Auteur Topic: Pro League Travel  (gelezen 10520 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Pro League Travel
« Gepost op: oktober 27, 2016, 10:15:57 am »
Zulte Waregem ?n thuisploeg STVV hekelen met ?rg duidelijke spandoeken het midweekvoetbal
STVV - ZULTE WAREGEM OP EEN WEEKDAG? NIET ALS HET VAN DE FANS AFHANGT!
26 oktober 2016 21:08 via voetbalkrant.com

Midweekvoetbal, het blijft de zielen beroeren. We maakten er deze week ons debat van, ondertussen hebben ook de supporters een duidelijk signaal afgegeven. Zo ook op Stayen.

Stayen ontving op woensdagavond namelijk niet enkel flink wat studenten in het kader van een Students Night, maar ook de spelers ?n supporters van Zulte Waregem.
Vanuit Waregem naar Sint-Truiden, dat is toch een flinke busreis van zowat twee uur. En op een woensdagavond is dat niet ideaal. Meteen na het werk vertrekken, ver na middernacht thuis en donderdag opnieuw richting het werk? Makkelijk is anders.

De fans van STVV en die van Zulte Waregem kwamen dan ook allebei met een spandoek dat er geen twijfel liet over bestaan: zij willen geen midweekvoetbal.
"Welkom op uw Pro League-midweek Travel", aldus de Kanaries. "286 kilometer op een weekdag. Bedankt PL-travel", was het antwoord van de bezoekers. Ludiek en toch meteen duidelijk.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-10-26/stvv---zulte-waregem-op-een-weekdag-niet-als-het-van-de-fans-afhangt

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Pro League Travel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 27, 2016, 10:18:49 am »
Ik begrijp jullie frustratie, maar wat brengen jullie dan aan als oplossing?

KVK - Essevee ipv STVV - Essevee op een midweekvoetbaldag?


Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Pro League Travel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 27, 2016, 10:45:52 am »
Ik begrijp jullie frustratie, maar wat brengen jullie dan aan als oplossing?

KVK - Essevee ipv STVV - Essevee op een midweekvoetbaldag?

Is dit niet vooral bedoeld omdat ze nog meer midweek voetbal willen invoeren vanwege de Europese matchen? Niet dat ik ervoor ben maar ik kan nu nog mee leven met die paar midweek matchen per jaar. Nog meer... nee danku.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Pro League Travel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 27, 2016, 11:10:48 am »
Blijkbaar gaat het om de afstanden ...

Of zie ik het fout?

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Pro League Travel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 27, 2016, 12:27:31 pm »
Gaat inderdaad over de grote afstanden die gisteren moesten afgelegd worden door het merendeel van de ploegen. Eupen naar Kortrijk. Genk naar Charleroi, Wij naar STVV, Westerlo naar Brugge en vanavond nog Standard die naar Gent moet komen. Dat zijn geen verplaatsingen voor een woensdag- of donderdagavond.
Kijk. Ikzelf ben eigenlijk tegen wedstrijden op werkdagen. Maar door de overvolle kalender dankzij die (onnozele) play-offs, kan het niet anders. Dus daar kan ik mij nog net in vinden/bij neerleggen. (Ondanks dat ik nog steeds de gewone competitieformule prefereer.) Maar dat ze dan bij de kalendercommissie dan toch een beetje rekening houden met de afstanden, voor de werkende mensen. Iedereen heeft gezien hoeveel supporters er in de stadions zaten gisteren. Weinig of geen, ivm een zaterdag of een zondag. En voetbal is toch een sport van/voor het volk? Ok, in Duitsland kan dat blijkbaar wel. Getuige de verplaatsing van 12.000 Union Berlinfans naar Dortmund gisteren. Maar onze competitie komt nog niet tot aan de enkels van de Duitse. Niet op voetbalvlak en niet op supportersvlak.
En net nu, komen Anderlecht en Gent nog aanhollen met het feit dat ze te weinig rust krijgen bij Europese matchen en matchen op maandag willen. Terwijl ze zelf indertijd grote voorstander waren van de Play-offs. Dat begrijp ik al helemaal niet.

Dus, vandaar deze actie, met het merendeel van de eersteklassers, gisteren!
« Laatst bewerkt op: oktober 27, 2016, 12:29:25 pm door tappi »
No pain, no gain.

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: Pro League Travel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 27, 2016, 12:42:19 pm »
Oostende - Brugge
Moeskroen - Kortrijk
Essevee - Gent
Lokeren - W-B
Charleroi - Anderlecht
Mechelen - Westerlo
Genk - STVV
Standard - Eupen

voila, kunnen ze dat niet zo programmeren op de midweekmatch

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: Pro League Travel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 27, 2016, 01:07:03 pm »
Ik ben ook geen voorstander van midweekvoetbal, maar wij mogen nog van geluk spreken dat we niet in grotere landen wonen, want daar zijn die afstanden nog v???l groter.
SV TILL I DIE

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Pro League Travel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 27, 2016, 07:24:19 pm »
In die duitse steden wonen dan ook heel veel mensen, zelfs Gent is er maar een kleintje bij, logisch dat zij wel nog aan mooie aantallen geraken.

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Pro League Travel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 27, 2016, 07:27:24 pm »
In die duitse steden wonen dan ook heel veel mensen, zelfs Gent is er maar een kleintje bij, logisch dat zij wel nog aan mooie aantallen geraken.

Dat niet alleen. Union Berlin speelt misschien ??n keer om de 10/15 jaar een bekerwedstrijd tegen zo'n topclub als Borussia Dortmund.
Da's nog heel iets anders, dan zo'n doodgewone competitiematch. Logisch dat er dan veel volk de verplaatsing meemaakt.
No pain, no gain.

Offline Eugene

  • Leden
  • Berichten: 405
Re: Pro League Travel
« Reactie #9 Gepost op: november 02, 2016, 06:47:28 pm »
Dat niet alleen. Union Berlin speelt misschien ??n keer om de 10/15 jaar een bekerwedstrijd tegen zo'n topclub als Borussia Dortmund.
Da's nog heel iets anders, dan zo'n doodgewone competitiematch. Logisch dat er dan veel volk de verplaatsing meemaakt.
Ik ging net hetzelfde zeggen. Vergelijk het met Geel en Rupel-Boom die het uitvak te Anderlecht compleet vulden: hun match "van de eeuw". Meer supporters op die ene verplaatsing dan tijdens hun thuismatchen.
Waarmee ik niets maar dan ook niets wil afdoen aan hetgeen U. Berlijn voor elkaar kreeg, da's nooit gezien en zal niet snel opnieuw gebeuren, maar je kan & moet het toch wat plaatsen, zeker in vergelijking met een competitiematch (over de Brusselse Ring) naar STVV.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2016, 06:52:42 pm door Eugene »