Auteur Topic: KV Oostende: Artificieel verhaal?  (gelezen 107328 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #260 Gepost op: december 21, 2023, 02:41:57 pm »
Het komt daar niet meer goed volgens mij. Hopelijk worden de behaalde punten tegen Oostende vereffend.

Zou voor ons wel beter zijn dan voor Beerschot en Deinze.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #261 Gepost op: december 22, 2023, 11:25:13 am »
wat zegt het reglement hierover?
(mss overlezen al, kan zijn…)

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #262 Gepost op: december 22, 2023, 01:51:57 pm »
wat zegt het reglement hierover?
(mss overlezen al, kan zijn…)

Alle punten die tegen KVO zijn behaald, vervallen. Bij ons zijn dit er dus 0, maar Beerschot en Deinze wonnen, dus die zijn 3 ptn kwijt.

Offline Woutertje

  • Leden
  • Berichten: 13
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #263 Gepost op: december 22, 2023, 02:53:45 pm »
wat zegt het reglement hierover?
(mss overlezen al, kan zijn…)

Alle punten die tegen KVO zijn behaald, vervallen. Bij ons zijn dit er dus 0, maar Beerschot en Deinze wonnen, dus die zijn 3 ptn kwijt.
Beerschot heeft gelijkgespeeld tegen KVO, dus zullen maar 1 punt kwijtgeraken

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #264 Gepost op: december 22, 2023, 06:03:55 pm »
wat zegt het reglement hierover?
(mss overlezen al, kan zijn…)

Alle punten die tegen KVO zijn behaald, vervallen. Bij ons zijn dit er dus 0, maar Beerschot en Deinze wonnen, dus die zijn 3 ptn kwijt.
Als ik niet mis ben dan klopt dit op voorwaarde dat het ten laatste 5 speeldagen voor het einde van de competitie is.

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.375
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #265 Gepost op: januari 15, 2024, 12:12:30 pm »
Blijkbaar heeft de overwinning tegen ons voor een ferme boost gezorgd aan het zeetje. Blijkbaar een oplossing en overneming door een verenging van sponsers. Ze moeten blijkbaar enkel nog een oplossing vinden voor een paar schulden en de handtekeningen worden gezet. De burgemeester zou blijkbaar achter het plan zitten (info zelf gekregen van iemand die werkt voor VLD)
Zouden wel een geen transfermiddelen zijn maar de club zou blijven bestaan en eerste doel is in 2de blijven. Zouden blijkbaar ook al een nieuwe trainer hebben.
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2024, 12:14:34 pm door mutske »

Offline Wen ma dadde

  • Leden
  • Berichten: 40
  • Waregemse Ridder
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #266 Gepost op: januari 15, 2024, 03:14:53 pm »
Laat ons hopen dat niet lukt, enkel en alleen maar voor die punten die ze dan terug aftrekken.

Offline Wen ma dadde

  • Leden
  • Berichten: 40
  • Waregemse Ridder
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #267 Gepost op: januari 15, 2024, 04:09:45 pm »
Voorzitter van kvo is opgestapt.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #268 Gepost op: januari 15, 2024, 11:09:24 pm »
had voorzitter nog aandelen?
tis ofwel nieuws ofwel zinkend schip verlaten…
ik denk het 1e

en wete wa
als we ma kunnen hopen op schrapping om dan puntenaftrek voordeel te doen…


Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.271
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #269 Gepost op: januari 16, 2024, 10:10:26 am »
Laat Oostende maar bestaan, ik ga liever naar KVO gaan kijken dan naar Eupen, Seraing etc.. Ze hebben ook een mooi uitvak.

En we moeten gewoon zelf maar winnen van die ploeg hé..
SV TILL I DIE

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 927
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #270 Gepost op: januari 16, 2024, 09:46:24 pm »
Laat Oostende maar bestaan, ik ga liever naar KVO gaan kijken dan naar Eupen, Seraing etc.. Ze hebben ook een mooi uitvak.

En we moeten gewoon zelf maar winnen van die ploeg hé..
Voila, voetbal moet sportief beslist worden.
Enigste goede dat er zou kunnen uitkomen is dat de licentiecommissie misschien terug streng en rechtvaardiger zou gaan oordelen.
Voor al de supporters, jeugdspelers en personeel van een club hoop ik dat het goed komt.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #271 Gepost op: januari 17, 2024, 10:01:09 am »
Laat Oostende maar bestaan, ik ga liever naar KVO gaan kijken dan naar Eupen, Seraing etc.. Ze hebben ook een mooi uitvak.

En we moeten gewoon zelf maar winnen van die ploeg hé..

