op: juni 17, 2016, 09:09:44 am »
Wilmots zoekt hulp in een poging om de groep niet te verliezen
17/06/16 - 06u00 via hln.be

Discussie barst los. Eindelijk. Na vier jaar. De Rode Duivels nemen hun verantwoordelijkheid en de bondscoach aanvaardt de uitgestoken hand - een andere keuze heeft Marc Wilmots niet meer, wil hij het EK redden. Spelers en bondscoach hebben zichzelf opnieuw op scherp gezet: "We gaan strijden op leven en dood."

Mediadag hoeveel? We zijn de tel kwijt. Maar deze zinderde toch een beetje langer na, gisteravond. Jan Vertonghen, Toby Alderweireld, en Jordan Lukaku, maar vooral bondscoach Marc Wilmots stonden de pers te woord met - excuseer voor het woord, daar is het weer - een opvallende grinta. De kater na de nederlaag tegen Itali? is collectief doorgespoeld. Even daarvoor was ruim anderhalfuur getraind. Elf tegen elf. "Met verschillende formaties. Ik heb vanalles geprobeerd", kwam de bondscoach vertellen. "Ik heb gekeken en zal analyseren." En 'vanalles' mag u letterlijk nemen. De spelersgroep mocht actief bijdragen aan de training, zoals u in onze krant kan lezen, maar heeft daarbij geen flauw idee wat allemaal door het hoofd van hun bondscoach gaat.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/16076/De-Rode-Duivels/article/detail/2744585/2016/06/17/Wilmots-zoekt-hulp-in-een-poging-om-de-groep-niet-te-verliezen.dhtml

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #62 Gepost op: juni 17, 2016, 09:12:15 am »
De volgende stap is een Guy Thyske doen en zijn ploeg laten samenstellen door de journalisten.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #63 Gepost op: juni 17, 2016, 10:23:56 am »
De volgende stap is een Guy Thyske doen en zijn ploeg laten samenstellen door de journalisten.

Als we de journalisten en analisten het laten overnemen ...
Nu die hebben er natuurlijk alle belang bij dat de RD doorgaan want anders komt er voor een deel van
hen een vroegtijdig einde aan vier weken La Douce France.
Nee serieus ik weet niet of al die blijvende kritiek in de kranten (terecht daar is geen twijfel over) een positief effect zal hebben. Ik vind het tijd om de match tegen Italie te laten voor wat het was en te focussen op zaterdag.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #64 Gepost op: juni 17, 2016, 10:49:37 am »
IEDEREEN COACH!!!
(denken we!)

Ja het was slecht, ja het kon beter, ja ze waren tam, ja de tactiek stond niet op punt.
Maar laat het ons inderdaad de nederlaag tegen Itali? achter ons houden en nu vooruit kijken.

Misschien was het gewoon een accident de parcours en kunnen we er binnen 14d es goed mee lachen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #65 Gepost op: juni 17, 2016, 12:31:29 pm »
IEDEREEN COACH!!!
(denken we!)

Ja het was slecht, ja het kon beter, ja ze waren tam, ja de tactiek stond niet op punt.
Maar laat het ons inderdaad de nederlaag tegen Itali? achter ons houden en nu vooruit kijken.

Misschien was het gewoon een accident de parcours en kunnen we er binnen 14d es goed mee lachen.
We hebben in de laatste 2 jaar 1 echt goeie wedstrijd gezien(tegen USA in Brazil?e)en nu en dan eens een goeie helft,dat gaat nu echt niet plots veranderen, gaan we winnen tegen Ierland?  Waarschijnlijk wel, maar met mooi en goed voetbal?  Denk ik niet, daar is het te laat voor.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #66 Gepost op: juni 18, 2016, 12:11:09 pm »
Benieuwd wat we te zien gaan krijgen straks.
Volgens HLN is de opstelling uitgelekt en krijgen we deze 11 op het veld:

Courtois, Meunier, Vermaelen, Alderweireld, Vertonghen, Witsel, Demb?l?, De Bruyne, Hazard, Carrasco en Lukaku.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #67 Gepost op: juni 18, 2016, 12:38:38 pm »
Courtois; Meunier, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen; Witsel, Demb?l?, De Bruyne; Carrasco, Lukaku en Hazard. Dat is de opstelling waarmee de Rode Duivels deze namiddag Ierland bekampen in Bordeaux, zo hebben onze journalisten ter plekke uit goede bron vernomen. Voornaamste conclusie: De Bruyne speelt - in tegenstelling tot wat verschillende bronnen beweerden - w?l.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/16076/De-Rode-Duivels/article/detail/2748737/2016/06/18/Wilmots-kiest-voor-ploeg-van-Degryse-De-Bruyne-speelt.dhtml

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #68 Gepost op: juni 18, 2016, 02:46:14 pm »
Opstelling:


Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #69 Gepost op: juni 18, 2016, 03:51:14 pm »
En, wat vinden jullie er tot nog toe van?  :)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #70 Gepost op: juni 18, 2016, 05:33:09 pm »
Blij dat we wonnen, Lukaku maakt die eerste mooi af. Goal van Witsel was ook mooi en derde goal was uitstekend gedaan door Meunier en Hazard.   Meunier,Witsel,Vermaelen waren heel sterk,maar ik word echt niet wild van die ploeg.  De Bruyne deed 1 ding goed bij de eerste goal, maar voor de rest was hij imo weer dramatisch, ook staat hij daar zo laks bij balverlies, ik erger mij enorm aan hem.  We staan dan 3-0 voor en doen niks meer, te weinig enthousiasme en zo 'professioneel' de match uit spelen,bah.  Het commentaar van Frank Raes is zo droog, zo emotieloos, zo zonder enthousiasme(een beetje zoals Belgi? speelt).

