Auteur Topic: [23] RAMIREZ Dani  (gelezen 675 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
[23] RAMIREZ Dani
« Gepost op: augustus 16, 2022, 10:59:34 am »
Dani Ramirez maakte in moeilijke omstandigheden debuut bij Zulte Waregem: “Toch van genoten”
15/08/22 via hln.be

Tegen Racing Genk belandde Zulte Waregem, tien dagen na het onverhoopte gelijkspel in Club Brugge, weer met beide voeten in de werkelijkheid. Anders dan op Antwerp en in Brugge moest Essevee in de Limburgers vanaf de eerste minuut zijn meerdere erkennen. Maar Mbaye Leye maakte van de gelegenheid gebruik om in het laatste halfuur, toen Genk het gaspedaal wat minder hard indrukte, zijn Spaanse nieuwkomer Dani Ramirez met het Belgische voetbal kennis te laten maken.
 
Dani Ramirez (30) maakte meteen indruk en liet een aantal flitsen zien van de reputatie van technisch begaafde spelmaker die hem voorafging bij zijn komst. “Ik denk dat ik mag stellen een typisch Spaanse speler te zijn”, zegt hij in vloeiend Engels. “Iemand die  veel de bal vraagt maar die niet lang in zijn bezit wil houden. Met een snelle balcirculatie steeds naar openingen zoeken, dat is mijn soort voetbal.”

Kampioen in Polen
Ramirez wordt mogelijk een zoveelste onbekende nieuwkomer die door het creatieve zoekwerk van Mbaye Leye en CEO Eddy Cordier aan de Gaverbeek belandde. In zijn vaderland kreeg hij weliswaar een stuk van zijn opleiding bij Real Madrid, maar doorbreken in La Liga hoorde er niet bij. Met het derde team van Real speelde hij op het derde niveau in Spanje, met Valencia B en Getafe B een reeksje hoger. Tot hij in 2017, op zijn 25ste, naar Polen verkaste. Met Stomil Olsztyn debuteerde hij er ook slechts in de tweede klasse, om met LKS Lodz na één jaar te promoveren naar de hoogste Ekstraklassa en vervolgens aan het eind van drie seizoenen bij Lech Poznan de titel te helpen veroveren. Maar omwille van een verzuurde relatie met coach Maciej Skorza liet hij zijn contract in Poznan ontbinden. Zulte Waregem, steeds op zoek naar transfervrije opportuniteiten, sloeg hem vervolgens aan de haak. “Ik had andere mogelijkheden in Polen en kon ook naar Cyprus, maar toen ik plots van Belgische belangstelling op de hoogte werd gebracht heb ik niet geaarzeld”, vertelt Ramirez. “Ik volg het Europese voetbal voldoende om de sterkte van de Belgische competitie te kennen. Toen ik hoorde dat er bij Zulte Waregem met Borja López een landgenoot was aangetrokken, heb ik telefonisch contact met hem gezocht. Neen, we kenden elkaar niet, maar hij was lovend over zijn eerste weken hier en over hoe het er in deze club aan toe gaat. Voor mij was dat voldoende om de stap te wagen.”

Standard en Charleroi geklopt
Tegen Genk zat Ramirez voor het eerst op de bank, en mocht hij een half uur invallen. In moeilijke omstandigheden. “Er zijn betere momenten denkbaar om te beginnen dan bij een 1-4-achterstand, maar toch heb ik er van genoten”, besluit Ramirez. “Zeker omdat het publiek er hier enthousiast bleef achter staan, ondanks de score. Ik weet zeker dat ik hier kan slagen. Met Lech Poznan heb ik in de Europa League zowel Standard als Charleroi uitgeschakeld, en ik geloof rotsvast dat ook mijn derde ervaring met België positief zal uitdraaien.”

Bron: https://www.hln.be/sport-in-de-buurt/dani-ramirez-maakte-in-moeilijke-omstandigheden-debuut-bij-zulte-waregem-toch-van-genoten~a16bb000/

Offline Frennie

  • Leden
  • Berichten: 247
  • Essevee!
Re: [23] RAMIREZ Dani
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2022, 08:37:03 am »
Artikel in Sportwereld (HNB) over Ramirez, een nieuwe echte 10 voor Essevee.
Kan iemand dit hier posten?

