Auteur Topic: EK2016 : Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali? (0-2)  (gelezen 21043 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali? (0-2)
« Reactie #60 Gepost op: juni 14, 2016, 12:44:46 pm »
Als je van geen enkel land in de poule kan winnen wordt je terecht uitgeschakeld.
Volgens mij (ik hoop dat ik verkeerd ben) wordt deze ploeg zwaar overschat. Volgens mij zijn wij en de media verblind door het feit dat velen in het buitenland spelen en vergeten we dat dat bij andere favorieten ook zo is.

Ze spelen ook bijna allemaal in de premier league terwijl ik de Spaanse en Duitse competitie veel hoger inschat... Een ploeg als Leicester wordt in Duitsland of Spanje nooit kampioen

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali? (0-2)
« Reactie #61 Gepost op: juni 14, 2016, 12:53:46 pm »
Ze spelen ook bijna allemaal in de premier league terwijl ik de Spaanse en Duitse competitie veel hoger inschat... Een ploeg als Leicester wordt in Duitsland of Spanje nooit kampioen

Klopt inderdaad ook wel, wat je zegt. Premier League is niet meer wat het geweest is, verre van zelfs. H??l veel geld, maar daar blijft het vaak bij.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali? (0-2)
« Reactie #62 Gepost op: juni 14, 2016, 01:05:48 pm »
Als je van geen enkel land in de poule kan winnen wordt je terecht uitgeschakeld.
Volgens mij (ik hoop dat ik verkeerd ben) wordt deze ploeg zwaar overschat. Volgens mij zijn wij en de media verblind door het feit dat velen in het buitenland spelen en vergeten we dat dat bij andere favorieten ook zo is.

worden helemaal niet overschat, maar als je je beste elf niet opsteld of ze niet op hun positie zet dan krijg je dit.  Kom zeg, Fellaini op de 10 terwijl die amper op de bank zou mogen zitten. Debruyne op rechts terwijl hij Man City centraal op zijn eentje 3 niveaus hoger tilt en zonder zijn blessure kampioen had gemaakt. Carrasco dan weer op de bank, de man die de CL finale eigenhandig compleet doet kantelen. Het beste verdedigende duo uit de PL uit elkaar trekken. Dembele op de bank zetten, de motor van Tottenham dit seizoen. Naingollan eruit halen ten nadele van breedtepasje Witsel. Origi meenemen als flank en hem dan plots als diepe spits in de ploeg droppen.

De blunders van gisteren waren niet te tellen, terwijl Wilmops al 3 weken een plan in zijn hoofd had tegen de Italianen. Waaw, Fellaini vooraan zetten en hopen op een bal in de kluts. Topplan.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #63 Gepost op: juni 14, 2016, 04:18:29 pm »
Kevin speelt slecht omdat hij niet op zijn beste positie uitgespeeld wordt.
Ik ontken nergens dat hij slecht was, toch?
Is trouwens al enkele matchen zo.

Vond jij Hazard w?l goed, dan? ::)

Gefrustreerd zijn dat De Bruyne niet goed speelde en zo weer de vergelijking maken met Hazard...  ::)

Maar nu je toch bezig bent: Hazard heeft over de hele match slechts 1 of 2 keer balverlies geleden. Kevin's balverlies kon ik helaas niet bijhouden.

Hazard zijn eerste helft was degelijk. De tweede helft was hij iets minder. Hij gaf wel een mooie breedtepass aan Kevin die een gemakkelijke voorzet kon afleveren. Helaas vloog die bal ver en hoog over.

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #64 Gepost op: juni 14, 2016, 04:28:00 pm »
Gefrustreerd zijn dat De Bruyne niet goed speelde en zo weer de vergelijking maken met Hazard...  ::)

Maar nu je toch bezig bent: Hazard heeft over de hele match slechts 1 of 2 keer balverlies geleden. Kevin's balverlies kon ik helaas niet bijhouden.

Hazard zijn eerste helft was degelijk. De tweede helft was hij iets minder. Hij gaf wel een mooie breedtepass aan Kevin die een gemakkelijke voorzet kon afleveren. Helaas vloog die bal ver en hoog over.
Frustratie? Totaal niet.
Een andere mening hebben is niks mis mee, denk ik.

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali? (0-2)
« Reactie #65 Gepost op: juni 15, 2016, 04:03:41 am »
Met deze coach : NEVER!!!
- Blunder 1 was al Lombaerts naar huis sturen!
Na het uitvallen van Kompany heeft hij vanalles geprobeerd en niets leek te werken.
Waarom dan niet teruggrijpen naar de verdediging die het in verleden w?l al gedaan heeft toen Kompany er ook niet bij was? Alderweireld op rechts, Vermaelen en Lombaerts centraal en Vertonghen op de linksback.
- Blunder 2 : Felaini op de 10 en Debruyne op de flank??? Komaan zeg...
Kevin maakt de anderen rondom hem beter en dan ga je hem de helft van zijn ruimte afpakken?
Zelfs als ie hondeslecht is zoals tegen Itali? is hij nog altijd de enige die ?chte kansen cre?ert.
( Lukaku alleen voor de keeper, kopbal Origi. )
- Blunder 3 : gegokt op de klasse van Hazard en verloren!
Eden heeft er een heel matig seizoen opzitten en trekt die lijn gewoon door in de nationale ploeg.
Keer op keer brengt hij het spel tot stilstand om dan een dribbel op te zetten en zich uiteindelijk vast te lopen... Bovendien verdedigt hij niet of nauwelijks mee na balverlies.
Sorry, maar geef mij op links dan maar Carrasco!
- Blunder 4 : Lukaku tegen de Italianen???
Het is nog maar eens gebleken dat Big Rom technisch gezien te beperkt is om het als spits te maken in een voetballende ploeg. Wie nu nog niet gezien heeft dat je hem alleen kan gebruiken in wedstrijden waarin hij ruimte krijgt, die zal het nooit zien... En iedereen wist dat de Italianen de boel perfect gesloten gingen houden.
- ...
Volgens mij is hij de greep op de groep volledig aan het verliezen door dit geklungel.
Die gasten spelen allemaal op een redelijk tot hoog niveau en moeten dat toch zelf toch ook wel zien.
Jammer, op deze manier dreigt een gouden generatie verloren te gaan...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali? (0-2)
« Reactie #66 Gepost op: juni 15, 2016, 11:04:24 am »
Eden heeft er een heel matig seizoen opzitten en trekt die lijn gewoon door in de nationale ploeg. Keer op keer brengt hij het spel tot stilstand om dan een dribbel op te zetten en zich uiteindelijk vast te lopen... Bovendien verdedigt hij niet of nauwelijks mee na balverlies. Sorry, maar geef mij op links dan maar Carrasco!

