Match om snel te vergeten, maar de 3 punten zijn binnen en we blijven gelukkig vooraan het klassement.
1b is een klote reeks, waar werkelijk iedereen van iedereen kan winnen. Er steekt geen enkele ploeg echt bovenuit.
Op basis van onze tekortkomingen, en het zijn er heel wat, mag onze sportieve staf serieus aan de bak.
Niet alleen om in de 2e helft van de competitie onze koppositie te handhaven, maar vooral omdat bij eventuele promotie we echt veel te weinig kwaliteiten hebben voor 1a en in 1 (zomer)transferperiode kan je dit onmogelijk allemaal goedmaken. Transfers deze winter zullen er dus boenk op moeten zijn.
Voor mij zijn er maar een aantal spelers echt 1a waardig of waarvan ik het potentieel 1a waardig op termijn zie:
Vandergouw, Bostyn (als doublure), Willen, Rommens (met een sterke middenvelder naast hem), (een fitte) Ndour, Machado en Traoré (vooral bij de laatste 2 de nadruk "op termijn") en misschien nog aangevuld met wat jeugdspelers (als kernvulling). Bij vele andere spelers zag je in de match tegen Klup Bruhhe dat ze achter de feiten lopen. Decostere bvb. is een perfecte speler met inzet voor 1b, maar waarom denk je dat hij niet moest meedoen bij Cercle?
Mijn advies, haal de betere spelers in 1b weg bij uw concurrenten, onze coach zal ze door en door kennen, dus hij weet wat hij er aan heeft en je verzwakt ook de concurrentie. Mannen die nu al bij de betere in 1b horen kunnen volgend jaar ook mee in de hoogste klasse. En de meeste zullen graag naar Waregem komen omdat ze er van uit gaan dat de kans op promotie groot is.