Auteur Topic: JUPILER PRO LEAGUE  (gelezen 283662 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.843
  • Mr Gold
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2480 Gepost op: januari 26, 2015, 06:11:40 pm »
al diegene die dat spandoek mooi vinden ,ga naar syrie onozelaars :-[
Ik vind het niet mooi,maar die bekrompen zieleknijperij versta ik ook niet.Dat onze tifo's beter zijn staat buiten kijf  :)

Offline nicolazzze

  • Leden
  • Berichten: 741
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2481 Gepost op: januari 26, 2015, 06:29:27 pm »
al diegene die dat spandoek mooi vinden ,ga naar syrie onozelaars :-[
wat een dwaze reactie is dit nu... leer relativeren! alhoewel tis een kunst en niet voor iedereen weg gelegd! http://standardfans.be/2015/01/standardfan-zet-vandenbempt-co-op-hun-plaats-met-prachtige-brief/

misschien moet je dit eens lezen en al die andere mensen in hun luchtbel hier op het forum :-X
Liberta per gli ultras!

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.666
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2482 Gepost op: januari 26, 2015, 07:32:54 pm »
wat een dwaze reactie is dit nu... leer relativeren! alhoewel tis een kunst en niet voor iedereen weg gelegd! http://standardfans.be/2015/01/standardfan-zet-vandenbempt-co-op-hun-plaats-met-prachtige-brief/

misschien moet je dit eens lezen en al die andere mensen in hun luchtbel hier op het forum :-X

Als gij vindt dat da overdreven is en ge verdedigt dat. Mogen wij toch verdedigen dat we dat niet kunnen vinden? Wat is dat nu.

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2483 Gepost op: januari 26, 2015, 07:37:11 pm »
De pers wil maar 1 ding! Sensatie!
Als er mensen onthoofd worden, tonen ze dergelijke beelden, moeten ze het int groot en int breed op tv brengen en in de gazetten! Als er mensen worden vermoord, moet da int groot en int breed zijn!
Als een supportersclub een fenomenaal spandoek maakt die ludiek gericht is naar steven defour, dan moet da int groot en int breed worden gezet, en omdat ze nen paarsen aanvallen ist ook ineens een schande!
Als een club moet spelen tegen anderlecht en tis transferperiode, zijt maar zeker dat anderlecht veel interesse heeft in nen sterkhouder van die ploeg (zoals nu weer de roddels met sylla, verboom, colpaert) zodat er weer een paar koppekes zot gedraaid zijn.
De pers speelt in dit geval een veel grotere rol dan ze laten uitschijnen!

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2484 Gepost op: januari 26, 2015, 07:39:09 pm »
Ik vind het niet mooi,maar die bekrompen zieleknijperij versta ik ook niet.Dat onze tifo's beter zijn staat buiten kijf  :)

onze tifo's geraken amper aan de hielen van standard! die mannen zijn altijd fenomenaal als ze iets in mekaar steken!

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2485 Gepost op: januari 26, 2015, 07:49:24 pm »
onze tifo's geraken amper aan de hielen van standard! die mannen zijn altijd fenomenaal als ze iets in mekaar steken!
Met zo'n tribunes als op Sclessin heb je wel een mooi uithangbord om iets groots uit te rollen ook natuurlijk :)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2486 Gepost op: januari 26, 2015, 07:50:47 pm »
Los van de inhoud of de link met gelijk wat, volgens mij was/is het gewoon de verkeerde moment.
Was dat 1-2j geleden dan denk ik niet dat iemand daar om kraaide...

Maar nu met de toestanden van IS enzo, wat ook dichter en dichterbij komt, is het wel zeer actueel.
Ook de pers speelt daar een enorme rol in...


Offline Ranter

  • Leden
  • Berichten: 1.637
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2487 Gepost op: januari 26, 2015, 08:08:10 pm »
onze tifo's geraken amper aan de hielen van standard! die mannen zijn altijd fenomenaal als ze iets in mekaar steken!


