Auteur Topic: Eindklassement 2007-2008  (gelezen 14786 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #20 Gepost op: mei 11, 2008, 03:01:45 pm »
We mogen zeer tevreden zijn met een 7e plaats. k Denk dat dit wel 2 of 3 plaatsen hoger is dan vooraf verwacht.
We hebben trouwens MAAR 2 punten minder dan in het stuntseizoen van 2 jaar geleden, en we hebben toch knap 10 punten meer dan vorig jaar!
Nu kunnen we rustig beginnen kijken naar volgend seizoen

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #21 Gepost op: mei 11, 2008, 05:19:07 pm »
Schitterende eindplaats uiteraard, ik had het niet verwacht. Op basis van het voetbal niet bepaald verdiend, het is maandenlang barslecht geweest (Dury moest toen ook weer eens buiten) en verder hebben ploegen als Genk, Charleroi en zelfs Westerlo (die kwalitatief beter zijn) een rotseizoen gedraaid (crisis), waarvan wij nu profiteren. Nu goed, 7e plaats is een feit, televisiegeld dat daarbij hoort ook, we mogen m??r dan content zijn met dit seizoen en deze eindplaats. We mogen echter niet beginnen zweven - paar weken terug hadden sommigen het over Uefa Cup. We moeten er rekening mee houden dat die ploegen als Genk (vorig jaar vice kampioen) en Charleroi niet elk jaar zo'n crisisseizoen zullen meemaken, en wij flink ons best zullen mogen doen volgend jaar om dit jaar te bevestigen, laat staan te overtreffen.

Ik ben er zeker van dat we volgend jaar kunnen overtreffen als bepaalde transferts doorkomen.
En waarschijnlijk gaan we oook mooien voetbal spelen ( hoewel we niet kunnen zeggen dat we te weinig scoorden. Hiermee staan we op een 6de of 7de plaats. Grootste probleem dat moet opgelost worden is het aantal tegendoelpunten. Stel u voor dat we daar nog mee op het niveau van bvb Westerlo komen.

Dit is precies wat ik bedoel. Mocht ik jou zijn zou ik mijn voetjes op de grond houden, want een 7e plaats overtreffen met een nieuwe ploeg (we verliezen drie en?rm belangrijke pionnen) wordt onmogelijk volgens mij. Ook al omdat Charleroi, Genk en Westerlo niet elk jaar een crisis zullen meemaken.

Ik hou mijn voetjes op de grond, don't worry.
Het enige dat ik zie is dat de ploeg in aanvallend opzicht zeer goed begint te draaien, maar dat enkel de verdediging eigenlijk nog een zeef is gezien de vele tegengoals. Dit kan dus bijna niet slechter. Als we de verdediging net dat tikkeltje beter maken kunnen er al veel extra punten gepakt worden.
Ik ben dus realistisch. We hebben nu een 7de plaats gepakt zonder echt goed voetbal te spelen en aangezien het volgens mij beter gaat zijn volgend jaar, gaan we denk ik ook voor een 7de of 8ste plaats kunnen spelen.
Maar het lijkt mij niet onmogelijk om bvb voor een 6de plaats te spelen. We eindigen nu niet ver van de 6de plaats en zijn er heel dichtbij geweest. Als we beter spelen ( en die kans zit er volgens mij dik in ), dan kan het zijn dat we toch gaan kunnen meedoen voor die plaats.

Nu zijn we 2 keer in 3 jaar op de 6de en de 7de plaats geeindigd. Mijn prioriteit begint zich dus stilaan te leggen op de linkerkolom waar we ons nu toch aan het inwerken zijn.
Ik kan al niet wachten tot het nieuw seizoen begint :D

Maar dan nog. Stel dat het niet realistisch is, dan is het niet verboden om te dromen of te hopen he.
Ge kunt dromen en met de voetjes op de grond blijven ook hoor. Het maakt het leven wat leuker als ge achteraf ook kunt relativeren indien het toch anders uitdraait.  ;)

