Auteur Topic: [T1] DURY Francky  (gelezen 438819 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2720 Gepost op: april 24, 2018, 02:04:47 pm »

Toch heb ik ergens de vrees dat hij plots wel es op een of andere aanbieding wenst in te gaan.

Denk dat Dury enkel nog voor buitenlandse clubs interesse zal tonen. Waarom zou hij ook nog een andere club in België gaan doen? Enige wat kan gebeuren is dat hij het een paar jaar volhoudt om dan afgedankt te worden.
Hier kan hij vertrekken of afscheid nemen en voor altijd op handen gedragen worden.

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 506
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2721 Gepost op: april 24, 2018, 04:13:04 pm »
Eerste klasse is de enige waar Dury als trainer aan de slag was en geen kampioen speelde. Kan een doel zijn. De kans is groter bij Anderlecht dan bij ons.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2722 Gepost op: april 24, 2018, 05:17:25 pm »
Houdt het daar geen half jaar vol volgens mij.

Hier koning en weinig of geen druk, daar pion van bestuur/journalisten en onder constante druk.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2723 Gepost op: april 24, 2018, 06:05:49 pm »
Zou toch geweldig zijn als De Boeck Kortrijk ook in de steek laat 😂

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2724 Gepost op: april 24, 2018, 06:09:20 pm »
Zou toch geweldig zijn als De Boeck Kortrijk ook in de steek laat 😂
Helemaal niet!
Zie dat ze een trainer binnenhalen die er wel wat weet van te maken...
 ;)

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2725 Gepost op: april 24, 2018, 08:36:54 pm »
Dury op zijn knietjes smeken... nope daar moede ni van uit gaan...
Omgekeerd eerder wel...

Dury wil ook zoveel mogelijk bereiken in zijn carriere wat normaal is.
Als hij nog een keer iets wil rapen (meer dan europees of beker)
zal dit zijn kans zijn. Nog eens neen zeggen tegen iemand betekend
da ze hem nooit meer gaan contacteren....

Mooi afscheidscadeau zou europese voorrondes bereiken zijn......

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.694
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2726 Gepost op: september 18, 2018, 11:49:34 am »
Bestuur Zulte Waregem ontkent spanningen met Francky Dury
18 september 2018 via Sport/Voetbalmagazine

Sport/Voetbalmagazine sprak met Eddy Cordier en Tony Beeuwsaert, respectievelijk CEO en hoofdaandeelhouder van Zulte Waregem. Na de gemiste competitiestart nemen ze coach Francky Dury in bescherming.

Francky Dury liet vorig seizoen vaak zijn onvrede blijken over het 'te voorzichtige, spaarzame transferbeleid', met soms scherpe verwijzingen naar 'de directie', 'het bestuur'. Ook dit seizoen reageerde hij in de pers al enkele keren geïrriteerd.

Zitten jullie nog op dezelfde lijn met jullie coach? De spanning is naar verluidt soms te snijden.

TONY BEEUWSAERT: 'Élke trainer wil steeds betere spelers, hoor.'

EDDY CORDIER: 'Het zou slecht zijn mochten we níét discussiëren. Maar we bereiken, in het belang van de club, altijd een compromis met alle leden van de sportieve cel: Francky, Willy Naessens, Tony en ik. Geen enkele in- en uitgaande transfer gebeurt zonder ieders goedkeuring, én die van de scouting.'

BEEUWSAERT: 'Ik noem dat zelfs geen discussies, maar overleg. En tot spanningen leidt dat niet.'

Wel tussen Dury en de scoutingcel. Die heeft hij intern, en off the record zelfs tegen journalisten, al meermaals door de mangel gehaald. 'Prutsers'.

BEEUWSAERT: 'Als een speler niet voldoet, geeft elke coach de scouting de schuld. Is het ne goeie, dan is het de trainer die hem beter heeft gemaakt.'

CORDIER: 'Dat hoor je bij elke club.'

BEEUWSAERT: 'Francky heeft in april wel gezegd dat hij niet meer met huurspelers wilde werken, om niet telkens vanaf nul te moeten herbeginnen. Begrijpelijke frustraties, maar dat is nu opgelost: negen eigen spelers en op Bedia en Sylla (gehuurd van Charleroi en AA Gent, nvdr) hebben we een aankoopoptie (van twee miljoen euro, nvdr). Daar is hij heel tevreden mee, met de hele kern trouwens.'

