Auteur Topic: Slechte seizoensstart ?  (gelezen 7689 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Jimme

  • Leden
  • Berichten: 108
Slechte seizoensstart ?
« Gepost op: oktober 06, 2008, 04:25:21 pm »

Citaat
- dat sedert begin 2006 dit hoofdzakelijk gebeurd is met non-voetbal, een uitschieter niet te na gesproken.   goed voetbal zien we al 2 jaar niet meer.

Ten opzichte van de andere ploegen in de jupiler liga valt dat behoorlijk goed mee. Haal die paardekleppen van uw ogen en ga elk weekend naar de premier league kijken als je echt voetbal wil zien. Dit is nu eenmaal het niveau van de jupiler liga.

Non argument 1

u breekt dus wel standpunten af door appels met peren te vergelijken, ik vergeleek ons voetbal van de laatste twee jaar met dat van de jaren daarvoor.  andere ploegen interesseren mij niet, ik heb abbo op svzw

Citaat
- dat er de laatste twee jaar quasi geen rendement gehaald is op de inkomende transfers.

Alweer, ten opzichte van het andere ploegen halen we net heel veel rendement. Het is nu eenmaal eigen aan voetbal dat meer transfer mislukken dan wel lukken en dan vooral als je heel goedkoop moet shoppen.

Leye, D'haene, Matton, Colpaert, Roelandts zijn niet echt mislukkingen te noemen. Hoe verklaar je trouwens dat we nu kwalitatief de sterkste kern hebben sinds we in eerste spelen en dat met relatief weinig kosten?  Door elk jaar floptransfers te doen bekom je dat niet. Non argument 2

dat is het hem net.  vlgs mij hebben we idd de kwalitatief sterkste kern maar het komt er niet uit ... wie is daar verantwoordelijk voor ?  je hebt het over 4 spelers op ... op ... seizoenen ? en moet overhead niet sneller doorgestuurd worden ?

Citaat
- dat het enthousiasme in de spelersgroep nergens meer te bekennen valt na seizoen 1 in eerste.  vermoedelijk werkt de factor Dury en zijn alombekende omgang met mensen hier zelfs remmend.

Moest je het nog niet weten, ook bij spelers treedt gewenning op en dit heeft dus niks met Dury of Zulte Waregem te maken. Dit is zo bij elke ploeg waar ook ter wereld. Kijk maar naar Cercle dit jaar, ook daar treedt de gewenning van het succes op en gaat men alles als zelfsprekend beschouwen net zoals dit het geval is bij supporters en pers.

Non argument 3

het is net de taak van de trainer(s) om die gewenning en vanzelfsprekenheid te doorbreken.  opnieuw bevestig je mijn analyse.  non-bedankt

Citaat
- het voorgaande zich stilaan geprojecteerd heeft op de supporters

Vooral op degene die niet verder kunnen of willen kijken dan hun neus lang is. Domme supporters zijn nu niet direct wat ik een sterk argument noem.

Non argument 4

spreek voor uzelf - ik verwijt mijn collega supporters niet voor domoren, maar gelatenheid is het ordewoord bij veel vaste bezoekers van essevee. dat is gewoon een vaststelling.  wat mij persoonlijk betreft : ik kijk wel degelijk verder dan mijn neus lang is, zie mijn betoog : ik hekel geen details, ga niet over ??n nacht ijs : het is een objectieve vaststelling van feiten die zich de laatste 2 jaar voordoen en waar je niet omheen kan.

Citaat
- dat ons bestuur uitblinkt in desinformatie, omhoog gevallen is en tijdens het (over)professionaliseren ??n ding vergeten is te professionaliseren : onze trainer.

Welke desinformatie?
Ook enigszins een argument waarom onze trainer niet professioneel is? Ik heb anders argumenten genoeg die het tegendeel bewijzen

1. hij tracht zichzelf continu bij te scholen en op te steken van trainers met grote naam en faam
2. hij heeft zijn job opgegeven om professioneel trainer te zijn van svzw
3. hij heeft reeds JAREN zijn pro licentie

Non argument 5

desinformatie = geen informatie.  ja, welke zou dat dan zijn ?  wat onze trainer betreft : het is niet omdat je dweept met milan lab, hier en daar een bezoekje brengt en beschikt over een diploma dat je weet waar de klepel hangt.  nope, het is niet deze frisse wind die veel mensen graag door onze ploeg zouden zien waaien ...
de mens heeft nooit top gespeeld dus daar kan het ook al niet van komen.  hun hebben talent maar niet de finesse en zeker niet de menselijkheid.


