Auteur Topic: Supercup 2017 : 23/07/2017 : RSC Anderlecht - Essevee  (gelezen 24270 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Supercup 2017 : 23/07/2017 : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #120 Gepost op: juli 23, 2017, 12:23:06 pm »
De Sart meer body...? was gewoon onze beste man gisteren.Coopman veel te licht,heeft geen bal geraakt en geen duel gewonnen,maar ik begrijp dat het not done is om daar kritiek op te hebben.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.269
Re: Supercup 2017 : 23/07/2017 : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #121 Gepost op: juli 23, 2017, 12:29:36 pm »
Dat was Bostyn overkomt, dit kan in mijn ogen niet gebeuren zoals sommige zeggen.. Wat en blunder ! De fauw geeft een heel slechte terugspeelbal maar laat die bal toch uitrollen. Daarnaast heeft hij gewoon geen uitstraling. Dat ze maar rap een goede 2e keeper halen die de concurrentie kan aangaan met Bossut.

SV TILL I DIE

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Supercup 2017 : 23/07/2017 : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #122 Gepost op: juli 23, 2017, 12:54:55 pm »
Dat was Bostyn overkomt, dit kan in mijn ogen niet gebeuren zoals sommige zeggen.. Wat en blunder ! De fauw geeft een heel slechte terugspeelbal maar laat die bal toch uitrollen. Daarnaast heeft hij gewoon geen uitstraling. Dat ze maar rap een goede 2e keeper halen die de concurrentie kan aangaan met Bossut.

Enige opties voor Bostyn waren zoals je zegt laten uitrollen, ofwel met de voet verwerken zodat het een inworp is. Binnenhouden was een utopie... Denk dat hij zeer weinig spelinzicht heeft. En dan kan je zeggen hij doet toch een paar goede reddingen, maar op dat niveau mag je toch verwachten dat je enkele ballen pakt h?..

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Supercup 2017 : 23/07/2017 : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #123 Gepost op: juli 23, 2017, 01:02:11 pm »
De Sart meer body...? was gewoon onze beste man gisteren.Coopman veel te licht,heeft geen bal geraakt en geen duel gewonnen,maar ik begrijp dat het not done is om daar kritiek op te hebben.

Ge kunt misschien eerst kritiek geven op de opstelling?
Wat staat Coopman op die positie te doen?

Net zoals die Olayinka trouwens. Ongetwijfeld geen slechte speler, maar we hebben 3 (of 4) spitsen voor 1 plek, we gaan ze dan maar op de flank zetten. (weeral)  ::)

Tzou me niet verbazen als de nieuwe Vetokele al in aantocht is.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Supercup 2017 : 23/07/2017 : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #124 Gepost op: juli 23, 2017, 01:44:07 pm »
Wat een negatief gedoe hier. Mijn opmerkingen over de match :
- 1ste helft heel fris voetballend. Alles gebeurt sneller en dikwijls in ??n tijd. Geen loom gedoe meer met oa Leye of Lepoint.
- 2de helft speelde de fysiek ons parten.
- Doubia is voor mij al de nieuwe Meit?. Is volgens mij nog beter en met minder risico's.
- Spanovisch, goede spits in wording, maar mist wat body.
- Oyalinka deed verdedigend heel goed zijn job. Aanvallend was hij wat ongelukkig, maar deed ook enkele goede dingen. Toch kan hij mij charmeren.
- Bostyn is niet zo slecht, ja een flater wat de beste keeper ook een keer overkomt. Dit moet je toch niet dramatiseren. Voor de rest had hij weinig werk en wat hij moest doen, deed hij goed.
Geef hem nog wat tijd, zoals trouwens de ganse ploeg.
Algemeen vind ik het zeker niet slecht en er is zeker nog een grote groeimarge mogelijk. Dat zie je zo.
Met deze ploeg kan het in alle richtingen uit , ook richting PO1, los gezien van de concurrentie.
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2017, 01:48:28 pm door isidoor »

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Supercup 2017 : 23/07/2017 : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #125 Gepost op: juli 23, 2017, 02:01:32 pm »
De Sart meer body...? was gewoon onze beste man gisteren.Coopman veel te licht,heeft geen bal geraakt en geen duel gewonnen,maar ik begrijp dat het not done is om daar kritiek op te hebben.

Ge kunt misschien eerst kritiek geven op de opstelling?
Wat staat Coopman op die positie te doen?

Net zoals die Olayinka trouwens. Ongetwijfeld geen slechte speler, maar we hebben 3 (of 4) spitsen voor 1 plek, we gaan ze dan maar op de flank zetten. (weeral)  ::)

Tzou me niet verbazen als de nieuwe Vetokele al in aantocht is.