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: [23] RAMIREZ Dani
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2022, 12:11:09 pm »
Met Dani Ramirez heeft Zulte Waregem eindelijk weer een nummer 10: "Ik wil altijd de bal”
19/08/2022 via Het Nieuwsblad

Vorig weekend maakte Zulte Waregem tegen RC Genk geen schijn van kans en toch was er een opsteker voor Mbaye Leye en co. Dani Ramirez (30) mocht 25 minuten voor tijd zijn debuut maken en liet een prima indruk. Essevee heeft opnieuw een echte ‘10’.

Een creatieve, aanvallende middenvelder stond al langer bovenaan het verlanglijstje van Essevee. Er was de afgelopen jaren dan wel Omar Govea, maar de Mexicaan kon aan de Gaverbeek nooit helemaal overtuigen en durfde het op het vlak van discipline al eens te bont maken. Zo had hij het vorig seizoen helemaal verkorven en werd hij zelfs enkele maanden naar de B-kern teruggezet. Zijn aflopend contract werd in juni dan ook niet verlengd – intussen heeft Govea trouwens nog altijd geen nieuwe club gevonden.

Een alternatief op die positie had Essevee lange tijd niet, waardoor er vorig seizoen gepuzzeld moest worden. Onder meer Jelle Vossen werd daarom geregeld daar uitgespeeld. Met de komst van Dani Ramirez lijkt dat hiaat nu gevuld. “Negentig procent van de tijd speel ik als een 10”, vertelt hij. “Ik ben iemand die altijd de bal wil en die ervan houdt om op de Spaanse manier te voetballen, zonder al te veel lange ballen. Assists geven en goals maken, dat is wat ik probeer te doen.” Klinkt alvast veelbelovend.

Essevee nam Ramirez onlangs transfervrij over nadat de Spanjaard bij het Poolse Lech Poznan zijn contract had verbroken. En hoewel Ramirez naar eigen zeggen ook aanbiedingen had uit Polen en Cyprus, koos hij voor een verhuis naar ons land. “Toen ik hoorde dat Essevee interesse had en me er echt bij wilde, heb ik niet getwijfeld. De Belgische competitie is een sterke competitie, wat tijdens mijn eerste wedstrijd ook nog eens bevestigd werd.”

Toch won Ramirez voor hij tekende ook nog even inlichtingen in bij zijn landgenoot Borja Lopez, die eerder in de mercato de overstap maakte. “Ik kende hem daarvoor niet, maar Spanjaarden onder elkaar babbelen vlot, hé”, lacht Ramirez. “Borja was heel lovend over de club en de werking, dus dat was voor mij nog eens een bevestiging dat Zulte Waregem een mooie stap zou zijn.”

Listige pasjes
Na een korte inloopperiode mocht Ramirez afgelopen zondag dan voor het eerst invallen. Door de 1-4-nederlaag werd het qua gevoel geen perfect debuut, maar toch is Ramirez tevreden over zijn eerste halfuur voor zijn nieuwe club. “Het resultaat was niet helemaal waar we op gehoopt hadden, maar ik voelde me wel heel goed.” Dat bleek ook, want hij toonde meteen zijn kwaliteiten door openingen te creëren met enkele listige doorsteekpasjes. “Ik denk inderdaad wel dat ik het goed deed. Al moet ik mijn medemaats nog wat beter leren kennen en zelf nog sterker worden. Vooral fysiek dan, want de Belgische competitie is op dat vlak vrij zwaar. Als dat lukt, zal ik hier een mooie tijd tegemoet gaan, denk ik.”

Ook trainer Mbaye Leye was uiteraard tevreden. De Senegalees haalde het onlangs nog aan: “Ik wil zo veel mogelijk verschillende types van spelers in mijn kern.” Met de komst van Ramirez werd hij dan ook op zijn wenken bediend. Net als Ramirez zelf vond Leye diens debuut veelbelovend. “Hoewel het niet gemakkelijk is om bij een 1-4-achterstand in te vallen, heeft hij het team wel iets bijgebracht. We kennen zijn kwaliteiten, het wordt nu zaak voor hem om zich aan te passen aan onze competitie. Gemakkelijk is dat niet, maar laten we hopen dat het vlot gaat.”

Bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220818_97129521





EDIT: opmaak en bron
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2022, 12:19:03 pm door Frederik »