Je zei dat je zeker was dat we volgend jaar, dit jaar zullen overtreffen (dus bij de eerste 6?), dat vind ik niet bepaald getuigen van voeten op de grond, nu goed. In aanvallend opzicht beginnen we te draaien zeg je verder, maar de kans bestaat dat we Leye verliezen - de man van 16 doelpunten, oftewel de man van een derde van ons totaal gemaakte doelpunten. Wat de verdediging betreft heb je gelijk, even gekeken en er zijn maar 3 ploegen (naast uiteraard Stvv en Brussels) die het op dat vlak slechter doen dan ons, oa Dender en Roeselare. Let wel, ook in de verdediging verliezen we twee enorm belangrijke pionnen - De Vlieger, en Dindeleux. Om zo'n spelers te vervangen, en in te werken in een nieuwe ploeg, dat is verre van makkelijk, daarmee dat ik - gezien die verliezen - ik volgend jaar zelfs blij zou zijn met een plaatsje in de middenmoot.

We staan 7e zonder goed voetbal te spelen, helemaal akkoord, maar je vergeet hier wel eventjes bij te zeggen dat Charleroi en Genk een crisisseizoen doormaakten, en ze dat volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid niet opnieuw zullen (willen) doormaken. Westerlo, idem. Ik wil maar zeggen, het is niet omdat we met slecht voetbal en de nodige portie geluk nu plots 7e eindigen, dat we dat volgend jaar eventjes makkelijk gaan herhalen - integendeel! Zesde plaats??? Je staat langs geen kanten met je voeten op de grond, ik zou voorzichtig zijn want ik zie de volgende 'Dury buiten'-periode alweer aankomen. Ik hoop van harte dat je kan relativeren want de klap zou wel eens h??l hard kunnen aankomen wnr we volgend jaar 12 eindigen.

Offline kofke

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #22 Gepost op: mei 11, 2008, 05:50:20 pm »

Je zei dat je zeker was dat we volgend jaar, dit jaar zullen overtreffen (dus bij de eerste 6?), dat vind ik niet bepaald getuigen van voeten op de grond, nu goed. In aanvallend opzicht beginnen we te draaien zeg je verder, maar de kans bestaat dat we Leye verliezen - de man van 16 doelpunten, oftewel de man van een derde van ons totaal gemaakte doelpunten. Wat de verdediging betreft heb je gelijk, even gekeken en er zijn maar 3 ploegen (naast uiteraard Stvv en Brussels) die het op dat vlak slechter doen dan ons, oa Dender en Roeselare. Let wel, ook in de verdediging verliezen we twee enorm belangrijke pionnen - De Vlieger, en Dindeleux. Om zo'n spelers te vervangen, en in te werken in een nieuwe ploeg, dat is verre van makkelijk, daarmee dat ik - gezien die verliezen - ik volgend jaar zelfs blij zou zijn met een plaatsje in de middenmoot.

We staan 7e zonder goed voetbal te spelen, helemaal akkoord, maar je vergeet hier wel eventjes bij te zeggen dat Charleroi en Genk een crisisseizoen doormaakten, en ze dat volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid niet opnieuw zullen (willen) doormaken. Westerlo, idem. Ik wil maar zeggen, het is niet omdat we met slecht voetbal en de nodige portie geluk nu plots 7e eindigen, dat we dat volgend jaar eventjes makkelijk gaan herhalen - integendeel! Zesde plaats??? Je staat langs geen kanten met je voeten op de grond, ik zou voorzichtig zijn want ik zie de volgende 'Dury buiten'-periode alweer aankomen. Ik hoop van harte dat je kan relativeren want de klap zou wel eens h??l hard kunnen aankomen wnr we volgend jaar 12 eindigen.

Ben het volledig eens met u besluit van dat het volgend seizoen lastig zal worden en zeker niet onderschat mag worden. Tenslotte zullen er toch nog enkele versterkingen mogen bij komen voor Verschuere en Dindeleux en voor eventuele andere vertrekkers.

