Auteur Topic: De Rode Duivels  (gelezen 236876 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: De Rode Duivels
« Reactie #340 Gepost op: april 03, 2009, 08:03:41 am »
Meest irritant is nog dat Stijn Stijnen zich volledig achter de bondscoach schaart. De meest overschatte keeper van eerste klasse, die volgens mij beide goals (samen met zijn lakse defensie) op zijn klak mag schrijven, is volgens mij gewoon bang dat de volgende bondscoach hem niet meer als numero uno zal aanzien, maar wel Bailly.

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: De Rode Duivels
« Reactie #341 Gepost op: april 03, 2009, 10:57:45 am »
Meest irritant is nog dat Stijn Stijnen zich volledig achter de bondscoach schaart. De meest overschatte keeper van eerste klasse, die volgens mij beide goals (samen met zijn lakse defensie) op zijn klak mag schrijven, is volgens mij gewoon bang dat de volgende bondscoach hem niet meer als numero uno zal aanzien, maar wel Bailly.

Hij kan ook niet veel anders zeggen zolang Ren? niet ontslagen is... Stom om hem nu al naar de Studio te halen.

Bovendien zijn voetballers niet dom, voor hetzelfde geld speelt Stijnen in zijn latere carri?re nog eens onder VDE. En dien vergeet niet rap...

Dringend nieuwe bondsvoorzitter met ballen nodig => Johan Vermeersch van Brussels! :) Zou tegen Bosni? eigenhandig alle vuurwerk doen doven hebben met zijn frak.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.263
Re: De Rode Duivels
« Reactie #342 Gepost op: april 03, 2009, 12:57:49 pm »
Wat me stoort: De Winter is 3de keeper! Sammy moest daar geweest zijn!

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: De Rode Duivels
« Reactie #343 Gepost op: april 03, 2009, 03:00:15 pm »
Wat me stoort: De Winter is 3de keeper! Sammy moest daar geweest zijn!

Geduld... dat komt nog wel... De Winter is trouwens ook een goeie keeper. Laat Sammy nog maar een tijdje rijpen bij ons. Hoe minder (media)aandacht, hoe beter.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: De Rode Duivels
« Reactie #344 Gepost op: april 05, 2009, 09:06:07 am »
Meest irritant is nog dat Stijn Stijnen zich volledig achter de bondscoach schaart. De meest overschatte keeper van eerste klasse, die volgens mij beide goals (samen met zijn lakse defensie) op zijn klak mag schrijven, is volgens mij gewoon bang dat de volgende bondscoach hem niet meer als numero uno zal aanzien, maar wel Bailly.

Hij kan ook niet veel anders zeggen zolang Ren? niet ontslagen is... Stom om hem nu al naar de Studio te halen.

Bovendien zijn voetballers niet dom, voor hetzelfde geld speelt Stijnen in zijn latere carri?re nog eens onder VDE. En dien vergeet niet rap...

Dringend nieuwe bondsvoorzitter met ballen nodig => Johan Vermeersch van Brussels! :) Zou tegen Bosni? eigenhandig alle vuurwerk doen doven hebben met zijn frak.

volgens mij niet anders dan limburgers onder elkaar, weet je wel

11 playboys en 3 zombies langs de lijn. daarmee maak je geen oorlog in de 16.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: De Rode Duivels
« Reactie #345 Gepost op: april 05, 2009, 06:19:32 pm »
alles samen heb ik een kwartier gezien van de beide wedstrijden, wel veel spijt heb ik er nog niet van gehad.

hopelijk eindelijk eens een goeie trainer, van diene huidige wereldvreemde heb ik al nooit iets moeten weten.

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: De Rode Duivels
« Reactie #346 Gepost op: april 07, 2009, 06:44:07 pm »
Vandereycken is ontslagen bij de Duivels

Ren? Vandereycken is geen bondscoach meer. "De resultaten zijn te tegenvallend", klinkt het bij de bond. Een nieuwe coach is er nog niet. De rest van de technische staf blijft wel op post.

