Auteur Topic: Kan Leye T1 blijven?  (gelezen 3064 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline revitdisgner

  • Leden
  • Berichten: 568
  • Essevee!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #20 Gepost op: november 14, 2022, 05:10:15 pm »
Voor mij is het ook "Nee!"

Leye krijgt geen organisatie in de ploeg. Je kan een mindere kern hebben, maar met mindere spelers kun je nog een goede organisatie vormen. Kijk eens wat een Saintfiet doet met Gambia, een heel zwakke kern maar toch met defensief voetbal en stevig organisatie haalt hij resultaten.

Leye en Dury zijn twee dezelfde, hun eigen spelsysteem moet slagen en als het niet slaagt ligt het aan het spelersmateriaal. Maar realistisch voetbal spelen, dit willen ze niet doen. Voor mij is een goeie trainer, een trainer die kijkt naar zijn spelers materiaal en daar zijn spelsysteem op afstemt.
kijk hierbij sluit ik mij bij aan. Tactische niet onderlegde coach met een slechte kern. Dus voor mij is het ook ergens neen voor Leye.

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.635
  • Essevee!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #21 Gepost op: november 14, 2022, 05:59:10 pm »
Van de laatste 7 hebben er al 6 hun trainer ontslagen (zelfs na vandaag al 2(kvk)en het resultaat ? Ze staan er nog altijd !

Offline loroji

  • Leden
  • Berichten: 89
  • Essevee!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #22 Gepost op: november 14, 2022, 06:53:51 pm »
Voor mij is het ook "Nee!"

Leye krijgt geen organisatie in de ploeg. Je kan een mindere kern hebben, maar met mindere spelers kun je nog een goede organisatie vormen. Kijk eens wat een Saintfiet doet met Gambia, een heel zwakke kern maar toch met defensief voetbal en stevig organisatie haalt hij resultaten.

Leye en Dury zijn twee dezelfde, hun eigen spelsysteem moet slagen en als het niet slaagt ligt het aan het spelersmateriaal. Maar realistisch voetbal spelen, dit willen ze niet doen. Voor mij is een goeie trainer, een trainer die kijkt naar zijn spelers materiaal en daar zijn spelsysteem op afstemt.

Hoeveel trainers zijn er zo (en betaalbaar en beschikbaar)? Mazzu bijvoorbeeld speelde bij Anderlecht ook niet met een systeem dat bij het team past - zeker ook afkeurend door supporters, zie de spandoeken tegen ons. Is hij dan ook een slechte trainer? Iedere (of toch meeste) trainers hebben toch wel ergens een filosofie en trachten daar zo dicht mogelijk aan te leunen met hun ploeg.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.674
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #23 Gepost op: november 14, 2022, 07:27:02 pm »
Van de laatste 7 hebben er al 6 hun trainer ontslagen (zelfs na vandaag al 2(kvk)en het resultaat ? Ze staan er nog altijd !
Cercle stond na ons, sinds de trainerswissel toch niet meer?  KV Mechelen pakte ook meer punten nu na de trainerswissel.
Daarbij ik kijk niet naar anderen, de situatie ergens anders is niet dezelfde als hier.  Ik zie een zwakke tactische coach die wel het vuur in de ploeg kan houden, zelfs met zo weinig punten en met veel achterstanden.  Ik herhaal, met deze coach gaan we het niet redden, elk zijn mening. 

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #24 Gepost op: november 14, 2022, 07:28:37 pm »
Voor mij is het ook "Nee!"

Leye krijgt geen organisatie in de ploeg. Je kan een mindere kern hebben, maar met mindere spelers kun je nog een goede organisatie vormen. Kijk eens wat een Saintfiet doet met Gambia, een heel zwakke kern maar toch met defensief voetbal en stevig organisatie haalt hij resultaten.

Leye en Dury zijn twee dezelfde, hun eigen spelsysteem moet slagen en als het niet slaagt ligt het aan het spelersmateriaal. Maar realistisch voetbal spelen, dit willen ze niet doen. Voor mij is een goeie trainer, een trainer die kijkt naar zijn spelers materiaal en daar zijn spelsysteem op afstemt.

Hoeveel trainers zijn er zo (en betaalbaar en beschikbaar)? Mazzu bijvoorbeeld speelde bij Anderlecht ook niet met een systeem dat bij het team past - zeker ook afkeurend door supporters, zie de spandoeken tegen ons. Is hij dan ook een slechte trainer? Iedere (of toch meeste) trainers hebben toch wel ergens een filosofie en trachten daar zo dicht mogelijk aan te leunen met hun ploeg.
Je moet een systeem spelen volgens het kunnen van de spelers die je ter beschikking hebt en niet omgekeerd, als ze het niet kunnen, kunnen ze het niet, je kan niet blijven aanmodderen. Blijkbaar kennen sommige trainers maar één systeem.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.674
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #25 Gepost op: november 14, 2022, 07:41:14 pm »
Voor mij is het ook "Nee!"

