Auteur Topic: JUPILER PRO LEAGUE  (gelezen 283652 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2360 Gepost op: januari 09, 2015, 07:09:35 pm »
Jo Vanhecke, directeur van de voetbalcel is deze namiddag overleden op 40-jarige leeftijd. RIP.
als ik klap over zijn functie, dan ben ik daar nu eens niet droevig om! hopelijk komt er nu iemand aan het roer die wel bekwaam is om zijn job op een deftige manier uit te voeren met enige vorm van begrip, en niet talloze simpelheden met zware sanctie's veroordelen!
anderzijds sterkte aan familieleden en vrienden/collegas. iemand op dergelijke leeftijd verliezen is VEEL te vroeg!

Offline Tjompe

  • Leden
  • Berichten: 290
  • Motherfucker from hell
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2361 Gepost op: januari 09, 2015, 07:32:20 pm »
Met alle respect, Jo werd geprezen in binnen-en buitenland om zijn aanpak. Ik ben dikwijls in discussie gegaan met Jo over stadionverboden waarover ik hier las (ook die die NOOIT op zijn bureau zijn verschenen en waar ik mij dus afvraag of het niet om gestoef ging, doch dit terzijde) en steeds kwam het op hetzelfde neer. Wij, svzw, hebben het strengste intern reglement van de hele eerste klasse, er staan dingen in waarmee Jo zelf moest lachen. Hij heeft zelfs zijn nek uitgestoken en is naar ons toenmalig bestuur gestapt om versoepeling te vragen maar kreeg steeds een njet! Dus, in plaats van meteen op de uitvoerder te schieten zou je beter eerst eens intern gaan kijken. We kunnen, en dat maak ik op uit de vele gesprekken die ik met Jo had, enkel hopen op een opvolger die even nuchter en integer naar voetbal kijkt als Jo, die een echt voetbaldier was! RIP

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.712
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2362 Gepost op: januari 09, 2015, 08:27:53 pm »
RIP en sterkte aan zijn familie.  Had er2maal contact mee(2e-mails waarop hij toch reageerde) 1ivm de tweede klassewedstrijd tegen Antwerp waarbij die charge in ons kantine van die Antwerphools,hij vond het vooral de fout van SVZW dat die hools reageerden(er was voorafgaand provocatie geweest van Aa Gent supporters in ons vakken daardoor kwam er die aanval van die lieverdjes van Antwerp dus lag de fout bij Essevee volgens hem.  Daarna zijn ze hier nog strenger geworden en dat kwam hoofdzakelijk door dat voorval,dan was het toch hypocriet van hem om te klagen over de strengheid van SVZW naar de eigen supporters toe.
Tweede was een vraag van mij'is zwaaien naar de bezoekers een reden om een stadionverbod te geven en is dit per definitie provocatie?
Zijn antwoord was kort en bondig;2x ja.
Hij was in een ver verleden ook geen lieverdje toen hij nog gewoon 'supporter' was,het is erg dat je opzo'n jonge leeftijd moet sterven maar op professioneel vlak vond ik hem alles behalve goed,eerlijk of concequent.
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2015, 12:41:24 am door mogul »

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2363 Gepost op: januari 15, 2015, 12:57:04 am »
wat zou er eigenlijk gebeurd zijn moesten praet en vazquez evenveel punten gehaald hebben?

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2364 Gepost op: januari 15, 2015, 08:39:17 am »
Dan zou Vazquez hem gekregen hebben. Hebben ze daar dan toch ??n keer een prijs gehaald...

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2365 Gepost op: januari 15, 2015, 08:42:28 am »
Dat hele systeem klopt gewoon niet meer. Vanaken na de eerste ronde op kop en na 2e ronde enkel van de journalisten staat die al 100 ptn achter. Logica?? Als iedereen mocht stemmen in de 2e ronde mocht stemmen in de 1e ronde was Vanaken gewoon al gewonnen. Dus het klopt gewoon niet

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.712
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2366 Gepost op: januari 15, 2015, 09:00:44 am »
Imo is het onnozel om dat niet mee te laten gaan met de voetbalseizoenen, de eerste fase telt zo weinig mee terwijl dit de belangrijkste fase is van de competitie.  Ik zou een half jaartje overslaan nu,om dan met een nieuwe lei te beginnen volgend voetbalseizoen.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.286
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2367 Gepost op: januari 15, 2015, 09:31:35 am »
Inderdaad! Beter over 1 seizoen.
Ze tonen dan beelden over de strijd om de titel, de helft is het al zowat vergeten.. Beter een gouden schoen op het einde van het seizoen.
SV TILL I DIE

