Auteur Topic: Nog 3 Jaar playoffs?!  (gelezen 6853 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline koene

  • Leden
  • Berichten: 624
Nog 3 Jaar playoffs?!
« Gepost op: februari 25, 2011, 05:31:14 pm »
De titel zegt genoeg, en eerlijk gezegd ben ik er totaal niet over te spreken!

Info:
Citaat
De Pro League heeft gestemd en het voorstel van preses Ivan De Witte aanvaard. Het systeem met play-offs ?n 16 clubs wordt behouden. Meer nog, de huidige formule staat vast voor de volgende drie seizoenen. Er is wel een nieuwe degradatieregel.
competitiehervorming
Lees ook:
De Witte: "We hebben niets afgekocht"
In december had de Profliga beslist om terug te keren naar 18 ploegen in eerste klasse. Door stevig lobbywerk van de grote clubs en een reeks financi?le compensaties wordt die beslissing nu teruggedraaid.

De komende drie seizoenen blijven er 16 clubs in de eerste klasse en ook de Play-off I en de Play-off II blijven zoals ze nu zijn.

Er komt wel een nieuwe "degradatieregel", waar er naar drie seizoenen gekeken wordt. :o :o :o :o :o
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2011, 05:40:43 pm door koene »

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #1 Gepost op: februari 25, 2011, 05:41:28 pm »
Ongelofelijk.. Moet toch ??n van de grootste schandalen zijn van onze competitie? Omkoping en corruptie van respectievelijk scheefsmoel en dikbil. Een echte schande  :(

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #2 Gepost op: februari 25, 2011, 05:55:30 pm »
80% van de supporters is tegen en toch gaat het door. Als er 1 iets is dat nu duidelijk is, is het feit dat de supporters er niets toe doen. Triestig, niet alleen van de grote ploegen maar ook de kleine die zich laten omkopen met gehuurde spelers en wat meer tv-geld.

Offline koene

  • Leden
  • Berichten: 624
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #3 Gepost op: februari 25, 2011, 05:59:18 pm »
dringend tijd om ons ongenoegen te uiten. Tzou eigenlijk echt fantastisch zijn mochten ze een kwasie leeg stadion hebben tijdens play off 2. Want ik ben zwaar ontgoocheld in alle (inclusief essevee) eerste klasse clubs. Dat een MINDERHEID van 4! toch nog zijn wil kan krijgen tegen een meerderheid van 11,5, dat snap ik echt niet. En de witte wil niet spreken van corruptie maar daar ruikt het toch ferm naar...

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #4 Gepost op: februari 25, 2011, 06:16:12 pm »
dringend tijd om ons ongenoegen te uiten. Tzou eigenlijk echt fantastisch zijn mochten ze een kwasie leeg stadion hebben tijdens play off 2. Want ik ben zwaar ontgoocheld in alle (inclusief essevee) eerste klasse clubs. Dat een MINDERHEID van 4! toch nog zijn wil kan krijgen tegen een meerderheid van 11,5, dat snap ik echt niet. En de witte wil niet spreken van corruptie maar daar ruikt het toch ferm naar...

Play-Off twee zit in abonnement, dus echt in hun portemonnee pak je ze niet als je niet gaat...

Offline koene

  • Leden
  • Berichten: 624
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #5 Gepost op: februari 25, 2011, 06:25:07 pm »
dringend tijd om ons ongenoegen te uiten. Tzou eigenlijk echt fantastisch zijn mochten ze een kwasie leeg stadion hebben tijdens play off 2. Want ik ben zwaar ontgoocheld in alle (inclusief essevee) eerste klasse clubs. Dat een MINDERHEID van 4! toch nog zijn wil kan krijgen tegen een meerderheid van 11,5, dat snap ik echt niet. En de witte wil niet spreken van corruptie maar daar ruikt het toch ferm naar...

Play-Off twee zit in abonnement, dus echt in hun portemonnee pak je ze niet als je niet gaat...

hoeft ook niet he. Had gewoon nooit gedacht dat de mening van de supporter zo weinig er aan toe deed. De cijfers zijn toch duidelijk?

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #6 Gepost op: februari 25, 2011, 07:16:14 pm »
dringend tijd om ons ongenoegen te uiten. Tzou eigenlijk echt fantastisch zijn mochten ze een kwasie leeg stadion hebben tijdens play off 2. Want ik ben zwaar ontgoocheld in alle (inclusief essevee) eerste klasse clubs. Dat een MINDERHEID van 4! toch nog zijn wil kan krijgen tegen een meerderheid van 11,5, dat snap ik echt niet. En de witte wil niet spreken van corruptie maar daar ruikt het toch ferm naar...

Play-Off twee zit in abonnement, dus echt in hun portemonnee pak je ze niet als je niet gaat...