Komaan zeg. Eens die opbouw van pakweg Duitsland, of zelfs Engeland bekeken? D?t is voetbal. Maar daar worden dan ook verticale passes gegeven, tussen de linies, achter de verdediging, en daar zijn spelers in staat om in ??n keer te kaatsen. Daar is duidelijk gewerkt op automatismen (??n-tweetjes, loopacties, enzovoort) en zie je de hand van de coach.

Belgi? speelt met vier centrale verdedigers achterin waarvan de backs nauwelijks meekomen. Ze lopen - wat zeg ik, wandelen - op hun gemakje vooruit (waardoor Itali? niks moet doen behalve in positie blijven), passen de bal wat van links naar rechts, zodat Hazard vaak z?lf die bal moet komen ophalen aan de middenlijn. Als de vier verdedigers en de (controleurs) Witsel en Fellaini de bal tergend traag bij Hazard (of De Bruyne) krijgen, dan staan er uiteraard zes Italianen rond. En we weten dat die kunnen verdedigen.

Dit heeft helemaal niks met Hazard te maken die zich vastloopt, Hazard is nog de enige speler waar ik enthousiast van word als hij de bal heeft. Het was allemaal te plat, maar het systeem is er gewoon niet, en de grote schuldige is dan ook Wilmots en niemand anders. Tenzij je van Hazard verwacht dat hij de bal oppikt aan de middenlijn en dan 10 Italianen voorbij dribbelt en Buffon verslaat.

Onbegrijpelijk overigens dat je hier kritiek levert op Hazard terwijl die nog van de minst slechte was tegen Itali?. Ene Kevin De Bruyne (want jammer genoeg moet die vergelijking altijd gemaakt worden) was ronduit dramatisch.

Voor de rest akkoord met wat je zegt.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali? (0-2)
« Reactie #67 Gepost op: juni 15, 2016, 01:25:03 pm »
Komaan zeg. Eens die opbouw van pakweg Duitsland, of zelfs Engeland bekeken? D?t is voetbal. Maar daar worden dan ook verticale passes gegeven, tussen de linies, achter de verdediging, en daar zijn spelers in staat om in ??n keer te kaatsen. Daar is duidelijk gewerkt op automatismen (??n-tweetjes, loopacties, enzovoort) en zie je de hand van de coach.

Belgi? speelt met vier centrale verdedigers achterin waarvan de backs nauwelijks meekomen. Ze lopen - wat zeg ik, wandelen - op hun gemakje vooruit (waardoor Itali? niks moet doen behalve in positie blijven), passen de bal wat van links naar rechts, zodat Hazard vaak z?lf die bal moet komen ophalen aan de middenlijn. Als de vier verdedigers en de (controleurs) Witsel en Fellaini de bal tergend traag bij Hazard (of De Bruyne) krijgen, dan staan er uiteraard zes Italianen rond. En we weten dat die kunnen verdedigen.

Dit heeft helemaal niks met Hazard te maken die zich vastloopt, Hazard is nog de enige speler waar ik enthousiast van word als hij de bal heeft. Het was allemaal te plat, maar het systeem is er gewoon niet, en de grote schuldige is dan ook Wilmots en niemand anders. Tenzij je van Hazard verwacht dat hij de bal oppikt aan de middenlijn en dan 10 Italianen voorbij dribbelt en Buffon verslaat.

Onbegrijpelijk overigens dat je hier kritiek levert op Hazard terwijl die nog van de minst slechte was tegen Itali?. Ene Kevin De Bruyne (want jammer genoeg moet die vergelijking altijd gemaakt worden) was ronduit dramatisch.

Voor de rest akkoord met wat je zegt.

Dit.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali? (0-2)
« Reactie #68 Gepost op: juni 15, 2016, 04:51:33 pm »
Ze spelen ook bijna allemaal in de premier league terwijl ik de Spaanse en Duitse competitie veel hoger inschat... Een ploeg als Leicester wordt in Duitsland of Spanje nooit kampioen

Kom kom. Tis niet dat bijvoorbeeld de Duitse selectie op elke positie zo dik bezet is. Daar spelen ze in de verdediging met gasten van Valencia, Keulen, Schalke en Bayern. Bij ons is dat dan Montreal, Tottenham, Tottenham, Barcelona.

Hun aanvallers spelen bij Besiktas en Galatasaray.

Dus ja, buiten hun toppers van Bayern is dat ook niet zo erg indrukwekkend hoor.

Als je die selectie bekijkt dan moet Belgie daar gewoon niet voor onderdoen. Het verschil is wel dat die mannen een machine zijn en dat worden de Belgen onder Wilmots nooit of te nimmer.