Waarom uit Dury in de kranten dan zijn ongenoegen over het vertrek van Kaya en Derijck, terwijl hij dat intern had goedgekeurd?

BEEUWSAERT: 'Dat moet je hem vragen. Ik lees trouwens geen gazetten, daar luister ik dus niet naar. Ik weet wél perfect wie bij welk dossier wat en wanneer heeft gezegd. Ik ben al 48 jaar, maar vergeet niets, geen énkel detail.'

Kan het op korte/(half)lange termijn tot een breuk leiden met Dury?

BEEUWSAERT: 'Ik ben in 2016 een engagement aangegaan met Francky en met Eddy. Tot vandaag trekt niets dat in twijfel. Zolang ik hier ben, zullen zij hier zijn, duidelijk?'

Wat als Dury, ondanks zijn contract tot 2023, zélf weg wil?

BEEUWSAERT: 'Hij is nog altijd zeer enthousiast. Ik zie dus geen reden.'

Omdat hij niet meer de macht heeft die hij vroeger had, ook niet bij de transfers?

BEEUWSAERT: 'In een klein bedrijf doet de baas alles zelf, maar Zulte Waregem is de laatste twee jaar sterk gegroeid, waarbij verschillende mensen elk hun bevoegdheden hebben. Francky het sportieve, Eddy is de CEO met nog heel wat andere verantwoordelijkheden, en ik kom, met een andere kijk op de zaken, soms met nieuwe voorstellen, waarvan Eddy én Francky veel hebben bijgeleerd. Je kunt alleen groeien als je naar elkaar luistert. En dat gebeurt.'

Wat als er opnieuw, zoals Club Brugge in mei/juni 2017, een topclub zijn zinnen op Dury zet? Zal u dat, zoals toen, direct weer afblokken met een persbericht?

BEEUWSAERT: 'Dat waren insinuaties vanuit de pers, vandaar die officiële reactie. Vincent Mannaert hebben we toen nooit gehoord. Wat we nú zouden doen? Daar antwoord ik niet op, want er is nu geen probleem. Dat zien we dan wel.'
« Laatst bewerkt op: september 18, 2018, 03:51:15 pm door svennay »

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2727 Gepost op: september 18, 2018, 11:58:29 am »
 :)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2728 Gepost op: september 18, 2018, 12:41:59 pm »
Toch enkele duidelijke antwoorden op enkele vragen;
Dury moet niet zeveren,hij dekt zich in de media voortdurend in over Kaya,Derijck zelfs een Leye vorig seizoen, het feit dat we geen vervanger zochten voor Kaya is simpel, Dury vond het niet nodig.
Dit is problematisch,als de coach zelf niet de tekortkomingen in zijn kern ziet om in zijn systeem goed te kunnen presteren.

Offline Ceete

  • Leden
  • Berichten: 3
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2729 Gepost op: september 18, 2018, 12:57:58 pm »
Normaal plaats ik nooit een reactie op het forum en dit zal nu ook maar éénmalig zijn, maar ik wou nu toch even mijn ongenoegen uiten over de gang van zaken en vooral de  opstapeling van blunders van onze coach

1. De 1e 3 speeldagen spelen we in een duidelijk systeem degelijke tot goede wedstrijden, niets aan de hand dus.

2. Op speeldag 4 gaan we naar Cercle, ook daar spelen we een degelijke wedstrijd , maar verliezen we door een blunder van Bossut en lichte penaltyfout. Maar daar wordt al duidelijk dat de 2 Mogi transfers (Bedia en Sylla) in de ploeg worden gedropt en voor het eerst voor onevenwicht zorgen.

3. Op speeldag 5 op Oostende wordt onbegrijpelijk Faik op de bank gezet om Tardieu en Marcq samen te posteren die geen hadden hoe ze moesten spelen. Marcq op de 8 was gewoon hilarisch. Ook hier lijkt mij de factor Mogi een rol te spelen.

