Auteur Topic: De Rode Duivels  (gelezen 235992 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Eden

  • Leden
  • Berichten: 373
Re: De Rode Duivels
« Reactie #760 Gepost op: september 02, 2011, 08:04:15 pm »
Als je speelt met het gedacht dat je op voorhand al gewonnen hebt, dan is dit het verdiende resultaat.
Beetje zielig hoe Frank Raes excuses bleef zoeken bij het 'knollenveld' en 'de hitte'.

De 'duivels' waanden zich gemakzuchtige vedetten en kregen de terechte afrekening. Na 10min was al duidelijk dat dit niets zou worden. 'Gewoon geduld hebben' dixit Leekens. Tot de bal er vanzelf inrolt waarschijnlijk?

 Dinsdag graag alle 'sterspelers' oproepen en een beloftenelftal aan de aftrap brengen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: De Rode Duivels
« Reactie #761 Gepost op: september 02, 2011, 11:00:57 pm »
Waarom spelen met 5 defensieve spelers tegen 1 spits?  Waarom zelf spelen met 1 spits? Waarom er niet vol tegenaan gaan van in het begin, waarom altijd 'rustig de match controleren' , waarom na de 0-1 niet gaan voor de 0-2?
We missen spelers a la Luc Millicamps of Eric Geretz, gasten die wisten wat ze konden en er altijd vol voor gingen en hun taken perfect deden, geen 20 minuutjes maar de hele match.

fox

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #762 Gepost op: september 02, 2011, 11:08:41 pm »
Het probleem is dat die jongens niet gemaakt zijn om anti voetbal te spelen en laat dat nu net het enige zijn waar Jorz verstand van heeft. Zou eigenlijk de perfecte coach voor Azerbeidjan zijn. Soit, zolang Jorz trainer is kijk ik geen enkele wedstrijd van de rode duivels meer. Ik vraag me eigenlijk af of ze hem de wk campagne gaan laten verkloten ook.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #763 Gepost op: september 03, 2011, 04:49:11 am »
Het probleem is dat die jongens niet gemaakt zijn om anti voetbal te spelen en laat dat nu net het enige zijn waar Jorz verstand van heeft. Zou eigenlijk de perfecte coach voor Azerbeidjan zijn. Soit, zolang Jorz trainer is kijk ik geen enkele wedstrijd van de rode duivels meer. Ik vraag me eigenlijk af of ze hem de wk campagne gaan laten verkloten ook.

Ik vind hem de meest overroepen trainer. Overal waar hij naartoe gaat, boekt hem in het begin wat resultaat omdat hem spelers koopt of huurt bij de vleet. Kijk naar zijn periode bij de VK, ze gingen spelers halen waarbij je je afvroeg hoe ze die konden betalen. Maar hij kan het goed uitleggen, soigneert de media zodat die hem gunstig gezind blijven. En de idioten van de bond verlengden zijn contract nog voor hij ook maar ??n concrete doelstelling had behaald. Tzou me niet verbazen moest hem zelf die geruchten over buitenlandse interesse hebben gelanceerd, om ze zo met een langer contract te doen afkomen omdat ze bang waren hem te verliezen. Er zijn veel trainers die met minder spelerskwaliteit content moeten zijn.





WAEREGHEM

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #764 Gepost op: september 03, 2011, 10:11:07 am »
Merci Zzzzzzzors...

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.063
  • Voice of the voiceless!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #765 Gepost op: september 03, 2011, 11:22:46 am »
Niet winnen tegen al die dutsenploegen, 1 conclusie: we horen voorlopig nog altijd niet thuis op een EK of WK, ondanks dat we enkele individuele talenten hebben.

Offline SV5381.be

  • Leden
  • Berichten: 424
    • SV5381.be
Re: De Rode Duivels
« Reactie #766 Gepost op: september 03, 2011, 12:29:55 pm »
Ze hadden de hakjes die ze gisteren allemaal deden beter omgezet in doelpunten. Feit is dat het snel kan gaan in het voetbal. Tegen Turkije leefde het echt, zalig om mee te maken. Maar we staan terug met de voeten op de grond...
SV5381.be
D? fansite van SV Zulte Waregem


WAEREGHEM

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #767 Gepost op: september 03, 2011, 12:58:13 pm »
Ze hadden de hakjes die ze gisteren allemaal deden beter omgezet in doelpunten. Feit is dat het snel kan gaan in het voetbal. Tegen Turkije leefde het echt, zalig om mee te maken. Maar we staan terug met de voeten op de grond...