Citaat
- dit seizoensbegin de spiraal-van-alle-voorgaande-items waarin we beland zijn alleen maar bevestigt.

- een neergaande spiraal alleen doorbroken wordt door gerichte actie.

Welke spiraal?  Is die 7e plaats van vorig jaar een neerwaartse spiraal? Strange het lijkt me nochtans zo dat dit exact dezelfde plaats is die we hebben gehaald in ons eerste jaar?  Of bedoel je die enorme neerwaartse spiraal in ocharme de eerste 6 wedstrijden van het seizoen waarin we 2 maal ten onrechte hebben verloren?

die 7de plaats is niet de weergave van ons seizoen en werd middels een ultieme jump eerder toevallig behaald.  dat weet iedereen die de wedstrijden van essevee vorig jaar gevolgd heeft.  ik vreesde op het einde van het seizoen al voor dergelijke reacties naar een superbelangrijk seizoen met die reeorganisatie voor ogen, toe.  objectief blijven aub.

Citaat
- dit een objectieve post is van een die-hard svw'er en svzw'er (abbo sedert begin jaren 80) die zich wars van alle emotie (wat men ons gegeven heeft is schitterend maar daar koop je in de toekomst niets mee tenzij de ambities lager zijn ?) terecht zorgen maakt in zijn club.

Rare definitie van objectiviteit heb jij

bekijk het eens vanop afstand, gooi uw juk van fanatisme af en bekijk de statistieken en het geleverde spel van de laatste twee jaar eens wat dieper.  het zijn trouwens die cijfers, veel enthousiasme en degelijk voetbal die dit seizoen gaan bepalen wie mag blijven in eerste.  geen emoties.

Grtz,
Fox

no hard feelings, grtz, Jimme



Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 06, 2008, 05:13:04 pm »
Ik denk ook dat er uit deze groep meer te halen is dan dat we tot op heden te zien gekregen hebben. Dury moet de spelers nu toch genoeg kennen om met een typeploeg voor de dag te komen, die hij dan enkele weken de kans laat om hen te bewijzen en de ploeg niet wekelijks dooreen te schudden wat demoraliserend werkt op de  spelers en hen alle vertrouwen ontneemt. :'(

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 06, 2008, 05:41:40 pm »
Je kan er anders moeilijk omheen dat 7 op 18 niet echt een goeie start genoemd kan worden.
We moeten eigenlijk al minimum een punt pakken in die inhaalwedstrijd op bruhhe om niet op een degradatieplaats te voleinden...

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #3 Gepost op: oktober 06, 2008, 08:31:30 pm »
idd wetende dat de kans op punten in Br*hhe klein is, 7/21 * onder voorbehoud is dus nog altijd slecht. (of dat nu met goed voetbal of betonvoetbal was)
We moeten nog niet panikeren, we zijn Roeselare nog niet, maar beterschap is toch een must.
« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2008, 08:36:24 pm door Soulscream »

Offline skalle p

  • Leden
  • Berichten: 360
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #4 Gepost op: oktober 06, 2008, 09:48:02 pm »
weet je ook dat seizoen in de jaren 90 direct erna ; het toenmalige bestuur kon de ganse kern behouden en wat gebeurde toen.......juist ja degradatie !

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #5 Gepost op: oktober 07, 2008, 12:11:11 pm »
weet je ook dat seizoen in de jaren 90 direct erna ; het toenmalige bestuur kon de ganse kern behouden en wat gebeurde toen.......juist ja degradatie !

Hoe kwam dat? Men had een goed seizoen gemaakt. Men had Anderlecht in eigen huis geklopt met dacht ik 2-5, wat voorheen nog nooit gebeurd was, met drie doelpunten van Nick Deschamps, waarvan een wereldgoal vanop 25 m. in de kruising, alle spelers waren aan het dromen gegaan en hadden tranferplannen en waren niet meer met hun gedachten bij S.V. Waregem. Men lag er reeds in de eerste ronde uit voor de Uefa-beker tegen de Deense ploeg Atthus. en zo is de ondergang begonnen. Er werd langs alle kanten aan hun mouw getrokken. Urban is dan naar Anderlecht vertrokken, Vidmar naar Standart, Teppers naar Seraing, Van Baeckel naar Anderlecht, Deschamps, Kruzen, Karagianis enz... ze zijn allemaal vertrokken, er zijn er maar enkele gebleven waaronder Dekenne.

