Auteur Topic: Verwachting seizoen 2017-2018  (gelezen 25296 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Verwachting seizoen 2017-2018
« Gepost op: juli 05, 2017, 05:20:28 pm »
Met de voorstelling van de spelers en nieuwe truitjes vanavond kunnen we stilletjes aan de rekening maken van de transferperiode en de verwachtingen voor komend seizoen.

Wat zijn jullie verwachtingen voor komend seizoen?
Wat zouden jullie graag nog zien (transfers, nieuws, info over stadion) de komende weken?
En op welke plaats eindigt Essevee volgens jullie?
Hoe ver geraken we op Europees vlak?

Gelieve hier geen besprekingen meer te doen van vorig seizoen, deze kunnen in:
http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2788.0



Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2017, 05:22:08 pm »
De Mos erg hard voor Standard: "Al een achterstand op Anderlecht, Club en Gent en nu ook voorbijgestreefd door Zulte Waregem en Oostende"
04 juli 2017 20:24 via voetbalkrant.com

Standard versterkte zich tijdens de jongste weken al met twee publiekslievelingen: S?bastien Pocognoli en Paul Jos? Mpoku. Op zich leuke transfers voor de supporters van de club, maar analist Aad de Mos snapt er niets van.

?Een charmeoffensief?, zegt de Mos (ex-trainer van Standard) over de transfers van Pocognoli en Mpoku in Het Belang van Limburg. ?Bij de supporters zijn dat grote namen, maar de posities van Pocognoli en Mpoku waren eigenlijk al goed bezet. Standard heeft een 6 nodig. Er zit geen enkele visie achter", toont de Nederlandse analist zich hard voor de Luikse club.

En daar stopt de Mos nog niet. Volgens hem zal Standard het volgend seizoen nog lastig krijgen om play-off 1 te halen. ?Ze hebben al een achterstand op clubs als Anderlecht, Club Brugge en AA Gent en ze worden nu stilletjes aan ook voorbijgestreefd door clubs met visie als Zulte Waregem en Oostende. Genk zit goed in elkaar en verder heb je nog Charleroi en KV Mechelen. Standard mag zijn borst natmaken.?

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2017-07-04/de-mos-erg-hard-voor-standard-al-een-achterstand-op-anderlecht-club-en-gent-en-nu-ook-voorbijgestreefd-door-zulte-waregem-en-oostende

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #2 Gepost op: juli 06, 2017, 08:21:49 pm »
Coopman zal ontbolsteren. E?n van onze twee zwarte spitsen wordt een parel. En van die 19-jarige targetman verwacht ik ook veel.

Nog een goede 6 en dit wordt een plaatsje in de top 3.

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #3 Gepost op: juli 07, 2017, 07:33:31 am »
Ik zie het positief in....
Ik zou zelfs voorstellen om, als we zien dat de mayo weer pakt, een nieuw liedje te "pushen" naast
I'm a believer of mooi zo
Natuurlijk met aangepaste tekst
Lijkt mij een mooie meezinger

iets van
oo- oo-oo
It's magic
Dury-y-y-y
you did it again for s-vee
...

zijn er creatieve woordkunstenaars die hier nog wat suggesties hebben....

het is op dit liedje bedoeld
https://www.youtube.com/watch?v=MzlK0OGpIRs
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #4 Gepost op: juli 07, 2017, 11:38:39 am »
Nu de ploeg bijna compleet is durf ik wel zeggen dat we meer voetballend vermogen hebben dan vorig jaar.

Ben ook eens benieuwd hoe het zonder Leye gaat zijn, nu hebben ze toch 2-3 jonge spitsen aangetrokken en die zullen nu toch veel meer hun kans krijgen nu dat Leye hier niet meer zit, jammer dat ze alle 3 zijn gehuurd en die volgend jaar normaal weer weg zullen zijn.

Nog een goeie '6' en we zijn weer vertrokken voor een goed seizoen, ik heb er alvast vertrouwen in!
SV TILL I DIE

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #5 Gepost op: juli 07, 2017, 11:48:22 am »
Ik zie het positief in....
Ik zou zelfs voorstellen om, als we zien dat de mayo weer pakt, een nieuw liedje te "pushen" naast
I'm a believer of mooi zo
Natuurlijk met aangepaste tekst
Lijkt mij een mooie meezinger

iets van
oo- oo-oo
It's magic
Dury-y-y-y
you did it again for s-vee
...

zijn er creatieve woordkunstenaars die hier nog wat suggesties hebben....

het is op dit liedje bedoeld
https://www.youtube.com/watch?v=MzlK0OGpIRs

Hoop dat je gelijk hebt, maar persoonlijk vind ik het nogal vroeg om dergelijke conclusies te trekken...