Idd, de naam tifo waardig ! En niet voor niets is het de vurige stede!

Nuja, anderzijds zullen de budgetten ook wel anders liggen...

Maar met onze middelen, ons aantal supporters en onze tribune is hetgeen wat bij ons soms tevoorschijn  komt best ok!

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.286
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2488 Gepost op: januari 26, 2015, 08:23:26 pm »
Men moet zeker niet beginnen over dat kinderen het kunnen zien. Die kinderen spelen hoogstwaarschijnlijk actie games (Call Of Duty, GTA V) waar ze elkaar aan het doodschieten zijn.

Tifo was goed maar verkeerde moment.
SV TILL I DIE

Offline ComEpsilon

  • Leden
  • Berichten: 529
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2489 Gepost op: januari 26, 2015, 10:58:39 pm »
In Parijs leefden die mensen ervan, is hun handelsmerk....
Hier is het over hun haat tonen tov een levende persoon
met handelingen die de dag van vandaag afschuw en ergernis
bij de mensen opwekt...
Dus als je er uw job van maakt dan mag het?
Logica? Ik mag u belachelijk maken en kwetsen want het is mijn job, maar jij mag dat niet want jij hebt een andere job...

En waarom kan dit niet gezien worden als een beeldtaal?
Zoals ik al eerder aangaf: hij is dood voor hen --> lees als: we moeten u ni meer --> uitfluiten e.d.
Een beetje een iets mildere en vooral genuanceerdere kijk en da zou al een grote hulp zijn voor de wereld.

Maar pas op, begrijp me ni verkeerd. Dat het moeilijk kan liggen, gezien de situatie met IS, begrijp ik wel (zie daarvoor ook mijn vorige post).
Grootste Essevee Supporter uit de Kempen !!!!

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2490 Gepost op: januari 26, 2015, 11:42:45 pm »
Jupla, leve de censuur... Zucht!

Moment om iedere groep een tifo te maken en gewoon een wit laken naar boven te trekken.. als m'n toch al 5 jaar en geldboetes gaan beginnen geven voor ne tifo. tis al ver gekomen.

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2491 Gepost op: januari 27, 2015, 08:12:49 am »
Moment om iedere groep een tifo te maken en gewoon een wit laken naar boven te trekken.. als m'n toch al 5 jaar en geldboetes gaan beginnen geven voor ne tifo. tis al ver gekomen.
Dikke ?. Het mag echt zo ver niet komen. Waar is die vrijheid van meningsuiting nog waarvoor het land enkele weken geleden in rep en roer stond...

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2492 Gepost op: januari 27, 2015, 08:19:47 am »
al diegene die dat spandoek mooi vinden ,ga naar syrie onozelaars :-[

Arm arm Vlaanderen als je dit soort reacties moet lezen.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2493 Gepost op: januari 27, 2015, 08:24:06 am »
Als gij vindt dat da overdreven is en ge verdedigt dat. Mogen wij toch verdedigen dat we dat niet kunnen vinden? Wat is dat nu.

Tuurlijk mag je tegen dat spandoek zijn. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Waar ik wel problemen mee heb is het dreigen met boetes en stadionverboden hiervoor en de plannen om te gaan censureren. Van zodra we dat doen, heeft de terreur effectief gewonnen en zijn we geen haar beter dan die mannen in het Midden Oosten. Dat sommigen dat niet begrijpen gaat er bij mij echt niet in. De ene week staan roepen voor vrije meningsuiting en de volgende week dat willen beknotten omdat er u iets niet aanstaat. Hoe hypocriet kan men zijn. Zeker als men stelt dat zoiets 5 jaar geleden wel mogelijk was en nu niet meer is toch een duidelijk teken aan de wand dat die totalitaire staten ons raken en beinvloeden en dat kan niet. Voor mij zou het zelfs een teken zijn om nog meer dergelijke dingen in beeld te brengen.