Voila, voetbal moet sportief beslist worden.
Enigste goede dat er zou kunnen uitkomen is dat de licentiecommissie misschien terug streng en rechtvaardiger zou gaan oordelen.
Voor al de supporters, jeugdspelers en personeel van een club hoop ik dat het goed komt.

Die leren helaas niet uit hun fouten.

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 927
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #272 Gepost op: januari 18, 2024, 10:15:07 am »
Bij Oostende hebben de spelers gisteren voor de match hun loonfiches ontvangen maar loon zou nog niet op hun rekening gestort zijn.
Ben ik de enige die vermoed dat ze gewoon de lonen hebben laten uitrekenen door het sociaal secretariaat en de loonsbrieven laten opstellen om de spelers een rad voor de ogen te draaien.
Als het daar fout loopt hoop ik dat de BBI daar eens een deftig onderzoek gaat voeren.

Offline Godie

  • Leden
  • Berichten: 38
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #273 Gepost op: januari 18, 2024, 12:04:29 pm »
Mede-eigenaar Paul Conway (KVO): “In 2020 was toestand slechter”

Na afloop van de bekerstunt kwam Paul Conway, de omstreden en door de fans gehate mede-eigenaar van KV Oostende, naar de mixed zone om er de pers kort te woord te staan.

“Deze sportieve stunt bevestigt enkel maar dat we er niet slecht voor staan”, verbaasde de Amerikaan. “Natuurlijk ligt er veel werk op de plank en is de tijd kort, maar ik kan u in ieder geval meedelen dat de achterstallige betalingen aan de spelers vandaag in orde zijn gebracht. Of dat de boost was die ze nodig hadden om RWDM te kloppen? Geen idee.”

“Ik weet enkel dat er in alle geledingen van deze club hard gewerkt wordt om de problemen het hoofd te bieden. Waar men het haalt dat KV Oostende een club is die straks gaat verdwijnen, is mij een raadsel. Echt waar, we staan er niet slecht voor. Toen ik hier in 2020 aankwam met de Media Pacific Group, waren de problemen groter dan ze nu zijn. We hebben toen een oplossing kunnen vinden en dat gaan we ook nu weer doen. Ik vraag een beetje geduld, maar die oplossingen komen er heel snel.”

Navraag bij enkele spelers leerde dat de betalingen nog niet op hun rekening verscheen, maar dat ze wel de loonfiche ontvingen die daar de voorbode van is.

“We hebben trouwens niet enkel de betalingen van de spelers in orde gebracht, ook enkele andere heel dringende financiële verrichtingen zijn gebeurd in het kader van de licentie van de club”, verzekert Paul Conway nog. “We hebben ook een sterk dossier ingediend om de puntenaftrek ongedaan te maken. Ons appeal komt volgende week voor. Ik heb er alle vertrouwen in.”

Om er bij ‘Het Nieuwsblad' nog aan toe te voegen:  “Kijk, we are getting it done, we zullen het waarmaken. De investeerders vroegen me om terug te keren. We fixed it before, so we fix it again. Kijk, er zijn sponsors die ons komen versterken en dat is fantastisch. We zullen nieuwe sponsordeals aankondigen en zijn daar erg enthousiast over. Everything is fine.”

Het probleem is dat er clubs zijn die achterop hinken met betalingen aan ons adres. Zoals RWDM. Ze hebben een geschiedenis van late betalingen. Als zij te laat betalen, maken ze alles trager. Dit klopt niet, ik word er moe van. Maar in het leven heb je zoiets als karma. En dat is wat we hebben gezien”, verwijst Conway naar de bekerzege tegen de Brusselaars, die KVO nog geld moet voor de transfer van spits Makhtar Gueye.

Bron: https://www.hln.be/kv-oostende/er-zijn-nieuwe-sponsors-op-komst-mede-eigenaar-paul-conway-verrast-na-bekerstunt-van-noodlijdend-kv-oostende-tegen-rwdm~abb03ee6/
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2024, 12:29:36 pm door svennay »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #274 Gepost op: januari 18, 2024, 12:33:24 pm »
Mede-eigenaar Paul Conway (KVO): “In 2020 was toestand slechter”

Na afloop van de bekerstunt kwam Paul Conway, de omstreden en door de fans gehate mede-eigenaar van KV Oostende, naar de mixed zone om er de pers kort te woord te staan.

“Deze sportieve stunt bevestigt enkel maar dat we er niet slecht voor staan”, verbaasde de Amerikaan. “Natuurlijk ligt er veel werk op de plank en is de tijd kort, maar ik kan u in ieder geval meedelen dat de achterstallige betalingen aan de spelers vandaag in orde zijn gebracht. Of dat de boost was die ze nodig hadden om RWDM te kloppen? Geen idee.”