Offline den yslandvoarder

  • Leden
  • Berichten: 200
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #6 Gepost op: oktober 07, 2008, 12:20:21 pm »
Toch ook niet vergeten dat Mathieu Verschuere tot op heden geen ?chte  equivalente vervanger heeft gekregen EN DAT DAARDOOR zoveel moet veranderen in Dury's tactische planning. Pas nu blijkt welke aderlating zijn afwezigheid met zich meebrengt.
Niet gemakkelijk!!!
Toch heb ik er een goed oog op: Hopelijks mogen we Buysse en Berrier veel zien aantreden dit seizoen...
Van tegen zee, voor de Essevee

Flandria

  • Gast
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #7 Gepost op: oktober 07, 2008, 01:08:47 pm »
weet je ook dat seizoen in de jaren 90 direct erna ; het toenmalige bestuur kon de ganse kern behouden en wat gebeurde toen.......juist ja degradatie !

Hoe kwam dat? Men had een goed seizoen gemaakt. Men had Anderlecht in eigen huis geklopt met dacht ik 2-5, wat voorheen nog nooit gebeurd was, met drie doelpunten van Nick Deschamps, waarvan een wereldgoal vanop 25 m. in de kruising, alle spelers waren aan het dromen gegaan en hadden tranferplannen en waren niet meer met hun gedachten bij S.V. Waregem. Men lag er reeds in de eerste ronde uit voor de Uefa-beker tegen de Deense ploeg Atthus. en zo is de ondergang begonnen. Er werd langs alle kanten aan hun mouw getrokken. Urban is dan naar Anderlecht vertrokken, Vidmar naar Standart, Teppers naar Seraing, Van Baeckel naar Anderlecht, Deschamps, Kruzen, Karagianis enz... ze zijn allemaal vertrokken, er zijn er maar enkele gebleven waaronder Dekenne.

Wat je schrijft, klopt toch niet helemaal. Ik heb het opgezocht in het boek dat in 2004 verscheen over SV Waregem:
- Teppers was al vertrokken na het succesvolle seizoen naar Seraing en heeft dus de afgang niet meegemaakt als SVW-speler.
- Descamps scoorde zeker geen drie keer op Anderlecht maar slechts 1 keer vanop afstand.
- Tijdens het rampseizoen werd SVW uitgeschakeld door FC Kuusysi Lahti uit Finland: 4-0 daar, 1-2 thuis verloren.
- Urban is in de loop van het seizoen verdwenen uit Waregem en is zeker niet rechtstreeks naar Anderlecht gegaan.
- Van Baekel was reeds een paar seizoenen eerder naar Anderlecht gegaan, niet na het superseizoen of na het kwakkeljaar.
Just is just, zeker als het over de liefdevolle kleuren gaat.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #8 Gepost op: oktober 07, 2008, 04:27:32 pm »
weet je ook dat seizoen in de jaren 90 direct erna ; het toenmalige bestuur kon de ganse kern behouden en wat gebeurde toen.......juist ja degradatie !

Hoe kwam dat? Men had een goed seizoen gemaakt. Men had Anderlecht in eigen huis geklopt met dacht ik 2-5, wat voorheen nog nooit gebeurd was, met drie doelpunten van Nick Deschamps, waarvan een wereldgoal vanop 25 m. in de kruising, alle spelers waren aan het dromen gegaan en hadden tranferplannen en waren niet meer met hun gedachten bij S.V. Waregem. Men lag er reeds in de eerste ronde uit voor de Uefa-beker tegen de Deense ploeg Atthus. en zo is de ondergang begonnen. Er werd langs alle kanten aan hun mouw getrokken. Urban is dan naar Anderlecht vertrokken, Vidmar naar Standart, Teppers naar Seraing, Van Baeckel naar Anderlecht, Deschamps, Kruzen, Karagianis enz... ze zijn allemaal vertrokken, er zijn er maar enkele gebleven waaronder Dekenne.

Wat je schrijft, klopt toch niet helemaal. Ik heb het opgezocht in het boek dat in 2004 verscheen over SV Waregem:
- Teppers was al vertrokken na het succesvolle seizoen naar Seraing en heeft dus de afgang niet meegemaakt als SVW-speler.
- Descamps scoorde zeker geen drie keer op Anderlecht maar slechts 1 keer vanop afstand.
- Tijdens het rampseizoen werd SVW uitgeschakeld door FC Kuusysi Lahti uit Finland: 4-0 daar, 1-2 thuis verloren.
- Urban is in de loop van het seizoen verdwenen uit Waregem en is zeker niet rechtstreeks naar Anderlecht gegaan.
- Van Baekel was reeds een paar seizoenen eerder naar Anderlecht gegaan, niet na het superseizoen of na het kwakkeljaar.
Just is just, zeker als het over de liefdevolle kleuren gaat.


