Auteur Topic: Nog 3 Jaar playoffs?!  (gelezen 6853 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline moi

  • Leden
  • Berichten: 271
    • essevee.com
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #20 Gepost op: februari 27, 2011, 05:06:29 pm »
Citaat
De degradatie regel is wel lachwekkend en enkel gemaakt om de huidige 16 clubs te sparen.

...en daar kan je niet echt tegen zijn... als je tot die 16 behoord toch...
Pronostikeer gratis op www.essevee.com

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #21 Gepost op: februari 27, 2011, 05:34:37 pm »
dieje lokerse bandenmagnaat vanmiddag op de radio gehoord. is dus om te vermijden dat als je "1 slecht seizoen" hebt als "gevestigde waarde" , dat je dan niet uit eerste klasse mag vallen, omdat je dan moeilijk weer in eerste raakt ... persoonlijk vind ik dat grote nonsens. speel je slecht, en degradeer je, dan ga je naar tweede . punt uit .

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #22 Gepost op: februari 28, 2011, 09:15:52 am »
probleem is dat het te moeilijk is om uit 2de terug te stijgen.....het zou simpelen zijn om in 2de met hetzelfde aantal ploegen te spelen als in 1ste en gewoon eerste 2 uit 2de te laten promoveren.
voordeel: degradatie is dan geen ramp want je kan gemakkelijker terug keren.
Ploegen als Lierse maken nu massa's verlies, kopen massa's spelers in de winterstop om in eerste te kunnen blijven.

Offline sv27

  • Leden
  • Berichten: 414
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #23 Gepost op: februari 28, 2011, 08:30:57 pm »
De nieuw play-off formule zal ongetwijfeld leidden tot hilarische toestanden.  Eerst wordt het televisiegeld uitgekeerd op basis van de rangschikking in de reguliere competitie.  De nummer zeven krijgt bv. 250.000 euro de nummer 6 moet 200.000 euro betalen.  Vraag is of de nummer zes wel 450.000 euro zal verdienen aan de playoffs. 

Punten in playoff I :2, ticketprijzen in playoff I bij de G4 X2.  Voetbal een feest!

Bovendien stel dat de nummer vier ??n punt meer had dan nummer vijf in reguliere competitie, : nummer vier had 56 punten (56/2= 28p) en nummer vijf had 55punten (55/2= 27,5p->28p). De nummer vijf heeft echter meer gewonnen matchen dan nummer vier.  Waardoor zij in extremis in de beginstand van playoff I op een gedeelde vierde plaats komen met in feite het voordeel van meer gewonnen matchen. 

Voetbal een feest!

Om nog maar te zwijgen over de degradatieregeling.  Je kan na twee jaar wanbestuur (Lokeren, Charleroi) toch nog degradatie ontlopen als je het geluk hebt dat er een ploeg zoals SK Heist op den Berg al na 1 jaar eerste klasse de voorlaatste plaats komt bezetten.  Gevolg: de clubs waar er wanbestuur heerst gaan kwistig verder en een ploeg die iets wil uitbouwen, wordt afgestraft. 

Voetbal een feest!



Offline svzwnick

  • Leden
  • Berichten: 21
  • forza sv !!!
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #24 Gepost op: februari 28, 2011, 09:27:37 pm »
ik vind dit zo belachelijk wa doen ze dan met de degradaties en met wie kampioen speelt in 2de ?!  >:(

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #25 Gepost op: maart 01, 2011, 10:59:11 am »
Waarom laten ze de twee degradatiekandidaten niet rechtstreeks play offs spelen tegen de eerste twee uit tweede klasse ?
Zo weten we meteen of die tweedeklassers een meerwaarde kunnen bieden in eerste klasse.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.646
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #26 Gepost op: maart 01, 2011, 11:24:01 am »
Waarom laten ze de twee degradatiekandidaten niet rechtstreeks play offs spelen tegen de eerste twee uit tweede klasse ?
Zo weten we meteen of die tweedeklassers een meerwaarde kunnen bieden in eerste klasse.

Omdat de reguliere competitie in eerste veel vroeger afgelopen is dan in tweede klasse.

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #27 Gepost op: maart 01, 2011, 04:43:02 pm »
Waarom laten ze de twee degradatiekandidaten niet rechtstreeks play offs spelen tegen de eerste twee uit tweede klasse ?
Zo weten we meteen of die tweedeklassers een meerwaarde kunnen bieden in eerste klasse.

Omdat zoiets te logisch is. Het is de bedoeling de competitie zodanig ingewikkeld te maken zodat ze het volk wegjagen. ;)
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2011, 08:23:29 pm door Nico the master »

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #28 Gepost op: maart 03, 2011, 11:30:09 am »
Naar aanleiding van de 'nieuwe' competitieformule hebben zowel de NSF als de SfP besloten om actie te ondernemen. Hieronder staat het recente persbericht hieromtrent. Ook onze supportersfederatie is hierbij aangesloten en staat voor de volle 100% achter deze mening. Wij hopen dan ook op jullie volle medewerking!

