Auteur Topic: [01] BOSSUT Sammy  (gelezen 69409 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #40 Gepost op: april 07, 2016, 12:36:25 pm »
Niet per se hogerop kwa club, maar financieel hogerop.

Denk dat financieel enkel maar het buitenland een optie is.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #41 Gepost op: april 07, 2016, 01:07:00 pm »

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #42 Gepost op: april 07, 2016, 01:54:42 pm »
Ook al geruchten opgevangen over KV Oostende.
Die zouden ook interesse hebben

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #43 Gepost op: april 07, 2016, 02:47:24 pm »
Allemaal nog hypothetisch, ?n met alle respect en dank voor Sammy, maar ...

Steppe spreekt zijn ambities uit, wat zeker niet abnormaal is. Zonder blessures en/of schorsingen zal Kenny tot eind dit seizoen in het doel blijven staan, dat heeft Dury al aangegeven. Op die manier kan Kenny zich wel goed tonen, aan de trainer (?n andere clubs), zal Sammy daarmee kunnen omgaan/leven? dus ...

- zal Sammy 1e keeper kunnen blijven bij ons Essevee?
- zal Sammy bij ons blijven mocht blijken dat Kenny meer en meer zijn plek opeist?
- als Sammy vertrekt ... naar waar zie je hem dan gaan?

En om de knuppel helemaal in het hoederhok te gooien ...

Sammy is momenteel onze financieel waardevolste speler met een marktwaarde van +- 2.000.000? (bron: transfermarkt). Als Steppe PO1 goed volbrengt misschien toch een optie om Sammy zijn droomtransfer te gunnen en zo nog es goed te cashen? Maar wie zal +1 a 1.5 miljoen ? neerleggen voor een doelman?

Sammy's contract loopt tot 06/2019 (verlengd midden 2014) en wordt in augustus 31.

Even terzijde:
Met ALLE RESPECT voor Sammy, maar dit zijn volgens mij ook wel feiten waarmee hijzelf alsook de club volgens mij mee rondlopen.

- Sammy zal wel nog es een trapje hogerop willen maken denk ik?
- Sammy zal wel nog es op een transfer hopen? (voor een hoger loon, tekengeld...)
- de club kan hierbij nog es cashen bij een waardevolle speler, geld dat we goed kunnen gebruiken, zeker als blijkt dat Kenny een waardige vervanger is.

Your thoughts? :)

Benieuwd hoe Dury hierop zal reageren. Francky heeft het meestal niet zo begrepen op spelers die hunzelf aanprijzen of een basisplaats toemeten in de pers.

Laten we ook eerlijk zijn, zoveel heeft Steppe nog niet bewezen en om dan Sammy zo maar aan de deur te zetten voor een slecht seizoen... We houden ze best nog alle 2 aan boord volgend seizoen.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #44 Gepost op: april 07, 2016, 06:22:05 pm »
Sommige vergeten hier al de goeie zaken die Bossut al deed. Op den duur geloven ze hun eigen dromen dat hij naar Oostende of Antwerp zou gaan. Het zal duren tot Steppe in een dipje zit en dan zal de boomerang terug in het gezicht komen van die negatievelingen, want dan zal er niet gezongen worden van " kenny steppe !" Een omgekeerde anti-keeper club is vlug gevormd.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #45 Gepost op: april 07, 2016, 06:34:05 pm »
Sommige vergeten hier al de goeie zaken die Bossut al deed. Op den duur geloven ze hun eigen dromen dat hij naar Oostende of Antwerp zou gaan. Het zal duren tot Steppe in een dipje zit en dan zal de boomerang terug in het gezicht komen van die negatievelingen, want dan zal er niet gezongen worden van " kenny steppe !" Een omgekeerde anti-keeper club is vlug gevormd.

Ja zeg, je kan zo Pieter Merlier terughalen ook.
Want pas op, de mensen vergeten ook wat voor goeds hij voor de club gedaan heeft...