Wat er in dat boek van SV Waregem staat zal wel juist, maar ik heb dat boek niet en kan het dan ook niet raadplegen, ik heb het uit mijn geheugen gehaald en dan kan het soms eens mis lopen na meer dan 15 jaar. het kan zijn dat er enkele details niet kloppen. Ik weet zeker dat we 5 goals gemaakt hebben op Anderlecht en dat Descamps een wereldgoal gemaakt heeft, een schicht van op 25 m. in de kruising, ik zie het nog voor mijn ogen gebeuren.  Ik dacht dat hij er drie gemaakt had, maar het moet dan iemand anders geweest zijn (Kruzen of Vidmar), maar de kern van mijn verhaal is dat we toen gezakt zijn, omdat de spelers er men hun gedachten niet meer bij waren en allemaal met transfers bezig waren, en dat ze dan bijna allemaal vertrokken zijn uitgenomen Dekenne, maar die was dan ook reeds -+ 34  jaar.
Kan er mij iemand zeggen of  dat boek van SV Waregem  nog ergens te verkrijgen is en waar, Ik zou het mij ook willen aanschaffen, zodat ik dan ook alles tot in de details zal kunnen opzoeken. Ik ben 35 jaar supporter geweest van SV Waregem, ik ben nog op het leeuwke gaan kijken in de tijd van Freddy Chaves en heb er honderden (of meer) spelers de revue zien passeren (te beginnen met stopper Cras, Wijckhuyze, Van Weymelbeke, Jimmy Corevits (wie kent hem nog), De Meester , keeper Vandenbossche enz. tot de laatsten Dhaemers en Merlier alsook D'Haene, maar die was dan reeds weg.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #9 Gepost op: oktober 07, 2008, 05:38:52 pm »
weet je ook dat seizoen in de jaren 90 direct erna ; het toenmalige bestuur kon de ganse kern behouden en wat gebeurde toen.......juist ja degradatie !

Hoe kwam dat? Men had een goed seizoen gemaakt. Men had Anderlecht in eigen huis geklopt met dacht ik 2-5, wat voorheen nog nooit gebeurd was, met drie doelpunten van Nick Deschamps, waarvan een wereldgoal vanop 25 m. in de kruising, alle spelers waren aan het dromen gegaan en hadden tranferplannen en waren niet meer met hun gedachten bij S.V. Waregem. Men lag er reeds in de eerste ronde uit voor de Uefa-beker tegen de Deense ploeg Atthus. en zo is de ondergang begonnen. Er werd langs alle kanten aan hun mouw getrokken. Urban is dan naar Anderlecht vertrokken, Vidmar naar Standart, Teppers naar Seraing, Van Baeckel naar Anderlecht, Deschamps, Kruzen, Karagianis enz... ze zijn allemaal vertrokken, er zijn er maar enkele gebleven waaronder Dekenne.

Wat je schrijft, klopt toch niet helemaal. Ik heb het opgezocht in het boek dat in 2004 verscheen over SV Waregem:
- Teppers was al vertrokken na het succesvolle seizoen naar Seraing en heeft dus de afgang niet meegemaakt als SVW-speler.
- Descamps scoorde zeker geen drie keer op Anderlecht maar slechts 1 keer vanop afstand.
- Tijdens het rampseizoen werd SVW uitgeschakeld door FC Kuusysi Lahti uit Finland: 4-0 daar, 1-2 thuis verloren.
- Urban is in de loop van het seizoen verdwenen uit Waregem en is zeker niet rechtstreeks naar Anderlecht gegaan.
- Van Baekel was reeds een paar seizoenen eerder naar Anderlecht gegaan, niet na het superseizoen of na het kwakkeljaar.
Just is just, zeker als het over de liefdevolle kleuren gaat.