Voor alle duidelijkheid, ik vond ook dat er wel wat originelere tifos mogelijk waren dan dat, maar als puntje bij paaltje komt heeft ie verdorie wel gewerkt. Defourke stond te lachen en de grote man af te geven, maar dat het hem raakte was toch wel duidelijk. Missie geslaagd lijkt me dan. Het is niet dat hij zich bedreigd voelde h?, maar hij was er verdorie wel door geintimideerd en dat was het doel.
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2015, 08:25:50 am door Will McAvoy »

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.780
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2494 Gepost op: januari 27, 2015, 09:47:50 am »
Tuurlijk mag je tegen dat spandoek zijn. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Waar ik wel problemen mee heb is het dreigen met boetes en stadionverboden hiervoor en de plannen om te gaan censureren. Van zodra we dat doen, heeft de terreur effectief gewonnen en zijn we geen haar beter dan die mannen in het Midden Oosten. Dat sommigen dat niet begrijpen gaat er bij mij echt niet in. De ene week staan roepen voor vrije meningsuiting en de volgende week dat willen beknotten omdat er u iets niet aanstaat. Hoe hypocriet kan men zijn. Zeker als men stelt dat zoiets 5 jaar geleden wel mogelijk was en nu niet meer is toch een duidelijk teken aan de wand dat die totalitaire staten ons raken en beinvloeden en dat kan niet. Voor mij zou het zelfs een teken zijn om nog meer dergelijke dingen in beeld te brengen.

Voor alle duidelijkheid, ik vond ook dat er wel wat originelere tifos mogelijk waren dan dat, maar als puntje bij paaltje komt heeft ie verdorie wel gewerkt. Defourke stond te lachen en de grote man af te geven, maar dat het hem raakte was toch wel duidelijk. Missie geslaagd lijkt me dan. Het is niet dat hij zich bedreigd voelde h?, maar hij was er verdorie wel door geintimideerd en dat was het doel.
d

Denk die boetes dat dat idd enkel dreigen is, bewijs maar keer wie er wel
en wie er niet aan werkte... woord tegen woord...

en tifo heeft gewerkt Dufourke stond te lachen en grote man af te geven...
Dufourke is gewoon de meest hersenloze voetballer van Belgie....
Niet de tifo werkte maar Dufourke heeft geen verstand.
Elke match dat dienen speelt kan je zorgen datie rood pakt,
jis zo labiel als iets....

Offline boer boer

  • Leden
  • Berichten: 444
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2495 Gepost op: januari 27, 2015, 10:15:58 am »
Ik vind dat er oeverloos naast de kwestie ...euh... gezeverd wordt. De kbvb en pro league zeggen zelf dat ze machteloos staan (zoals altijd, zeker wanneer het een grote club betreft, maar dit ter zijde). De voetbalwet echter bepaalt dat iedereen die oproept tot haat strafbaar is, en de organisator van een wedstrijd goed moet organiseren. Als ik zie dat er supporters (van meestal kleine clubs) vervolgd worden voor -hooguit- het ietwat treiterig zwaaien naar de supporters van de tegenstanders, en daarvoor een stadionverbod krijgen van 3 tot 6 maanden + boete, dan vraag ik mij af hoeveel jaar de tifo-auteurs moeten krijgen om het een beetje evenwichtig te houden? En dan vraag ik me af welke sanctie Standard moet krijgen om die match niet georganiseerd te krijgen zoals het zou moeten zijn. Tel daarbij nog dat deze club en zijn supporters allebei zware, onverbeterlijke recidivisten zijn, en men zou bijna gaan pleiten voor levenslang stadionverbod en uitsluiting van competitie.

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2496 Gepost op: januari 27, 2015, 10:43:47 am »
Ik weet eigenlijk niet wat ik er moet van denken. Denk ook dat het verkeerde tijden zijn om dit te doen. Feit is dat Standard al zoveel matchen voor problemen gezorgd heeft maar daar nooit echt voor gestraft is. Dat stoort mij het meest in heel deze zaak!