Dat is nu ne keer de grootste zever e.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #46 Gepost op: april 07, 2016, 06:42:56 pm »


Bossut is een degelijke keeper maar je kan je afvragen of hij (nog) genoeg punten pakt. Ik vind alvast van niet. Hij kost er volgens mij meer dan hij er pakt.


Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #47 Gepost op: april 07, 2016, 06:51:59 pm »
Ja zeg, je kan zo Pieter Merlier terughalen ook.
Want pas op, de mensen vergeten ook wat voor goeds hij voor de club gedaan heeft...

Dat is nu ne keer de grootste zever e.

Niet akkoord. Leye was ook niet meer nodig (scoorde wel al 14 goals), vorig jaar D'Haene niet meer nodig en ga zo maar door. Bossut is nog geen 35 he. Maar ok zet hem maar bij het huisvuil, dan niet komen roepen achteraf dat ze hem beter hadden gehouden als Steppe zijn dipje (want die komt er vroeg of laat) krijgt of gekwetst raakt.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #48 Gepost op: april 08, 2016, 12:00:11 am »
Niet akkoord. Leye was ook niet meer nodig (scoorde wel al 14 goals), vorig jaar D'Haene niet meer nodig en ga zo maar door. Bossut is nog geen 35 he. Maar ok zet hem maar bij het huisvuil, dan niet komen roepen achteraf dat ze hem beter hadden gehouden als Steppe zijn dipje (want die komt er vroeg of laat) krijgt of gekwetst raakt.

Waar staat hier ergens dat Bossut bij het huisvuil moet?

Een speler is maar zo goed als zijn laatst gespeelde match, zo simpel is het.
Bossut heeft krediet met hopen gekregen de laatste maanden/2jaar, maar Steppe is op dit moment gewoon beter en staat meer dan terecht onder de lat, punt andere lijn.

Aan Bossut om te tonen dat hij beter kan, zo niet zal hij waarschijnlijk moeten tevreden blijven met een plek op de bank.

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #49 Gepost op: april 08, 2016, 09:13:00 am »
Patje, uw vergelijking gaat niet op voor wanneer Steppe een "dipje" zou hebben... Net ofdat Steppe zijn kans heeft gekregen na een dipje van Bossut... Zijn DIP duurt inderdaad zoals sommige hier al zeggen bijna 2 jaar... Het mocht eens tijd beginnen worden dat iemand anders zijn kans kreeg. Zijn niveau is helaas niet meer wat het geweest is, is hij daarom nu een slechtere keeper geworden? Niet direct, zelfs goed mogelijk als hij een overstap maakt naar een andere club dat hij terug op niveau zou kunnen komen en dan ben jij waarschijnlijk de eerste om te zeggen: "Waarom moest Bossut nu weer weg?". Zo hebben we hier ook al veel spelers gehad die hier niets waard (meer) waren en dan met volle moed ergens anders het mooie weer konden gaan maken. Naar mijn mening wordt hij hier niet meer genoeg geprikkeld of kan hij zich niet meer echt gaan "opladen" om bij ons te spelen en toevallig is dit sinds zijn deelname aan het WK. De hoop naar een transfer (die zijn doublure bijvoorbeeld wel gemaakt heeft) is naar mijn mening ??n van de oorzaken waarom het niveau niet meer is wat het geweest is...

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #50 Gepost op: april 08, 2016, 09:16:00 am »
idd...hij wordt idd niet bij het huisvuil gezet. als je zoveel doelpunten slikt en je op een bepaald moment niet meer wint moet je keuzes maken. Daardoor staan Bossut en Samy niet meer in de ploeg....en dat kan snel terug veranderen.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #51 Gepost op: april 08, 2016, 09:59:03 am »
idd...hij wordt idd niet bij het huisvuil gezet. als je zoveel doelpunten slikt en je op een bepaald moment niet meer wint moet je keuzes maken. Daardoor staan Bossut en Samy niet meer in de ploeg....en dat kan snel terug veranderen.