Ik ben niet akkoord met je mening over Olayinka gisteren. Speelde voor mij een goede eerste helft net als heel de ploeg overigens en kan volgens mij in tegenstelling tot Vetokele ook op de flank spelen en belangrijk in het moderne voetbal vervuld ook zijn verdedigend werk.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Supercup 2017 : 23/07/2017 : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #126 Gepost op: juli 23, 2017, 06:10:30 pm »
Olayinka zal idd wel dik meevallen
want speelt niet op zijn plaats, zoals Diry het graag doet...

Ik vond DeFauw de zwakke schakel gisteren als ik dit mag zeggen....
vaak te laat terug, terugspeelbal, 2e goal, laat op bepaald moment bal liggen
terwijl er een man op 2m staat.....
Maar je hebt hem nodig of je zit met een elftal zonder ervaren speler....

Kaya speelt te vaak naar achter, waar is zijn lef????

Iseka en Doumbia ga ik gisteren niet beoordelen
want zag ze al beter dingen doen

Coopman was gisteren een schim van tijdens PO1

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Supercup 2017 : 23/07/2017 : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #127 Gepost op: juli 24, 2017, 09:08:27 am »
Wist niet wat ik moest verwachten maar toch positief, alleen jammer dat we de 2de helft te weinig antwoord hadden op Anderlecht dat duidelijk wel al een stuk verder staat dan ons. Trebel, Kums, Kara,... die waren meteen op niveau of toch zeker de tweede helft.

De Pauw vond ik de eerste helft zeer goed, nuttige speler en harde werker. De Sart vond ik ook goed.
Coopman stond duidelijk niet op zijn positie en moest veel werk doen waar hij eigenlijk niet voor gemaakt is maar het was duidelijk dat Dury nog niet met Doumbia wil starten.

Verdediging vind ik ons goed, niet verzwakt met vorig jaar maar de pijn puntjes blijven en de Fauw was toch de minste. Moest altijd beter doen bij de 2de goal.

Bostyn, jammer van die flater maar vond ik anders goeie match spelen. Niet vergeten dat hij er toch ook 2 uithaalt! Laat ons die jongen zeker niet afschrijven op 1 flater.

Saponjic zie ik wel iets in, snelle jongen en kan voetballen. Hopelijk gaan de goals er vlotjes in bij hem dit seizoen, zou goed zijn voor die jongen dat hij hier snel vertrouwen kan krijgen.

Olayinka heb ik mijn twijfels bij maar kreeg het ook niet makkelijk. Stond heel vaak 2/3 man direct bij hem. Verwacht nog iets meer van hem.

Ik zie wel iets in de ploeg dit jaar alleen zal er nog wat gesleuteld moeten worden. Hopelijk gaat dat niet snel tot punten verlies leiden anders kruipt het natuurlijk wat in de kopjes.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Supercup 2017 : 23/07/2017 : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #128 Gepost op: juli 24, 2017, 10:20:14 am »
al bij al goeie wedstrijd van ons.
vond ons vaak aardig, snel combineren.
Olayinka vond ik goed op de flanken. tweede helft kwam het er minder uit (anderlecht had bijgestuurd want er stonden meteen twee, drie man rond hem)
Iseka vond ik niet zo goed invallen. wou teveel forceren met balverlies tot gevolg. 
De Sart heeft in Engeland toch meer spiermassa gekregen en heeft overzicht.
wat die tweede goal betreft. ik begreep het eerst niet dat Trebel daar een goal kan maken.
zwak verdedigd van De Fauw vond ik eerst. bij de herhaling zie je dat Derijck met een speler van Anderlecht naar de eerste paal meeloopt en dat Heylen alleen staat in zijn zone. De Fauw ziet het gebeuren en probeert het nog te herstellen maar komt te laat waardoor hij niet deftig in duel gaat.
denk dat het meer een communicatiefout is....
denk dat we met dit team alles kunnen, mogen verwachten. ene week top en week nadien een snertmatch.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Supercup 2017 : 23/07/2017 : RSC Anderlecht - Essevee
« Reactie #129 Gepost op: juli 24, 2017, 12:00:31 pm »
Ik vond het ook zeker niet slecht.
We missen een breker naast De Sart (Doumbia of Jensen?) maar dan kan het echt beginnen klikken.

Saponjic speelde heel goed tegen het beste duo in Belgie (Kara, Spajic), slim en recht naar doel.
Moet natuurlijk nog bevestigen en is nog jong dus kan hij dit alle wedstrijden brengen?