4. Maar het wordt nog erger. Op speeldag 6 krijgen we Club Brugge. Dury denkt een geniaal plan gevonden te hebben door met 3 spitsen te spelen of moeten de Mogi transfers persé spelen ? (clausules, geld onder tafel, premies, ... wie zal het zeggen)
Hoe dan ook, als je Faik en Tardieu laat spartelen in het middenveld tegen Vanaken, Rits en Vormer dan  ben je van onwil of onbekwaam. Om nog maar te zwijgen over het feit dat Bongonda en Buffel op de bank zaten.

5. Op speeldag 7 naar Antwerp. Weer wordt de ploeg helemaal omgegooid. Waarom Demir er uit moet is mij een raadsel. Bjordal op rechts krijgt de voorkeur op De Pauw en Buffel, begrijpen wie kan. Je zou denken, als het moeilijk gaat, ga terug naar uw ploeg van de 1e 3 speeldagen. Maar neen, nog meer verwarring zaaien, lijkt Dury te denken.

Conclusie: Er is maar 1 man verantwoordelijk voor deze malaise ! Dury (of de invloed van Mogi Bayat)

Ik heb veel respect voor wat Dury hier opgebouwd heeft, maar het is op en dat is al langer dan vandaag. Vorig seizoen heeft Harbaoui hem nog gered, maar dit seizoen lijkt het moeilijker te worden.

Hopelijk beseft Tony dit op tijd !

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2730 Gepost op: september 18, 2018, 01:48:43 pm »
Normaal plaats ik nooit een reactie op het forum en dit zal nu ook maar éénmalig zijn, maar ik wou nu toch even mijn ongenoegen uiten over de gang van zaken en vooral de  opstapeling van blunders van onze coach

1. De 1e 3 speeldagen spelen we in een duidelijk systeem degelijke tot goede wedstrijden, niets aan de hand dus.

2. Op speeldag 4 gaan we naar Cercle, ook daar spelen we een degelijke wedstrijd , maar verliezen we door een blunder van Bossut en lichte penaltyfout. Maar daar wordt al duidelijk dat de 2 Mogi transfers (Bedia en Sylla) in de ploeg worden gedropt en voor het eerst voor onevenwicht zorgen.

3. Op speeldag 5 op Oostende wordt onbegrijpelijk Faik op de bank gezet om Tardieu en Marcq samen te posteren die geen hadden hoe ze moesten spelen. Marcq op de 8 was gewoon hilarisch. Ook hier lijkt mij de factor Mogi een rol te spelen.

4. Maar het wordt nog erger. Op speeldag 6 krijgen we Club Brugge. Dury denkt een geniaal plan gevonden te hebben door met 3 spitsen te spelen of moeten de Mogi transfers persé spelen ? (clausules, geld onder tafel, premies, ... wie zal het zeggen)
Hoe dan ook, als je Faik en Tardieu laat spartelen in het middenveld tegen Vanaken, Rits en Vormer dan  ben je van onwil of onbekwaam. Om nog maar te zwijgen over het feit dat Bongonda en Buffel op de bank zaten.

5. Op speeldag 7 naar Antwerp. Weer wordt de ploeg helemaal omgegooid. Waarom Demir er uit moet is mij een raadsel. Bjordal op rechts krijgt de voorkeur op De Pauw en Buffel, begrijpen wie kan. Je zou denken, als het moeilijk gaat, ga terug naar uw ploeg van de 1e 3 speeldagen. Maar neen, nog meer verwarring zaaien, lijkt Dury te denken.

Conclusie: Er is maar 1 man verantwoordelijk voor deze malaise ! Dury (of de invloed van Mogi Bayat)

Ik heb veel respect voor wat Dury hier opgebouwd heeft, maar het is op en dat is al langer dan vandaag. Vorig seizoen heeft Harbaoui hem nog gered, maar dit seizoen lijkt het moeilijker te worden.

Hopelijk beseft Tony dit op tijd !

Voila, correcte en heldere reactie!!!