Citaat
3 maart 2011
 
Supportersactie tegen onbegrijpelijke competitiehervorming

 

ACTIE 17

 

Wie wordt de 17? ploeg in de nieuwe competitie? Wat ons betreft wordt de supportersbeweging de 17? ploeg uit de Jupiler Pro League.

De competitiehervorming die in de schoot van de Jupiler Pro League plaats vond, is quasi onmogelijk uit te leggen zonder wiskundige formules te gebruiken.

De Supportersfederatie Profclubs, en Nationale Supportersfederatie zijn verontwaardigd over de beslissing betreffende de competitiehervorming en de manier waarop deze tot stand is gekomen. Met de actie 17 zeggen de supporters duidelijk aan alle voetbaloverheden en hun sponsors:

- Neen aan een onbegrijpelijke competitiehervorming
- Wij dringen aan op een structurele dialoog tussen de voetbaloverheden en de supporters
- Wij dringen aan op een akkoord over democratische maximumprijzen voor bezoekers

Naar analogie met hoe men in de Spaanse competitie supportersprotest toont, zullen supporters in de komende competitiematchen op de 17? minuut van elke wedstrijd witte vlaggen en spandoeken boven halen, begeleid door supportersgezangen.

Niemand houdt m??r van het voetbal dan de supporter. Met deze serene actie willen wij aantonen dat de grens bereikt is.  Wanneer men echter meent dat supporters alles aanvaarden vergist men zich. Voetbal is ons cultureel erfgoed en dat moet gerespecteerd worden.

De druk vanuit de basis om stevig in het verweer te gaan is bijzonder groot. Wij hopen echter dat er snel een afdoend antwoord vanwege de voetbaloverheden. Hoe dan ook plannen wij halfweg maart een nieuwe algemene ledenvergadering om de situatie te evalueren.

 

Info :

SfP : voorzitter : Eddy Janssis 0473/333.242

NSF : voorzitter : Erik Reynaerts 0473/301.386

 

Voor alle persberichten contacteer:

Dirk Vos

Verantwoordelijke pers en internationale contacten

+32 472 83.84.62



Duiding:

Supportersfederatie Profclubs vzw overkoepelt de supportersverenigingen van alle ploegen uit de Jupiler Pro League en treedt op als hun belangenbehartiger.

Nationale Supportersfederatie vzw overkoepelt supportersverenigingen van alle ploegen die aangesloten zijn bij de KBVB en behartigt de belangen van deze verenigingen behalve deze uit de Jupiler Pro League.

Beide verenigingen plegen regelmatig overleg.



Voor meer info: zie www.esseveefans.be


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #29 Gepost op: maart 03, 2011, 11:33:01 am »
playoff 2 serieus aanpassen en die degradatieregel weg, en ik kan er mee leven.  Ploegen die niet meer kunnen degraderen en playoff 1 halen zoals o.a. wij vegen hen botten aan de resterende matchen.

Of je nu 14e bent met 26 ptn of 7e met 42 ptn.  We starten toch terug op nul en nummer 14 met bijna 20 punten minder kan nog europees halen. Mannekes toch, waar is de logica?  En als we playoff 1 halen 45 euro betalen voor een kaartje in anderlecht en dan nog eens nen combi enz... .  Dit heeft zoals bijna alles in het leven de dag van vandaag enkel te maken met MONEY!
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2011, 11:35:23 am door essevee007 »

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #30 Gepost op: maart 03, 2011, 01:29:27 pm »
Hoe nobel ik de actie ook vind, met een snotvod zwaaien zal op de bobo's niet zoveel indruk maken me dunkt...

fox

  • Gast
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #31 Gepost op: maart 03, 2011, 04:01:28 pm »
Hoe nobel ik de actie ook vind, met een snotvod zwaaien zal op de bobo's niet zoveel indruk maken me dunkt...

Het doet me eigenlijk een beetje denken aan supporters die spandoeken maken om bepaalde spelers terug in het regenboogstadion te krijgen. Goedbedoeld maar compleet nutteloos en getuigend van een manifest gebrek aan kennis van hoe de (voetbal)wereld in elkaar zit.

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #32 Gepost op: maart 03, 2011, 04:07:51 pm »
Niets doen zal inderdaad veel meer uithalen :)

Offline M.

  • Leden
  • Berichten: 1.019
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #33 Gepost op: maart 03, 2011, 04:10:22 pm »
Hoe nobel ik de actie ook vind, met een snotvod zwaaien zal op de bobo's niet zoveel indruk maken me dunkt...

Het doet me eigenlijk een beetje denken aan supporters die spandoeken maken om bepaalde spelers terug in het regenboogstadion te krijgen. Goedbedoeld maar compleet nutteloos en getuigend van een manifest gebrek aan kennis van hoe de (voetbal)wereld in elkaar zit.
Ok, jij weet dus hoe de voetbalwereld in elkaar zit.
Geef me dan een haalbaar voorstel zodat het toch veranderd kan worden..
Enigste degelijke optie is gewoon lege stadions bij play-offs..
Maar dat is onhaalbaar..

