Auteur Topic: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee  (gelezen 14636 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.297
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #60 Gepost op: oktober 27, 2016, 12:08:17 am »
Ik heb enkel de tweede helft gezien. Dus veel heb ik niet gezien. Wat ik wel heb gezien is dat Essevee gewoon op het gemak en volwassen die wedstrijd uitspeelt, ze moesten ook het gaspedaal niet meer indrukken.

Enige wat ik dan jammer vind is dat Dury zijn bankzitters niet wat meer minuten geeft, een Coopman komt goed in op Mechelen en scoort ook, daarna niet veel kansen meer gekregen en het is da ook nog Naessens die de voorkeur krijgt  ??? Dan brengt Dury hem in voor 5 minuten, daar kun je ook niet veel meer in doen. We hebben wel iedereen nodig (zie blessure Hamalainen & Marrone) dus die gasten zullen wel nog hun kansen krijgen.

We hebben nu Lokeren en STVV simpel en volwassen weggezet, daar mogen we best wel trots op zijn, want Genk had het heel lastig tegen STVV en Anderlecht had het ook lastig tegen Lokeren, Zulte Waregem wint gewoon rustig die twee wedstrijden. Nu zaterdag vollenbak tegen Club Brugge, zal niveau en tempo hoger liggen, ben eens benieuwd.
SV TILL I DIE

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.695
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #61 Gepost op: oktober 27, 2016, 12:11:14 am »
Ik heb enkel de tweede helft gezien. Dus veel heb ik niet gezien. Wat ik wel heb gezien is dat Essevee gewoon op het gemak en volwassen die wedstrijd uitspeelt, ze moesten ook het gaspedaal niet meer indrukken.

Enige wat ik dan jammer vind is dat Dury zijn bankzitters niet wat meer minuten geeft, een Coopman komt goed in op Mechelen en scoort ook, daarna niet veel kansen meer gekregen en het is da ook nog Naessens die de voorkeur krijgt  ??? Dan brengt Dury hem in voor 5 minuten, daar kun je ook niet veel meer in doen. We hebben wel iedereen nodig (zie blessure Hamalainen & Marrone) dus die gasten zullen wel nog hun kansen krijgen.

We hebben nu Lokeren en STVV simpel en volwassen weggezet, daar mogen we best wel trots op zijn, want Genk had het heel lastig tegen STVV en Anderlecht had het ook lastig tegen Lokeren, Zulte Waregem wint gewoon rustig die twee wedstrijden. Nu zaterdag vollenbak tegen Club Brugge, zal niveau en tempo hoger liggen, ben eens benieuwd.

Naessens kwam in op 76'
Coopman op 86'
en Baudry op 11'

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.297
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #62 Gepost op: oktober 27, 2016, 12:12:17 am »
Naessens kwam in op 76'
Coopman op 86'
en Baudry op 11'
Baudry tel ik niet mee want dat is een noodgedwongen wissel.
SV TILL I DIE

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.776
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #63 Gepost op: oktober 27, 2016, 08:21:03 am »
goed volwassen gespeeld. 2 X mooi binnen gekopt en 2 X een mooie voorzet.
Leye zal wellicht geen strafschoppen meer geven. Speelde anders wel een goeie wedstrijd!
over die vervangingen:
Als Dury al vroeg in de wedstrijd noodgedwongen moet vervangen en hij staat voor kan je meteen 5000 EUR inzetten dat hij zijn laatste vervanging ten vroegste na 85 minuten doet... hij kiest gewoon voor zekerheid.
al eens gezegd dat de bankzitters wel nog hun kans zullen krijgen en we zullen hen nog nodig hebben.
blessures, schorsingen, vorm

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #64 Gepost op: oktober 27, 2016, 09:00:21 am »
Beetje jammer dat er al 2 matchen op rij gewisseld moest worden voor/tijdens de rust. Zet meteen een optie op je 3de wissel. Als je al voor staat wil je namelijk zeker nog de wissel achter de hand houden, je wilt het namelijk niet meemaken dat een speler nog 10 minuten verder speelt met een lichte blessure omdat hij weet dat hij niet meer vervangen kan worden en daardoor het letsel nog erger maakt. 2de wissel kon idd iets sneller.

Maar had liever enkele andere basis spelers gezien. Leye zou ik zoiezo een rij achteruit schuiven en Vetokele gebracht hebben tegen STVV op het kunstgras.