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.780
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2368 Gepost op: januari 15, 2015, 09:45:13 am »
tot juli telt maar voor 25% mee
maw Vanaken zijn 122 is maar 30ptn waard

Vasquez staat voor
plots mogen de punten bijgeteld worden van de bond en refs
om wat extra spanning te creeeren en wat gebeurd er....
Yep Praet steekt Vasquez over....
maar pas op
zeggen dat nen paarsen bond is mag je ni doen e :)

intussen veel frustratie en mensen die hun opjagen
omda dienen of dienen ni won....
who cares
wij hebben de mooiste houden schoen ooit gehad :)

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2369 Gepost op: januari 15, 2015, 10:50:25 am »
Praet, Vazquez, Vanaken, Ryan. Die vier hadden voor mij allemaal hun redenen om te winnen.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2370 Gepost op: januari 15, 2015, 10:56:52 am »
Kan er mij iemand uitleggen waarom Praet in godsnaam punten gepakt heeft in de periode januari - mei? Omdat hij een goal gemaakt heeft tegen Lokeren of zo?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2371 Gepost op: januari 15, 2015, 10:59:25 am »
Kan er mij iemand uitleggen waarom Praet in godsnaam punten gepakt heeft in de periode januari - mei? Omdat hij een goal gemaakt heeft tegen Lokeren of zo?

bacause "Paarse bond" misschien ? :)

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2372 Gepost op: januari 15, 2015, 11:11:10 am »
Heerlijk optreden van Jan Mulder wel. Soms wat te druk bij zijn tv-optredens, maar gisteren was ik bij alles wat hij zei en deed 100% akkoord.

Mooi dat hij bij die prijs die hij moest uitreiken nog eens op Malanda terugkwam.
Klasse dat een man van bijna 70 het nog altijd niet wil aanvaarden en het niet voor normaal beschouwd dat een jongen van 20 abrupt het leven laat.
"We zullen ze nooit vergeten!"
Het toont dat het ook een groot mens is.

Had van mijn part Aad De Mos nog harder op zijn plaats mogen zetten toen het over Courtois en Hazard ging.
Als Aadje mag kiezen tussen Courtois en Hazard in zijn ploeg, dan kiest hij voor Courtois. Dat zei Aad. Met uitgestreken gezicht.
#keeperisdeminstbelangrijkemanvanjeefltal

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2373 Gepost op: januari 15, 2015, 11:15:42 am »
Heerlijk optreden van Jan Mulder wel. Soms wat te druk bij zijn tv-optredens, maar gisteren was ik bij alles wat hij zei en deed 100% akkoord.

Mooi dat hij bij die prijs die hij moest uitreiken nog eens op Malanda terugkwam.
Klasse dat een man van bijna 70 het nog altijd niet wil aanvaarden en het niet voor normaal beschouwd dat een jongen van 20 abrupt het leven laat.
"We zullen ze nooit vergeten!"
Het toont dat het ook een groot mens is.

Had van mijn part Aad De Mos nog harder op zijn plaats mogen zetten toen het over Courtois en Hazard ging.
Als Aadje mag kiezen tussen Courtois en Hazard in zijn ploeg, dan kiest hij voor Courtois. Dat zei Aad. Met uitgestreken gezicht.
#keeperisdeminstbelangrijkemanvanjeefltal

Inderdaad. Het was een show vol clich?'s, maar Jan Mulder doorbrak ze allemaal. Btw, wat meer aandacht voor kleinere ploegen mag toch ook wel. Goal van Dutra niet eens in top 3... Lokeren won de beker, wij speelden de finale. Geen enkele topploeg daar te bespeuren. Wij kwamen in het begin van de PO's vorig jaar akelig dicht bij die andere (denk zelf even 2e of 3e gestaan) enkel de 3 grote werden getoond. Charleroi speelt op dit moment fantastisch, geen woord is daar over gezegd. Niets van aandacht voor andere clubs enkel Club en Anderlecht. Toch wel een ontgoocheling. Terwijl wat die kleine clubs doen veel spectaculairder is ivm de 'topclubs' die 6 tot 7x meer budget hebben als het niet meer is...

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2374 Gepost op: januari 15, 2015, 11:43:56 am »
Heerlijk optreden van Jan Mulder wel. Soms wat te druk bij zijn tv-optredens, maar gisteren was ik bij alles wat hij zei en deed 100% akkoord.

