Auteur Topic: [NB] SVZW- RC Genk  (gelezen 12843 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline snopke

  • Leden
  • Berichten: 269
  • C'MON ESSEVEE
[NB] SVZW- RC Genk
« Gepost op: september 14, 2008, 10:23:17 pm »
Zulte-Waregem heeft de 3 punten niet kunnen thuis houden.
Het verloor met 1-3 van genk
Zulte-Waregem heeft nu 4 op 9 met nog een wedstrijd toe goed.
Op na volgende week zo ik zeggen



Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #1 Gepost op: september 14, 2008, 10:47:20 pm »
Als je in de eerste helft de kansen niet afmaakt dan weet je zowiezo dat je het nog heel lastig zult krijgen.

Vanzundert slechste man op het veld
SV TILL I DIE

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #2 Gepost op: september 14, 2008, 10:50:06 pm »
inderdaad heel erg sterk begin van ons , jammer dat bijvoorbeeld dan de vrije trap van matthijs niet binnengaat en die van soetaers wel, dan staat het 1-2 en worden we nog op de counter gepakt .

voor mij mag van blundert vervangen worden door minne, tegen dender komt dan normaal ook leye nog terug.

sv74

  • Gast
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #3 Gepost op: september 14, 2008, 10:58:00 pm »
We spelen een heel goeie eerste helft, snel,snedig,we tikten bij momenten Genk weg.  Enkel Van Zundert(afschuwelijke passen waaronder die ene die de goal veroorzaakt) en Neumayr (passing nt goed) vielen mij wat tegen.  We moeten zowiezo voorstaan in de eerste helft,  Genk was heel matig.  De tweede helft was minder, maar dan nog had ik het gevoel dat het ernog inzat tot de vervangingen.  Ik vond ze niet zo geslaagd, die wissels, Sibotic was heel zwak, bij Leandro lukt het niet zoals verleden jaar en Mutombo kan voetballen maar het kalf(de match dus, niet de speler) was blijkbaar al verdronken.  Ik had liever Berrier zien inkomen, maar ik denk dat we op de goede weg zijn.  De match deed me een beetje denken aan SV-Cercle van verleden jaar.

Offline -JoNaThAn-

  • Leden
  • Berichten: 1.107
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #4 Gepost op: september 14, 2008, 11:39:16 pm »
Sterke 1e helft gezien, jammer genoeg de kansen niet afgemaakt ...
Hopelijk heeft Dury nu eindelijk door dat Van Zundert de zwakke schakel is van de ploeg, hij heeft een goed schot in de benen, maar op verdedigend vlak is hij een ramp. Volgende week Stijn Minne in de ploeg aub ! Verder had ik Berrier ook zeker een kans gegund.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #5 Gepost op: september 14, 2008, 11:40:28 pm »
Eerst en vooral: Thomas Matton, onze grootste aanwist, parel in wording!

1ste helft was zeer goed, jammer dat we niet afwerken.
Genk was zeer efficient en werkt counters af aan 100%
Genk speelde ook agressiever (5 gele kaarten) die ons spel telkens afbrak.

en ja,.. Van Zundert (betrokken bij de tegengoals) hoeveel krediet gaat hij nu nog krijgen van Dury, komt veel te ver mee naar voor, als je weet dat  Buysse ook zeer hoog speelt, komen Colpaert en co in de problemen.
Echt veel liever een sobere goed verdedigende Stijn Minne in de ploeg aub!!!

Nu naar Dender en dan thuis Tubize, ne 3/6 is een must! Hopelijk met een goede organisatie tegen Dender, allen daar heen!

« Laatst bewerkt op: september 14, 2008, 11:43:09 pm door Soulscream »

Crudo

  • Gast
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #6 Gepost op: september 14, 2008, 11:51:11 pm »
Ondanks het verlies houd ik toch een goed gevoel over aan deze match. Aanvallend voetbal, zo hoort het, liever dit dan die saaie 0-0 van tegen Lokeren

En wat is die Thomas Matton een sublieme voetballer  :o ongelooflijk balvast, heel snel in uitvoering... fingers crossed dat hij blessurevrij blijft want die hebben we nodig

Boer Boerie

  • Gast
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #7 Gepost op: september 14, 2008, 11:53:19 pm »
Verdoeme, zo goe spelen en met lege handen.
Da is echt klote.
Matton is een grote aanwinst, vond er eigenlijk weinig beneden niveau spelen.
De vervangingen waren minder, maar zal wss ook door de onmacht van de andere spelers
geweest zijn.
Als ze nu keer iedere match speelden lijk den eersten helft e
en der toch een paar maken van die kansen..

