Auteur Topic: Advertenties in testcase ...  (gelezen 92380 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #20 Gepost op: februari 20, 2016, 03:37:43 pm »
Super :)! Thx vr de update!

En responsive design = zalig! Ik kijk er naar uit!

Offline mistytrick

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #21 Gepost op: februari 21, 2016, 03:59:32 am »
Hallo,

Toevallig zag ik de info over deze test-case met advertenties. Ik heb namelijk een alternatief gecreerd dat mss een oplossing kan bieden en veel meer geld opbrengen.

Hier kan je de info hierover lezen: http://adzcoindesk.com/adzcoin-adblock-changing-online-advertising/

De bedoeling is voornamelijk een alternatief voor verlies van inkomsten voor webmasters door gebruikers die adblock gebruiken. Maar op forums zoals deze waar het ook voor een doel kan gebruikt worden, namelijk de club helpen kan dit voor extra inkomsten zorgen. :)

En als essevee supporter wil ik natuurlijk hieraan meehelpen.

In ieder geval, als je vragen hebt over dit concept laat maar weten :)
Het zal live gaan in 3-4 weken.

Grtz,
Jens
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2016, 04:40:09 am door mistytrick »

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #22 Gepost op: april 13, 2016, 05:12:59 pm »
Er draait een 'nieuwe advertentie in test' op het forum.
De Google Ads vallen een beetje tegen.

In elke thread staat er in de 2e post een video-advertentie, maar die kan je altijd wegklikken via (x) rechtsboven of na afspelen verdwijnt deze volledig.

Ik ga een beetje tweaken nog, als het weg is dan blijft er een lege post achter en dat is wat verwarrend.

tip: door de advertentie te uit te kijken steun je het forum, door het wegklikken niet ;)

Offline rammie

  • Leden
  • Berichten: 95
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #23 Gepost op: april 13, 2016, 08:20:50 pm »
Wat ik me nog afvraag, nu openen deze advertenties in hetzelfde scherm als het forum, als je niet rechts klikt en kiest voor een nieuw scherm. Kan dit eventueel niet aangepast worden?

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #24 Gepost op: april 14, 2016, 03:03:51 pm »
Kan het zijn dat de nieuwe advertenties ervoor zorgen dat bij iedere pagina die ik open ze na 2-3 seconden voor een paar seconden blijft hangen? Gebruik hier laatste versie van Chrome, weet niet of het alleen aan de browers ligt. Heb het allesinds pas sinds vandaag.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #25 Gepost op: april 14, 2016, 03:37:46 pm »
Wat ik me nog afvraag, nu openen deze advertenties in hetzelfde scherm als het forum, als je niet rechts klikt en kiest voor een nieuw scherm. Kan dit eventueel niet aangepast worden?

Bij de nieuwe of die bovenaan? (die bovenaan gaan alvast toch open in een nieuw venster)

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #26 Gepost op: april 14, 2016, 03:38:41 pm »
Kan het zijn dat de nieuwe advertenties ervoor zorgen dat bij iedere pagina die ik open ze na 2-3 seconden voor een paar seconden blijft hangen? Gebruik hier laatste versie van Chrome, weet niet of het alleen aan de browers ligt. Heb het allesinds pas sinds vandaag.

hmm ... raar, is me nog niet opgevallen en ik gebruik ook Chrome.
Code staat er al 2-tal dagen op dus dat het pas vandaag is, is wel vreemd.

Ik ga straks es wat testjes doen, dit mag niet.

Offline rammie

  • Leden
  • Berichten: 95
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #27 Gepost op: april 14, 2016, 07:10:32 pm »
Bij de nieuwe of die bovenaan? (die bovenaan gaan alvast toch open in een nieuw venster)
bij mij niet altijd dus... laatste twee vb (Kapaza en All4running, maar da's bij iedereen anders vermoed ik) openden in hetzelfde scherm. de reclame voor een bank daarentegen was dan wel weer in een nieuw scherm.
tenzij het aan mijn eigen instellingen ergens ligt? (totale leek in dit soort dingen)

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #28 Gepost op: april 14, 2016, 08:46:45 pm »
bij mij niet altijd dus... laatste twee vb (Kapaza en All4running, maar da's bij iedereen anders vermoed ik) openden in hetzelfde scherm. de reclame voor een bank daarentegen was dan wel weer in een nieuw scherm.
tenzij het aan mijn eigen instellingen ergens ligt? (totale leek in dit soort dingen)

Je hebt gelijk ... de ene opent in een nieuw scherm de andere dan weer niet.
Heb er een 3-tal getest, normaal mag ik als publisher niet klikken op de banners.
Is helaas iets wat ik zelf niet in handen heb, die banners worden geregeld door Google.
Zal es een ticketje sturen met de vraag of ik dat kan aanpassen.

Bedankt voor je input.

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #29 Gepost op: april 20, 2016, 07:05:35 pm »
Het forum loopt voortdurend vast sinds er advertenties tussen de posts zelf staan. Kan daarnaar gokeken worden?