Bondsvoorzitter Fran?ois De Keersmaecker maakte het nieuws bekend op een persconferentie: Ren? Vandereycken is niet langer bondscoach van de Rode Duivels. Vandereycken zat op de wip na de twee pijnlijke nederlagen van de nationale ploeg tegen Bosni?.

De oud-international was bondscoach sinds 2006. Hij trok de kaart van de jeugd, maar haalde het EK in 2008 niet.

Na de nederlagen tegen Bosni? lijkt ook het WK in 2010 een onhaalbare kaart te worden.

De roep om het ontslag van Vandereycken was groot en dinsdag gaf de bond gehoor aan deze roep.

Een opvolger voor Vandereycken heeft de bond nog niet. "We houden alle opties open", luidde het op de persconferentie.

Sporza.be
« Laatst bewerkt op: april 07, 2009, 06:45:55 pm door Harry »


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: De Rode Duivels
« Reactie #347 Gepost op: april 07, 2009, 09:12:04 pm »
Een nationale feestdag! ;)

fox

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #348 Gepost op: april 07, 2009, 09:22:48 pm »
Hem eerst nog een campagne volledig laten verneuken en hem dan ontslaan. Die gasten van de bond zouden beter ook ontslag nemen. Bende incompetente losers.

Dick Advocaat heeft al openlijk gesolliciteerd naar de functie maar ik durf wedden dat ze ne loser gelijk Broos of Mathijssen zullen nemen.

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: De Rode Duivels
« Reactie #349 Gepost op: april 07, 2009, 09:48:08 pm »
Hem eerst nog een campagne volledig laten verneuken en hem dan ontslaan. Die gasten van de bond zouden beter ook ontslag nemen. Bende incompetente losers.

Dick Advocaat heeft al openlijk gesolliciteerd naar de functie maar ik durf wedden dat ze ne loser gelijk Broos of Mathijssen zullen nemen.

Voor mij mag het gerust Ronald Koeman zijn. Is man met gezag en kennis van het voetbal.


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: De Rode Duivels
« Reactie #350 Gepost op: april 07, 2009, 11:26:06 pm »
Hem eerst nog een campagne volledig laten verneuken en hem dan ontslaan. Die gasten van de bond zouden beter ook ontslag nemen. Bende incompetente losers.

Dick Advocaat heeft al openlijk gesolliciteerd naar de functie maar ik durf wedden dat ze ne loser gelijk Broos of Mathijssen zullen nemen.

Voor mij mag het gerust Ronald Koeman zijn. Is man met gezag en kennis van het voetbal.
Die stelde niet eens Fellaini op bij dokter sokker als ik het mij nog goed herinner  :P
SV TILL I DIE

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: De Rode Duivels
« Reactie #351 Gepost op: april 08, 2009, 09:53:35 am »
Moest dat nu zo lang duren? Guy Thys zaliger wist al in 1986 dat Ren? moest ophoepelen...

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: De Rode Duivels
« Reactie #352 Gepost op: april 08, 2009, 10:17:03 am »
Hem eerst nog een campagne volledig laten verneuken en hem dan ontslaan. Die gasten van de bond zouden beter ook ontslag nemen. Bende incompetente losers.

Dick Advocaat heeft al openlijk gesolliciteerd naar de functie maar ik durf wedden dat ze ne loser gelijk Broos of Mathijssen zullen nemen.
Ik hoop op Advocaat of een buitenlander, die nuchter en OBJECTIEF de beste spelers kiest zonder vriendjespolitiek of sentimentele waarde

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: De Rode Duivels
« Reactie #353 Gepost op: april 10, 2009, 10:51:22 am »
Citaat van: sporza.be
"Gerets is haalbaar, maar niet verdedigbaar"
vr 10/04/09 - De roep om Eric Gerets als nieuwe bondscoach wordt steeds groter. Een dure vogel en dus staat de penningmeester van de bond op de rem.
Eric Gerets zou bij Marseille ongeveer 2,4 miljoen euro per jaar opstrijken. (PhotoNews) "Het is onverantwoord om met miljoenen te smijten als de arbeiders van Arcelor massaal moeten gaan stempelen", zegt penningmeester Germain Landsheere (foto) in Het Nieuwsblad.