Wat er in dat boek van SV Waregem staat zal wel juist, maar ik heb dat boek niet en kan het dan ook niet raadplegen, ik heb het uit mijn geheugen gehaald en dan kan het soms eens mis lopen na meer dan 15 jaar. het kan zijn dat er enkele details niet kloppen. Ik weet zeker dat we 5 goals gemaakt hebben op Anderlecht en dat Descamps een wereldgoal gemaakt heeft, een schicht van op 25 m. in de kruising, ik zie het nog voor mijn ogen gebeuren.  Ik dacht dat hij er drie gemaakt had, maar het moet dan iemand anders geweest zijn (Kruzen of Vidmar), maar de kern van mijn verhaal is dat we toen gezakt zijn, omdat de spelers er men hun gedachten niet meer bij waren en allemaal met transfers bezig waren, en dat ze dan bijna allemaal vertrokken zijn uitgenomen Dekenne, maar die was dan ook reeds -+ 34  jaar.
Kan er mij iemand zeggen of  dat boek van SV Waregem  nog ergens te verkrijgen is en waar, Ik zou het mij ook willen aanschaffen, zodat ik dan ook alles tot in de details zal kunnen opzoeken. Ik ben 35 jaar supporter geweest van SV Waregem, ik ben nog op het leeuwke gaan kijken in de tijd van Freddy Chaves en heb er honderden (of meer) spelers de revue zien passeren (te beginnen met stopper Cras, Wijckhuyze, Van Weymelbeke, Jimmy Corevits (wie kent hem nog), De Meester , keeper Vandenbossche enz. tot de laatsten Dhaemers en Merlier alsook D'Haene, maar die was dan reeds weg.
1. Ik heb me laten wijsmaken dat de ware reden voor de degradatie was dat ze in het succesjaar een systeem hadden waarbij de winstpremies bij opeenvolgende overwinningen steeds verdubbeld werden. Door de onverwachte overwinningen op zowel Anderlecht, Brugge als Standard waren die torenhoog opgelopen en was de club tegen nieuwjaar reeds virtueel failliet.
2. Het boek is volgens mij nog te verkrijgen bij Bart Allossery.

Offline casper

  • Leden
  • Berichten: 186
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #10 Gepost op: oktober 07, 2008, 06:11:48 pm »
Ik denk dat je moeilijk kunt spreken van een slechte start.Het is al 2 jaar niet vet.Als we dit seizon minder geluk hebben ,dan vrees ik er voor.We hebben een trainer met een veel te lang contract.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #11 Gepost op: oktober 07, 2008, 06:23:53 pm »
1. Ik heb me laten wijsmaken dat de ware reden voor de degradatie was dat ze in het succesjaar een systeem hadden waarbij de winstpremies bij opeenvolgende overwinningen steeds verdubbeld werden. Door de onverwachte overwinningen op zowel Anderlecht, Brugge als Standard waren die torenhoog opgelopen en was de club tegen nieuwjaar reeds virtueel failliet.
2. Het boek is volgens mij nog te verkrijgen bij Bart Allossery.
[/quote]

Bedankt voor de inlichting, maar kan U mij ook nog zeggen waar ik Bart Allossery kan vinden.
                                                                                       

Offline skalle p

  • Leden
  • Berichten: 360
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #12 Gepost op: oktober 07, 2008, 07:37:25 pm »
info@allossery.be  gsm nr kan ik hier niet openbaar maken, maar stuur hem een mailke en hij zal wel antwoorden.
groeten

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #13 Gepost op: oktober 08, 2008, 09:14:21 am »
Merci skalle.
Zoeme nui een persentse krijgen van Bartie attie nen bouk verkoopt?
 ;)

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #14 Gepost op: oktober 08, 2008, 06:21:31 pm »
Kan dat zijn dat Bart Allosery in Menen woont?

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #15 Gepost op: oktober 08, 2008, 06:31:30 pm »
Da kan zijn
Webteam SV Zulte Waregem

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #16 Gepost op: oktober 09, 2008, 07:56:39 am »
Da is zelfs zo.

Offline skalle p

  • Leden
  • Berichten: 360
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #17 Gepost op: oktober 09, 2008, 08:05:19 am »
fout ; zijn kantoor is daar maar priv? verhuisde hij onlangs naar dadizele als ik mij niet vergis

Bart

  • Gast
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #18 Gepost op: oktober 09, 2008, 08:12:07 am »
Gisteren gehoord dat er hier mensen informeerden naar het boek dat ik 4 jaar geleden schreef. Helaas moet ik melden dat dit boek niet meer te verkrijgen is.
En ik woon inderdaad in Menen.

Bart

  • Gast
Re: Slechte seizoensstart ?
« Reactie #19 Gepost op: oktober 09, 2008, 08:21:32 am »
Heb nog eens verder ge?nformeerd bij de boekhandelaar die de laatste stuks opgekocht heeft en hij heeft er welgeteld nog 11 in voorraad.
Meer info, PM.