Ah, je zag dit toch van ver aankomen. Het enthousiasme en de overdreven media-heisa na de overwinningen tegen godbetert Azerbeidzjan en Oostenrijk (?) ten spijt, met een bondscoach als Zzzzzzors wist je al op voorhand dat het zou mislopen. Ik vond het ronduit schrijnend om zien hoe hij na de wedstrijd tegen Turkije - die ook 'm?est' gewonnen worden - met een grote glimlach stond te lullen. Zo mogelijk n?g schrijnender was dat de media het weer allemaal slikte, want alles kon 'in theorie' nog, onvoorstelbaar. Je kon het dan ook van ver zien aankomen, zoals ik al zei, dat we bij een strontploeg als Azerbeidzjan punten zouden gaan laten liggen. Ik vergeef het mezelf voorlopig niet dat ik me heb laten vangen aan het 'gedoe' rond de Rode Duiven, en dat ik gisteren andermaal 90 minuten heb moeten aanzien - en een zoveelste anti-climax, en een zoveelste ontgoocheling, en een zoveelste vernedering - van een hoopje omhooggevallen vedetten met aan het roer een mediageile, maar vooral heel matige coach. Zum kotzen.

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: De Rode Duivels
« Reactie #768 Gepost op: september 03, 2011, 03:28:36 pm »
Als je in 8 matchen maar 3 keer kan winnen met zo'n talentrijke kern, haal je allesbehalve het maximum uit de groep...Ik ben er echter nog niet volledig van overtuigd dat we al uitgeschakeld zijn.

Als Oostenrijk dinsdag thuis kan winnen van Turkije, wordt het volgens mij nog heel erg spannend voor de 2e plaats. Bij winst van de Turken is het definitief gedaan uiteraard.
Spijtig dat Turkije beter is in de onderlinge confrontaties... Dat betekent dat we zo goed als zeker een 6/6 nodig hebben, terwijl we anders eventueel met een gelijkspel tegen Duitsland ook nog konden doorgaan



Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: De Rode Duivels
« Reactie #769 Gepost op: september 03, 2011, 03:28:49 pm »
Man, we hebben een match tegen een zwakke tegenstander niet gewonnen en de echte supporters zijn weer ver te zoeken hoor. De vooruitgang die de Rode Duivels gemaakt hebben dit jaar is eigenlijk ongelofelijk. Vroeger konden we hooguit punten halen tegen de zwakke ploegen. Deze editie domineerden we tegen alle ploegen of verdienden we de overwinning, behalve tegen Duitsland, maar ook daar verdienden we geen verlies. We hebben al een match of 10 niet verloren. Dit allemaal op een jaar. Leekens heeft van de duivels een team gemaakt dat te vrezen valt. Advocaat zag het niet zitten en vertrok naar Rusland dat we in de oefeninterland mooi afgekuist hebben.

Ik zal net zoals de vorige jaren toen het niet om aan te zien was de duivels blijven steunen. We zijn op de goede weg. Al halen we het EK niet, dan heb ik hele goede hoop voor het WK. Er is vooruitgang en de komende tijd moet er maar werk gemaakt worden van de afwerking en de efficientie.

Een opmerking: Ik hoop dat er niet meer geopteerd wordt voor Lukaku alleen in de spits te zetten. Hij is bijna elke match van de duivels onzichtbaar geweest. Dan heb ik nog liever Fellaini meer vooraan en iemand in zijn plaats. Ook Ogunjimi en Vossen worden meer in het spel betrokken. Ik schrijf Lukaku niet af, maar op dit moment lijkt hij gewoon te kort te komen of past hij niet in de ploeg.

WAEREGHEM

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #770 Gepost op: september 03, 2011, 04:52:00 pm »
Als je in 8 matchen maar 3 keer kan winnen met zo'n talentrijke kern, haal je allesbehalve het maximum uit de groep...Ik ben er echter nog niet volledig van overtuigd dat we al uitgeschakeld zijn.

Als Oostenrijk dinsdag thuis kan winnen van Turkije, wordt het volgens mij nog heel erg spannend voor de 2e plaats. Bij winst van de Turken is het definitief gedaan uiteraard.
Spijtig dat Turkije beter is in de onderlinge confrontaties... Dat betekent dat we zo goed als zeker een 6/6 nodig hebben, terwijl we anders eventueel met een gelijkspel tegen Duitsland ook nog konden doorgaan

Als je niet kan winnen van Azerbeidzjan, of thuis tegen Turkije, of thuis tegen Oostenrijk, dan verdien je het niet om door te stoten, punt.