Wat de supporters willen daar wordt totaal geen rekening mee gehouden, abonnement kopen of niet. Iedereen over heel Belgie in elke PO-match 10 minuten later binnen gaan in het stadion en in de lege tribunes een simpel spandoekje met Anti-PO's zal wel snel opgepikt worden door de pers. Als je een statement wilt maken in het voetbal vandaag moet dat via de pers. Enkel als de pers er op springt is er nog enige kans dat er geluisterd zal worden.
Als supporters kunnen we zoveel klagen als we willen maar dat zal er maar weinig aan veranderen, ik vermoed dat Ivan De Witte wel geen supportersforums zal lezen...

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #7 Gepost op: februari 25, 2011, 08:45:20 pm »
dringend tijd om ons ongenoegen te uiten. Tzou eigenlijk echt fantastisch zijn mochten ze een kwasie leeg stadion hebben tijdens play off 2. Want ik ben zwaar ontgoocheld in alle (inclusief essevee) eerste klasse clubs. Dat een MINDERHEID van 4! toch nog zijn wil kan krijgen tegen een meerderheid van 11,5, dat snap ik echt niet. En de witte wil niet spreken van corruptie maar daar ruikt het toch ferm naar...

Play-Off twee zit in abonnement, dus echt in hun portemonnee pak je ze niet als je niet gaat...

Wat de supporters willen daar wordt totaal geen rekening mee gehouden, abonnement kopen of niet. Iedereen over heel Belgie in elke PO-match 10 minuten later binnen gaan in het stadion en in de lege tribunes een simpel spandoekje met Anti-PO's zal wel snel opgepikt worden door de pers. Als je een statement wilt maken in het voetbal vandaag moet dat via de pers. Enkel als de pers er op springt is er nog enige kans dat er geluisterd zal worden.
Als supporters kunnen we zoveel klagen als we willen maar dat zal er maar weinig aan veranderen, ik vermoed dat Ivan De Witte wel geen supportersforums zal lezen...

Zijn goede vriend van na Gent-Klup vorig jaar daarentegen ;)

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #8 Gepost op: februari 26, 2011, 09:08:42 am »
Ook wel weer zwak dat wij als club geen ruggegraat hebben getoond en ook plots 'voor' hebben gestemd. Nochtans was Mannaert eerst de grote voortrekker van de K11, maar goed we weten nu al goed dat Mannaert weinig ziel in zich heeft.

Het enige waar ik echt van wakker lig is die degradatieregeling, wat een soep. Men moet goed begrijpen wat dat betekent:
dwz dat zowel wij, kortrijk, westerlo, cercle, ... geen kans hebben om te degraderen volgend seizoen of we moeten al bijna geen punten halen. dwz dat het bestuur niet zonodig heel wat versterkingen moet halen want we zijn toch op ons gemak en kunnen wat sparen voor het stadion dat eraan lijkt te komen.

Ik zeg hiermee niet dat ons bestuur deze visie toegedaan is maar onze buren van hier 15km verder hebben die tactiek al toegepast op deze 2e seizoenshelft dus dit zal de aantrekkingskracht + sterkte van onze competitie zeker niet bevorderen.

Maar goed, wie zijn wij in dit verhaal?



Offline Xavier Waterslaeghers

  • Leden
  • Berichten: 352
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #9 Gepost op: februari 26, 2011, 10:29:09 am »
Enige doeltreffende oplossing lijkt de competitie blokkeren, letterlijk dan  :P Met een grote groep supporters net voor de match het veld opgaan en daar bv. 10 minuten blijven zitten zodat de matchen niet kunnen beginnen. Daarmee halen we zelfs de internationale pers  ;)

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #10 Gepost op: februari 26, 2011, 10:55:01 am »
Ook wel weer zwak dat wij als club geen ruggegraat hebben getoond en ook plots 'voor' hebben gestemd. Nochtans was Mannaert eerst de grote voortrekker van de K11, maar goed we weten nu al goed dat Mannaert weinig ziel in zich heeft.

Het enige waar ik echt van wakker lig is die degradatieregeling, wat een soep. Men moet goed begrijpen wat dat betekent:
dwz dat zowel wij, kortrijk, westerlo, cercle, ... geen kans hebben om te degraderen volgend seizoen of we moeten al bijna geen punten halen. dwz dat het bestuur niet zonodig heel wat versterkingen moet halen want we zijn toch op ons gemak en kunnen wat sparen voor het stadion dat eraan lijkt te komen.

Ik zeg hiermee niet dat ons bestuur deze visie toegedaan is maar onze buren van hier 15km verder hebben die tactiek al toegepast op deze 2e seizoenshelft dus dit zal de aantrekkingskracht + sterkte van onze competitie zeker niet bevorderen.

Maar goed, wie zijn wij in dit verhaal?