Verder wel goed om te zien hoe Lerager steeds vaker probeert in de 16 op te duiken en het rendeert. Gaat niet iedere match lukken maar zolang Meite erin slaagt om alles daar op te vangen heb ik er geen probleem mee. Tegen Brugge zal het waarschijnlijk anders zijn.

Jammer van die penalty, Leye speelde anders een goeie match en was echt op zoek naar dat doelpunt. Hoop dat hij geen kleine doelpunten crisis meemaakt. Wel tof van de meegereisde supporters dat ze duidelijk tonen hun kapitein te blijven steunen en dat zou iedereen moeten doen!

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.164
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #65 Gepost op: oktober 27, 2016, 09:46:32 am »
Volwassen wedstrijd alhoewel ik wel graag wat meer aanvallend vermogen wou zien in de 2 e helft en vooral kansen en paar snelle counters.  Niets van gezien en dan met kers op de taart opnieuw een penalty missen.  Tegen een ploeg in een goede flow en traditioneel sterk zouden we wel eens spijt kunnen krijgen met zo een 2e helft.  Verdedigend goed, middenveld redelijk, aanvallend te weinig.  Heb het dan vooral over de 2e helft.  Ook terug raar dat je een Naessens inbrengt terwijl je een snelle madu hebt zitten, een stevige oulare en een stevige snelle vetokele met daarnaast nog Coopman.  Sowieso geen enkele keer in de problemen gekomen. 

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.695
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #66 Gepost op: oktober 27, 2016, 09:49:01 am »
Volwassen wedstrijd alhoewel ik wel graag wat meer aanvallend vermogen wou zien in de 2 e helft en vooral kansen en paar snelle counters.  Niets van gezien en dan met kers op de taart opnieuw een penalty missen.  Tegen een ploeg in een goede flow en traditioneel sterk zouden we wel eens spijt kunnen krijgen met zo een 2e helft.  Verdedigend goed, middenveld redelijk, aanvallend te weinig.  Heb het dan vooral over de 2e helft.  Ook terug raar dat je een Naessens inbrengt terwijl je een snelle madu hebt zitten, een stevige oulare en een stevige snelle vetokele met daarnaast nog Coopman.  Sowieso geen enkele keer in de problemen gekomen.

Controleren en uitbollen met oog op zaterdag.

Met een 0-2 voorsprong neem je best niet teveel risico's als je 3 dagen later alweer een topmatch moet spelen.

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.305
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #67 Gepost op: oktober 27, 2016, 10:41:15 am »
Stef Peeters in Het Belang van Limburg: niet Anderlecht, Brugge of Gent maar Essevee de beste ploeg voor de moment. Een half uur zo onderliggen op Stayen, dit is nog niet gebeurd... En dit met verzorgd, over de grond voetbal. Indrukwekkend toch.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.679
  • Essevee!
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #68 Gepost op: oktober 27, 2016, 10:45:27 am »
2 matchen die eigenlijk geen waarde meter waren, maar je wel 6 punten pakt. Een halfuurtje doorduwen volstaat om een matig Sint Truiden op zij te zetten.
2e helft was eigenlijk niet meer om aan te zien.
Alleen ook spijtig dan Dury zo lang wacht met wisselen. Zoals hierboven al aangegeven Lepoint moest al lang vervangen zijn. Als dat dan toch zo'n belangrijke pion in de ploeg is, zorg er dan voor dat hij geen domme 2e gele kaart kan pakken met het zicht op Club Brugge zaterdag.
Verboom startte echt dramatisch, nonchalant. Maar is verdedigend nooit in de problemen gekomen, ook al omdat hij geen tegenstander had. Misschien wel de ideale match om wat ritme op te doen.

Op naar club! Oh man, wat hoop ik dat we kunnen winnen. Zou echt toppunt zijn op de fantastische start.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.776
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #69 Gepost op: oktober 27, 2016, 11:06:17 am »
zo'n wedstrijden vind ik juist wel een waardemeter en zegt ook veel.
Oostende won in Lokeren eigenlijk onverdiend en Lokeren kon in Anderlecht punten pakken.
Genk kreeg STVV maar op het einde klein. Wij winnen er gemakkelijk tegen.
het is maar in PO I dat de punten tegen de groten tellen.
om in PO I te geraken is elke match, punt belangrijk....dus winnen tegen de kleintjes ook!