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2731 Gepost op: september 18, 2018, 02:39:54 pm »
Normaal plaats ik nooit een reactie op het forum en dit zal nu ook maar éénmalig zijn, maar ik wou nu toch even mijn ongenoegen uiten over de gang van zaken en vooral de  opstapeling van blunders van onze coach

1. De 1e 3 speeldagen spelen we in een duidelijk systeem degelijke tot goede wedstrijden, niets aan de hand dus.

2. Op speeldag 4 gaan we naar Cercle, ook daar spelen we een degelijke wedstrijd , maar verliezen we door een blunder van Bossut en lichte penaltyfout. Maar daar wordt al duidelijk dat de 2 Mogi transfers (Bedia en Sylla) in de ploeg worden gedropt en voor het eerst voor onevenwicht zorgen.

3. Op speeldag 5 op Oostende wordt onbegrijpelijk Faik op de bank gezet om Tardieu en Marcq samen te posteren die geen hadden hoe ze moesten spelen. Marcq op de 8 was gewoon hilarisch. Ook hier lijkt mij de factor Mogi een rol te spelen.

4. Maar het wordt nog erger. Op speeldag 6 krijgen we Club Brugge. Dury denkt een geniaal plan gevonden te hebben door met 3 spitsen te spelen of moeten de Mogi transfers persé spelen ? (clausules, geld onder tafel, premies, ... wie zal het zeggen)
Hoe dan ook, als je Faik en Tardieu laat spartelen in het middenveld tegen Vanaken, Rits en Vormer dan  ben je van onwil of onbekwaam. Om nog maar te zwijgen over het feit dat Bongonda en Buffel op de bank zaten.

5. Op speeldag 7 naar Antwerp. Weer wordt de ploeg helemaal omgegooid. Waarom Demir er uit moet is mij een raadsel. Bjordal op rechts krijgt de voorkeur op De Pauw en Buffel, begrijpen wie kan. Je zou denken, als het moeilijk gaat, ga terug naar uw ploeg van de 1e 3 speeldagen. Maar neen, nog meer verwarring zaaien, lijkt Dury te denken.

Conclusie: Er is maar 1 man verantwoordelijk voor deze malaise ! Dury (of de invloed van Mogi Bayat)

Ik heb veel respect voor wat Dury hier opgebouwd heeft, maar het is op en dat is al langer dan vandaag. Vorig seizoen heeft Harbaoui hem nog gered, maar dit seizoen lijkt het moeilijker te worden.

Hopelijk beseft Tony dit op tijd !
ge zegt mss ni veel
ma al wa ge zegt klopt 99%

ivm moeten spelen en Bayat klopt niet
de rest van u bedenkingen en opmerking snap ik volledig, zelfde mening 😉

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2732 Gepost op: september 18, 2018, 03:55:46 pm »
Idd,eerste vier wedstrijden speelden we mooi,goed voetbal...Er komen twee nieiwkomers en ze moeten precies spelen.buffel en de pauw,die het seizoen goed waren gestart verdwijnen plots uit de ploeg en faik vliegt ook onbegrijpelijk op de bank.
Resultaat:onzekere spelers en geen punten meer

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2733 Gepost op: september 18, 2018, 04:56:36 pm »
Als Tony wil zeggen dat we de gazetten niet moeten geloven, dan moeten we ook niet geloven wat hijzelf in de gazet zegt.

Dat het er bovenarms opzit tussen Dury en deel van het bestuur is zeker, en dat Tony het juiste moment afwacht om Dury buiten te smijten is ook een zekerheid, alleen de prijs (nog 4 jaar contract) moet zakken (lees Dury moet zelf een aanbod krijgen van een andere club, zodat ze zijn afkoopsom kunnen onderhandelen)

Bron: 1 van de protagonisten

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2734 Gepost op: september 18, 2018, 04:59:26 pm »
Als Tony wil zeggen dat we de gazetten niet moeten geloven, dan moeten we ook niet geloven wat hijzelf in de gazet zegt.

Dat het er bovenarms opzit tussen Dury en deel van het bestuur is zeker, en dat Tony het juiste moment afwacht om Dury buiten te smijten is ook een zekerheid, alleen de prijs (nog 4 jaar contract) moet zakken (lees Dury moet zelf een aanbod krijgen van een andere club, zodat ze zijn afkoopsom kunnen onderhandelen)

Bron: 1 van de protagonisten

Gent....

