Auteur Topic: [NB] Charleroi - Essevee  (gelezen 3731 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SV5381.be

  • Leden
  • Berichten: 424
    • SV5381.be
[NB] Charleroi - Essevee
« Gepost op: februari 06, 2011, 08:26:53 pm »
Essevee verloor gisteren met 2-0 op het veld van Charleroi, dat nog steeds met verve de rode lantaarn met zich meedraagt... Jullie meningen!
SV5381.be
D? fansite van SV Zulte Waregem


Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #1 Gepost op: februari 06, 2011, 08:56:02 pm »
Allons-y...

Zwakke prestatie van Essevee. Habib moet altijd scoren na een geniale zigzag (hoe die beweging officieel volgens het Dribbelboek heet, weet ik niet...) van Matton. Jammer dat Habib zichzelf te veel druk oplegde, mede doordat de thuissupporters de volle 90 minuten in zijn zakken zaten.

Sammy met twee blunders, moeten niet rond de pot draaien. Op Brugge staat hij er terug, in tegenstelling tot sommige spelers die chronisch met een gebrek aan talent kampen. Zonder namen te noemen natuurlijk. Colpaert hangt een schorsing boven het hoofd blijkbaar, voor een fluim richting een Karolo.

Supporters: respect voor de Karolo's achter doel. Laatste in de stand, altijd aanwezig, clubbeleid om bij te zitten bleiten en geen nagel om aan hun gat te scharten.

Voor de rest: een worst voor 4 euro en 3 minuten geduld en maar juist genoeg tijd om enkele biertjes te nuttigen op de bus... Op naar Kluuptje...
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #2 Gepost op: februari 06, 2011, 09:08:31 pm »
Zwak, Zwak.

Heb me weer het meest ge?rgerd aan Teddy. Begrijp totaal niet waarom die een basisplaats blijft krijgen.

Veel valt er over deze match niet te vertellen,me dunkt.
PO II is definitief een feit en we verdienen niet beter...
-SVZW Forever-

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.162
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #3 Gepost op: februari 06, 2011, 09:47:17 pm »
Grijste seizoen sinds we terug in eerste zitten.  Hopelijk nemen we volgend seizoen onze rol terug op.  Wat betreft gisteren.  Typisch sv zekers? Charleroi had 11 punten, scoort weinig en wint plots 2-0 van ons en haalt 4 op 6 tegen ons.  Net zoals gba sinds heel lange tijd nog eens kon winnen en scoren en er meteen 3 binnenramt en daarna terug met veel moeite 1 op 9 pakt.

Ook mogen we eens zeggen, dat we wel niets maar dan ook niets van geluk hebben dit seizoen, een lucky goal of flut floddergoal maken we niet, penaltys krijgen we ook al niet enz...  Grijs seizoen, hopelijk halen we toch nog de linkerkolom en pakken we plaats 8 of 9.  Nog eens winnen eindelijk op brugge en nog eens winnen tegen kortrijk en het seizoen krijgt toch nog een heel klein beetje glans.
Vond ons wel niet zo slecht spelen in vergelijking wat sommigen hier beweren, keerpunt was ook die alweer domme tegengoal.

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #4 Gepost op: februari 07, 2011, 12:04:13 am »
ik hoop dat de scouts enkel zagen hoe bossut 2x hetzelfde presteert in 1 seizoen. jammer te moeten vaststellen dat bossut 0 verbeterd is op die uittrappen; het duurde ook lang om hem te leren sneller het spel te hervatten. (quid training?)

ik hoop tevens dat broos' zijn commentaar deel uitmaakt van een underdog-strategie, want als motivatietalk en supporters-peptalk slaat het nergens op....

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #5 Gepost op: februari 07, 2011, 10:27:58 am »
Dat is volgens mij gewoon Broos, een spelletje in de media.
ALs we tegen de "G5" spelen, zegt Hugo altijd dat wij maar kunnen winnen als we 100% zijn en de tegenstander een minder dag heeft.


