Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 1177317 keer)

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #8180 Gepost op: januari 23, 2026, 05:46:03 pm »
Indrukwekkende start in 1B met 27/27. Nu met 1-3 gaan winnen op het veld van de 2de in 1B.
We hebben de afgelopen 2 seizoenen zelf gemerkt hoe moeilijk het is in 1B dus we weten hoe sterk dit is.
Vond dat SK Beveren vorig jaar in de 2e seizoenshelft al heel goed was, hebben daar ook verloren dacht ik. Een 27/27 halen is heel sterk.
Hopelijk spelen ze kampioen, dan is al 1 promotieplaats weg voor de veekaa

Wil jij dan geen Vlassico volgend seizoen?  :o

Offline Wen ma dadde

• Leden
  • 8790
« Reactie #8181 Gepost op: januari 24, 2026, 01:05:58 pm »
Liefst van al zitten jullie daar nog een jaartje of 20, only time will tell.

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8182 Gepost op: januari 27, 2026, 04:06:28 pm »

Zo bang van ons?
Begrijpelijk  :D

Offline Wen ma dadde

• Leden
  • 8790
« Reactie #8183 Gepost op: januari 27, 2026, 05:15:17 pm »
Zeker niet! Maar zou er veel genoegen uithalen als jullie wegrotten in 2e  ;D

Offline Komaan_boeren

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8184 Gepost op: januari 27, 2026, 09:30:02 pm »

Zo bang van ons?

Als jullie promoveren zal het met de huidige ploeg toch ook niet gaan.
Transfers waren goed gebaseerd op 1B, gasten die de competitie kenden, maar in 1A draait die ploeg ook onderaan hoor.

Offline boerkens4ever

• Leden
« Reactie #8185 Gepost op: januari 27, 2026, 10:07:08 pm »

Zo bang van ons?

Transfers waren goed gebaseerd op 1B, gasten die de competitie kenden, maar in 1A draait die ploeg ook onderaan hoor.
Net eens gekeken naar de match tegen Nxt. 2-0 verlies en zeer slecht amai. Hebben chanse da Beerschot nie wint na karrenvracht aan kansen en dat Lommel verliest in minuut 90.  Peloton van 3 ploegen op 7 ptn. Als er daar 1 van een reeks kan neerzetten wil ik het wel nog eens zien. Als de druk erbij komt kijken de laatste matchen, we kennen het verhaal ;-).

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8186 Gepost op: januari 27, 2026, 10:08:18 pm »

Zo bang van ons?

Net eens gekeken naar de match tegen Nxt. 2-0 verlies en zeer slecht amai. Hebben chanse da Beerschot nie wint na karrenvracht aan kansen en dat Lommel verliest in minuut 90.  Peloton van 3 ploegen op 7 ptn. Als er daar 1 van een reeks kan neerzetten wil ik het wel nog eens zien. Als de druk erbij komt kijken de laatste matchen, we kennen het verhaal ;-).
Herinner me nog altijd hoe wij onze 11 punten voorsprong nog verspeeld hebben vorig jaar.

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8187 Gepost op: januari 29, 2026, 11:11:17 am »

Zo bang van ons?

Daar zijn we ons in Kortrijk van bewust, heel juist.
@we ma dadde: pas op van karma...een echte bitch  ;)

Offline Mephistow.be

• Leden
« Reactie #8188 Gepost op: januari 29, 2026, 12:49:21 pm »
Je mag echt niet onderschatten hoeveel VIPS en eters je minder zou hebben eens KVK weer in eerste zou zitten. Er zijn veel Kortrijkse bedrijven die willens-nillens klanten uitnodigen op een thuismatch van Essevee tegen FCB, RSCA,.... omdat ze hun willen soigneren. De VIP-ruimtes zitten al maanden op voorhand uitverkocht. Vorig jaar was dat omgekeerd, waren er Waregemse bedrijven die naar KVK-Brugge gingen.

KVK terug in eerste is natuurlijk een derby er weer bij, maar mocht KVK nooit meer terugkeren, denk ik dat dit op lange termijn veel beter is voor Essevee.

