Auteur Topic: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!  (gelezen 104125 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Gepost op: mei 21, 2014, 09:33:20 am »
Moest men nu op een andere locatie spelen zou ik het nog begrijpen,een naamsverandering, maar nu niet.  Voor hetzelfde geld spelen we dan in een McDonald- of Bifi-worst-stadion.  Regenboogstadion kreeg die naam omwille van het WK wielrennen, dit is verbonden met de geschiedenis van Waregem, die naam moet blijven volgens mij.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2014, 09:37:44 am »
Moest men nu op een andere locatie spelen zou ik het nog begrijpen,een naamsverandering, maar nu niet.  Voor hetzelfde geld spelen we dan in een McDonald- of Bifi-worst-stadion.  Regenboogstadion kreeg die naam omwille van het WK wielrennen, dit is verbonden met de geschiedenis van Waregem, die naam moet blijven volgens mij.

Alles is te koop in deze wereld.  Als er zich enen geroepen voelt om (grof??) geld te betalen voor de naam van een stadion dan vraag ik me af wie dat zal tegenhouden.  Maar voor de meesten die er al jaren over de vloer komen zal het altijd het regenboogstadion blijven.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2014, 10:06:55 am »
De Franky Dury arena?

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2014, 10:12:14 am »
What's the problem?
Alle mooie stadions in Europa dragen de naam van diegene die er meest geld heeft ingestoken (Philips-stadio; Allianz-arena, Ghelamco-arena, Emirates-stadion, Cristal-arena, etc... Waarom zou dat hier niet anders zijn? De Renson-arena of Molecule-arena of TVH-arena...bijvoorbeeld; ik zeg maar iets.
Ik vind het eerlijk gezegd al ver gekomen als er al een polemiek moet ontstaan rond de naam van een stadion. 

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2014, 10:15:33 am »
What's the problem?
Alle mooie stadions in Europa dragen de naam van diegene die er meest geld heeft ingestoken (Philips-stadio; Allianz-arena, Ghelamco-arena, Emirates-stadion, Cristal-arena, etc... Waarom zou dat hier niet anders zijn? De Renson-arena of Molecule-arena of TVH-arena...bijvoorbeeld; ik zeg maar iets.
Ik vind het eerlijk gezegd al ver gekomen als er al een polemiek moet ontstaan rond de naam van een stadion.
U goed recht, maar ik heb er een andere mening over,mag dit nog?

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #5 Gepost op: mei 21, 2014, 10:36:29 am »
ik weet dat er in de zoektocht naar een aannemer "commerci?le" problemen waren.
Mss zijn ze hiermee opgelost....
Bestuur wil er geen ? insteken, zodat het werkbudget gelijk blijft.
Dus zoeken naar nieuwe inkomsten die ze op deze manier gevonden zouden kunnen hebben.
Jammer maar ze doen het overal, dus fine for me.

In Gent is het ook zo gegaan, Stad Gent vond zijn deel voldoende en de club zat ook
op zijn tandvlees waardoor Artevelde mocht opkrassen :)

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #6 Gepost op: mei 21, 2014, 10:51:22 am »
Ok, die naam zegt iets over de geschiedenis.
Maar de start of aankomst (ik weet het niet meer) van het WK was op de piste, en die verdwijnt.

In de volksmond zal men wel nog altijd 'Het Regenboogstadion' zeggen hoor.

Offline frenne

  • Leden
  • Berichten: 44
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #7 Gepost op: mei 21, 2014, 11:48:30 am »
De mensen gaan nog altijd naar de voetbal 'Achter de kazerne', of zien voetbal bij 'den beerschot' of naar 'Waregem' of naar 'Zulte'... Of ge die naam nu verandert of niet, bij de meesten blijft het toch Het Regenboogstadion.

Offline essevee12345

  • Leden
  • Berichten: 161
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #8 Gepost op: mei 21, 2014, 12:51:10 pm »
storm in een glas water..voor mij mag het gerust een andere naam krijgen.

Offline Kristof73

  • Leden
  • Berichten: 96
  • Essevee!
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #9 Gepost op: mei 21, 2014, 01:16:40 pm »
het voetbal dat we te zien krijgen is wat telt
of dit nu in het regenboogstadion, in de bavik-kuip of de Renson-arena is maakt mij niet uit in tegendeel als we hierdoor een hoger budget bekomen des te beter!

Offline den yslandvoarder

  • Leden
  • Berichten: 200
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2014, 05:59:12 pm »
Ik vermoed dat de naam wel zal veranderen; voor veel geld mag die naamswijziging gerust doorgaan. Als je daarmee de meegebrachte euro's kan inzetten voor de uitbouw van de kern.
Van tegen zee, voor de Essevee

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #11 Gepost op: mei 21, 2014, 06:54:39 pm »
Puur qua sentiment is het natuurlijk jammer dat de naam 'Regenboogstadion' zou verdwijnen.

Anderzijds, als er een ondernemer een mooie cent wil betalen voor de naam, moet je dat natuurlijk niet laten liggen.
Iemand die weet hoe veel en hoe ver men daarin gaat, in het 'kopen' van zo'n naam?

Offline sepatcha

  • Leden
  • Berichten: 236
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #12 Gepost op: mei 21, 2014, 07:28:34 pm »
Moest daar de bouw mee in een stroomversnelling geraken, zou ik daar ook geen al te groot probleem mee hebben, al begrijp ik dat sommige mensen dit anders zien

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #13 Gepost op: mei 21, 2014, 07:43:56 pm »
Puur qua sentiment is het natuurlijk jammer dat de naam 'Regenboogstadion' zou verdwijnen.