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #70 Gepost op: oktober 27, 2016, 11:17:37 am »
zo'n wedstrijden vind ik juist wel een waardemeter en zegt ook veel.
Oostende won in Lokeren eigenlijk onverdiend en Lokeren kon in Anderlecht punten pakken.
Genk kreeg STVV maar op het einde klein. Wij winnen er gemakkelijk tegen.
het is maar in PO I dat de punten tegen de groten tellen.
om in PO I te geraken is elke match, punt belangrijk....dus winnen tegen de kleintjes ook!

?

Succes went toch zo snel. Dit seizoen winnen we wedstrijden tegen Lokeren en Sint-Truiden op een knappe, verdiende, volwassen manier. Tegen Oostende en Charleroi, samen met ons d? revelaties, pakken we een punt maar verdienden we meer. Tegen Standard winnen we, tegen Genk verdienen we meer, en ga zo maar door.

En op de duur? Is dat allemaal normaal. O wee als we straks drie keer op rij verliezen. Wordt leuk hier. ;D

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.679
  • Essevee!
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #71 Gepost op: oktober 27, 2016, 11:21:12 am »
?

Succes went toch zo snel. Dit seizoen winnen we wedstrijden tegen Lokeren en Sint-Truiden op een knappe, verdiende, volwassen manier. Tegen Oostende en Charleroi, samen met ons d? revelaties, pakken we een punt maar verdienden we meer. Tegen Standard winnen we, tegen Genk verdienen we meer, en ga zo maar door.

En op de duur? Is dat allemaal normaal. O wee als we straks drie keer op rij verliezen. Wordt leuk hier. ;D

Je kunt toch het Lokeren vanop Anderlecht en de 2e helft tegen kvo (want ook de eerste helft van lokeren was dramatisch) niet vergelijken met het Lokeren dat bij ons kwam spelen? Kom iedereen is het er over eens dat Lokeren de zwakste tegenstander dit seizoen was. Niets zat daar in. En ook STVV was gisteren zeer matig en kon amper kansen bij elkaar voetballen.
Dus het waren geen waardenmeters, MAAR we halen wel 6 punten en da's belangrijk.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #72 Gepost op: oktober 27, 2016, 11:25:54 am »
Je kunt toch het Lokeren vanop Anderlecht en de 2e helft tegen kvo (want ook de eerste helft van lokeren was dramatisch) niet vergelijken met het Lokeren dat bij ons kwam spelen? Kom iedereen is het er over eens dat Lokeren de zwakste tegenstander dit seizoen was. Niets zat daar in. En ook STVV was gisteren zeer matig en kon amper kansen bij elkaar voetballen.
Dus het waren geen waardenmeters, MAAR we halen wel 6 punten en da's belangrijk.

Dat is wel heel makkelijk zo. ;D

Ja nee Standard was geen waardemeter want die moesten nog een paar transfers doen. En Lokeren tegen ons was niet hetzelfde als tegen Anderlecht, dat telt niet. En Sint-Truiden had er meer zin in tegen Genk dan tegen ons, dus dat telt niet. Doe toch eens normaal.

Misschien is er een reden waarom Lokeren op Anderlecht meer aan spelen toe kwam. Misschien was dat omdat Anderlecht belachelijk slecht voetbalt, en wij heel goed voetballen. Misschien moet Standard volgend jaar hun transfers vroeger afwerken, zoals ons, zodat ze op tijd klaar zijn. En misschien moet de trainer van Sint-Truiden hun spelers beter motiveren, zoals Dury dat blijkbaar kan, tegen de kleinere ploegen. Elke wedstrijd moet gespeeld worden en bijgevolg is elke wedstrijd een waardemeter. Zowel op Genk als tegen Kortrijk als in Sint-Truiden op woensdagavond.

En Zulte Waregem is de best voetballende ploeg van het land, die na 12 speeldagen op de 1e plaats staat met het meest gewonnen wedstrijden en het beste doelpuntensaldo.

Ik herhaal: er zijn er hier een paar de pedaaltjes aan het verliezen. Opletten daarmee.