Een fusie ben ik al helemaal geen voorstander van, dan nog liever elk apart. Los van het emotionele genereert een derby véél meer omzet en dan spelen we in de regio twee keer tegen elkaar, tegen FCB en RSCA...
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2026, 02:00:57 pm door Mephistow.be »

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #8189 Gepost op: januari 29, 2026, 12:53:45 pm »
Kampioen zal kvk zeker niet spelen dit seizoen, dus geen prijs in hun prijzenkast.
SV TILL I DIE

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8190 Gepost op: januari 29, 2026, 06:06:28 pm »
Kampioen zal kvk zeker niet spelen dit seizoen, dus geen prijs in hun prijzenkast.

Die prijzenkast is het minste van onze zorgen, we liggen daar helemaal niet wakker van.
Kunnen terugkeren na 1 seizoen vagevuur is al wat telt.
Al de rest is speculatief : in een competitie met 18 clubs hebben we allebei onze plaats.
In één van 16 : enkel 1 van ons.

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8191 Gepost op: januari 29, 2026, 07:43:21 pm »
Je mag echt niet onderschatten hoeveel VIPS en eters je minder zou hebben eens KVK weer in eerste zou zitten. Er zijn veel Kortrijkse bedrijven die willens-nillens klanten uitnodigen op een thuismatch van Essevee tegen FCB, RSCA,.... omdat ze hun willen soigneren. De VIP-ruimtes zitten al maanden op voorhand uitverkocht. Vorig jaar was dat omgekeerd, waren er Waregemse bedrijven die naar KVK-Brugge gingen.

KVK terug in eerste is natuurlijk een derby er weer bij, maar mocht KVK nooit meer terugkeren, denk ik dat dit op lange termijn veel beter is voor Essevee.

Een fusie ben ik al helemaal geen voorstander van, dan nog liever elk apart. Los van het emotionele genereert een derby véél meer omzet en dan spelen we in de regio twee keer tegen elkaar, tegen FCB en RSCA...
Maar de VIP's die nu voor het eerst naar ons komen wegens dat KVK in 2de zit zien ook wel het verschil in accomodaties, kwaliteit etc. Niets garandeert dat ze niet bij de upgrade gaan blijven.
Het is veel moeilijker om een vertrokken klant ook terug te krijgen dan een bestaande te houden.
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2026, 09:10:54 pm door svennay »

Offline Wen ma dadde

• Leden
  • 8790
« Reactie #8192 Gepost op: januari 30, 2026, 01:04:33 pm »

Maar de VIP's die nu voor het eerst naar ons komen wegens dat KVK in 2de zit zien ook wel het verschil in accomodaties, kwaliteit etc. Niets garandeert dat ze niet bij de upgrade gaan blijven.
Het is veel moeilijker om een vertrokken klant ook terug te krijgen dan een bestaande te houden.

Ik kan u nu al vertellen dat dit ook al het geval is, uit goeie bron weet ik dat er nu al klanten zijn bijgekomen en ook niet zo zeer zullen vertrekken. Want zij nu eerlijk bij ons ist altijd beter  ;D

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8193 Gepost op: januari 30, 2026, 06:04:28 pm »

Ik kan u nu al vertellen dat dit ook al het geval is, uit goeie bron weet ik dat er nu al klanten zijn bijgekomen en ook niet zo zeer zullen vertrekken. Want zij nu eerlijk bij ons ist altijd beter  ;D

Met alle respect, maar de toeschouwersaantallen (het VIP-gebeuren even buiten beschouwing gelaten) zijn toch niet spectaculair gestegen bij jullie sinds de terugkeer naar 1A. Bij ons is er zelfs in 1B zo goed als een status-quo bij de thuisfans. Er werd ook nogal meewarig gedaan over vertrekkende sponsors na de degradatie maar er kwamen er ook bij. We weten ook wel dat onze accommodatie niet te vergelijken valt met die van jullie (vooral dus de VIP-arrangementen) maar dat zal een mogelijke terugkeer naar 1A niet verhinderen. Ons oefencomplex schiet inmiddels uit de grond, het is een 1e stap. Nieuw stadion (al geloof ik daar zelf niet meer in) of een verbouwing van het huidige zou een volgende stap moeten zijn. We zullen zien. Ondertussen graag enkele derby's op het scherp van de snee  ;)