WAEREGHEM

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #771 Gepost op: september 03, 2011, 05:04:41 pm »
Man, we hebben een match tegen een zwakke tegenstander niet gewonnen en de echte supporters zijn weer ver te zoeken hoor. De vooruitgang die de Rode Duivels gemaakt hebben dit jaar is eigenlijk ongelofelijk. Vroeger konden we hooguit punten halen tegen de zwakke ploegen. Deze editie domineerden we tegen alle ploegen of verdienden we de overwinning, behalve tegen Duitsland, maar ook daar verdienden we geen verlies. We hebben al een match of 10 niet verloren. Dit allemaal op een jaar. Leekens heeft van de duivels een team gemaakt dat te vrezen valt. Advocaat zag het niet zitten en vertrok naar Rusland dat we in de oefeninterland mooi afgekuist hebben.

Ik zal net zoals de vorige jaren toen het niet om aan te zien was de duivels blijven steunen. We zijn op de goede weg. Al halen we het EK niet, dan heb ik hele goede hoop voor het WK. Er is vooruitgang en de komende tijd moet er maar werk gemaakt worden van de afwerking en de efficientie.

Een opmerking: Ik hoop dat er niet meer geopteerd wordt voor Lukaku alleen in de spits te zetten. Hij is bijna elke match van de duivels onzichtbaar geweest. Dan heb ik nog liever Fellaini meer vooraan en iemand in zijn plaats. Ook Ogunjimi en Vossen worden meer in het spel betrokken. Ik schrijf Lukaku niet af, maar op dit moment lijkt hij gewoon te kort te komen of past hij niet in de ploeg.

Ik kots eerlijk gezegd op die blijvende goede-nieuws-show die Leekens en co opvoeren. Zoals ik al zei, tegen Turkijke moest en moest er gewonnen worden, uiteraard spelen ze amper gelijk na een ontgoochelende wedstrijd, en Zzzzzzors vindt het allemaal niet zo erg, hij staat te glunderen en te glimlachen na de wedstrijd, want, 'alles is nog mogelijk'. We moesten en moesten vervolgens absoluut gaan winnen op Azerbeidzjan, zo'n beetje te vergelijken met de Faroer Eilanden schat ik, we doen het uiteraard niet, maar opnieuw moeten we het niet erg vinden? Ik vind dat we geduld genoeg hebben gehad, zowel met bepaalde van die overbetaalde vedetten, als met Zzzzzors. Zoals iemand al zei, het is toch onvoorstelbaar dat de bondscoach zijn contract werd verlengd nog voor er enig resultaat was geboekt, maar eigenlijk puur omdat Zzzzzzors zo'n sluwe vos is.

Met deze groep, met deze spelers, moet je al-tijd gaan winnen op Azerbeidzjan (en thuis tegen Oostenrijk). Zoals Boskamp terecht aangaf, het was me namelijk ook opgevallen, die nonchalance, in zo'n verdomd belangrijke wedstrijd, dat is toch onvoorstelbaar? Ligt dat aan de spelers, of aan de coach? Beiden lijkt me, want die eersten moeten het belang van die wedstrijd beseffen, en die laatste moet - indien de spelers dat niet kunnen of willen beseffen - hen daarop wijzen. Thuis tegen Oostenrijk idem dito overigens, die laatste goal mag toch nooit of te nimmer vallen? Maar oke, het is allemaal niet erg, keep on smiling, en zo missen we het 5e grote toernooi op rij. En onze fantastische talenten, ah ah, ze zullen het verdomme mogen gaan tonen met het aankomende WK. Zoniet...

En Lukaku onzichtbaar, no shit, net als bij het Anderlecht van die andere angsthaas (Jacobs) wordt hij op een eilandje geplaatst waardoor hij helemaal niet k?n betrokken worden in het spel. Als hij dan al eens een goede bal krijgt, en die waren er zo goed als n?et, dan zitten er drie verdedigers in zijn nek. Maar oke, hij was niet denderend, maar hij treft weinig of geen schuld lijkt me.

Offline Eden

  • Leden
  • Berichten: 373
Re: De Rode Duivels
« Reactie #772 Gepost op: september 03, 2011, 05:33:53 pm »
Ik vind het vooral storend dat we deze groep nog steeds beschouwen als 'aanstormende talenten' en 'ruwe diamanten' die ervaring missen. Iemand gezien hoe Fellaini wilde scoren achter het steunbeen? of dat hakje van Hazard aan de rand van de 16 richting niemand?

Een voetbalcarri?re gaat snel voorbij (Zelfs Kompany voelt de druk al toenemen). Ieder jaar dat er zo gemorst word is in mijn ogen toch een verloren jaar.

Duitsland, Oostenrijk thuis, Turkije thuis, Azerbeidzjan, ... allemaal punten weggegooid door mentaliteitsproblemen bij ons sterrenelftal.