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2735 Gepost op: september 18, 2018, 05:00:27 pm »
Als Tony wil zeggen dat we de gazetten niet moeten geloven, dan moeten we ook niet geloven wat hijzelf in de gazet zegt.

Dat het er bovenarms opzit tussen Dury en deel van het bestuur is zeker, en dat Tony het juiste moment afwacht om Dury buiten te smijten is ook een zekerheid, alleen de prijs (nog 4 jaar contract) moet zakken (lees Dury moet zelf een aanbod krijgen van een andere club, zodat ze zijn afkoopsom kunnen onderhandelen)

Bron: 1 van de protagonisten
Zou Gent Dury geen 2e kans geven? Mogi kan dat regelen, is vriend aan huis bij beide clubs.

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2736 Gepost op: september 18, 2018, 05:09:57 pm »
Als Tony wil zeggen dat we de gazetten niet moeten geloven, dan moeten we ook niet geloven wat hijzelf in de gazet zegt.

Dat het er bovenarms opzit tussen Dury en deel van het bestuur is zeker, en dat Tony het juiste moment afwacht om Dury buiten te smijten is ook een zekerheid, alleen de prijs (nog 4 jaar contract) moet zakken (lees Dury moet zelf een aanbod krijgen van een andere club, zodat ze zijn afkoopsom kunnen onderhandelen)

Bron: 1 van de protagonisten
Zou Gent Dury geen 2e kans geven? Mogi kan dat regelen, is vriend aan huis bij beide clubs.

En Vanderhaeghe naar ons?

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2737 Gepost op: september 18, 2018, 06:01:51 pm »
Als Tony wil zeggen dat we de gazetten niet moeten geloven, dan moeten we ook niet geloven wat hijzelf in de gazet zegt.

Dat het er bovenarms opzit tussen Dury en deel van het bestuur is zeker, en dat Tony het juiste moment afwacht om Dury buiten te smijten is ook een zekerheid, alleen de prijs (nog 4 jaar contract) moet zakken (lees Dury moet zelf een aanbod krijgen van een andere club, zodat ze zijn afkoopsom kunnen onderhandelen)

Bron: 1 van de protagonisten
Zou Gent Dury geen 2e kans geven? Mogi kan dat regelen, is vriend aan huis bij beide clubs.

En Vanderhaeghe naar ons?
Ook al zitten denken...

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 997
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2738 Gepost op: september 18, 2018, 06:57:15 pm »
Als Tony wil zeggen dat we de gazetten niet moeten geloven, dan moeten we ook niet geloven wat hijzelf in de gazet zegt.

Dat het er bovenarms opzit tussen Dury en deel van het bestuur is zeker, en dat Tony het juiste moment afwacht om Dury buiten te smijten is ook een zekerheid, alleen de prijs (nog 4 jaar contract) moet zakken (lees Dury moet zelf een aanbod krijgen van een andere club, zodat ze zijn afkoopsom kunnen onderhandelen)

Bron: 1 van de protagonisten
Zou Gent Dury geen 2e kans geven? Mogi kan dat regelen, is vriend aan huis bij beide clubs.

En Vanderhaeghe naar ons?
Ook al zitten denken...

't ja, en Vanderhaeghe mag dan opnieuw beginnen met mannen die hij zelf nooit opstelde zoals Marcq en Sylla...

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.315
  • Essevee!
Re: [T1] DURY Francky
« Reactie #2739 Gepost op: september 18, 2018, 11:42:08 pm »
Als Tony wil zeggen dat we de gazetten niet moeten geloven, dan moeten we ook niet geloven wat hijzelf in de gazet zegt.

Dat het er bovenarms opzit tussen Dury en deel van het bestuur is zeker, en dat Tony het juiste moment afwacht om Dury buiten te smijten is ook een zekerheid, alleen de prijs (nog 4 jaar contract) moet zakken (lees Dury moet zelf een aanbod krijgen van een andere club, zodat ze zijn afkoopsom kunnen onderhandelen)

Bron: 1 van de protagonisten
Zou Gent Dury geen 2e kans geven? Mogi kan dat regelen, is vriend aan huis bij beide clubs.

En Vanderhaeghe naar ons?
Deal!!!!!