Auteur Topic: Ondurtussen op Staaien ...  (gelezen 25953 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Ondurtussen op Staaien ...
« Reactie #20 Gepost op: november 15, 2017, 06:05:53 pm »
Evolutie die niet meer te stoppen is vrees ik. Zou me niet verwonderen dat tussen dit en 10-20 jaar de helft van onze eerste klasse in buitenlandse handen is.

Zal niet zo lang duren, 't is nu al 30%.

Van de 24 profclubs heb je Kortrijk, Eupen, Moeskroen en Sint-Truiden in 1e klasse en Roeselare, Tubeke, Lierse, Union in 2e klasse. En dan zit je nog met Oostende en Antwerp die volledig afhankelijk zijn van ??n binnenlandse multimiljonair/miljardair.

Komt niet goed natuurlijk, dat kan het kleinste kind voorspellen. Is momenteel een hype en in Belgi? kunnen zo'n dingen uiteraard, maar ooit zal daar een einde aan komen. Dan krijgen we sowieso weer een hoop faillissementen en fusieclubs. Hopelijk zijn we er niet bij.

Precies of het is enkel in Belgie zo. Dat is helemaal niet zo, in de premier league bijvoorbeeld is al meer dan de helft van de Clubs in buitenlandse handen en ik vermoed dat het in de Championship al niet veel beter is.

Met dat kleine verschil natuurlijk dat de Premier League de meest bekeken competitie is ter wereld en de "kleinste" club (Sunderland), jaarlijks zo'n 30 miljoen ontvangt, 6 keer de waarde van KV Kortrijk zeg maar.

De Belgische competitie stelt tien keer niks voor in Europa of wereldwijd, er gaat belachelijk weinig geld in om, bitter weinig aandacht naar (zeker naar eerste klasse B) en dus perfect gebied om louche zaakjes te doen.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Ondurtussen op Staaien ...
« Reactie #21 Gepost op: november 17, 2017, 08:59:40 am »
binding met de streek, achterland is belangrijk.
St-Truiden heeft normaal een trouw publiek. De laatste jaren haken ze toch ook meer af.
Bij ons belangrijk dat we daardoor ook altijd wat regionale spelers hebben!