Met dat huisvuil overdreef ik natuurlijk net zoals er (lees maar eens de reacties na de match tegen OHL) hier overdreven waarschijnlijk toen ze schreven dat ze hem nooit meer in het doel wilden zien.
Voor een goed begrip : ik heb niets tegen Steppe en het is meer dan normaal dat hij nu in doel staat en hij doet dat uitstekend en hopelijk blijft dat zo.
Ik ben alleen niet akkoord dat Bossut al twee jaar match na match slecht is zoals sommigen hier schrijven. Op Gent en Lokeren bv om maar die twee matchen te noemen halen we nooit punten als hij daar slecht is.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #52 Gepost op: april 08, 2016, 10:25:32 am »
Mijn punt was eigenlijk ... dat Steppe zich momenteel goed kan doorzetten, ambitie toont ?n eventueel een waardige vervangen zou kunnen zijn van Bossut.

Dan 'denk' ik dat de tijd gekomen is dat Bossut zijn droomtransfer kan gaan maken en de club dat ook nog eens ten gelde kan maken. Wij als opleidingsclub... het kan het volgens mij nooit de bedoeling zijn om hem hier in pensioen te laten gaan, wetende dat hij onze financieel meest waardevolle speler is. Als we dat doen is het kapitaalsvernietiging. Uiteraard op voorwaarde dat er een waardige vervanger is/komt.

Dus... alleen maar als Steppe genoeg maturiteit blijkt te hebben om Bossut in de toekomst waardig te vervangen.

PO1 zal mogelijks DE TEST zijn om te zien of Steppe een waardige vervanger is, als dat blijkt... dan denk ik dat Bossut en de club werk gaan maken van een mooie transfer.

En ik zeg dit met zeer veel respect voor Sammy.

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #53 Gepost op: april 08, 2016, 12:10:08 pm »
PO1 zal mogelijks DE TEST zijn om te zien of Steppe een waardige vervanger is, als dat blijkt... dan denk ik dat Bossut en de club werk gaan maken van een mooie transfer.

Allemaal goed en wel, maar ik heb mijn bedenkingen of er eigenlijk al ooit "concrete" interesse is geweest. Indien niet, moeten we ons geen illusies maken dat we hem nu voor zeer mooi bedrag zijn (droom)transfer zouden kunnen gunnen. Ik vrees voor het andere scenario, dat hij de boodschap krijgt: "Als er interesse is, zullen we niet tegenwerken" Waarmee ze willen zeggen: je mag vertrekken, liever gisteren dan morgen dat we terug budget vrij hebben. Wat volgens mij ook het geval was bij Bruno Godeau om maar er ??n te noemen. Niet dat altijd slecht is maar ik denk niet dat we moeten verwachten om te "cashen"...

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #54 Gepost op: april 08, 2016, 12:23:28 pm »
Allemaal goed en wel, maar ik heb mijn bedenkingen of er eigenlijk al ooit "concrete" interesse is geweest. Indien niet, moeten we ons geen illusies maken dat we hem nu voor zeer mooi bedrag zijn (droom)transfer zouden kunnen gunnen. Ik vrees voor het andere scenario, dat hij de boodschap krijgt: "Als er interesse is, zullen we niet tegenwerken" Waarmee ze willen zeggen: je mag vertrekken, liever gisteren dan morgen dat we terug budget vrij hebben. Wat volgens mij ook het geval was bij Bruno Godeau om maar er ??n te noemen. Niet dat altijd slecht is maar ik denk niet dat we moeten verwachten om te "cashen"...
Gelukkig zijn dat problemen voor het bestuur... Ik zou toch het einde van de PO's afwachten.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #55 Gepost op: april 08, 2016, 01:48:25 pm »
Steppe nu gewoon laten staan en zo kunnen we zien hoe goed, slecht hij is.
Is logisch dat Steppe ambitie heeft.
aan Bossut weten we wat we hebben....pakt ene keer punten, dan s niet....
eigenlijk hebben we maar zelden een keeper gehad die er bovenuit steekt.
degelijk maar ook niet meer.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #56 Gepost op: april 08, 2016, 02:06:26 pm »
Steppe nu gewoon laten staan en zo kunnen we zien hoe goed, slecht hij is.
Is logisch dat Steppe ambitie heeft.
aan Bossut weten we wat we hebben....pakt ene keer punten, dan s niet....
eigenlijk hebben we maar zelden een keeper gehad die er bovenuit steekt.
degelijk maar ook niet meer.