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #30 Gepost op: april 20, 2016, 07:14:22 pm »
Het forum loopt voortdurend vast sinds er advertenties tussen de posts zelf staan. Kan daarnaar gokeken worden?

Ik heb geen enkel probleem ermee.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #31 Gepost op: april 20, 2016, 07:55:22 pm »
Het forum loopt voortdurend vast sinds er advertenties tussen de posts zelf staan. Kan daarnaar gokeken worden?

Kan je iets duidelijker zijn met 'loopt steeds vast'? Wat gebeurt er, welke browser gebruik je, op welke specifieke pagina's?

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #32 Gepost op: april 20, 2016, 08:09:30 pm »
Kan je iets duidelijker zijn met 'loopt steeds vast'? Wat gebeurt er, welke browser gebruik je, op welke specifieke pagina's?
Chrome, het blokkeert even waardoor ik niet meer verder kan scrollen. Op welke pagina's: dat weet ik niet meer; op verschillende. Ik zal het de komende dagen even bijhouden en laat het je dan weten :)

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #33 Gepost op: mei 20, 2016, 09:18:52 am »
Gastjes, ik kijk hier zojuist eens op het forum en krijg in de reclamebanner tal van blauw-zwarte supportersartikelen onder de neus geschoven die je online kan bestellen in de "Clubshop".
Ik gun ze dit jaar wel de titel, maar dat is er toch wel over...

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #34 Gepost op: mei 20, 2016, 09:28:50 am »
Gastjes, ik kijk hier zojuist eens op het forum en krijg in de reclamebanner tal van blauw-zwarte supportersartikelen onder de neus geschoven die je online kan bestellen in de "Clubshop".
Ik gun ze dit jaar wel de titel, maar dat is er toch wel over...

oei :)

Dat is een automatisch systeem dat gekoppeld is aan de content op de pagina. Vermoedelijk was dit in de topic van gisterenavond (Essevee - Club-Brugge). Dus 'denkt' het systeem mensen die die pagina bezoeken hebben interesse in Club-Brugge, dus toont jij die adverentie.

Binnen het Google advertentiesysteem zit er ook een backlink systeem in, dit is vooral gekoppeld aan webshops. Als je een webshop bezoekt dan zullen de zaken die je opzocht je mogelijks nog een tijdje achtervolgen in advertenties. Zoek maar es iets op op coolblue en kom dan es naar het forum, gegarandeerd zal je die nog wel es een paar keer te zien krijgen. Zou je al op die club-brugge webshop geweest zijn ooit? Of misschien is het een webshop die meerdere clubs bediend... ?

Die opmerking is al eens gekomen, maar zelf kreeg ik ze nooit te zien. Ik kan sites blokkeren (sites die ik niet wil zien staan als advertentie) maar ik moet dan de url hebben. Zelf al een tijd op gelet maar zelf krijg ik het nooit, dus weet ik de url niet.


Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #35 Gepost op: mei 20, 2016, 10:35:08 am »
Heb die blauw-zwarte rommel ook al een 2-tal keer te zien gekregen.
Kan het niet te maken hebben als je ergens een artikel leest over Bruhhe ofzo? Hun webshop bezoeken zit er bij mij niet direct in..

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #36 Gepost op: mei 20, 2016, 10:55:26 am »
Heb die blauw-zwarte rommel ook al een 2-tal keer te zien gekregen.
Kan het niet te maken hebben als je ergens een artikel leest over Bruhhe ofzo? Hun webshop bezoeken zit er bij mij niet direct in..

Ja, is gekoppeld aan een aantal factoren:

- de content op de pagina je die moment leest
- recent bezochte webshops/websites
- ...

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #37 Gepost op: mei 30, 2016, 09:36:27 am »
Ja, is gekoppeld aan een aantal factoren:

- de content op de pagina je die moment leest
- recent bezochte webshops/websites
- ...


Ik zal dan maar niet zeggen waarvoor ik advertenties krijg zeker ;)

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #38 Gepost op: mei 30, 2016, 11:28:03 am »

Ik zal dan maar niet zeggen waarvoor ik advertenties krijg zeker ;)

Ge moogt altijd een poging doen ...  ;)

Recent op Pabo gezeten misschien?  ;) :D ;D

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Advertenties in testcase ...
« Reactie #39 Gepost op: juli 27, 2016, 08:54:13 pm »
Yup ... (nieuw) logo is in ontwerpfase maar is bijna klaar.
Eens dat klaar, zal het forum omgezet worden naar phpbb met een nieuwe en resonsive template op maat.

responsive = een layout dat zich aanpast aan het toestel waarop je het forum bekijkt. Dus mensen met tablets of gsm's zullen een veel makkelijker te gebruiken en leesbaar forum krijgen. En zal je niet meer de hele tijd moeten liggen in- en uitzoomen.

Timing: pasen (onder voorbehoud)
Hoe zit het hiermee, Frederik :)? Ben benieuwd naar de vorderingen.