Auteur Topic: www.esseveeforum.be  (gelezen 207593 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #380 Gepost op: februari 01, 2017, 04:39:27 pm »
Mods, als je iemand wil citeren kun je altijd maar 1 post/reactie citeren. Waarom ook niet de oorspronkelijke post waarop die persoon reageerde?
Vroeger kon dit toch wel?

Vroeger wel, met als gevolg dat je soms gigantisch lange posts kreeg, terwijl iemand gewoon een reply met "2" schrijft of zo. Het heeft natuurlijk ook zijn nadelen, maar bon, ik begrijp de moderators wel. Op een ander forum dat ik frequenteer laten ze 3 citaten binnen 1 reply toe, dat lijkt me misschien wel wat wenselijker.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #381 Gepost op: februari 01, 2017, 04:40:13 pm »
Niets veranderd ... neemt inderdaad bij een quote van een quote enkel het antwoord en het originele laat hij weg.
Is altijd zo geweest ...
Je kan het oplossen door het initi?le bericht ook te quoten, maar dan mag die niet te ver staan.

Met de beoogde software migratie zou dat wel mogelijk zijn. Dus nog even geduld.

Nee hoor, in het verleden is dat zeker nog anders geweest.

Hier bijvoorbeeld

http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=1792.msg126353#msg126353

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #382 Gepost op: februari 01, 2017, 04:53:25 pm »
hmm ...

u right!  ::)

Es neuzen in de configuratie.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #383 Gepost op: februari 01, 2017, 04:57:15 pm »
Niets veranderd ... neemt inderdaad bij een quote van een quote enkel het antwoord en het originele laat hij weg.
Is altijd zo geweest ...
Je kan het oplossen door het initi?le bericht ook te quoten, maar dan mag die niet te ver staan.

Met de beoogde software migratie zou dat wel mogelijk zijn. Dus nog even geduld.

Nee hoor, in het verleden is dat zeker nog anders geweest.

Hier bijvoorbeeld

http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=1792.msg126353#msg126353

test

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #384 Gepost op: februari 01, 2017, 04:58:42 pm »
allright
fixed!
@your service   ;)

Kan er wel geen limiet opzetten, dus hopelijk krijgen we geen quotes van 1.00 quotes.
Persoonlijk vind ik dat ook veel makkelijker lezen zo, dus ...

Geen idee waarom het plots anders is, mogelijks na een of andere update.
Alvast niet bewust aangepast (door mij).

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #385 Gepost op: april 25, 2017, 05:58:02 pm »
(nieuw) bannersysteem in testfase en de rest van die rommelreclame beginnen serieus te irriteren Fred  :)

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #386 Gepost op: april 25, 2017, 07:25:38 pm »
(nieuw) bannersysteem in testfase en de rest van die rommelreclame beginnen serieus te irriteren Fred  :)

Ik 'denk' eraan die video ad weg te laten in het tweede bericht op elke pagina en zoek/test een andere mogelijkheid. Mogelijks zal het de onderste zijn die blijft en verdwijnen de bovenste en de videoad.

Ben me er van bewust dat het nu een beetje 'veel' is, maar wil wel zeker weten dat de floating accurate resultaten geeft.

Online Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #387 Gepost op: april 26, 2017, 10:53:59 am »
Die floating is voor mij net ??n van de vervelendste... Die staat overal in de weg en is altijd zichtbaar. Dan nog liever ??n op iedere pagina als 2de bericht maar dan ook graag dat dat bericht al een standaard hoogte heeft zoals die bovenaan en niet alles begint te schuiven vanaf dat er iets ingeladen is...

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #388 Gepost op: april 26, 2017, 02:39:59 pm »
Die floating is voor mij net ??n van de vervelendste... Die staat overal in de weg en is altijd zichtbaar. Dan nog liever ??n op iedere pagina als 2de bericht maar dan ook graag dat dat bericht al een standaard hoogte heeft zoals die bovenaan en niet alles begint te schuiven vanaf dat er iets ingeladen is...

ja?

Als er nog mensen zijn met suggesties of voorstellen of aanwijzingen ... dan hoor ik dat graag.

Het is een noodzakelijk kwaad want het covert (deels) de rekeningen, maar het mag geen belemmering of vervelend iets worden.


Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #389 Gepost op: april 26, 2017, 04:43:44 pm »
Die floating is voor mij net ??n van de vervelendste... Die staat overal in de weg en is altijd zichtbaar. Dan nog liever ??n op iedere pagina als 2de bericht maar dan ook graag dat dat bericht al een standaard hoogte heeft zoals die bovenaan en niet alles begint te schuiven vanaf dat er iets ingeladen is...

Dikke 2

Online Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #390 Gepost op: april 26, 2017, 04:56:05 pm »
Op een 13inch macbook waar de site fullscreen staat, zie ik in de overzichtpagina of bij openen van een post letterlijk 2 of 3 regels dankzij die floating add... Het typen van dit bericht is zelfs niet mogelijk zonder te scrollen want het tekstvak staat achter de floating add..