“Ik weet enkel dat er in alle geledingen van deze club hard gewerkt wordt om de problemen het hoofd te bieden. Waar men het haalt dat KV Oostende een club is die straks gaat verdwijnen, is mij een raadsel. Echt waar, we staan er niet slecht voor. Toen ik hier in 2020 aankwam met de Media Pacific Group, waren de problemen groter dan ze nu zijn. We hebben toen een oplossing kunnen vinden en dat gaan we ook nu weer doen. Ik vraag een beetje geduld, maar die oplossingen komen er heel snel.”

Navraag bij enkele spelers leerde dat de betalingen nog niet op hun rekening verscheen, maar dat ze wel de loonfiche ontvingen die daar de voorbode van is.

“We hebben trouwens niet enkel de betalingen van de spelers in orde gebracht, ook enkele andere heel dringende financiële verrichtingen zijn gebeurd in het kader van de licentie van de club”, verzekert Paul Conway nog. “We hebben ook een sterk dossier ingediend om de puntenaftrek ongedaan te maken. Ons appeal komt volgende week voor. Ik heb er alle vertrouwen in.”

Om er bij ‘Het Nieuwsblad' nog aan toe te voegen:  “Kijk, we are getting it done, we zullen het waarmaken. De investeerders vroegen me om terug te keren. We fixed it before, so we fix it again. Kijk, er zijn sponsors die ons komen versterken en dat is fantastisch. We zullen nieuwe sponsordeals aankondigen en zijn daar erg enthousiast over. Everything is fine.”

Het probleem is dat er clubs zijn die achterop hinken met betalingen aan ons adres. Zoals RWDM. Ze hebben een geschiedenis van late betalingen. Als zij te laat betalen, maken ze alles trager. Dit klopt niet, ik word er moe van. Maar in het leven heb je zoiets als karma. En dat is wat we hebben gezien”, verwijst Conway naar de bekerzege tegen de Brusselaars, die KVO nog geld moet voor de transfer van spits Makhtar Gueye.

Bron: https://www.hln.be/kv-oostende/er-zijn-nieuwe-sponsors-op-komst-mede-eigenaar-paul-conway-verrast-na-bekerstunt-van-noodlijdend-kv-oostende-tegen-rwdm~abb03ee6/
Die kerel gelooft zijn eigen onzin... :o

We zien wel wat er gebeurt met KVO. Volgende week komen ze voor omtrent de 9 punten die ze moesten afgeven en dit hangt van hun financiële situatie vast.
Maar zelfs al krijgen ze die punten terug dan nog hangt er een ferm zwaard boven hun hoofd door al wie ze nog geld verschuldigd zijn...


Offline mabe75

  • Leden
  • Berichten: 76
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #276 Gepost op: januari 23, 2024, 02:21:13 pm »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #277 Gepost op: januari 23, 2024, 02:25:39 pm »
Na 4 maanden neemt hij een beslissing???? Dan is de competitie voorbij en wij dus ook 0 punten.

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/voorlopig-bewindvoerder-aangesteld-voor-noodlijdend-kv-oostende~ae85e665/

We moeten zelf zorgen voor voldoende punten, niet rekenen op anderen.

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 927
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #278 Gepost op: januari 23, 2024, 06:19:29 pm »
Na 4 maanden neemt hij een beslissing???? Dan is de competitie voorbij en wij dus ook 0 punten.

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/voorlopig-bewindvoerder-aangesteld-voor-noodlijdend-kv-oostende~ae85e665/
Publicatie heb ik nog niet gezien maar volgens mij gaat het over een aanstelling in het kader van WCO.
Bewindvoerder kan dan op verzoek ook eerder terug naar de rechtbank gaan, moet ook tussentijds rapporteren normaal gezien.
De 4 maanden is de aanstelling van zijn mandaat. Hierna is er een oplossing of zal dit verlengd worden. In theorie kan er ook nog een andere bewindvoerder aangesteld worden, in praktijk gebeurd dit echter zelden. In mijn carrière nog maar 1 keer meegemaakt en dit was na het overlijden van de bewindvoerder.

Offline Habib habibou

  • Leden
  • Berichten: 958
  • 4451
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #279 Gepost op: januari 23, 2024, 10:12:31 pm »
Laat die ploeg gewoon failliet gaan. Ze speelden telkens met zeer veel provocatie tegen ons. Ik ga ze alvast niet missen. Die 6 punten tegen oostende zullen ons nog de titel/promotie kosten..