Auteur Topic: KV Oostende: Artificieel verhaal?  (gelezen 106935 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #140 Gepost op: augustus 27, 2017, 10:47:16 pm »
't is weer koekenbak...
Je bent me voor... Ik was het ook net aan het schrijven.
1-0 aan de rust maar intussen 1-3 maar niet omdat Antwerp onwaarschijnlijk sterk is hoor.
Ze hebben echt een probleem aan 't zeetje...  ??? :o
Uiteindelijk 3 - 4... geworden. Wordt Yves Vanderhaeghe als volgende ontslagen?

Denk het niet.
Die kijken heel goed naar ons, en 't is meer dan de trainer die voor de resultaten zorgen h?.
Tenzij de trainer en de spelers elkaar niet mee begrijpen of slaande ruzie is, en dat is het volgens mij wel niet.

Het zou mij erg verbazen als die morgen nog mag terugkomen hoor. Zeker nu er interlandbreak is: ideaal om nieuwe coach in te passen.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #141 Gepost op: augustus 27, 2017, 11:49:34 pm »
Ik denk dat ze in Oostende rustig moeten blijven en het vertrouwen in hun coach moeten behouden.
SV TILL I DIE

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #142 Gepost op: augustus 27, 2017, 11:53:23 pm »
Ik denk dat ze in Oostende rustig moeten blijven en het vertrouwen in hun coach moeten behouden.

Dat bedoelde ik net, wij zijn het voorbeeld dat trainers snel wisselen geen voordeel is.
Zie : http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2875.0

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #143 Gepost op: augustus 28, 2017, 12:53:19 am »
Domste wat ze kunnen doen is Yves buiten smijten, tenzij natuurlijk hij geen greep meer heeft op de kleedkamer (maar dat lijkt me niet). Gewoon heel slechte start, meer niet. Komt wel goed.

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #144 Gepost op: augustus 28, 2017, 10:11:45 am »
Zitten daar natuurlijk wel wat met de zaak 'Lombaerts' waar Vanderhaeghe wat tegen de kar van Coucke aan het rijden is.

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #145 Gepost op: september 19, 2017, 06:42:57 pm »
Ook Vanderhaeghe buiten!!!

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #146 Gepost op: september 19, 2017, 08:03:04 pm »
'Artificieel verhaal'

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #147 Gepost op: december 20, 2017, 10:05:14 pm »
u ow ...

Online Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #148 Gepost op: december 21, 2017, 12:18:58 am »
Inderdaad, oeps!

Het stond in de sterren geschreven dat het ooit fout zou lopen, maar dit mes in de rug had niemand zien aankomen denk ik.

De redder en 'grote supporter' van Oostende, die dan blijkbaar nog grote fan is van buur Brugge, koopt grote concurrent Anderlecht op. Zelfs in Thuis of Familie verzinnen ze het niet.


Een mooie toekomst, elk op zijn niveau, zijn Twitterpost zegt imo genoeg:

Natuurlijk blijf ik Kvo-fan, zal ik @kvoostende in goede handen doorgeven!
Mooie toekomst voor beiden, elk op zijn (hoog) niveau

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #149 Gepost op: december 22, 2017, 11:38:34 am »
Worden mogelijk satellietclubje van Man City.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #150 Gepost op: december 22, 2017, 12:05:22 pm »
Inderdaad, oeps!

Het stond in de sterren geschreven dat het ooit fout zou lopen, maar dit mes in de rug had niemand zien aankomen denk ik.

De redder en 'grote supporter' van Oostende, die dan blijkbaar nog grote fan is van buur Brugge, koopt grote concurrent Anderlecht op. Zelfs in Thuis of Familie verzinnen ze het niet.


Een mooie toekomst, elk op zijn niveau, zijn Twitterpost zegt imo genoeg:

Natuurlijk blijf ik Kvo-fan, zal ik @kvoostende in goede handen doorgeven!
Mooie toekomst voor beiden, elk op zijn (hoog) niveau

Welk mes in de rug? Hij heeft ze verdorie van de ondergang gered en hij laat een financieel gezonde club achter met een budget waar menig eerste klasser jaloers op kan zijn. Nu moeten ze ginder maar zien dat ze  op een goede manier verder werken zonder Coucke.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #151 Gepost op: december 22, 2017, 10:06:27 pm »
Inderdaad, oeps!