Die degradatieregeling is inderdaad lachwekkend. Nu kan je als club dus degraderen EN Europees voetbal halen via de competitie ;D

Offline Bart

  • Leden
  • Berichten: 85
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #11 Gepost op: februari 26, 2011, 04:29:36 pm »
Wat hebben dergelijke constructies nog te maken met sport? Het is gewoon een kwestie van zichzelf te beschermen en zijn postje in eerste veilig te stellen. Leg het maar eens uit dat een club die het ganse seizoen onderaan bengelt, toch kan blijven omdat zijn gemiddelde over de laatste drie jaar beter was dan van anderen?? Kortom: B-E-L-A-C-H-E-L-I-J-K.

Ook ik vind het uitermate zwak van Essevee dat de kar plots gekeerd werd ten voordele van de G(ulzige) 4. Maar ja, als je tijdens de laatste maanden van jouw contract bij SVZW al bij Club aanwezig bent en dit openlijk ook in de media vermeld wordt, kan je moeilijk verwachten dat Vincent nog tegen de wil van zijn nieuwe broodheer zou ingaan zeker?

Ik heb er alvast meer dan mijn buik van vol, eerlijk gezegd.

WAEREGHEM

  • Gast
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #12 Gepost op: februari 26, 2011, 04:49:36 pm »
Ik heb er alvast meer dan mijn buik van vol, eerlijk gezegd.

?

Voor mij hoeft het allemaal niet meer.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #13 Gepost op: februari 26, 2011, 05:11:40 pm »
Kdenk dat tijd is da wij van de klauwaert nog keer een spandoekske maken. In het buitenland zullen ze weer lachen, man man op wa trekt dat eigenlijk nog  >:(. Die degradatieregel is echt om te bleiten, krijg da eens uitgelegd aan moeder de vrouw. Buitenspel uitleggen was al moeilijk, nu begin ik er zelf nie meer aan. Te belachelijk voor woorden, en deze playoffs moeten ons voetbal naar een hoger niveau tillen? Lachwekkend, misschien best van al geen abo meer nemen, voetbal is een circus geworden waar wij niet meer meetellen. Dat ze het zelf uitzoekn, als het zo zit ga ik wel naar Rijsel gaan kijken. Niet ver rijden en deftig voetbal, voor een schappelijke prijs, en in een competitie waar de eerste kampioen speelt en de laatste degradeert!

Offline Eugene

  • Leden
  • Berichten: 405
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #14 Gepost op: februari 26, 2011, 08:08:02 pm »
De supporters van Standard en KVM hebben al actie ondernomen. Aan beide zijden hangen er spandoeken met "weg met play-offs" erop.




WAEREGHEM

  • Gast
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #15 Gepost op: februari 26, 2011, 10:06:31 pm »
De supporters van Standard en KVM hebben al actie ondernomen. Aan beide zijden hangen er spandoeken met "weg met play-offs" erop.

En zit KVM in PO1 dan zit het stadion lekker vol en vragen ze zich bij elke overwinning al zingend af waar het feestje is. Zolang de mensen/fans dit blijven slikken zal er helemaal niks veranderen.


Offline taniaduyck

  • Leden
  • Berichten: 38
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #16 Gepost op: februari 26, 2011, 10:18:07 pm »
wij supporters zijn weer de dupe ! moeten wij nu met zijn allen niet blij zijn ? volgend jaar blijven we zeker weer in eerste ! alleen,wie verstaat deze dikke zever nog wat geeft dit nog met voetbal te maken ? :-[leve Belgi? we komen terug in het nieuws !!!!! ;D  peter.
« Laatst bewerkt op: februari 26, 2011, 10:20:13 pm door taniaduyck »

claeys

  • Gast
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #17 Gepost op: februari 27, 2011, 11:08:26 am »
Wat doen ze met nieuwkomers in eerste klasse ? Want die hebben zowiezo een laag cijfer over 3 seizoenen gezien... Of worden zij beschermd en kunnen zij niet degraderen ?

T' is daar weer een soep aan het worden ?...

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #18 Gepost op: februari 27, 2011, 11:36:31 am »
Wat doen ze met nieuwkomers in eerste klasse ? Want die hebben zowiezo een laag cijfer over 3 seizoenen gezien... Of worden zij beschermd en kunnen zij niet degraderen ?

T' is daar weer een soep aan het worden ?...

de nieuwkomers zijn de pineut...Als die, vanaf hun 1e seizoen, geen deftige plaats behalen in het klassement, mogen ze terug zakken. M'n broek zakt echt af van zo'n regeling. Ongekend en ongezien.
-SVZW Forever-

Boer Boerie

  • Gast
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #19 Gepost op: februari 27, 2011, 12:41:50 pm »
Ik ben bij die 20% die er wel voor waren eigenlijk.
Vind het nu toch spannender door dat 6 plaatsen van belang zijn
en "kleinere ploegen" daar ook in kunnen geraken.

Tegen geld zegt een voetbalclub niet nee, dus is het verstaanbaar
dat de K11 instemde met dit voorstel.

De degradatie regel is wel lachwekkend en enkel gemaakt om de huidige 16 clubs te sparen.