Offline moenie

  • Leden
  • Berichten: 110
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #73 Gepost op: oktober 27, 2016, 11:37:20 am »
Je kunt toch het Lokeren vanop Anderlecht en de 2e helft tegen kvo (want ook de eerste helft van lokeren was dramatisch) niet vergelijken met het Lokeren dat bij ons kwam spelen? Kom iedereen is het er over eens dat Lokeren de zwakste tegenstander dit seizoen was. Niets zat daar in. En ook STVV was gisteren zeer matig en kon amper kansen bij elkaar voetballen.
Dus het waren geen waardenmeters, MAAR we halen wel 6 punten en da's belangrijk.

lokeren was zwak en stvv was zwak. ja. mede door ons hoog druk zetten. doet me denken aan ons vice kampioen jaar. wij waren niet "sterk" maar iedereen had gewoon toevallig een offday tegen ons  ::)

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #74 Gepost op: oktober 27, 2016, 12:55:20 pm »
Ik zou zeggen genieten van dit, toevallig gisteren voor de wedstrijd op play sports ging het nog eens over ons boerenjaar in 2012-2013. En op een forum mag je luidop denken, maar is er op dit moment 1 ploeg waarvan jullie denken die spelen kampioen? Zoals vorig jaar Club, 2 jaar geleden Gent. Op dit moment zie ik geen goed voetballend Anderlecht, Club of Gent waarvan ik denk die zijn beter dan de rest. Op dit moment is de grootste tegenstander van Essevee, Essevee zelf. We moeten proberen constant te blijven. In de winterstop misschien hier en daar nog gerichte versterking. En ik geloof erin, en waarom ook niet. Na 12 speeldagen op 1 staan is geen geluk meer. We zijn gewoon heel sterk.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.297
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #75 Gepost op: oktober 27, 2016, 01:16:59 pm »
2 matchen die eigenlijk geen waarde meter waren, maar je wel 6 punten pakt

Voor mij was de wedstrijd op Cappellen geen waardemeter.
SV TILL I DIE

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 796
  • Essevee!
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #76 Gepost op: oktober 27, 2016, 01:54:08 pm »
En op een forum mag je luidop denken, maar is er op dit moment 1 ploeg waarvan jullie denken die spelen kampioen?

Ik vond club tegen anderlecht toch niet slecht.
En die recupereren straks Engels, Izquierdo en Rafa.
Slechter worden die niet.
Anderlecht zie ik weer een paar transfers doen in de winter en mss hun beste speler Najar die terug komt.

Het valt ook af te wachten wat er met onze kern gebeurt in januari. Het is niet onmogelijk dat er al een soap losbarst rond Meit?, dat Kaya een lucratieve deal doet in Turkije en dat Leye zijn toekomst veilig stelt in de zandbak.

Een overwinning tegen club zou in ieder geval de max zijn. Maar gemakkelijk wordt het niet. Ik zou toch graag eens Leye op de 10 zien en Vetokele in het punt om wat meer dreiging via snelheid te hebben.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #77 Gepost op: oktober 27, 2016, 02:51:00 pm »
Ik zou zeggen genieten van dit, toevallig gisteren voor de wedstrijd op play sports ging het nog eens over ons boerenjaar in 2012-2013. En op een forum mag je luidop denken, maar is er op dit moment 1 ploeg waarvan jullie denken die spelen kampioen? Zoals vorig jaar Club, 2 jaar geleden Gent. Op dit moment zie ik geen goed voetballend Anderlecht, Club of Gent waarvan ik denk die zijn beter dan de rest. Op dit moment is de grootste tegenstander van Essevee, Essevee zelf. We moeten proberen constant te blijven. In de winterstop misschien hier en daar nog gerichte versterking. En ik geloof erin, en waarom ook niet. Na 12 speeldagen op 1 staan is geen geluk meer. We zijn gewoon heel sterk.
Klopt, enige waar ik voor vrees is ons centraal middenveld/verdediging; als er daar iemand als Meit?/Derijck langdurig uitvalt dan gaan we het moeilijker krijgen.
Ik denk dat we 1 ding moeten leren uit 2012/2013: Dat we er verdomme moeten in geloven. #imabeliever

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 12: 26/10/2016 20.30u : STVV - Essevee
« Reactie #78 Gepost op: oktober 27, 2016, 07:34:25 pm »
Klopt, enige waar ik voor vrees is ons centraal middenveld/verdediging; als er daar iemand als Meit?/Derijck langdurig uitvalt dan gaan we het moeilijker krijgen.
Ik denk dat we 1 ding moeten leren uit 2012/2013: Dat we er verdomme moeten in geloven. #imabeliever
2nd meite,derijck, defauw en lerager zijn een fundament waar ik hoop dat er niks mee zal gebeuren.
Blijven voor gaan elke match en vooral de constante behouden en we kunnen iets moois realiseren