Leye krijgt geen organisatie in de ploeg. Je kan een mindere kern hebben, maar met mindere spelers kun je nog een goede organisatie vormen. Kijk eens wat een Saintfiet doet met Gambia, een heel zwakke kern maar toch met defensief voetbal en stevig organisatie haalt hij resultaten.

Leye en Dury zijn twee dezelfde, hun eigen spelsysteem moet slagen en als het niet slaagt ligt het aan het spelersmateriaal. Maar realistisch voetbal spelen, dit willen ze niet doen. Voor mij is een goeie trainer, een trainer die kijkt naar zijn spelers materiaal en daar zijn spelsysteem op afstemt.

Hoeveel trainers zijn er zo (en betaalbaar en beschikbaar)? Mazzu bijvoorbeeld speelde bij Anderlecht ook niet met een systeem dat bij het team past - zeker ook afkeurend door supporters, zie de spandoeken tegen ons. Is hij dan ook een slechte trainer? Iedere (of toch meeste) trainers hebben toch wel ergens een filosofie en trachten daar zo dicht mogelijk aan te leunen met hun ploeg.
D'Hollander is voor mij goed hoor, die heeft meer kwaliteit dan leye.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #26 Gepost op: november 14, 2022, 09:20:02 pm »
Voor mij is het ook "Nee!"

Leye krijgt geen organisatie in de ploeg. Je kan een mindere kern hebben, maar met mindere spelers kun je nog een goede organisatie vormen. Kijk eens wat een Saintfiet doet met Gambia, een heel zwakke kern maar toch met defensief voetbal en stevig organisatie haalt hij resultaten.

Leye en Dury zijn twee dezelfde, hun eigen spelsysteem moet slagen en als het niet slaagt ligt het aan het spelersmateriaal. Maar realistisch voetbal spelen, dit willen ze niet doen. Voor mij is een goeie trainer, een trainer die kijkt naar zijn spelers materiaal en daar zijn spelsysteem op afstemt.

Hoeveel trainers zijn er zo (en betaalbaar en beschikbaar)? Mazzu bijvoorbeeld speelde bij Anderlecht ook niet met een systeem dat bij het team past - zeker ook afkeurend door supporters, zie de spandoeken tegen ons. Is hij dan ook een slechte trainer? Iedere (of toch meeste) trainers hebben toch wel ergens een filosofie en trachten daar zo dicht mogelijk aan te leunen met hun ploeg.
D'Hollander is voor mij goed hoor, die heeft meer kwaliteit dan leye.
We zouden beter 2 goede verdedigers halen ipv Leye te ontslaan.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #27 Gepost op: november 14, 2022, 10:58:52 pm »
Ergens geloof ik wel (nog) in Mbaye, heeft zelf ook nog marge om beter te worden.
Volgens mij is het toch een beetje de twee. (trainer/kern)

Ik zou 'm aan boord houden maar we hebben dan wel een kwaliteitsinjectie nodig.
Dus hoop ik dat ze met de zomer toch nog wat centen achter de hand hebben gehouden om in te grijpen in de winter.


Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #28 Gepost op: november 14, 2022, 11:12:06 pm »
Voor mij is het zeker een ja! Onder Dury was er de laatste 4 jaar geen plezier meer op het veld te zien. Dat is nu zeker heel anders. Laten we het zo zeggen; behoud deze kern én de trainer 2 jaar en het resultaat zal al veel beter zijn. Jammer genoeg moet het niet binnen 2 jaar maar nu gebeuren, maar ik zie het wel positief in. Zolangde kopjes niet naar beneden gaan, hebben we een hele streep voor op de concurrenten.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #29 Gepost op: november 15, 2022, 09:30:44 am »
Ik heb uiteindelijk op Nee gestemd.
Inderdaad amusante en leuke matchen om volgen, maar daar zijn we niet veel mee als het weinig punten oplevert, en die hebben we nu meer dan ooit nodig.

Met wat meer kwaliteit en ervaring achterin zouden we mss meer punten pakken, maar we moeten nu eenmaal roeien met de riemen die er zijn, en daar houdt Leye toch wat te weinig rekening mee.

Op onmiddellijke versterking rekenen in januari doe ik niet, waar haal je een betaalbare en direct inzetbare speler die meteen kan meedraaien in de ploeg? Ik zou het niet weten.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.114
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #30 Gepost op: november 15, 2022, 10:36:32 am »
Moeten maar 2 transfers doen centrale middenvelder en centrale verdediger met ervaring . Normaal Derijck maar is veel gekwetst dus das ne moeilijke .

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.654
  • Essevee!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #31 Gepost op: november 15, 2022, 10:53:58 am »
Moeten maar 2 transfers doen centrale middenvelder en centrale verdediger met ervaring . Normaal Derijck maar is veel gekwetst dus das ne moeilijke .

Ik vind een flankspeler met een actie toch ook belangrijk. Daar hebben we enkel Fadera.