Tenslotte moet er nog steeds gewacht worden om te zien of de aanwinsten wel degelijk een meerwaarde worden. Ok het zijn inderdaad jonge talenten die tot nu toe aangetrokken worden maar het moet er nog steeds uit komen ?. Voor mij is er een grote nood aan een echte leidersfiguur die de groep kan wakker schudden.

fox

  • Gast
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #23 Gepost op: mei 11, 2008, 07:07:23 pm »
2005/2006

7 ZW
9 Westerlo
11 Charleroi

2006/2007

5 Charleroi
8 Westerlo
14 ZW

2007/2008

7 ZW
8 Charleroi
9 Westerlo

Maw, de laatste 2 jaar eindigen we 2 keer boven die beide ploegen. Waarom we dan enigszins kwalitatief zouden moeten onderdoen voor die ploegen is mij een compleet raadsel. Sommigen willen hier beweren dat Charleroi en Westerlo topploegen zijn. Dat zijn ze duidelijk niet als je kijkt naar de resultaten van de laatste jaren. Het is trouwens nog niet eens zolang geleden dat Charleroi jaar na jaar tegen de degradatie vocht.  Die Bayats zijn trouwens geen blijvers in het voetbal dat is duidelijk. En westerlo is niet slecht maar laat ons ook niet overdrijven. We kunnen zeker met hen wedijveren voor de top van de middenmoot.  Qua budget en aantal toeschouwers moeten we niet onderdoen voor Westerlo, dus waarom zouden we dan in godsnaam sportief moeten onderdoen.

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #24 Gepost op: mei 11, 2008, 07:53:20 pm »
2005/2006

7 ZW
9 Westerlo
11 Charleroi

2006/2007

5 Charleroi
8 Westerlo
14 ZW

2007/2008

7 ZW
8 Charleroi
9 Westerlo

Maw, de laatste 2 jaar eindigen we 2 keer boven die beide ploegen. Waarom we dan enigszins kwalitatief zouden moeten onderdoen voor die ploegen is mij een compleet raadsel. Sommigen willen hier beweren dat Charleroi en Westerlo topploegen zijn. Dat zijn ze duidelijk niet als je kijkt naar de resultaten van de laatste jaren. Het is trouwens nog niet eens zolang geleden dat Charleroi jaar na jaar tegen de degradatie vocht.  Die Bayats zijn trouwens geen blijvers in het voetbal dat is duidelijk. En westerlo is niet slecht maar laat ons ook niet overdrijven. We kunnen zeker met hen wedijveren voor de top van de middenmoot.  Qua budget en aantal toeschouwers moeten we niet onderdoen voor Westerlo, dus waarom zouden we dan in godsnaam sportief moeten onderdoen.

Deze discussie is al eens gevoerd, voor de match tegen Bergen trouwens, dat volgens sommigen kwalitatief niet sterker was dan ons. We verloren er toen kansloos met 3-0 van een ploeg met kwalitatief, technisch veel betere spelers dan ons. Kijk, Charleroi (bvb) heeft (veel) betere spelers en zou normaal gezien elk seizoen voor ons moeten eindigen, gelukkig (in dit geval, ons geval) is voetbal onvoorspelbaar en onlogisch. Nergens beweert iemand dat Charleroi een topploeg is, alleen dat ze kwalitatief sterker zijn dan ons. Westerlo, akkoord, daarmee kunnen we de strijd om de pakweg 9e (?) plaats op de duur beginnen aangaan denk ik, ook al mogen we na dit seizoen (en een overwachtse 7e plaats) niet te hard van stapel lopen, het was niet goed.

Je vergeet trouwens Genk te vermelden, vorig jaar nog vice kampioen, het jaar ervoor 5e, het jaar daarvoor 3e. Zij staan dit jaar ook achter ons, na (net zoals Charleroi) een rampzalig slecht seizoen. Kijk, het enige wat ik wil zeggen is, we staan te hoog geklasseerd volgens onze waarde - zoveel is duidelijk. Als een ploeg als Charleroi (of Genk, en zelfs Westerlo) naar behoren (naar waarde) presteert staan zij elk jaar boven ons, en eindigen wij rond de 10e plaats, waar we horen te staan. Let wel, ik vind het schitterend dat we zo hoog eindigen, en dat de andere ploegen niet goed draaien is hun probleem en is alleen maar goed voor ons.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #25 Gepost op: mei 11, 2008, 09:56:48 pm »
stilletjes aan zijn we ons aan het opwerken naar de doelstelling van deze club, volgens bestuur en entourage.

