Auteur Topic: JUPILER PRO LEAGUE  (gelezen 284610 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2040 Gepost op: augustus 03, 2014, 11:40:08 pm »
Ben nu ?cht een keer benieuwd of hier iets van aan was...

Niet dus  :P
(bron: Stadion)

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2041 Gepost op: augustus 03, 2014, 11:52:05 pm »
Niet dus  :P
(bron: Stadion)

Soit. Daar gaat P-Magazine hun reputatie (nog een keer).
-SVZW Forever-

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.792
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2042 Gepost op: augustus 04, 2014, 11:35:00 am »
We gaan nog 2 keer tegen Maes moeten spelen dit seizoen vrees ik....

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2043 Gepost op: augustus 04, 2014, 11:45:28 am »
We gaan nog 2 keer tegen Maes moeten spelen dit seizoen vrees ik....
Verklaar je nader? Maes toch nr Genk?

EDIT: gevonden ==> http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140804_01203342
Op het forum van Genkt gonst het ook van de geruchten dat Peter daar trainer zal worden. In een interview met TVL zou Denier zich 'versproken' hebben (maar eigenlijk valt daar bitter weinig uit af te leiden...). Deze week zullen we wel meer weten.
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2014, 12:59:36 pm door Bert4 »

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.792
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2044 Gepost op: augustus 04, 2014, 01:19:06 pm »
Verklaar je nader? Maes toch nr Genk?

EDIT: gevonden ==> http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140804_01203342
Op het forum van Genkt gonst het ook van de geruchten dat Peter daar trainer zal worden. In een interview met TVL zou Denier zich 'versproken' hebben (maar eigenlijk valt daar bitter weinig uit af te leiden...). Deze week zullen we wel meer weten.
ik vermoed maes naar genk en wij nog 2x tegen genk.
En alster enen trainer is waar ik ni graag tegen speel is da wel maes.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.697
  • Essevee! Olé Olé!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2045 Gepost op: augustus 04, 2014, 03:43:33 pm »
Daum heeft beste papieren voor Genk
4/08/14 - 06u30  Bron: HLN.be

Christoph Daum lijkt over de beste papieren te beschikken om de nieuwe trainer te worden van Racing Genk. De club heeft de 60-jarige Duitser dit weekend voor een tweede keer informeel benaderd. Daum zal evenwel niet meteen toehappen. Hij heeft een aantal voorwaarden gesteld waaraan voldaan moet worden vooraleer hij aan de slag wil, weet Het Laatste Nieuws.

Dat de focus van Genk naar Daum gaat, blijkt ook uit het feit dat de andere namen op de vooropgestelde shortlist de laatste dagen niet gecontacteerd werden. Lokerentrainer Peter Maes gaf na de wedstrijd tegen Zulte Waregem aan dat een overgang naar Limburg er absoluut niet inzit. "Ik heb zelf ook gelezen dat ik met RC Genk in verband word gebracht. Wat ik daarop te zeggen heb? Niets, want je kunt toch niet spreken over iets dat niet bestaat. Dit is een pure kwakkel." De Nederlandse ex-bondscoach Bert van Marwijk zei dan weer tegen het Nederlandse L1 dat hij "geen enkel contact gehad heeft met Racing Genk". Ook vanuit de entourage van Huub Stevens hoorden we dat Genk dit weekend geen contact meer heeft gezocht.

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/2736/Racing-Genk/article/detail/1979771/2014/08/04/Daum-heeft-beste-papieren-voor-Genk-Vossen-op-ramkoers.dhtml


Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.792
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2046 Gepost op: augustus 04, 2014, 10:19:00 pm »
Daum heeft beste papieren voor Genk
4/08/14 - 06u30  Bron: HLN.be

Christoph Daum lijkt over de beste papieren te beschikken om de nieuwe trainer te worden van Racing Genk. De club heeft de 60-jarige Duitser dit weekend voor een tweede keer informeel benaderd. Daum zal evenwel niet meteen toehappen. Hij heeft een aantal voorwaarden gesteld waaraan voldaan moet worden vooraleer hij aan de slag wil, weet Het Laatste Nieuws.

Dat de focus van Genk naar Daum gaat, blijkt ook uit het feit dat de andere namen op de vooropgestelde shortlist de laatste dagen niet gecontacteerd werden. Lokerentrainer Peter Maes gaf na de wedstrijd tegen Zulte Waregem aan dat een overgang naar Limburg er absoluut niet inzit. "Ik heb zelf ook gelezen dat ik met RC Genk in verband word gebracht. Wat ik daarop te zeggen heb? Niets, want je kunt toch niet spreken over iets dat niet bestaat. Dit is een pure kwakkel." De Nederlandse ex-bondscoach Bert van Marwijk zei dan weer tegen het Nederlandse L1 dat hij "geen enkel contact gehad heeft met Racing Genk". Ook vanuit de entourage van Huub Stevens hoorden we dat Genk dit weekend geen contact meer heeft gezocht.