Offline davy

  • Leden
  • Berichten: 28
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #6 Gepost op: februari 07, 2011, 10:32:47 am »
[ jammer te moeten vaststellen dat bossut 0 verbeterd is op die uittrappen;   :-\
De uittrappen zijn wel degelijk beter geworden ... getuige daarvan het doelpunt van Chevalier op Eupen!!!


Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #7 Gepost op: februari 07, 2011, 11:06:00 am »
[ jammer te moeten vaststellen dat bossut 0 verbeterd is op die uittrappen;   :-\
De uittrappen zijn wel degelijk beter geworden ... getuige daarvan het doelpunt van Chevalier op Eupen!!!



Dat was uit de hand, iedere doelman kan dat. Uittrappen van op de grond is een andere zaak, moeilijker of je denkt.

fox

  • Gast
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #8 Gepost op: februari 07, 2011, 11:19:36 am »
ik hoop dat de scouts enkel zagen hoe bossut 2x hetzelfde presteert in 1 seizoen. jammer te moeten vaststellen dat bossut 0 verbeterd is op die uittrappen; het duurde ook lang om hem te leren sneller het spel te hervatten. (quid training?)

ik hoop tevens dat broos' zijn commentaar deel uitmaakt van een underdog-strategie, want als motivatietalk en supporters-peptalk slaat het nergens op....

Bossut is een keeper en volgens mij kan die gast gewoon totaal niet voetballen. Dan mag je nog zoveel trainen op uittrappen wat je wil, maar hij zal er nooit goed in worden. Dat is jammer, maar het is nu eenmaal zo. Het enige wat hij kan verhelpen is dat hij dergelijke zaken helemaal niet moet proberen. Hij had in die fase bijvoorbeeld genoeg andere opties. Hij koos er de moeilijkste uit, met alle gevolgen van dien.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.268
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #9 Gepost op: februari 07, 2011, 12:44:20 pm »
Hij krijgt elke match gemiddeld 15 terugspeelballen, die hij doorgaans goed verwerkt! t Is gewoon een feit: als de keeper in de fout gaat, is een tegengoal vaak het gevolg. Als Nfor 6 kansen mist en Habib scoort er daarna eentje, met een zege als gevolg, is er geen haan die daarnaar kraait...laat ons gewoon stellen dat we met Sammy een zeer goede doelman hebben, maar t is en blijft ne mens, h?...ook ik maak soms eens een foutje op mijn werk.

Offline 4ever

  • Leden
  • Berichten: 142
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #10 Gepost op: februari 07, 2011, 12:51:54 pm »
iedereen heeft wel eens een mindere dag
net zoals sammy zaterdag maar maakt het hem een slechte keeper neen
sammy heeft al gemaakte goals uit zijn netten gered en nu zitten sommigen onder jullie hem af te schieten???
vorige week was hij nog allemaal jullie held

we mogen blij zijn met een keeper als sammy
of vonden jullie merlier of devlieger beter?

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #11 Gepost op: februari 07, 2011, 01:24:33 pm »
iedereen heeft wel eens een mindere dag
net zoals sammy zaterdag maar maakt het hem een slechte keeper neen
sammy heeft al gemaakte goals uit zijn netten gered en nu zitten sommigen onder jullie hem af te schieten???
vorige week was hij nog allemaal jullie held

we mogen blij zijn met een keeper als sammy
of vonden jullie merlier of devlieger beter?

Beter kan je niet zeggen, gewoon andere stijlen. Iedereen heeft zijn sterktes en zwaktes.
Merlier had ongelofelijke reflexen, De Vlieger stuurde zijn verdedeging als geen ander en Sammy is dan weer de beste op hoge ballen.
Sammy ging zaterdag 2x in de fout ja, maar je moet ook weer kijken hoe onzettend makkelijk VDB daar weer in de wind gezet wordt door Biton.

Broos laat gewoon deze ploeg staan en kijkt wat er naar volgend jaar toe moet bijkomen.
En het lijkt mij al vrij duidelijk wie de mannen zijn die dit jaar tekort komen.
Nfor, Chevalier, Matton. Dat zijn de 3 voornaamste. Neem daar nog eens bij dat Hyland, Colpaert en Bossut zo goed als zeker andere oorden opzoeken en een Lutte die nog niet weet of hij verder wil op het hoogste niveau.
Er zal toch ne man of 5 moeten komen die direct in de basis kunnen staan...