Mooi dat hij bij die prijs die hij moest uitreiken nog eens op Malanda terugkwam.
Klasse dat een man van bijna 70 het nog altijd niet wil aanvaarden en het niet voor normaal beschouwd dat een jongen van 20 abrupt het leven laat.
"We zullen ze nooit vergeten!"
Het toont dat het ook een groot mens is.

Had van mijn part Aad De Mos nog harder op zijn plaats mogen zetten toen het over Courtois en Hazard ging.
Als Aadje mag kiezen tussen Courtois en Hazard in zijn ploeg, dan kiest hij voor Courtois. Dat zei Aad. Met uitgestreken gezicht.
#keeperisdeminstbelangrijkemanvanjeefltal

Bwabwabwa. Courtois lag mee aan de basis van de successen van Genk en Atletico, zoals Ryan nu ook aan de basis ligt bij de naderende titel van Brugge.

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2375 Gepost op: januari 15, 2015, 01:01:28 pm »
Bijna alle mooie doelpunten werden tegen ons gescoord :-/
Dutra en Bald? zaten er dan nog niet eens bij...

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2376 Gepost op: januari 15, 2015, 01:05:55 pm »
Bwabwabwa. Courtois lag mee aan de basis van de successen van Genk en Atletico, zoals Ryan nu ook aan de basis ligt bij de naderende titel van Brugge.
Kijk, je gaat mij niet horen vertellen dat Courtois een slechte keeper is. Integendeel. Maar laten we het allemaal asjeblief niet overschatten, heel dat keeperzijn.

De reden dat Atletico Madrid vorig jaar kampioen is geworden heeft meer met Diego Costa of Koke te maken dan met Courtois hoor. Kerel heeft 4 ballen moeten pakken op een heel seizoen, dankzij die solide verdediging ook. En Simeone natuurlijk.
Ik stel vandaag vast dat ze nog altijd voetballen in Atletico, ze zijn daar niet gestopt door het vertrek van Courtois. En ze staan 3e ?n zijn ook door naar de volgende ronde van de Champions League ?n pakten de Spaanse supercup over 2 wedstrijden tegen Real Mardid ?n versloegen Real Madrid vorige week nog met 2-0. Allemaal zonder Courtois zeg.

De reden dat Club Brugge nu 4 punten los staat heeft meer te maken met de machine die Club Brugge is onder leiding van Preud'homme, Vazquez en Refaelov dan het (sterke) keeperswerk van Ryan hoor.

T??rlijk heeft een keeper soms zijn aandeel in het succes van zijn club. Maar een (beslissende) veldspeler is 10 keer zo belangrijk als een keeper.

Offline bojaaan

  • Leden
  • Berichten: 649
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2377 Gepost op: januari 15, 2015, 01:16:41 pm »
Dan zou Vazquez hem gekregen hebben. Hebben ze daar dan toch ??n keer een prijs gehaald...

Waarom zou Vazquez hem winnen bij een gelijke stand? Wat is de logica daarachter?

Offline dot

  • Leden
  • Berichten: 333
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2378 Gepost op: januari 15, 2015, 01:50:21 pm »
tot juli telt maar voor 25% mee
maw Vanaken zijn 122 is maar 30ptn waard

Vasquez staat voor
plots mogen de punten bijgeteld worden van de bond en refs
om wat extra spanning te creeeren en wat gebeurd er....
Yep Praet steekt Vasquez over....
maar pas op
zeggen dat nen paarsen bond is mag je ni doen e :)

intussen veel frustratie en mensen die hun opjagen
omda dienen of dienen ni won....
who cares
wij hebben de mooiste houden schoen ooit gehad :)
Inderdaad vrij lachwekkend dat er in een 1e ronde met playoffs minder punten worden uitgereikt dan in een 2e ronde waarin voor halve punten wordt gespeeld.
Vasquez is een half jaar geblesseerd en wordt 2e, kan eigenlijk ook niet... Tot begin dit seizoen was het een speler voor 60min.
Puur omdat de betere spelers vertrekken tijdens het zomerseizoen (kouyate, hazard, batshuayi bv) maakt hij nog een kans.
Vanaken speelde het meest constant dit seizoen, viel enkel wat terug na de europese campagne.
Praet verdient het ook wel omdat hij een sterke CL speelde.
Hazard won geen prijzen en speelde geen super WK dus vrij logisch dat Courtois dit jaar wint.

Offline ComEpsilon

  • Leden
  • Berichten: 529
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2379 Gepost op: januari 15, 2015, 03:23:19 pm »
Waarom zou Vazquez hem winnen bij een gelijke stand? Wat is de logica daarachter?
Humor mijn beste, humor ;)
Grootste Essevee Supporter uit de Kempen !!!!