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/2736/Racing-Genk/article/detail/1979771/2014/08/04/Daum-heeft-beste-papieren-voor-Genk-Vossen-op-ramkoers.dhtml
maw Genk wil maar 1 trainer en da is Daum
want met al de rest was er geen contact

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2047 Gepost op: augustus 05, 2014, 09:36:50 am »
Volgens Het Nieuwsblad is Daum de grootste kanshebber, HBVL meent dan weer dat Daum van het lijstje geschrapt is...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.697
  • Essevee! Olé Olé!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2048 Gepost op: augustus 05, 2014, 10:59:53 am »
Maar 5 miljoen voor transfers bij Anderlecht
05/08/2014 J?rgen Geril en Koen Van uytvange via : Nieuwsblad

Manager Van Holsbeeck kreeg van het bestuur een ?enveloppe?, en daar moet hij het mee doen.

De Anderlecht-fans dromen van grote aanwinsten zoals Defour, Malanda of zelfs Boussoufa, want paars-wit is rijk... Stop maar met dromen. Manager Van Holsbeeck kreeg een enveloppe om transfers te doen, en daar zit maar 5 miljoen in. Vandaar dat hij uitkomt bij Kanu, Van Buyten of Cont?. Wij zochten uit waarom het aankoopbudget zo beperkt is.

Anderlecht wil deze zomer drie ? vier versterkingen: een verdedigende middenvelder, een rechtsback, een centrale verdediger en een linkerflank. Liefst spelers die meteen een meerwaarde kunnen zijn voor het jonge elftal. De supporters hopen dan ook op Steven Defour (Porto, 6,5 miljoen) of Junior Malanda (Wolfsburg, 7 miljoen) of zelfs Mbark Boussoufa (huren Lokomotiv Moskou, loon meer dan 2 miljoen). Want zij gaan ervan uit dat Anderlecht rijk is. De Champions League levert paars-wit voor het derde jaar op rij circa 15 miljoen op, terwijl de verkoop van Kouyat?, Bruno, Pollet, Jaadi en Canesin de kassa spijsde met nog eens 15 miljoen euro.

En toch mikken de Brusselaars vooral op kleine namen, zoals Kanu van Terek of Cont? van Zulte Waregem. Daniel Van Buyten is het enige grote target. Maar die is 36 en transfervrij.

Opvallend, maar de reden is simpel. In de enveloppe die Herman Van Holsbeeck van zijn directieraad kreeg, steekt maar vijf miljoen euro. Daarmee moet de manager wikken en wegen.

Het bedrag is bijvoorbeeld evenveel als wat Anderlecht vorige zomer spendeerde aan ??n aanwinst: Aleksandar Mitrovic. En het is ook niet genoeg om nu Hans Vanaken bij Lokeren weg te halen. Het is dus niet onlogisch dat Sporting geen 2 miljoen wilde betalen voor Kanu en dat de gratis Van Buyten zo belangrijk is. Vandaar ook dat er met aankopen gewacht wordt tot eind augustus, omdat de prijzen dan zakken. Verwacht dus niet dat Van Holsbeeck gaat toveren. En dat heeft verschillende oorzaken.

Rode cijfers
Anderlecht is sinds enkele jaren een nv. Vroeger besliste vooral de familie Vanden Stock over de uitgaven, maar nu is er een directieraad die toestemming moet geven. Daarin zetelt onder meer Alexandre Van Damme, de sterke man van brouwerij AB InBev en de gedoodverfde opvolger van voorzitter Vanden Stock. Hij is steenrijk, de media kennen zijn gezicht niet, maar hij is een man van de cijfers. Er moet meer geld binnenkomen dan buitengaan. Alleen voor een hoogst uitzonderlijke speler kan er deze zomer nog buiten het voorziene budget gegaan worden.

Anderlecht boekte de voorbije twee jaar lichte winst, maar in het verleden waren er vaker rode cijfers. De zware loonlasten waren daarbij de hoofdreden. De kern is afgeslankt en met Vargas vertrok opnieuw een grootverdiener.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20140804_01204494

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2049 Gepost op: augustus 05, 2014, 12:19:52 pm »
Ik ga eerlijk zijn Xiphias, zo een volledig artikel zien staan vind ik redelijk ambetant. Kan je niet gewoon een link plaatsen zodat we zelf de keuze hebben? Ik vind je inspanningen om de transfergeruchten enzo betrouwbaar te houden wel goed hoor maar het moet niet altijd zo gedetailleerd denk ik dan?

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2050 Gepost op: augustus 05, 2014, 02:28:17 pm »
moet voor mij ook niet altijd een copy-paste zijn van volledige artikels met volledige bronvermelding , wordt dan toch niet gelezen :)


het blijft ondertussen dus wel afwachten op grote transfers, straks wordt de transfer van de fauw nog de belangrijkste transfer van een "top"club  ;D

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.697
  • Essevee! Olé Olé!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2051 Gepost op: augustus 05, 2014, 06:09:08 pm »
Ik ga eerlijk zijn Xiphias, zo een volledig artikel zien staan vind ik redelijk ambetant. Kan je niet gewoon een link plaatsen zodat we zelf de keuze hebben? Ik vind je inspanningen om de transfergeruchten enzo betrouwbaar te houden wel goed hoor maar het moet niet altijd zo gedetailleerd denk ik dan?

moet voor mij ook niet altijd een copy-paste zijn van volledige artikels met volledige bronvermelding , wordt dan toch niet gelezen :)

Het is toch allemaal relevante informatie, toch? Ik weet niet wat ik allemaal moet wegknippen om het hier te posten. Dan maar allemaal ?n met correcte bronvermelding.