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.268
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #12 Gepost op: februari 07, 2011, 01:56:47 pm »
Akkoord! Al moeten we er misschien bijzeggen dat een type Matton niet echt op zijn favoriete/beste positie wordt uitgespeeld, maar naar volgend seizoen toe mag er inderdaad een man of 5 bijkomen die dan effectief een meerwaarde hebben!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.717
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #13 Gepost op: februari 07, 2011, 02:19:35 pm »
Tot aan de goal waren we niet slecht bezig, daarna en vooral tweede helft waren we nergens.  Ik mis spelers die na een tegenslag hun rug rechten en niet direct de kopjes naar beneden, op wat trekt dat.  Er zijn spelers die in een dal zitten (Nfor bv) of niet beter kunnen of willen, en we hebben teveel  karakterspelers die gekwetst zijn (Meert,Lutte,D'Haene,Sterckx), het is nu het moment voor wat jeugdspelers kansen te geven (veel slechter kunnen ze het er niet vanaf brengen).  
Indien we volgend jaar Colpaert,Hyland  en die oude rakkers(jammer genoeg) kwijt zijn, wat dan?  Ik mis ook creativiteit op ons middenveld (Matton en Delaplace zijn te licht, een Lens Anab of een Losada zouden we wel kunnen gebruiken, ik bedoel, gasten die direct meekunnen en misschien wel betaalbaar zijn).  En wat met Sterckx?  Ik zou ook nog eens een poging doen om Ernemann (karakter en creativiteit)terug te krijgen (scoorde alweer).
We hebben de voorbije jaren altijd kunnen rekenen op een stevige as (Sammy,D'Haene,Colpaert,Minne,Lutte,Meert,Roelandts) om daarrond wat spelers aan te trekken die zich nog moeten bewijzen waarvan er altijd enkele een meerwaarde hadden, dit jaar en volgend jaar zullen de spelers beter moeten zijn en dat kost geld, dit is een heel andere denkoefening dan de jaren ervoor.
Het niveau van de Belgische  competitie zakt, de toppers spelen allesbehalve dominant (zie onze thuiswedstrijden tegen die toppers) ook ons niveau zakt, het is nu het moment om de geldbeugel uit te halen en wat kwaliteit binnen te doen.

Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #14 Gepost op: februari 07, 2011, 03:40:44 pm »
Hamelainen kan op de linkerflank spelen en is naar het schijnt echt een goeie. Roelandts zal tegen volgend seizoen terug topfit zijn en laat ons hopen dat Ernemann het hier nog wil proberen. Dan hebben we al 3 goeie spelers terug tot onze beschikking. Geef Naessens een 'echte' kans in het eerste elftal, zoals Bokila en Troare deze nu krijgen.

Als Hyland, Colpaert vertrekt zullen we er een goeie cent aan verdienen, zoveel is zeker. Dit zijn sleutelspelers.. zodat we genoodzaakt zijn met het door hen verdiende geld evenwaardige vervangers te kopen.. geen 2 maar 3, aangezien Colpaert nu in de kern zit als zowel RV als VM..
Sammy zie ik wel nog een jaartje blijven, zal mss denken dat hij hier otch nog niet uitgeleerd is..
Indien hij toch gaat hebben we wel een goeie vervanger: Muyters

Mss kan het onze kans zijn om spelers weg te halen bij hun club die degradeert, neem nu dat het zo gaat dat we effectief afscheid nemen van zowel Lierse als Charleroi..
Dikke contracten zullen ze mss wel hebben en mss kosten ze ook iets maar ambitie kost geld; ik denk aan Losada, Maric, Sonck,.. Mocht GBA wegvallen; Negrao, Haroun,.. Al zou de komst van deze spelers een utopie zijn en kunnen we dat wss wel vergeten.

Nuja vetrouwen in ons bestuur dan maar
One Essevee!