Het stond in de sterren geschreven dat het ooit fout zou lopen, maar dit mes in de rug had niemand zien aankomen denk ik.

De redder en 'grote supporter' van Oostende, die dan blijkbaar nog grote fan is van buur Brugge, koopt grote concurrent Anderlecht op. Zelfs in Thuis of Familie verzinnen ze het niet.


Een mooie toekomst, elk op zijn niveau, zijn Twitterpost zegt imo genoeg:

Natuurlijk blijf ik Kvo-fan, zal ik @kvoostende in goede handen doorgeven!
Mooie toekomst voor beiden, elk op zijn (hoog) niveau

Welk mes in de rug? Hij heeft ze verdorie van de ondergang gered en hij laat een financieel gezonde club achter met een budget waar menig eerste klasser jaloers op kan zijn. Nu moeten ze ginder maar zien dat ze  op een goede manier verder werken zonder Coucke.

Financieel gezond?
Alle fratsen zullen als schulden bij hem geboekt staan. Overbetaalde bejaarden zoals Proto, Lombaerts... zullen hun sporen nalaten. De grootste leemte die hij zal nalaten zijn andere sponsors die hij aanzoog.
Een clown op tv (gratis reclame) maar bikkelhard voor zijn naaste medewerkers. Niets is wat het lijkt.


Online Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #152 Gepost op: december 22, 2017, 11:49:15 pm »
Welk mes in de rug? Hij heeft ze verdorie van de ondergang gered en hij laat een financieel gezonde club achter met een budget waar menig eerste klasser jaloers op kan zijn. Nu moeten ze ginder maar zien dat ze  op een goede manier verder werken zonder Coucke.

Haha, Coucke heeft voor de bouw van de nieuwe hoofdtribune al 12 miljoen uit eigen zak betaald, en dan spreken we nog niet over de rest. Denk je dat hij dit zomaar gaat kwijtschelden ofzo?

Het budget van Oostende, gesponsord door Mithra, Etixx, Versluys,..allemaal bedrijven waar Coucke meer dan 1 been binnen heeft staan, denk je dat die nog sponsor gaan blijven? Ik ben eens benieuwd wie zich hieraan gaat wagen om dit boeltje nog over te nemen.


Ook wel amusant trouwens om de eerste pagina's van deze draad eens opnieuw te lezen nu, een aanrader.

Ik heb niet de indruk dat die kerel echt supporter is van Oostende hoor, hoogstens wat sympathie ofzo.
Loopt in Rijsel rond met een sjaal van Rijsel, in Gent tijdens de CL met een sjaal van Gent, geef hem een sjaal van Anderlecht en hij doet hem wss ook nog aan.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #153 Gepost op: december 23, 2017, 09:10:29 am »
Haha, Coucke heeft voor de bouw van de nieuwe hoofdtribune al 12 miljoen uit eigen zak betaald, en dan spreken we nog niet over de rest. Denk je dat hij dit zomaar gaat kwijtschelden ofzo?

Zoiets is snel opgelost hoor. Men (Coucke) steke de nieuwbouw(en) in een (nieuwe) vennootschap dewelke eigendom is van Coucke, en die vennootschap verhuurt de gebouwen aan KVO.

Een mogelijkheid dat ik momenteel zie is dat Marc het verkoopt (of via aandelen ruil) aan Versluys Real Estate, ik zie trouwens ook Bart de aandelen en plek van Marc overnemen bij KVO.

Het budget van Oostende, gesponsord door Mithra, Etixx, Versluys,..allemaal bedrijven waar Coucke meer dan 1 been binnen heeft staan, denk je dat die nog sponsor gaan blijven? Ik ben eens benieuwd wie zich hieraan gaat wagen om dit boeltje nog over te nemen.