Bronvermelding is voor het traceren en het betrouwbaar houden van, maar eveneens ook een verplichting naar de originele auteur/uitgever. Dat is zelfs verplicht bij het overnemen van teksten. Vorig jaar hebben de Vlaamse Mediabedrijven daarrond een charter ondertekend, en ik volg die voor een groot deel. Tenslotte is een forum ook een (weliswaar (erg) klein) medium.

Kijk hoe ze het bij RSCA geplaatst hebben op hun site:
http://www.anderlecht-online.be/article.php?id=30598&lang=ned
Daar vermelden ze het (toch) ook?



Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2052 Gepost op: augustus 05, 2014, 09:28:25 pm »
Da's een fan-site. Dit blijft vooralsnog een forum.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2053 Gepost op: augustus 06, 2014, 12:04:30 am »
Citaat
Vanaf volgend jaar is het opnieuw Moeskroen, zonder P?ruwelz

Moeskroen is na enkele moeilijke jaren terug van weggeweest op het hoogste niveau. De club is echter heel wat van haar eigenheid kwijt en gaat tegenwoordig door het leven als een zusterclub van Lille OSC, genaamd Moeskroen-P?ruwelz. Een naam waar het van af wil.

Vanaf volgend jaar, 1 juli 2015 om precies te zijn, zal de club door het leven gaan als Royal Excel Moeskroen. ?Om de supporters zich opnieuw te laten vereenzelvigen met de club en dichter bij het roemrijke verleden van de club te brengen?, licht voorzitter Edward Van Daele toe op een persconferentie.

Meer: http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2014-08-05/vanaf-volgend-jaar-is-het-opnieuw-moeskroen-zonder-peruwelz#ixzz39YdaI2YA

Tja... :-\

Offline Woaaaregem

  • Leden
  • Berichten: 128
  • We are Waregem!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2054 Gepost op: augustus 06, 2014, 12:30:30 am »
Tja... :-\

Begrijp ik volledig... De voeling is er daar totaal niet meer bij de voormalige Excelsior Moeskroen supporters, voor hen speelt er daar nu gewoon een andere ploeg op Le Canonnier. Enja, voor die 50 man van P?ruwelz... Beetje vergelijkbaar met hier. Goeie zet van het bestuur daar!

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.792
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2055 Gepost op: augustus 06, 2014, 12:45:41 am »
Begrijp ik volledig... De voeling is er daar totaal niet meer bij de voormalige Excelsior Moeskroen supporters, voor hen speelt er daar nu gewoon een andere ploeg op Le Canonnier. Enja, voor die 50 man van P?ruwelz... Beetje vergelijkbaar met hier. Goeie zet van het bestuur daar!
alleen is hier het merendeel al vereenzelvigd met SVZW.
Ma idd ge moet iets doen om in het nieuws te komen
maar achteraf zal je geen 150 supporters bij krijgen volgens mij.
Eerst prestaties, dan randanimaties....

Offline Boer Carels

  • Leden
  • Berichten: 514
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2056 Gepost op: augustus 06, 2014, 04:50:09 pm »
Begrijp ik volledig... De voeling is er daar totaal niet meer bij de voormalige Excelsior Moeskroen supporters, voor hen speelt er daar nu gewoon een andere ploeg op Le Canonnier. Enja, voor die 50 man van P?ruwelz... Beetje vergelijkbaar met hier. Goeie zet van het bestuur daar!

Kleine nuance, er is 0,0 voeling omdat Lille Moeskroen gewoon heeft overgekocht. Geen enkele streekjongens meer, jeugdopleiding volledig weg, lille levert de trainers, .. tjah geen wonder. Heeft echt niets te maken met P?ruwelz hoor.

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2057 Gepost op: augustus 06, 2014, 08:03:08 pm »

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.259
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2058 Gepost op: augustus 13, 2014, 11:40:32 am »
Defour naar Anderlecht. + ook Van Buyten die op het punt staat te tekenen.

Die gaan echt een topploeg hebben. Ik vrees dat daar weinig tegen te doen zal zijn voor de titel.
Als iedereen fit blijft tenminste.
Suarez die bijna 100%

Proto
VDB--Van Buyten--Mbemba--Deschacht
Najar--Defour--Tielemans--Praet
Mitrovic--Suarez

Dit is een ploeg waar je schrik van zou krijgen.
En ik zeg dit niet graag.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2059 Gepost op: augustus 13, 2014, 12:41:14 pm »
ja als Defour en Van Buyten erbij komen is de kampioen gekend, het gevolg van de CL Euro's die Anderlecht jaar na jaar opstrijkt...