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland (3-0)
« Reactie #71 Gepost op: juni 18, 2016, 05:38:35 pm »
Ik blijf 'n believer en blijf de match tegen Itali? een "accident de parcours" noemen.
Er rust ook heel veel druk op hun schouders, zie de pers de afgelopen week...

Vroeger startten we altijd normaal soms es als de underdog, het is volgens mij de eerste keer we een EK aanvangen als titelkandidaat waarbij alle Belgen en veel buitenlanders ons als topfavoriet beschouwden. Dit brengt veel druk met zich mee.

Nu, tegen zweden ook een knalprestatie neerzetten en we zijn vertrokken.


Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland (3-0)
« Reactie #72 Gepost op: juni 18, 2016, 05:45:02 pm »
+++: Witsel, Dembele, Vermaelen, Meunier
++: Lukaku, Alderweireld
+: Mertens, Vertonghen, Carrasco (Hazard en De Bruyne plaats ik hierbij door beide hun enkele wereldactie (+++) waaruit goals kwamen voor de rest De Bruyne matig, hazard ook niet denderend.)

Geen oordeel: Courtois (geen bal moeten pakken), Nainggolan redelijk onzichtbaar, Benteke te laat ingevallen

Da's mijn mening. Lukaku krijgt van mij geen 3 +, eerste helft was zeer zwak passief achter de man. 2e helft meer dan ok.
Onze 'spelversnellers' laten het nog altijd afweten met De Bruyne en Nainggolan.

Kweet niet wat jullie over denken :) feedback?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland (3-0)
« Reactie #73 Gepost op: juni 18, 2016, 05:48:14 pm »
Had gisteren nog wat instructies doorgemaild naar Willie ... ie heeft ze wss gebruikt :)

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 996
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland (3-0)
« Reactie #74 Gepost op: juni 18, 2016, 08:44:36 pm »
vandaag stonden er maar liefst 5 jeugdproducten van GBA (Beerschot) op het veld  :o :
- Alderweireld
- Vermaelen
- Vertonghen
- Dembele
- Naingolan

Met de juiste jeugdwerking en een goede structuur binnen de club (dus niet zoals bij GBA die zich lieten rollen door Ajax) kan je wel degelijk ferm verdienen aan de opleiding van jeugdspelers.

Offline alex

  • Leden
  • Berichten: 449
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland (3-0)
« Reactie #75 Gepost op: juni 19, 2016, 08:56:28 am »
er zijn er daar drie bij ajax opgeleid,??n bij az en ??n in italie,ze waren wel aangesloten bij gba dat wel

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland (3-0)
« Reactie #76 Gepost op: juni 19, 2016, 09:59:19 am »
Wilmots heeft dus de ploegopstelling van Degryse gebruikt. Hopelijk doet hij dit ook tegen een tegenstander van niveau

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland (3-0)
« Reactie #77 Gepost op: juni 19, 2016, 10:07:32 am »
Voila, Witsel een rij hoger, en het heeft effect.
Nu, niet te vroeg juichen... Tegen toplanden moet dit nog bewezen worden

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #78 Gepost op: juni 19, 2016, 10:10:07 am »
Blij dat we wonnen, Lukaku maakt die eerste mooi af. Goal van Witsel was ook mooi en derde goal was uitstekend gedaan door Meunier en Hazard.   Meunier,Witsel,Vermaelen waren heel sterk,maar ik word echt niet wild van die ploeg.  De Bruyne deed 1 ding goed bij de eerste goal, maar voor de rest was hij imo weer dramatisch, ook staat hij daar zo laks bij balverlies, ik erger mij enorm aan hem.  We staan dan 3-0 voor en doen niks meer, te weinig enthousiasme en zo 'professioneel' de match uit spelen,bah.  Het commentaar van Frank Raes is zo droog, zo emotieloos, zo zonder enthousiasme(een beetje zoals Belgi? speelt).

De Bruyne idd veel balverlies geleden, misschien vermoeidheid of frustraties nog, hopelijk komt hij erdoor want er lopen er maar weinig rond met zo'n beslissende pass.

Vond het ook opvallend direct na de 1-0 dat het aanvallend plots veel trager vooruit ging, bal bijhouden, wat rondpassen, precies of we waren al in de 87e minuut en moest de 1-0 per se worden vast gehouden.

Valt andermaal nog eens op dat ze het tegen verdedigende ploegen enorm moeilijk hebben, de laatste pass of de afwerking komt er dan moeilijk uit. Ook Lukaku kwam er niet aan te pas in de eerste helft, maar geef hem 2 meter ruimte en het wordt een aartsgevaarlijke spits.
Gelukkig was Ierland - Zweden een draw, en zullen de Zweden moeten aanvallen en ruimte weggeven om nog kans te maken op de volgende ronde.