Die zal de sponsoring niet zomaar wegtrekken hoor, of toch zeker niet op korte termijn... zijn tribune moet gevuld worden. Hij is als sponsor momenteel actief bij verschillende voetbalclubs/sportclubs. Dat zal volgens mij niet echt veranderen. Wat ik wel zie is dat hij zijn misschien wel de topmerken meeneemt naar Anderlecht en de mindere bij KVO houden. Zijn Sympathie voor KVO is daarvoor te groot.

Ook wel amusant trouwens om de eerste pagina's van deze draad eens opnieuw te lezen nu, een aanrader.

Ja, zalig h? ... het leuke van een forum vind ik.

Wat het hele gedoe betreft ...
De overname van KVO was een spielerei/hobby/passionele beslissing.
De overname van Anderlecht is een pure zakelijke beslissing.


Online Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #154 Gepost op: januari 31, 2018, 09:41:41 am »
Het gaat goed aan het zeetje..


Coucke krijgt Oostende niet verkocht: zware schulden en loonlast bemoeilijken deal


De verkoop van KV Oostende verloopt veel moeizamer dan Marc Coucke vooraf had gedacht. Omdat de zakenman op 1 maart voorzitter wordt van Anderlecht en de licentie van zowel KVO als RSCA in gevaar komt als hij met twee clubs komt te zitten, komt er druk om de hoge vraagprijs te laten zakken of om een deel van de schulden kwijt te schelden.

Als een heuse reclamefolder verspreidde KV Oostende onlangs een strikt persoonlijke brochure onder kandidaat-investeerders om de club aan te prijzen. Deze krant kon die brochure toch inkijken en die oogt erg rooskleurig. Een spelerskern van 35 miljoen, een budget van 18 miljoen, 4 miljoen tv-geld, een perfect multifunctioneel stadion, de grootste business community... Geen kat in een zak, kortom.

KVO wordt er aangeprezen als de op vijf na grootste voetbalclub uit de Pro League, maar over de hoge spelerslonen of de 23,59 miljoen euro schulden wordt uiteraard gezwegen. Alleen de jaarlijkse huurprijs voor het stadion – 800.000 euro – wordt vermeld.

KVO had deze week op een vergadering met een groep potentiële investeerders wel al vrij concrete plannen willen meedelen, maar die bijeenkomst werd geannuleerd omdat het dossier niet voldoende rijp was. Er is namelijk (nog) geen investeerder die de trein wil trekken en waar andere geldschieters hun wagonnetje kunnen aanhangen. Er werd sowieso geprobeerd om 25 investeerders warm te maken om er dan tien over te houden die minstens 1 miljoen wilden betalen, maar de meesten hielden het bij beleefdheidsbezoekjes aan Marc Coucke. Anderen, zoals Christophe Desimpel, die de Oostendse Wellington Renbaan uitbaat, bestuderen de toestand.

Circa 40 miljoen

De kandidaat-overnemers zijn natuurlijk ook niet blind. Op dit moment gaat de vraagprijs van KVO richting de 40 miljoen euro: 10 à 15 miljoen voor de overname plus de 23,59 miljoen euro schulden. Coucke staat echter onder druk. ­Tegen 15 februari al moet elke profclub zijn licentiedossier indienen, daarna heeft elke club nog tot 15 maart om het dossier aan te vullen. Als uit die licentiedossiers blijkt dat één iemand belangen heeft in twee clubs, dan is er een gigantisch probleem. Dan kan het bondsparket zelfs worden ingeschakeld en is zowel de licentie van Oostende als die van Anderlecht in gevaar.

Alle financiers wachten dus nog even af, want Coucke zal na verloop van tijd toch gedwongen worden om de prijs te laten zakken of om een deel van de schulden kwijt te schelden. KV Oostende is nu eenmaal geen traditieclub in ons voetbal en zonder Coucke dreigt ook het sponsorgeld drastisch te verminderen.