Een vaste subtopper worden en altijd in die top 6 (7) staan.  En proberen indien mogelijk europees iets te nemen, of in de beker terug iets te doen.

in 3 jaar tijd

beker gewonnen

felicitaties voor ons knap voetbal in seizoen 1

6de plaats

brugge 3x verslaan

anderlecht 1x en 2 x gelijk op anderlecht

standard 3x verslaan

genk 2x verslaan

uefa cup + overwinterd: lokomotiv moskou, austrie wien, sparta praag overwonnen en verdienstelijk met een b ploeg slechts nipt verloren in st james park te newcastle.

en dit jaar een 7de plaats.

mooi in 3 jaar: + budget groeit, + een heel knap stadion in het verschiet.

We groeien snel, maar alles is zonder te vlug te beginnen zweven.

We zijn echt een ploeg met ambitie: en dit is heel leuk om voor te supporteren.

Met ietsje meer punten buitenshuis en wat meer chance in afwerking hadden we paar puntjes meer, en stonden we msh 5de of 6de.

Maar, al bij al toch geslaagd seizoen.
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2008, 09:59:02 pm door essevee007 »

Offline el flaco

  • Leden
  • Berichten: 3
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #26 Gepost op: mei 12, 2008, 02:00:33 am »
Trouwens, Cercle Brugge heeft beslist geen Intertoto te spelen. Beerschot is nog aan het twijfelen. Gent gaat al Europees door de beker. En zo is Zulte Waregem "next in line". Zijn we eigenlijk ingeschreven voor die Intertoto?

Voor de nummer 8 is het onmogelijk naar de Intertoto te gaan, want enkel de 4 ploegen die eindigen onder de normale Europese posities komen in aanmerking voor de Intertoto. In Belgie is dat dus plaats 4 tot en met 7.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #27 Gepost op: mei 12, 2008, 08:28:22 am »
Trouwens, Cercle Brugge heeft beslist geen Intertoto te spelen. Beerschot is nog aan het twijfelen. Gent gaat al Europees door de beker. En zo is Zulte Waregem "next in line". Zijn we eigenlijk ingeschreven voor die Intertoto?

Voor de nummer 8 is het onmogelijk naar de Intertoto te gaan, want enkel de 4 ploegen die eindigen onder de normale Europese posities komen in aanmerking voor de Intertoto. In Belgie is dat dus plaats 4 tot en met 7.

Laat het maar zo zijn, anders zijn Dury zijn 'magische 6 weken' naar de kloten...

Online Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.917
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #28 Gepost op: mei 12, 2008, 09:45:01 am »
Trouwens, Cercle Brugge heeft beslist geen Intertoto te spelen. Beerschot is nog aan het twijfelen. Gent gaat al Europees door de beker. En zo is Zulte Waregem "next in line". Zijn we eigenlijk ingeschreven voor die Intertoto?

Voor de nummer 8 is het onmogelijk naar de Intertoto te gaan, want enkel de 4 ploegen die eindigen onder de normale Europese posities komen in aanmerking voor de Intertoto. In Belgie is dat dus plaats 4 tot en met 7.

Laat het maar zo zijn, anders zijn Dury zijn 'magische 6 weken' naar de kloten...

het is wss eerst GBA

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #29 Gepost op: mei 12, 2008, 09:55:55 am »
Trouwens, Cercle Brugge heeft beslist geen Intertoto te spelen. Beerschot is nog aan het twijfelen. Gent gaat al Europees door de beker. En zo is Zulte Waregem "next in line". Zijn we eigenlijk ingeschreven voor die Intertoto?

Voor de nummer 8 is het onmogelijk naar de Intertoto te gaan, want enkel de 4 ploegen die eindigen onder de normale Europese posities komen in aanmerking voor de Intertoto. In Belgie is dat dus plaats 4 tot en met 7.