Is nu ook niet dat we er al zoveel gehad hebben sedert we in eerste zitten.
Merlier speelde een fantastisch seizoen dat eerste jaar maar was maar Merlier. Toen kwam De Vlieger en niet veel later Bossut. En nu Steppe.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #57 Gepost op: april 09, 2016, 07:19:35 am »
wel, ik vind dat we nog nooit een keeper gehad hebben waarvan ik op voorhand zeg: die wint punten over gans het seizoen.
Merlier: was van Waregem en daarmee zeg ik alles. had goeie reflexen en veel talent maar eigenlijk te weinig voor 1ste klasse...in de bekerfinale hield iedereen zijn hart vast.
Sengier: heel goed op training maar a de stress ten onder gegaan en leefde er niet voor.
Devlieger: was op zijn retour maar toch van de betere.
Bossut: heel veel talent, goeie eerste klasse keeper maar toen ik hem de eerste keer zag spelen dacht ik nooit dat die na enkele jaren hier zou spelen...zag hem bij een grotere ploeg...niet volledig doorgebroken.
Bruzesse: goed met de voeten, intrinsiek goeie keeper...maar in zijn carri?re nooit eerste doelman geweest.
Tom Muyters: eigenlijk ne vliegenvanger.
ik stel me daar soms vragen bij....

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #58 Gepost op: april 09, 2016, 10:49:16 am »
wel, ik vind dat we nog nooit een keeper gehad hebben waarvan ik op voorhand zeg: die wint punten over gans het seizoen.
Merlier: was van Waregem en daarmee zeg ik alles. had goeie reflexen en veel talent maar eigenlijk te weinig voor 1ste klasse...in de bekerfinale hield iedereen zijn hart vast.
Sengier: heel goed op training maar a de stress ten onder gegaan en leefde er niet voor.
Devlieger: was op zijn retour maar toch van de betere.
Bossut: heel veel talent, goeie eerste klasse keeper maar toen ik hem de eerste keer zag spelen dacht ik nooit dat die na enkele jaren hier zou spelen...zag hem bij een grotere ploeg...niet volledig doorgebroken.
Bruzesse: goed met de voeten, intrinsiek goeie keeper...maar in zijn carri?re nooit eerste doelman geweest.
Tom Muyters: eigenlijk ne vliegenvanger.
ik stel me daar soms vragen bij....

Ik persoonlijk vind niet dat we te klagen hebben over onze keepers. Het zijn geen toppers maar wel allemaal degelijke keepers voor eerste klasse. Je hebt het nu over bv Merlier maar die had wel een groot aandeel in het succes van Essevee in de beginjaren EN hij was van Waregem.
Ik stel me eerder vragen over het aanvallend compartiment en dat al jaren. We hebben al dikwijls geluk gehad dat de enige valabele spits die we hebben fit is gebleven.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: [01] BOSSUT Sammy
« Reactie #59 Gepost op: april 11, 2016, 08:32:38 am »
tuurlijk Patje...het zijn geen slechte keepers maar ook geen topkeepers....
Van Bossut dacht ik wel dat hij ging doorgroeien naar een topkeeper maar stagneerde toen