Spandoekje aanwezig in Lokeren...

fox

  • Gast
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #34 Gepost op: maart 03, 2011, 04:26:40 pm »
Hoe nobel ik de actie ook vind, met een snotvod zwaaien zal op de bobo's niet zoveel indruk maken me dunkt...

Het doet me eigenlijk een beetje denken aan supporters die spandoeken maken om bepaalde spelers terug in het regenboogstadion te krijgen. Goedbedoeld maar compleet nutteloos en getuigend van een manifest gebrek aan kennis van hoe de (voetbal)wereld in elkaar zit.
Ok, jij weet dus hoe de voetbalwereld in elkaar zit.
Geef me dan een haalbaar voorstel zodat het toch veranderd kan worden..
Enigste degelijke optie is gewoon lege stadions bij play-offs..
Maar dat is onhaalbaar..

Spandoekje aanwezig in Lokeren...

Ik weet uiteraard niet 100% hoe de voetbalwereld in elkaar zit, maar ik ben niet naief en ik weet wel dat de wereld simpelweg geregeerd wordt door geld. Dat geldt dus ook voor het voetbal en dat blijkt duidelijk uit heel deze historie.

Een paar maand geleden zou er afgestapt worden van het systeem omdat de kleine clubs er heel wat nadelen van ondervonden. (Te weinig toeschouwers voor de PO2). De grote clubs hebben dus beslist om wat meer geld te geven aan de kleintjes waardoor iedereen weer beter af is met PO's en we dus het systeem behouden. De enige manier waarop er dus gaat afgestapt worden is als de meerderheid van de clubs minder zal hebben met PO's dan zonder PO's.

Er is dus niets wat de supporter kan doen, behalve thuisblijven als het hem niet aanstaat want dat zullen de clubs voelen en dat zal hen tot actie aansporen. Ik ga echter blijven gaan want het systeem waarin gespeeld wordt interesseert me hoegenaamd niets en die hype van "het is cool om tegen de PO's te zijn maar ik weet eigenlijk zelf niet waarom" laat ik gewoon aan mij voorbij gaan.

Offline Gruunwit

  • Leden
  • Berichten: 139
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #35 Gepost op: maart 04, 2011, 12:06:52 am »
Die protestacties gaan nu niet veel meer uithalen. Alles is toch al beslist.
Het belachelijkste aan heel die play-offs vind ik nog dat ze daar nog een apart abbonnement voor durven verkopen. 

Offline skalle p

  • Leden
  • Berichten: 360
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #36 Gepost op: maart 04, 2011, 07:51:44 am »
da bijkomende abo is enkel in geval van PO 1 . Ik denk nie da het secretariaat van svzw daar de komende jaren moe wakker van liggen.............

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #37 Gepost op: maart 04, 2011, 08:55:44 am »
Die protestacties gaan nu niet veel meer uithalen. Alles is toch al beslist.
Het belachelijkste aan heel die play-offs vind ik nog dat ze daar nog een apart abbonnement voor durven verkopen. 

Ik vind het ook wat laat om nu nog acties van het SFP te zien... Als je twee seizoenen de tijd had, moet je niet een maand na de beslissing beginnen met acties.

Er moet trouwens nergens in Belgi? (denk ik) een nieuw abonnement gekocht worden voor PO 2. Voor PO1 wel en dat was een redelijk harde flop bij 4 van de 6 PO1-ploegen van vorig seizoen...
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #38 Gepost op: maart 04, 2011, 10:54:40 am »
Die protestacties gaan nu niet veel meer uithalen. Alles is toch al beslist.
Het belachelijkste aan heel die play-offs vind ik nog dat ze daar nog een apart abbonnement voor durven verkopen.  

Ik vind het ook wat laat om nu nog acties van het SFP te zien... Als je twee seizoenen de tijd had, moet je niet een maand na de beslissing beginnen met acties.

Er moet trouwens nergens in Belgi? (denk ik) een nieuw abonnement gekocht worden voor PO 2. Voor PO1 wel en dat was een redelijk harde flop bij 4 van de 6 PO1-ploegen van vorig seizoen...

Er is genoeg overleg geweest met de clubs + proleague achter de schermen. Maar op het moment dat er een beslissing genomen moet worden, dan wordt dit overleg in de vuilbak geworpen in ruil voor g?ld... Hiertegen is de protestactie op poten gezet. Like it or leave it  ;)
« Laatst bewerkt op: maart 04, 2011, 10:56:24 am door Harry »


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

WAEREGHEM

  • Gast
Re:Nog 3 Jaar playoffs?!
« Reactie #39 Gepost op: maart 04, 2011, 12:18:11 pm »
 * De Ethische Commissie van de Pro Lea-
 gue is het niet eens met de nieuwe de-
 gradatieregel, waarbij de nummers 15 en
 16 over drie seizoenen worden bepaald.
 De commissie vindt dat het gelijkheids-
 beginsel geschonden is. "Want niet alle
 clubs kunnen zo op dezelfde manier hun
 kansen verdedigen." De commissie vraagt
 de P.League om zich te beraden over de
 regel. In de commissie zitten magistra-
 ten, journalisten en voetbalfiguren.