Offline Essevee 3.0

  • Leden
  • Berichten: 316
  • Essevee!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #32 Gepost op: november 15, 2022, 12:26:44 pm »
Leye ZAL blijven, maak jullie geen illusies.

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.635
  • Essevee!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #33 Gepost op: november 15, 2022, 12:29:29 pm »
Leye ZAL blijven, maak jullie geen illusies.
Is maar beter ook,als (als) er nog beetje geld is,gebruiken voor transfer(s).

Online venez

  • Leden
  • Berichten: 134
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #34 Gepost op: november 15, 2022, 01:30:51 pm »
Van mij mag hij gaan.

Volgens mij is er meer talent dan vorig jaar in onze ploeg.
Volgens mij is de mentaliteit ook beter dan vorig jaar (oké, mede dankzij Leye).
Maar ze lopen als 11 kiekens rond, niets organisatie, totaal geen realisme.
De match tegen Eupen is daar toch het ideale voorbeeld van..

Ja, ze sprongen bij de 5-4 om zijn nek. En dan.
Op Mazzu sprongen ze ook, wat maakt het uit op het einde van de rit.

Met Leye gaan we het niet redden dit jaar.

Online Tibo01

  • Leden
  • Berichten: 499
  • Essevee!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #35 Gepost op: november 15, 2022, 06:07:20 pm »
Het beetje geld dat er is investeren in speler niet in trainer

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.674
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #36 Gepost op: november 15, 2022, 06:08:20 pm »
Moeten maar 2 transfers doen centrale middenvelder en centrale verdediger met ervaring . Normaal Derijck maar is veel gekwetst dus das ne moeilijke .
Ze gaan dus nooit Leye buitengooien, dan moeten we dus hopen op versterkingen.
Wanneer je naar de prestaties kijkt van onze keepers, tja dan kan je toch niet anders dan een nieuwe keeper halen?  Ik weet of ken het niveau niet van de derde en vierde keeper.  Zowel Bossut als Bostijn zijn momenteel de slechtste keepers van 1A, halen totaal het niveau net voor 1A.   Nieuwe keeper = een keeper weg.   Ik snap niet waarom een Lopez en een Sormo geen kansen meer krijgen, zitten regelmatig op de bank, dus niet gekwetst. Heel bizar.  En zoals Leye speelt de laatste matchen, dan ga je heel heel goeie centrale verdedigers moeten zoeken die 1 op 1 ijzersterk zijn en heel veel body en snelheid hebben.  Begin er maar aan.
Daarnaast hebben we enorm veel centrumspitsen,Gano,Vossen,Offor,Ndour,Braem,en dan nog Sylla ook nog bij de U23.  Maar heel weinig flankaanvallers, Fadera ja,,maar daarna in feite geen enkele speler genre Dompé.  En centrale middenvelder?  Bedoel je aanvallend of verdedigende centrale middenvelder? Rommens,Tambedou,Sissako,Diop,Vigen,Sangaré,Ramirez,Palumets, dat zijn er 8 voor 3,4 plaatsen.  Dan moeten er daar eerst weg denk k dan.
Deze zomer waren er een hoop goeie keepers einde contract, maar de hebben allemaal verlengd of ergens anders onderdak gevonden. 
Enkele interessante keepers, qua leeftijd, qua ervaring, qua contract zijn; Maxence Prévot,Olivier Vliegen!!  Er zijn er nog veel hoor, ze moeten willen komen ook natuurlijk naar een degradatiekandidaat.

Online toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.319
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #37 Gepost op: november 15, 2022, 10:20:50 pm »
Moeten maar 2 transfers doen centrale middenvelder en centrale verdediger met ervaring . Normaal Derijck maar is veel gekwetst dus das ne moeilijke .

Ik vind een flankspeler met een actie toch ook belangrijk. Daar hebben we enkel Fadera.

Omar Solbakken?

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 927
  • Essevee!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #38 Gepost op: februari 05, 2023, 09:05:33 pm »
Nu is het te laat in het seizoen om van coach te veranderen, had tijdens de winterstop moeten gebeuren.
Zijn er echter nog mensen met vertrouwen en die geloven dat Leye de nodige kwaliteiten heeft?

Offline Neleuh1985

  • Leden
  • Berichten: 1.578
  • Essevee!
Re: Kan Leye T1 blijven?
« Reactie #39 Gepost op: februari 05, 2023, 09:21:25 pm »
Nu is het te laat in het seizoen om van coach te veranderen, had tijdens de winterstop moeten gebeuren.
Zijn er echter nog mensen met vertrouwen en die geloven dat Leye de nodige kwaliteiten heeft?
Hij heeft bepaalde goeie eigenschappen (hij kan een team maken van spelers die vechten voor elkaar) maar daar tegenover staat dat hij tactisch echt heel rare (voor mij onbegrijpelijke) keuzes maakt.

Probleem is dat je hem niet kan ontslaan zolang de spelers achter hem staan. Ik hoop nog altijd dat de ons kunnen redden.