Laat het maar zo zijn, anders zijn Dury zijn 'magische 6 weken' naar de kloten...
k Heb het al eens gevraagd aan Dury, en hij ziet intertoto niet echt zitten

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #30 Gepost op: mei 12, 2008, 10:02:55 am »
Trouwens, Cercle Brugge heeft beslist geen Intertoto te spelen. Beerschot is nog aan het twijfelen. Gent gaat al Europees door de beker. En zo is Zulte Waregem "next in line". Zijn we eigenlijk ingeschreven voor die Intertoto?

Voor de nummer 8 is het onmogelijk naar de Intertoto te gaan, want enkel de 4 ploegen die eindigen onder de normale Europese posities komen in aanmerking voor de Intertoto. In Belgie is dat dus plaats 4 tot en met 7.

Laat het maar zo zijn, anders zijn Dury zijn 'magische 6 weken' naar de kloten...
k Heb het al eens gevraagd aan Dury, en hij ziet intertoto niet echt zitten

Maar kan zo een intertotowedstrijd niet interessant zijn (tenzij we weer naar rusland moeten), desnoods als oefenmatch ofzo?

Offline kofke

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #31 Gepost op: mei 12, 2008, 10:31:07 am »
Trouwens, Cercle Brugge heeft beslist geen Intertoto te spelen. Beerschot is nog aan het twijfelen. Gent gaat al Europees door de beker. En zo is Zulte Waregem "next in line". Zijn we eigenlijk ingeschreven voor die Intertoto?

Voor de nummer 8 is het onmogelijk naar de Intertoto te gaan, want enkel de 4 ploegen die eindigen onder de normale Europese posities komen in aanmerking voor de Intertoto. In Belgie is dat dus plaats 4 tot en met 7.

Laat het maar zo zijn, anders zijn Dury zijn 'magische 6 weken' naar de kloten...
k Heb het al eens gevraagd aan Dury, en hij ziet intertoto niet echt zitten

Maar kan zo een intertotowedstrijd niet interessant zijn (tenzij we weer naar rusland moeten), desnoods als oefenmatch ofzo?

Zou inderdaad misschien goeie oefenmatch kunnen zijn maar heb liever dat ze dan niet meedoen als met de gedachte is van tis een oefenmatchke. Ze zijn beter dat er een ploeg intertoto speelt die er toch wel wil voor gaan.

Offline el flaco

  • Leden
  • Berichten: 3
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #32 Gepost op: mei 12, 2008, 11:45:36 am »
Trouwens, Cercle Brugge heeft beslist geen Intertoto te spelen. Beerschot is nog aan het twijfelen. Gent gaat al Europees door de beker. En zo is Zulte Waregem "next in line". Zijn we eigenlijk ingeschreven voor die Intertoto?

Voor de nummer 8 is het onmogelijk naar de Intertoto te gaan, want enkel de 4 ploegen die eindigen onder de normale Europese posities komen in aanmerking voor de Intertoto. In Belgie is dat dus plaats 4 tot en met 7.

Laat het maar zo zijn, anders zijn Dury zijn 'magische 6 weken' naar de kloten...
k Heb het al eens gevraagd aan Dury, en hij ziet intertoto niet echt zitten

Maar kan zo een intertotowedstrijd niet interessant zijn (tenzij we weer naar rusland moeten), desnoods als oefenmatch ofzo?

Zou inderdaad misschien goeie oefenmatch kunnen zijn maar heb liever dat ze dan niet meedoen als met de gedachte is van tis een oefenmatchke. Ze zijn beter dat er een ploeg intertoto speelt die er toch wel wil voor gaan.
In ieder geval, als Germinal Beerschot weigert, zal het aan ons gevraagd worden.

De Belgische ploeg start op 6 of 7 juli, tegen het Slovaakse FC Nitra OF tegen (hoogst waarschijnlijk) Inter Baku uit Azerbeidjan.

In de volgende ronde (de finale), wordt er gespeeld tegen een Roemeense ploeg, FC Vaslui ofwel Otelul Galati.

Allemaal haalbare tegenstanders als je't mij vraagt.