Klotegevoel

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #8 Gepost op: september 15, 2008, 12:03:00 am »
Zag vanavond de beste eerste helft sinds ons eerste seizoen in eerste klasse. We gaven Genk gewoon voetballes. Superjammer dat we de vele kansen lieten liggen, anders stonden we nu op een vierde plaats met ??n match minder.

KUT.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

fox

  • Gast
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #9 Gepost op: september 15, 2008, 01:42:54 am »
Beste wedstrijd in jaren. jammergenoeg stond een wereld Bailly onze overwinning in de weg, maar dat is nu eenmaal voetbal. Ondanks de enorme ontgoocheling houd ik toch een goed gevoel over aan deze wedstrijd. We hebben vandaag getoond dat we een subtopper zijn in eerste klasse en dat stemt me wel tevreden. Genk speelde hier met de daver op het lijf puur anti en countervoetbal. Triestig als je een topclub wil zijn.

Man van de match was ongetwijfeld Thomas Matton. Wat een fantastische voetballer is dat zeg. Ik overdrijf niet als ik zeg dat dit de beste voetballer is die ooit voor Zulte Waregem heeft gespeeld. De geschiedenis is kort, maar toch! Die jongen is genieten. Ik maak me geen illusies, die zijn we volgend jaar kwijt. Ik hoop alleen dat we hem gans het seizoen kunnen houden want als hij zo blijft spelen dan is hij zelfs bij de winterstop weg.

Vanzundert, afvoeren aub. Door hem en door hem alleen verliezen we vandaag deze wedstrijd en dat is zo ongelooflijk klote want we waren vandaag een klasse te sterk voor dit RC Genk!

Offline boer boer

  • Leden
  • Berichten: 444
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #10 Gepost op: september 15, 2008, 08:55:16 am »
Twee opmerkingen:

1. Thomas Matton  :D

2. Bart Van Blundert  :'(

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #11 Gepost op: september 15, 2008, 08:58:14 am »
Ik ben nog maar zelden met zo'n smile thuisgekomen na een nederlaag. Gisteren hebben ze bewezen dat we dit jaar aan de Gaverbeek ZEER mooi voetbal te zien zullen krijgen. Matton en Roelandts (alleen jammer van twee of drie heel zwakke controles, anders kreeg ook Kevin een 10 van mij) waren de absolute uitblinkers!
Over Van Zundert kunnen we kort zijn: kan niet mee. Zet daar Minne, Chapi of school desnoods Reina of Buysse om tot rechtsachter. Zo kan dit niet verder. Daar waar velen in Sammy onze 'weakest link' zagen, weten we nu duidelijk waar onze achillespees zich bevindt!
Wie me ook zeer positief opviel (vooral in de eerste helft dan), was Tim Matthys. Ik hoop dat dit hem wat vertrouwen geeft voor dit seizoen. Jammer van zijn vrije trap wel!

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #12 Gepost op: september 15, 2008, 09:40:33 am »
Toeme, we waren sterker dan Genk, vooral de eerste helft overklasten we ze, en kwamen ze er niet aan te pas.  En ja wie zelf niet scoort, krijgt het deksel op de neus.  De 0-1 was onverdiend.

1-3 zwaar overdreven score: Een gelijkspel was msh het juiste.  Alhoewel in die eerste helft makkelijk 2-0 konden voorstaan aan de rust al.

Dit is voetbal, en dit is soms heel klote.  Genk verdiend dit aan geen kanten.

Maar als we zo heel het seizoen kunnen spelen, halen we zeker terug die top 7.  En leye zat dan nog niet in het team.  Gaan voor een 6op6 tegen dender, en tubeke.  Genk pakken we wel eens terug in hun stadion.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #13 Gepost op: september 15, 2008, 10:09:59 am »
goeie eerste helft en een super Bailly. Van Zundert heeft inderdaad de eerste goal op zijn geweten. en volgens sommigen kan Van Zundert niet mee... naast de negatieve dingen over Van Zundert zag ik bij de eerste goal dat Van Zundert enorm ver stond zodat de linksback van Genk niet wist waar hij moest staan en zo kon Matton in de rug van die verdediger lopen en scoren. Daarnaast had Bailly in de tweede helft een supersave nodig om hem van een goal te houden. Maar een verdediger wordt in de eerste plaats beoordeeld op zijn verdedigende taken en dat was van hem gisteren niet goed. Minne is verdedigend toch sterker.
Vind dan ook dat we serieus de invallers mogen aanpakken. Subotnic trok op niets en laten we maar zwijgen van Barrios zijn acties. Versta dan niet dat we Coppin s geen kans geven om in te vallen. Hij geraakt zelfs al niet meer op de bank???!!!
Matton en Colpaert zijn duidelijk goeie transfers! Matton, techniek gekoppeld aan inzicht, loopvermogen. Colpaert... goeie harde inspeelpass, goed in de duels en bewaart het overzicht!
In de tweede helft waren we zwakker (logisch na zo'n eerste helft) en persoonlijk vond ik de fout die aanleiding gaf tot het tweede doelpunt (lucky goal) totaal onnodig.
over Genk: potige, smerige ploeg die weet wanneer ze geel kunnen pakken!!!! moeten we ook nog leren (meer Leleugedrag doen)