Anderzijds, als er een ondernemer een mooie cent wil betalen voor de naam, moet je dat natuurlijk niet laten liggen.
Iemand die weet hoe veel en hoe ver men daarin gaat, in het 'kopen' van zo'n naam?


Regenboogstadion staat jaren synoniem voor ongezelligheid, ups en downs (financieel en sportief).  Iedereen moet zijn eigen menig hebben, maar soms verfoei je de hedendaagse sociale media, zoals de familie Vererfven die weer negativisme moet spuien op fb.  Typisch kerketorenmentaliteit, dat mensen op alles en nog wat moeten zagen en jammeren over het verleden. 
Iedereen wil topvoetbal zien, iedereen wil volgend jaar weer europa en PO1 in, daarvoor zijn gewoon veel centjes nodig.




Offline Boerke Sjarel

  • Leden
  • Berichten: 450
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #14 Gepost op: mei 21, 2014, 08:11:35 pm »

Regenboogstadion staat jaren synoniem voor ongezelligheid, ups en downs (financieel en sportief).  Iedereen moet zijn eigen menig hebben, maar soms verfoei je de hedendaagse sociale media, zoals de familie Vererfven die weer negativisme moet spuien op fb.  Typisch kerketorenmentaliteit, dat mensen op alles en nog wat moeten zagen en jammeren over het verleden. 
Iedereen wil topvoetbal zien, iedereen wil volgend jaar weer europa en PO1 in, daarvoor zijn gewoon veel centjes nodig.

Anoniem een familie uitmaken op internet... Getuigt ook van een goede mentaliteit  :-\
"Zulte Waregem is als een fopkaars. Als je denkt dat ze uit is, is ze daar terug."

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #15 Gepost op: mei 21, 2014, 08:31:17 pm »
Anoniem een familie uitmaken op internet... Getuigt ook van een goede mentaliteit  :-\


Sjarel, heeft niets met uitmaken te maken - verwijs naar hetgeen ze zelf schrijven.  Als je goed leest gaat het ook niet over hen, maar over het feit in tijden zonder sociale media, minder commotie rond iets kan ontstaan. 

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #16 Gepost op: mei 21, 2014, 08:49:42 pm »
Geef het plein voor het stadion de naam 'Regenboogplein'. Dan gaat de naam niet verloren

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #17 Gepost op: mei 22, 2014, 12:03:32 am »

Regenboogstadion staat jaren synoniem voor ongezelligheid, ups en downs (financieel en sportief).  Iedereen moet zijn eigen menig hebben, maar soms verfoei je de hedendaagse sociale media, zoals de familie Vererfven die weer negativisme moet spuien op fb.  Typisch kerketorenmentaliteit, dat mensen op alles en nog wat moeten zagen en jammeren over het verleden. 
Iedereen wil topvoetbal zien, iedereen wil volgend jaar weer europa en PO1 in, daarvoor zijn gewoon veel centjes nodig.
Regenboogstadion staat synoniem met sportstad Waregem, iets emotioneels kun je trouwens niet rationeel uitleggen.  En altijd maar 'we kunnen er miljoenen mee verdienen'(yeah right) sommige dingen zijn imo trouwens niet te koop,als we die redenering doortrekken moesten we PDC maar laten doen,stamnummerke verhandelen omwille van miljoenen, wat maakt het uit,een fusie, een stamnummer,kleuren,geschiedenis,allemaal niet belangrijk, zolang we maar die 'miljoenen krijgen om ... WN bouwgrond te laten kopen in Tenerife?
 Dankzij die 'typische kerktorenmentaliteit' zijn we nu nog SVZW anders was het nu reeds SVKVOKVK met geen voeling meer met Waregem en nog minder met Zulte(stamnummer).   
Moest het bestuur van Essevee zijn 'macht' willen delen dan zou dienen zever zelfs niet nodig zijn.  Momenteel is stad Waregem de grootste sponsor van Essevee(al jaren lang), laten we dan het stadion nu omdopen tot 'Waregem-arena'!!
En dankzij de sociale media kan de man in de straat tenminste nog iets betekenen, kan hij tenminste zijn gedacht eens zeggen, wat die bobo's natuurlijk niet graag hebben. 

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #18 Gepost op: mei 22, 2014, 10:12:50 am »
Ik zie vooral dat het de Die Hards van SV Waregem het er moeilijk mee hebben. (En pas op, ik heb veel respect voor die mannen)

Ik lees ook dat ze er geen probleem mee zouden hebben mocht et stadion een andere naam krijgen, mocht het op een andere plaats gebouwd zijn.

Al die "commotie" omwille van een eindstreep van een WK? Het WK kwam toe op de piste, die verdwijnt. Ik kan begrijpen dat dit voor sommige mensen gevoelig ligt, maar dat stadion zal volledig nieuw zijn, en niets meer te zien hebben met die aankomst.

Dit is weer zo een verhaal dat 2 weken zal opgeblazen worden, dan zal stil vallen, en weer in gang zal schieten als er effectief iemand zijn naam aan het stadion geeft.

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: Naam 'Regenboogstadion' moet blijven!
« Reactie #19 Gepost op: mei 22, 2014, 10:41:29 am »
We kunnen het mss ook creatiever aanpakken en niet het stadion laten sponsoren maar per tribune of zelfs per vak laten sponsoren!!!!
Wie helpt mee om de geschikte sponsors te vinden.
Stel we hebben een 80+ vak dat we dan bvb het "D?la" of "Steradent" blok noemen,
Dat van de bezoekers ergens het "Bumba" vak of zo
Er moeten zeker nog andere suggesties zijn :D
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"