Het is tijd dat de pers eens wat minder o pde lofhoorn blaast en durft kritiek te hebben voor onze falende 'helden'.

In Nederland boren ze je de grond in, in Belgi? bemoederen we onze oogappeltjes.
« Laatst bewerkt op: september 03, 2011, 05:35:47 pm door Eden »

WAEREGHEM

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #773 Gepost op: september 03, 2011, 05:49:28 pm »
Ik vind het vooral storend dat we deze groep nog steeds beschouwen als 'aanstormende talenten' en 'ruwe diamanten' die ervaring missen. Iemand gezien hoe Fellaini wilde scoren achter het steunbeen? of dat hakje van Hazard aan de rand van de 16 richting niemand?

Een voetbalcarri?re gaat snel voorbij (Zelfs Kompany voelt de druk al toenemen). Ieder jaar dat er zo gemorst word is in mijn ogen toch een verloren jaar.

Duitsland, Oostenrijk thuis, Turkije thuis, Azerbeidzjan, ... allemaal punten weggegooid door mentaliteitsproblemen bij ons sterrenelftal.

Het is tijd dat de pers eens wat minder o pde lofhoorn blaast en durft kritiek te hebben voor onze falende 'helden'.

In Nederland boren ze je de grond in, in Belgi? bemoederen we onze oogappeltjes.


Helemaal akkoord. Het probleem ligt niet alleen bij Zzzzzors. Verder lijkt me dat we op bepaalde posities teveel (degelijke) spelers hebben, en op andere posities (backs) matig bedeeld zijn.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: De Rode Duivels
« Reactie #774 Gepost op: september 03, 2011, 05:52:20 pm »
In nederland hoeven ze je de grond niet in te boren, daar wordt met 11-0 gewonnen :-)

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: De Rode Duivels
« Reactie #775 Gepost op: september 03, 2011, 05:53:16 pm »
Met 1 spits aantreden tegen azerbeidjan is om problemen vragen ...
SV TILL I DIE

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: De Rode Duivels
« Reactie #776 Gepost op: september 03, 2011, 06:06:32 pm »
Pfff, Blijkbaar heeft niemand de matchen gezien voor zzzzzors... Dat was wat anders...

Persoonlijk vond ik gisteren alles wat sloom en duidelijk en van onze mindere matchen, maar de matchen ervoor waren de Duivels qua spel heel erg goed. Is het zzzzzzzors zijn schuld dat Witsel die penalty mist tegen de Turken? Vergelijk het met ons team. Het spel is goed, de kansen zijn er, nu nog juist de afwerking. Maar wie de vorige campagnes gezien heeft weet dat toen niks goed was behalve VDE zijn portemonee.

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: De Rode Duivels
« Reactie #777 Gepost op: september 03, 2011, 10:15:35 pm »
Stel mij toch de vraag: zo'n schitterend elftal en geen resultaten. Ligt dat dan aan de spelers die van Manchester City, Ajax, Benfica, etc. komen of ligt het aan de omkadering/trainersstaf van ons Belgenland?

Hopelijk komt de vraag niet suggestief over...
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #778 Gepost op: september 03, 2011, 10:27:01 pm »
Stel mij toch de vraag: zo'n schitterend elftal en geen resultaten. Ligt dat dan aan de spelers die van Manchester City, Ajax, Benfica, etc. komen of ligt het aan de omkadering/trainersstaf van ons Belgenland?

Hopelijk komt de vraag niet suggestief over...

Bij de duivels slagen ze der meestal in, spelers op posities te zetten die ze niet gewoon zijn bij hun club. Het gaat er niet altijd om de 11 beste samen te gooien, maar wie op een bepaalde plaats wekelijks speelt.  Een 2e bedenking, velen zijn op jonge leeftijd naar het buitenland getrokken en op verschillende manier gevormd.  Bij de absolute glorie van het Nederlandse elftal was misschien 70% van de ploeg gevormd volgens de Ajax school. Ten derde, zijn wij belgen doorgans te rap content;
't zijn maar een paar suggesties


Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: De Rode Duivels
« Reactie #779 Gepost op: september 04, 2011, 09:33:41 am »
Meneer Leekens durft inderdaad geen keuzes maken. Hij heeft meer dan 11 'top'spelers en wil die ook alle 11 gebruiken; los van posities of wat dan ook. Om iedereen gelukkig te houden zou hij bij wijze van spreken Lukaku in de goal zetten, om maar niemand op te teentjes te trappen.
Afvoeren dus graag en nu een coach die w?l ballen heeft.