Online belli

• Leden
« Reactie #8194 Gepost op: januari 30, 2026, 07:29:01 pm »
Klopt. Maar 1ste jaar dat we degradeerden verloren we ook niet veel supporters.
Supporters hebben er dan nog hoop op dat je meteen terug kunt promoveren.
Wij hebben idd niet spectaculair meer toeschouwers, maar het zijn er wel terug meer (abonnees, grote wedstrijden).

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #8195 Gepost op: februari 02, 2026, 11:42:32 am »
Klopt. Maar 1ste jaar dat we degradeerden verloren we ook niet veel supporters.
Supporters hebben er dan nog hoop op dat je meteen terug kunt promoveren.
Wij hebben idd niet spectaculair meer toeschouwers, maar het zijn er wel terug meer (abonnees, grote wedstrijden).

KVK - Lokeren : 7223 toeschouwers.
Zulte Waregem - Westerlo 6638 toeschouwers.
Frappant.
Toch  6000 abonnees bij jullie?
Ook frappant : blijkbaar waren er Esseveefans onder de fans van Lokeren (enkelen wilden na afloop de familietribune bestormen).
Indien dit klopt: merci voor de financiële bijdrage.

Offline Ervee

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8196 Gepost op: februari 02, 2026, 01:50:07 pm »
KVK - Lokeren : 7223 toeschouwers.
Zulte Waregem - Westerlo 6638 toeschouwers.
Frappant.
Toch  6000 abonnees bij jullie?

Door de push van de abonnees zijn er wat minder losse tickets, dat is nu eenmaal onvermijdelijk en Westerlo was in die zin niet de meest attractieve affiche.

Als ik het eens bekijk op transfermarkt: KVK zat altijd tussen de zes en de achtduizend. Nu blijft dat op gemiddeld 6000 en ere wie ere toekomt, das proper gedaan gezien de mindere affiches en de staat van jullie infrastructuur. Maar zelfs bij promotie gaat daar niet plots nog een pak bijkomen en ik ben benieuwd of het bij een tweede jaar in tweede ook zo blijft.

Langs onze kant waren we van de hoogtij dagen (9500) afgezakt naar 7500 voor de degradatie. Die kostte ons er 1500 à 2000, maar nu zijn we terug op 7500 (Transfermarkt zegt 7000, maar hun cijfers zitten mis voor de match tegen Cercle: die 2000 moet 6000 of 7000 zijn). Hopelijk dat de match tegen Anderlecht dat nog een kleine boost kan geven, das een affiche waarvoor de mensen toch buitenkomen.

Lang verhaal kort, de cijfers zijn door de band vrij gelijkaardig.

Indien dit klopt: merci voor de financiële bijdrage.

Je weet wat ze zeggen, beter een goeie buur dan een verre vriend.

(Alle gekheid op een stokje, ik denk dat 95% hier geweld veroordeeld, ongeacht de zijde waar het van komt)

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #8197 Gepost op: februari 02, 2026, 01:57:57 pm »

Je kan ook moeilijk een wedstrijd op zaterdag om 18:15 vergelijken met een wedstrijd op zondag. Zaterdagwedstrijden en zeker zo'n vroege hebben een negatieve weerslag op het bezoekersaantal.

Maargoed, een zwaluw maakt de zomer niet, en het omgekeerde is evenzeer waar.

Online belli

• Leden
« Reactie #8198 Gepost op: februari 02, 2026, 08:38:50 pm »
De VK haalde vorig jaar in heel veel matchen de 7000 toeschouwers niet.
Winnen, van boven spelen, zorgt nu s voor toeschouwers.

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8199 Gepost op: februari 07, 2026, 09:57:46 pm »
Volgende week kortrijk vs beerschot. Gaat een bepalende match worden.