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.774
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #15 Gepost op: februari 07, 2011, 03:57:02 pm »
het is nog te vlug om te zeggen dat Chevalier, Matton en Nfor niet meekunnen. ze hebben al vaak bewezen dat ze het wel kunnen maar het ontbreekt hen aan regelmaat.Het is niet omdat ze een minder jaar draaien dat ze niets kunnen of voor Essevee geen meerwaarde kunnen zijn.

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #16 Gepost op: februari 07, 2011, 04:52:04 pm »
het is nog te vlug om te zeggen dat Chevalier, Matton en Nfor niet meekunnen. ze hebben al vaak bewezen dat ze het wel kunnen maar het ontbreekt hen aan regelmaat.Het is niet omdat ze een minder jaar draaien dat ze niets kunnen of voor Essevee geen meerwaarde kunnen zijn.
In zijn 1ste half seizoen was Nfor goed ja, daarna zelden of nooit meer een echte goede match.
Ik herinner me er wel een waar hij echt top was, dat was thuis tegen GBA vorig seizoen.
Chavalier heeft geen techniek, en geen spelinzicht/intelligentie, je moet er eens op letten, als een teamgenoot de bal heeft, gaat die als een gek naar voor rennen en hij denkt dan wss dat die bal daar wel zal komen.

Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #17 Gepost op: februari 07, 2011, 05:11:03 pm »
Er is nog altijd een verschil tussen; Chevalier, Matton en N'for.

Matton en N'for: Voldoende kwaliteit, maar heel wisselvallige prestaties -> ze zijn zeker goed genoeg voor Essevee en kunnen bijna altijd (bij goede vorm) een meerwaarde bieden, echter mogen we ons niet blindstaren op beide spelers dat we niemand anders nodig hebben op hun positie.

Chevalier: Tekort aan kwaliteit, waarmee ik bedoel dat zijn mogelijkheden heel beperkt zijn. Als de bal goed in de diepte komt en hij sneller is dan zijn tegenstrever kan hij alleen voor doel komen en vaak scoren. Dat is dan ook alles wat binnen zijn marge ligt. Dus.. te weinig om een basisspeler te zijn, maar genoeg om een statuut als invaller te hebben bij Essevee. Soms kan je zo een speler echt wel gebruiken, laat hem invallen in de laatste 20 minuten als we op voorsprong staan en ga met hem counteren op snelheid!
One Essevee!

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #18 Gepost op: februari 07, 2011, 05:54:33 pm »
Te weinig karakter, te weinig idee?n vooraan en geen enkele echte afwerker in de ploeg.
Tot aan de ongelukkige tegengoal stond er maar 1 ploeg op het veld ( behalve dan die ene kans in de eerste minuut voor de carolo's ), daarna geen spirit en te weinig creativiteit in het aanvallende compartiment om de bakens te verzetten. Dit was (alweer) zo'n wedstrijd waarin het echt niet meezat... Kansen genoeg in de eerste 20 minuten om een voorsprong te wettigen, maar hij wilde er blijkbaar niet in. Twee blunders van de keeper ( Je mag zeggen wat je wil, maar ik vind dat Sammy een heel wisselvallig seizoen speelt... De ene week top, de week erna onzeker, dan weer super,... Niet toevallig speelden we onze beste reeks als hij wel top was : van eind oktober tot eind december. ). En tot slot een huizenhoge penalty alweer niet gekregen. Als we in die eerste 20 minuten (verdiend) op voorsprong komen, zie ik die gasten nooit meer terugkomen en zelfs als we die penalty krijgen (en maken) zie ik ons ook altijd minstens een punt pakken en zelfs nog winnen. We mogen echter niet blind zijn voor onze tekortkomingen en die liggen volgens mij voorin: geef ons een echte nummer 10 en een afwerker pur sang en we spelen altijd PO1. Nu wordt het sowieso een grijs einde van een grijs seizoen en kunnen we alleen nog maar hopen dat we een leuke poule treffen in PO2...

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re:[NB] Charleroi - Essevee
« Reactie #19 Gepost op: februari 08, 2011, 10:40:53 am »
Zou Hyland kunnen geschorst worden op basis van TV-beelden?