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #14 Gepost op: september 15, 2008, 10:42:33 am »
vorig jaar hadden ze de mond vol over fairplay. nu wordt alles terug toegelaten: vliegende tackles, reclameren tegen scheids, bal wegtrappen, blessures veinzen,....
dan hoor ik fucking raes zeggen: enig lichtpunt in de eerste helft bij ons: Matton...
da G5 commentaar begint mij toch serieus de keel uit te hangen zulle.
wat me wel opvalt: veel verloren kopduels door bvb Matthys & Roelandts.
Rechtsback: gans belgie zit daar met een probleem.
Laat ons het positieve onthouden: eenzelfde eerste helft in dender & we pakken dan wel punt(en).

Offline mutombo

  • Leden
  • Berichten: 564
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #15 Gepost op: september 15, 2008, 11:06:19 am »
Zoals hier reeds gezegd: eerste helft was zeer goed. Vlotte en snelle combinaties met behoorlijk wat kansen. Het doelpunt van Genk mag eigenlijk nooit vallen en essevee had er minstens 2 moeten maken. Jammer maar helaas.
De 2e helft was mss wel minder maar het was nu ook niet zo dat Genk plots de bovenhand nam. Die luckygoal, na een zeer lichte fout overigens, sneed onze jongens de adem af.
Over Van Zundert: Was niet goed maar wel logisch dat hij in de basis stond. Op Mechelen was hij namelijk ??n van de beteren. Benieuwd of hij ook volgende week nog de voorkeur zal genieten.
Neumayr vond ik de zwaktste bij ons. Ik vind dat hij te licht in duel gaat waardoor een agressievere tegenstander veelal met de bal weg is. Als Leye terugkomt zou Neumayr wel eens naar de bank kunnen verhuizen, vermits Matton dan centraal zal uitgespeeld worden.
Voor alle anderen een dikke pluim.
Toch smaakt het wat bitter....

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #16 Gepost op: september 15, 2008, 11:17:38 am »
Ik vond Neumayr niet slecht. Na z'n wissel kwamen de ruimtes tussen de linies veel groter en vielen de tegendoelpunten. Een wrang gevoel, zeker als je overal de commentaren leest over de partij.
De inleiding op sporza.be is ook allesbehalve ' een sterk genk schakelde in de 2e helft een tandje hoger ' ... Ok, ze waren de evenknie , maar mogen hun handen samenleggen dat het geluk aan hun kant stond! OP het halfuur moest de partij al gespeeld zijn!

Van Zundert kost ons weer punten. Ook Buysse speelde ondermaats! In de eerste helft een h??l sterk middenveld gezien , dat elkaar prima aanvoelde en mooi roteerde (Lutte speelde hoger dan Neumayr, die letterlijk box-to-box speelde).

Laat dit een les zijn, maar ik ben er zeker van dat , als we iedere match zo spelen , we er 8 van de 10 winnen ! Genk kwam er de eerste helft niet aan te pas !
Webteam SV Zulte Waregem

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 506
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #17 Gepost op: september 15, 2008, 12:13:32 pm »

Offline woopser

  • Leden
  • Berichten: 666
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #18 Gepost op: september 15, 2008, 12:39:06 pm »
de commentator zei dat buysse, matton, dat zij vooral de uitblinkers waren
genk speelde geen goeide eerste helft, maar door hun wissel wel een beter tweede helft
we blijven achter met een wrang gevoel ma we gaan nog spetterend voetbal zien aan de gaverbeek dat is zekr.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: [NB] SVZW- RC Genk
« Reactie #19 Gepost op: september 15, 2008, 01:17:59 pm »
We moeten ons nu inderdaad houden aan de woorden van de vorige jaren en die waren dat we liever spetterend voetbal zien. Vandaag heeft dit niet tot een overwinning geleid, maar als e zo spelen gaan de punten automatisch toch volgen.
Een heel belangrijk punt voor mij is de afwerking. Het is nu al jaren dat in situaties waarbij de speler tegenover de keeper staat er te weinig creaticiteit is om te scoren. Meestal trappen ze gewoon rechtdoor in plaats van eens te kappen of een schijnbeweging te doen, of een stiftertje en dergelijke. Moesten onze aanvallende spelers daarop wat oefenen. We zouden veel effici?nter zijn.