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2497 Gepost op: januari 27, 2015, 12:08:20 pm »
Met zo'n tribunes als op Sclessin heb je wel een mooi uithangbord om iets groots uit te rollen ook natuurlijk :)
inderdaad, doordat het spandoek mooi strak naar benaden kan worden gehangen hebben zij een ideale tribune daarvoor! toch zijn hun graphix massa's gekker dan wat onze sfeergroep meestal maakt. maar ik vrees dat wij gewoon niks zotter zouden mogen doen ook van ons hoopje blauwe ellende die bij de veiligheid zit!

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.780
  • Essevee!
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2498 Gepost op: januari 27, 2015, 01:50:20 pm »
inderdaad, doordat het spandoek mooi strak naar benaden kan worden gehangen hebben zij een ideale tribune daarvoor! toch zijn hun graphix massa's gekker dan wat onze sfeergroep meestal maakt. maar ik vrees dat wij gewoon niks zotter zouden mogen doen ook van ons hoopje blauwe ellende die bij de veiligheid zit!
onze sfeergroep beschikt volgens mij ook niet over financien om dit te maken.
Ook de nodige ruimte zal een probleem zijn
MAAR
ze maakten ook al zotte tifos
dumps up for that

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.712
Re: JUPILER PRO LEAGUE
« Reactie #2499 Gepost op: januari 27, 2015, 04:24:25 pm »
Tuurlijk mag je tegen dat spandoek zijn. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Waar ik wel problemen mee heb is het dreigen met boetes en stadionverboden hiervoor en de plannen om te gaan censureren. Van zodra we dat doen, heeft de terreur effectief gewonnen en zijn we geen haar beter dan die mannen in het Midden Oosten. Dat sommigen dat niet begrijpen gaat er bij mij echt niet in. De ene week staan roepen voor vrije meningsuiting en de volgende week dat willen beknotten omdat er u iets niet aanstaat. Hoe hypocriet kan men zijn. Zeker als men stelt dat zoiets 5 jaar geleden wel mogelijk was en nu niet meer is toch een duidelijk teken aan de wand dat die totalitaire staten ons raken en beinvloeden en dat kan niet. Voor mij zou het zelfs een teken zijn om nog meer dergelijke dingen in beeld te brengen.

Voor alle duidelijkheid, ik vond ook dat er wel wat originelere tifos mogelijk waren dan dat, maar als puntje bij paaltje komt heeft ie verdorie wel gewerkt. Defourke stond te lachen en de grote man af te geven, maar dat het hem raakte was toch wel duidelijk. Missie geslaagd lijkt me dan. Het is niet dat hij zich bedreigd voelde h?, maar hij was er verdorie wel door geintimideerd en dat was het doel.
Ok, ik vond het ook maar vies maar ze(de moraalridders die nu moeten reageren omdat ze niet anders kunnen,bond,pro l) zijn er nu zodanig over aan het gaan dat het hilarisch aan het worden is.  Alles eens laten bezinken en iedereen in zijn waarde laten, diegene die het erover vonden zijn daarvoor geen hypocrieten en diegene die het maar een cartoon vinden en niet erg hebben misschien ook een punt,wordt tijd dat we er eens mee kunnen lachen, toch kan ik het niet laten om iedereen die hier met vrije meningsuiting dweept eens te jennen.  Stel dat er hier supporters zouden zijn die hier enkel rood-wit willen zien en niks moeten hebben van Willy Naessens en/of Dury en identiek zo'n spandoek maken met dezelfde slogan en het afgesneden hoofd van WN of Dury(voor te lachen ?),stel u eens voor, voorvechters van de vrije mening, zouden jullie dit leuk vinden ;D?
Wat mij het meest stoort is de ongelijkheid, ik heb ook eens een prachtig kunstwerk gemaakt uit de jaren 90(zuiver plagiaat) met die afbeelding
,mocht niet aan de draad in Sclessin,Regenboogstadion en in Chalala wegens... te provocatief ;D.