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #391 Gepost op: april 26, 2017, 05:51:53 pm »
De bedoeling was om de floating wegklikbaar te maken en deze dan 1 dag (24u) wegblijft.
Maar alle pogingen ten spijt, ik raak in de knoei met de cookies ;)

Op een 13inch macbook waar de site fullscreen staat, zie ik in de overzichtpagina of bij openen van een post letterlijk 2 of 3 regels dankzij die floating add... Het typen van dit bericht is zelfs niet mogelijk zonder te scrollen want het tekstvak staat achter de floating add..

Hmmm ... aan die kleine schermen had ik inderdaad niet gedacht. Ik werk zelf zogoed als altijd op 2x 22". Dit neem ik mee!

thx voor de tip/hint!



Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #392 Gepost op: april 28, 2017, 09:45:03 am »
Zit vandaag voor de eerste keer op een kleiner scherm op het forum en het is inderdaad "a bit to much". Thuis op de 2x22" schermen was het maar een fractie. Nu is het op sommige momenten inderdaad zoeken naar de tekst tussen de twee banners.

Ik moet wel bekennen dat de floating 'veel' betere resultaten geeft dan de banner bovenaan.
Wat zouden jullie vinden als ik de banner bovenaan weglaat en de floating laat staan?
Zou dat een optie zijn?

Eventueel in combinatie met eentje (kleinere) rechts op het scherm.

Ik ben opnieuw begonnen met de nieuwe forumlay-out, een project dat door andere prioriteiten even aan de kant geschoven was.

De bedoeling van de optionele floating was eigenlijk dat je deze kan wegklikken en die dan 24u wegblijft. Maar ik zit een beetje in de knoei met de cookies, het werkt niet zoals het zou moeten eigenlijk.

Andere commentaren, ervaringen en suggesties zijn zeker welkom!

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #393 Gepost op: april 28, 2017, 09:51:08 am »
Wat ook een mogelijkheid is dat de bovenste banner verplaatst wordt naar de 2e post op elke pagina waar nu de video ad staat.

Dan kan ik eventueel de video ad ergens anders plaatsen, want die komt maar zelden voor alsook maar 1x per 24u.

Dit is misschien een  oplossing dat voor jullie minder opdringerig/storend is terwijl in feite dezelfde ad's blijven staan maar een nieuwe plek krijgen.

Heb weer stuff om over wakker te liggen :)

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #394 Gepost op: april 28, 2017, 03:49:22 pm »
Van mij mogen er 10 artikels op het forum zichtbaar zijn, alleen wil ik dat ze verdwijnen bij het scrollen...
De banner onderaan stoort mij persoonlijk mateloos. :-X

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #395 Gepost op: juni 28, 2017, 09:27:16 am »
Kan er een update gegeven worden over het nieuwe forum?

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #396 Gepost op: juni 28, 2017, 01:45:29 pm »
Kan er een update gegeven worden over het nieuwe forum?

Zeker!

Enkele zaken zijn op de (te) lange baan geschoven, maar dat heeft zo zijn redenen.

Los daarvan is het zo dat ik de voorbije maanden/weken enkele zeer drastische beslissingen heb genomen, maar ... deze zullen het esseveeforum zeker ten goede komen! Om niet al te ver in detail te treden heb ik beslist schoon schip te houden in de projecten die ik door de jaren heen opgestart heb en nog steeds onderhoud. Ik ga dus een reeks projecten stoppen, afstoten, overlaten en me enkel richten op mijn twee 'echte' overgebleven hobby's... Essevee & sportwagens, alle andere projecten (sites en forums) worden niet meer door mij verder gezet.

Komend verlof zal voor mij veel werk zijn om de bestaande projecten over te hevelen om bijvoorbeeld de continu?teit te verzekeren en enkele projecten te stoppen.

Na de zomer is het de bedoeling om Esseveeforum -eindelijk- ten gronde aan te pakken.
Ik ga oa. verder werk maken van het logo en ga het forum serieus upgraden. De plannen zijn een nieuw opgefrist volledig responsive forum zodat deze makkelijker te gebruiken is op mobiele toestellen. Mogelijks ook een zeer ingrijpende aanpassing waarbij ik van forumsoftware wil veranderen.

Het zal dus vooral gaan om aanpassingen aan het interne forumsysteem en de lay-out. De indeling is volgens mij OK, alsook het moderatieteam loopt (denk ik) weer vlot. (bedankt mannen!)

Is dit een bevredigend antwoord?
Bij vragen ... ask!


Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #397 Gepost op: juni 28, 2017, 02:00:12 pm »
Da's een heel mooi antwoord :)! Bedankt voor de update! Ben benieuwd!

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 922
  • Essevee!
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #398 Gepost op: september 07, 2017, 10:26:18 pm »
Gewoon bij deze even iedereen bedanken die dit forum mogelijk maakt en keep up the good work.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: www.esseveeforum.be
« Reactie #399 Gepost op: september 07, 2017, 11:14:23 pm »
Gewoon bij deze even iedereen bedanken die dit forum mogelijk maakt en keep up the good work.

Bedankt! :-)

Normaal horen we eerder klachten, maar doet deugt om es positieve woorden te mogen lezen.
Mensen vinden het vanzelfsprekend dat het er is, goed loopt en altijd beschikbaar is.

Maar ik ben niet de enige, ook de moderatoren doen een prachtjob!