"Er is een verschil tussen financieel haalbeer en moreel verdedigbaar."

"Je kunt het vergelijken met de aankoop van een Porsche. Zou ik er een kunnen kopen? Wellicht wel, maar je mag niet vergeten dat de andere kosten ook stijgen."

"Maar het is mijn taak als penningmeester om het geld ergens te vinden. In het uiterste geval verhogen we de belasting voor de clubs. Ik kan al raden wat ze daarvan zullen vinden." "Preud'homme was ideaal geweest"Michel Preud'homme stond ook bovenaan het lijstje met kandidaat-bondscoaches, maar hij is afgevallen omdat hij een landgdurig contract heeft bij AA Gent. "Hij was de ideale bondscoach geweest", zegt Herman Wijnants, lid van de Technische Commissie in Gazet van Antwerpen.  "Het is iemand met grote verdiensten die brede steun geniet. Het is spijtig dat hij niet vrij is, dat idee moeten we laten varen. We kunnen het Gent niet aandoen om Preud'homme daar nu weg te halen."
Johan Derksen, de hoofdredacteur van Voetbal International, schuift nog een andere kandidaat naar voren. "Neem Aad de Mos. Hij kent het Belgisch voetbal op zijn duimpje en hij heeft maar ??n ambitie: nog eens bondscoach worden."

Nog 'n geluk dat 'r nog enen zijn vlaams boerenverstand gebruikt !
Webteam SV Zulte Waregem

fox

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #354 Gepost op: april 10, 2009, 11:17:20 am »
Citaat van: sporza.be
"Gerets is haalbaar, maar niet verdedigbaar"
vr 10/04/09 - De roep om Eric Gerets als nieuwe bondscoach wordt steeds groter. Een dure vogel en dus staat de penningmeester van de bond op de rem.
Eric Gerets zou bij Marseille ongeveer 2,4 miljoen euro per jaar opstrijken. (PhotoNews) "Het is onverantwoord om met miljoenen te smijten als de arbeiders van Arcelor massaal moeten gaan stempelen", zegt penningmeester Germain Landsheere (foto) in Het Nieuwsblad.

"Er is een verschil tussen financieel haalbeer en moreel verdedigbaar."

"Je kunt het vergelijken met de aankoop van een Porsche. Zou ik er een kunnen kopen? Wellicht wel, maar je mag niet vergeten dat de andere kosten ook stijgen."

"Maar het is mijn taak als penningmeester om het geld ergens te vinden. In het uiterste geval verhogen we de belasting voor de clubs. Ik kan al raden wat ze daarvan zullen vinden." "Preud'homme was ideaal geweest"Michel Preud'homme stond ook bovenaan het lijstje met kandidaat-bondscoaches, maar hij is afgevallen omdat hij een landgdurig contract heeft bij AA Gent. "Hij was de ideale bondscoach geweest", zegt Herman Wijnants, lid van de Technische Commissie in Gazet van Antwerpen.  "Het is iemand met grote verdiensten die brede steun geniet. Het is spijtig dat hij niet vrij is, dat idee moeten we laten varen. We kunnen het Gent niet aandoen om Preud'homme daar nu weg te halen."
Johan Derksen, de hoofdredacteur van Voetbal International, schuift nog een andere kandidaat naar voren. "Neem Aad de Mos. Hij kent het Belgisch voetbal op zijn duimpje en hij heeft maar ??n ambitie: nog eens bondscoach worden."

Nog 'n geluk dat 'r nog enen zijn vlaams boerenverstand gebruikt !

Toen Preud'homme vrij was moesten ze hem niet hebben en namen ze VDE. En nu is hij plots de ideale kandidaat. Onnozelaars.