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #6 Gepost op: juli 07, 2017, 12:00:11 pm »
Van waar uw bron dat dit nu te vroeg is  :D ;D ;)

Waarom zou er staan "ALS de mayo terug pakt..."
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #7 Gepost op: juli 07, 2017, 01:09:58 pm »
Van waar uw bron dat dit nu te vroeg is  :D ;D ;)

Waarom zou er staan "ALS de mayo terug pakt..."

Bron? mezelve  :P :D

Ik hoop het (dat de mayo pakt), maar blijft afwachten ? :)

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #8 Gepost op: juli 19, 2017, 10:13:02 am »
Mijn prognose gebaseerd op puur buikgevoel en geen enkel objectief argument:
- Competitie wordt net wel/net niet verhaal voor PO I en ik denk net niet.
Ik vermoed een omgekeerd jaar in vergelijking met vorig jaar: we zullen dit jaar wel vaker de groten over de knie leggen maar te veel puntenverlies lijden tegen 'de kleintjes'.
- Beker wordt niets
- Europa League hangt af van loting. Zal geslaagd zijn als we meedoen voor de eerste twee plaatsen in de poule en niet verschrikkelijk afgaan in ??n of meerdere matchen.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #9 Gepost op: juli 19, 2017, 11:40:01 am »
Mijn prognose gebaseerd op puur buikgevoel en geen enkel objectief argument:
- Competitie wordt net wel/net niet verhaal voor PO I en ik denk net niet.
Ik vermoed een omgekeerd jaar in vergelijking met vorig jaar: we zullen dit jaar wel vaker de groten over de knie leggen maar te veel puntenverlies lijden tegen 'de kleintjes'.
- Beker wordt niets
- Europa League hangt af van loting. Zal geslaagd zijn als we meedoen voor de eerste twee plaatsen in de poule en niet verschrikkelijk afgaan in ??n of meerdere matchen.

Hopelijk begint het dan zaterdag reeds en leggen we Anderlecht over onze knie.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #10 Gepost op: juli 19, 2017, 12:35:29 pm »
Mijn prognose gebaseerd op puur buikgevoel en geen enkel objectief argument:
- Competitie wordt net wel/net niet verhaal voor PO I en ik denk net niet.
Ik vermoed een omgekeerd jaar in vergelijking met vorig jaar: we zullen dit jaar wel vaker de groten over de knie leggen maar te veel puntenverlies lijden tegen 'de kleintjes'.
- Beker wordt niets
- Europa League hangt af van loting. Zal geslaagd zijn als we meedoen voor de eerste twee plaatsen in de poule en niet verschrikkelijk afgaan in ??n of meerdere matchen.
Is niet echt een prognose.
Competitie valt af te wachten. Ook afhankelijk welke G5 ploegen dit jaar op niveau presteren of niet. In feite zou als de logica gerespecteerd wordt ieder jaar maar 1 niet G5 ploeg PO1 mogen halen...
Beker hangt ook af van de loting. Vorig jaar zaten we in de finale zonder het te beseffen.
EL vind ik een extra. Niets moet. Slechter of Club vorig jaar in CL kan bijna niet😀😀

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #11 Gepost op: juli 19, 2017, 02:05:31 pm »
Mijn prognose gebaseerd op puur buikgevoel en geen enkel objectief argument:
- Competitie wordt net wel/net niet verhaal voor PO I en ik denk net niet.
Ik vermoed een omgekeerd jaar in vergelijking met vorig jaar: we zullen dit jaar wel vaker de groten over de knie leggen maar te veel puntenverlies lijden tegen 'de kleintjes'.
- Beker wordt niets
- Europa League hangt af van loting. Zal geslaagd zijn als we meedoen voor de eerste twee plaatsen in de poule en niet verschrikkelijk afgaan in ??n of meerdere matchen.
Is niet echt een prognose.
Competitie valt af te wachten. Ook afhankelijk welke G5 ploegen dit jaar op niveau presteren of niet. In feite zou als de logica gerespecteerd wordt ieder jaar maar 1 niet G5 ploeg PO1 mogen halen...
Beker hangt ook af van de loting. Vorig jaar zaten we in de finale zonder het te beseffen.
EL vind ik een extra. Niets moet. Slechter of Club vorig jaar in CL kan bijna niet😀😀