Algemeen directeur ­Patrick Orlans, die aan boord blijft bij KVO, blijft wel optimistisch. “Het moet lukken. Ik kan nog niet zeggen wie voorzitter wordt, maar we zijn druk aan het onderhandelen. De schulden zijn ook minder dan wat er gezegd wordt, want we deden voor 26 miljoen uitgaande transfers en daar komt nog geld van binnen. Alle scenario’s voor investeerders blijven open.”

KV Oostende klopte al een paar keer aan bij de licentiecommissie om te checken of bepaalde constructies met investeerders rechtmatig zouden zijn. Coucke kan misschien een alibivoorzitter installeren en dan zelf aan de touwtjes blijven trekken.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180131_03331036

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #155 Gepost op: januari 31, 2018, 09:54:37 am »
Het is makkelijk lachen met Oostende natuurlijk. Hoeveel clubs zouden er in ons landje overleven als de grote man beslist op te stappen ? Weinig denk ik.

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #156 Gepost op: januari 31, 2018, 10:16:49 am »
Ze zullen wel niet failliet gaan KVO of hun licentie missen. Daar zal Coucke wel voor zorgen. Zijn imago is voor hem nu eenmaal heel belangrijk en dat wil hij zeker niet verweten worden....

Maar ze zullen zeker financieel moeten inbinden (lees: loonlast afbouwen) wat in principe gepaard zal gaan met een sportieve verarming. Ook de miljoenentransfers zullen verleden tijd zijn.


Trouwens zonet de eerste pagina van dit topic eens gelezen en deze reactie uit 2015 verdient een dikke repost. De reactie van Wouter verwoordt perfect mijn gevoel bij Marc Coucke  ;)

Coucke lijkt mij een beetje het kleine dikkerdje dat in de les LO altijd als laatste gekozen werd en daar een complex aan overgehouden heeft. Nu het hem voor de wind gaat (en akkoord, dat verdiende hij volledig zelf, chapeau daarvoor) wil hij volgens mij zijn 'gebrek aan vriendjes' uit een vroegere tijd inhalen door extreem joviaal en 'leuk' te gaan doen. Ik stoor me daar immens aan. Hij heeft iets Ignace Cromb?-achtigs en daar huiver ik van.


Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #157 Gepost op: januari 31, 2018, 07:46:17 pm »
"6e grootste ploeg in België"

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #158 Gepost op: februari 01, 2018, 10:08:42 am »
"6e grootste ploeg in België"

 ;D

Moest ik toch ook eens luidop mee lachen. Dus die plaatsen zich net na de G5 (en bijvoorbeeld voor ons)? Ze spelen amper vijf jaar in eerste klasse, daar zit gemiddeld 6000 man (godbetert Kortrijk trekt een paar duizend man meer) en hun "successen" (een paar keer PO1 en een verloren bekerfinale) zijn er ook maar gekomen door de diepe zakken van een miljardair. Bovendien heel arrogante achterban, vooral dan hun zogenaamde VIP's (marginaler komen ze bijna niet) dus van mij mogen ze even snel terug naar 2e als dat ze gekomen zijn.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: KV Oostende: Artificieel verhaal?
« Reactie #159 Gepost op: februari 01, 2018, 03:52:21 pm »
"6e grootste ploeg in België"

 ;D

Moest ik toch ook eens luidop mee lachen. Dus die plaatsen zich net na de G5 (en bijvoorbeeld voor ons)? Ze spelen amper vijf jaar in eerste klasse, daar zit gemiddeld 6000 man (godbetert Kortrijk trekt een paar duizend man meer) en hun "successen" (een paar keer PO1 en een verloren bekerfinale) zijn er ook maar gekomen door de diepe zakken van een miljardair. Bovendien heel arrogante achterban, vooral dan hun zogenaamde VIP's (marginaler komen ze bijna niet) dus van mij mogen ze even snel terug naar 2e als dat ze gekomen zijn.
Qua budget zijn ze dat zolang Marcske er de plak zwaait waarschijnlijk wel degelijk.
Qua sportieve resultaten, achterban,  stadion, structuur, ... duidelijk niet, neen.