En als Gerets haalbaar is, dan moeten ze hem halen. Moreel niet te verdedigen, wat een zever zeg!

fox

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #355 Gepost op: april 10, 2009, 11:59:53 am »
En als Gerets haalbaar is, dan moeten ze hem halen. Moreel niet te verdedigen, wat een zever zeg!

Dus jij hebt liever een coach die ons schrikken van mensen gaat kosten, terwijl je absoluut geen garanties van succes hebt ? De clubs mogen meer belastingen betalen en er zal wel een vette ontslagpremie in dat contract staan. Gerets is GOD in Marseille, hij komt ?cht niet naar Belgi? voor een appel, een ei en een vette wuste.

Ja, als ze hem echt willen en als hij financieel haalbaar is dan zie ik inderdaad geen enkele reden om hem niet te halen. Moreel niet verdedigbaar is gewoonweg een drogreden. In die optiek is er niks moreel verdedigbaar in het hedendaagse voetbal.

En ik zeg inderdaad niet dat we met Gerets nu wel naar de wereldbeker zouden gaan, maar we zouden tenminste een kans gemaakt hebben, een kans die we met een trainer zoals VDE nooit gehad hebben.

Vertel mij anders eens welke trainer ze moeten nemen als je in acht neemt dat ze er blijkbaar alweer geen geld willen tegen aangooien. Een Nederlandse trainer is dus op voorhand uitgesloten. Preud'homme, de enige andere Belgische trainer buiten Gerets die nog enigszins aanvaardbaar is zal het ook niet worden.

Dus inderdaad, na dit gelezen te hebben lijkt het me meer dan waarschijnlijk dat het Vercauteren, Broos of Mathijssen wordt zodat we nog wat jaren kunnen wegzakken op de FIFA ranglijst tot er geen enkele Belg die op een bal kan shotten meer voor de rode duivels wil spelen, tot er niemand meer naar een wedstrijd van de Duivels wil gaan kijken, tot er niemand meer de Duivels wil sponsoren en tot de clubs die al geen geld hebben, meer mogen bijspringen om de bond uit de financi?le problemen te houden.

Attractief voetbal moeten die Duivels brengen en daarvoor heb je een attractieve trainer nodig! Geen Broos, geen Matthijsen en geen Vercauteren.  Ze moesten al jaren geleden geinvesteerd hebben in een deftige trainer. Gaan ze weer wachten tot het nu echt helemaal te laat is???

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: De Rode Duivels
« Reactie #356 Gepost op: april 11, 2009, 01:10:43 pm »
We want Fox als bondscoach!

(en Essevee007 als assistent!)

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: De Rode Duivels
« Reactie #357 Gepost op: april 11, 2009, 10:24:28 pm »
En als Gerets haalbaar is, dan moeten ze hem halen. Moreel niet te verdedigen, wat een zever zeg!

Dus jij hebt liever een coach die ons schrikken van mensen gaat kosten, terwijl je absoluut geen garanties van succes hebt ? De clubs mogen meer belastingen betalen en er zal wel een vette ontslagpremie in dat contract staan. Gerets is GOD in Marseille, hij komt ?cht niet naar Belgi? voor een appel, een ei en een vette wuste.

VDE verdiende ook honderduizende euroots hoor ...

Offline Xavier Waterslaeghers

  • Leden
  • Berichten: 352
Re: De Rode Duivels
« Reactie #358 Gepost op: april 24, 2009, 01:53:27 pm »
Volgens www.sporza.be wordt er onderhandeld met Louis Van Gaal.

Offline -JoNaThAn-

  • Leden
  • Berichten: 1.107
Re: De Rode Duivels
« Reactie #359 Gepost op: april 25, 2009, 11:17:41 am »
Khoop dat het Van Gaal wordt.
In de enquete met 100 ex-rode duivels, waar de meerderheid Hugo Broos wou als bondscoach, waren er ook 3 die Francky Dury als de nieuwe bondscoach wilden :)