Vind ik echt een foute redenering. In mijn ogen is de Europa League h?t doel van het seizoen. PO1 hebben we al zoveel gehaald, dit jaar wordt het moeilijk. Beker verleden jaar net gewonnen en daardoor losweg in poulefase UEL. Ik wil een mooie campagne zien waarbij we liefst thuis ongeslagen blijven in eigen Regenboogstadion en op verplaatsing eens winnen, zo ben je meteen door naar de volgende ronde. Nee, UEL moet de focus zijn imo.

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #12 Gepost op: juli 19, 2017, 02:07:03 pm »
Prognoses zijn wat ze zijn.  Maar voor mij lijkt me PO1 dit seizoen heel moeilijk te zullen worden.  Dus ga ik voor een plaats tussen 7 en 10.  Dit op basis van het feit dat er toch wat voetballend vermogen is verloren gegaan (Meit?, Lerager, Dalsgaard) en dat de ploeg duidelijk verjongd is, wat dus betekent dat er wat ervaring is verloren gegaan.

Maar nogmaals, dergelijke prognose is een beetje vergelijkbaar met het voorspellen van de winnende lottocijfers.  De enige waardemeter zal zijn wat ze elke week op de mat presteren.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #13 Gepost op: augustus 04, 2017, 11:37:49 am »
Via Ludwig V. uit Het Laatste Nieuws
04 augustus 2017

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #14 Gepost op: augustus 04, 2017, 11:42:21 am »
Via Ludwig V. uit Krant van West-Vlaanderen
04 augustus 2017

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #15 Gepost op: augustus 04, 2017, 09:16:50 pm »
Mooi, verhelderend interview

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #16 Gepost op: augustus 23, 2017, 02:54:48 pm »
Ons ploegje speelde de eerste matchen fris en dartel combinatievoetbal.

De vraag is of de ploeg dat kan volhouden eens de velden slechter worden. Ik vrees dat we dan de punch en metier zullen ontbreken op het veld om ook die wedstrijden tot een goed einde te brengen (zonder de namen Leye en Lepoint te noemen  :D  :D )

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #17 Gepost op: augustus 23, 2017, 03:36:32 pm »
Ons ploegje speelde de eerste matchen fris en dartel combinatievoetbal.

De vraag is of de ploeg dat kan volhouden eens de velden slechter worden. Ik vrees dat we dan de punch en metier zullen ontbreken op het veld om ook die wedstrijden tot een goed einde te brengen (zonder de namen Leye en Lepoint te noemen  :D  :D )

We zitten hier niet in provinciaal voetbal e.
Zwaardere terreinen on 1ste klasse, wat is dat? Drainage en dergelijke werken daar meestal perfect.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #18 Gepost op: september 05, 2017, 10:34:57 pm »
Via Ludwig V. uit Sport/Voetbalmagazine
05 september 2017

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2017-2018
« Reactie #19 Gepost op: november 28, 2017, 12:41:03 pm »
Ik zou zeggen, laat die match maar vallen en laat ons concentreren op de volgende competitiematch tegen Gent. Anders zijn we weer te vermoeid en laten we weer een kans liggen om opnieuw een mogelijke overwinning te pakken.
Respect voor ieder zn mening, maar denk niet dat iemand die mee was naar Nice ze zal delen.
PO1 halen we toch niet en hebben we ook niets te zoeken, degraderen zie ik ook niet meteen gebeuren, dus alles op die beker!

?

Zou absurd zijn om de snelste weg richting Europese groepsfase te laten schieten voor de competitie waar er niks meer te winnen of te verliezen valt.
Niks meer te winnen of verliezen is ook de waarheid geweld aan doen. We zitten natuurlijk in een mindere periode maar bv winnen tegen Gent en het ziet er al heel anders uit. De ploegen die nu een paar punten meer hebben kunnen ook een mindere periode kennen net als wij. Gent, Genk en Standard stonden er op een bepaald moment ook slecht voor maar hebben hun rug gerecht. Ik weet ook wel dat ze meer kwaliteit hebben maar in voetbal kan veel.