Crudo

  • Gast
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #33 Gepost op: mei 12, 2008, 11:56:29 am »
financieel en sportief doen ze er verlies aan, weigeren dus (of waarom denk je dat cerlce niet wil ?)

even middenin je voorbereiding naar azerbeidjan vliegen lijkt mij niet echt ideaal

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #34 Gepost op: mei 12, 2008, 12:48:17 pm »
Is misschien wel verlieslatend en niet goed voor de competitie (zeker niet in het superbelangrijke seizoen dat er nu aankomt), maar Europees voetbal spreekt voor mij altijd tot de verbeelding. Otelul  ::) is natuurlijk wel geen Newcastle.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline nielletje

  • Leden
  • Berichten: 83
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #35 Gepost op: mei 12, 2008, 01:30:14 pm »
winnen van die finale betekent toch zowiezo een uefa-ticket? niet?
=> 2 veredelde oefenmatchen winnen, en je krijgt toch ook serieus wat geld in het laatje...

Offline Nonkel Bernie

  • Leden
  • Berichten: 143
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #36 Gepost op: mei 12, 2008, 01:43:47 pm »
Azebeidjan, weten jullie wel waar dat da ligt ! Niemand geeft er goesting om naar ginder te gaan. Enneuh haalbare kaart, ik zou dat toch niet durven zeggen... .

Wat volgend seizoen betreft, 14de eindigen en TWEE keer winnen tegen Krotrijk en ik ben al content !

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #37 Gepost op: mei 12, 2008, 02:05:54 pm »
Azebeidjan, weten jullie wel waar dat da ligt ! Niemand geeft er goesting om naar ginder te gaan. Enneuh haalbare kaart, ik zou dat toch niet durven zeggen... .

Wat volgend seizoen betreft, 14de eindigen en TWEE keer winnen tegen Krotrijk en ik ben al content !

?


Crudo

  • Gast
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #38 Gepost op: mei 12, 2008, 02:24:35 pm »
winnen van die finale betekent toch zowiezo een uefa-ticket? niet?
=> 2 veredelde oefenmatchen winnen, en je krijgt toch ook serieus wat geld in het laatje...
die eerste match is misschien nog te doen (ja, misschien, das wrs wel de kampioen van die landen ofzo) maar de 2e match is meestal wel een goeie deense of noorse ploeg ala brann bergen, aalborg waar wij niet veel kans tegen maken.
dannog, zo kom je in de 1e voorronde van de uefa cup terecht als ik het goed heb. dus moet je nog 3 matchen winnen vooraleer je in die groepsfase terecht komt (en je je geld teruggewonnen hebt)

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Eindklassement 2007-2008
« Reactie #39 Gepost op: mei 12, 2008, 03:44:33 pm »
Meepikken van mij part! Is sowieso een ervaring, en desnoods ga je er met enkele Juniors naartoe. Een hele belevenis, ja zelfs een teambuilding-uitstap waar je U tegen zegt. En wie weet eindig je nog wel in de voorronde van de Uefa-cup. Het is niet meer zo dat dit een onmogelijke zaak is, na de hervorming van de intertoto. Vanaf nu volstaat een 3tal matchen winnen om in de finale te staan.

Hoeveel geld geven ploegen niet uit aan stages in de winterstop of teambuilding-activiteiten? Meer dan het dubbele van zo'n trip naar Azerbeidjan. En laat het nog eens 100.000 euro kosten, wat is dat nu nog waard in het huidige voetballandschap waar duchtig met de miljoenen euro's gegooid wordt? ??n goeie speler opmerken ginder en je hebt dit onmiddellijk terug.

Wat is het gevaar eigenlijk, dat ze gaan vermoeid zijn tegen januari? Komaan zeg, in geen enkel beroep worden mensen fysiek beter opgevolgd dan bij profvoetballers. Als ze vermoeid zijn, dan moeten ze maar een match/training overslaan. Trouwens, veel kans dat de competitie maar begint eind augustus. Tijd zat om te recupereren me dunkt.

Of ga je op je werk ook klagen als je eens een week naar het buitenland moet van je werkgever? Profvoetballers mogen daar zelfs nog doen hetgeen ze het liefst doen: voetballen-rusten-pokeren-rusten-massage-voetballen-rusten-massage.