Auteur Topic: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee  (gelezen 26792 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #40 Gepost op: maart 17, 2016, 09:03:08 pm »
Anders is het al midden juli Europese matchen tegen de soligorsken bydzgochen

Dat wel een van de leuke Europese verplaatsingen was. Gezellig plein en goedkope halve liters.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.290
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #41 Gepost op: maart 18, 2016, 12:58:52 am »
Hoe meer Europese matchen hoe beter! Het is toch leuker om eens te spelen tegen die onbekende ploegen dan tegen Westerlo, Leuven.. Etc
SV TILL I DIE

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #42 Gepost op: maart 18, 2016, 07:10:43 am »
Hoe meer Europese matchen hoe beter! Het is toch leuker om eens te spelen tegen die onbekende ploegen dan tegen Westerlo, Leuven.. Etc

Ik betwijfel of zo een vroege campagne wel goed is voor onze club. Voor het geld moet je het in ieder geval niet doen.
Ik denk vooral aan het seizoen waar we al heel vroeg Europees aan den bak moesten in juni, waardoor er sneller en minder doordacht werd aangekocht. Tevens werd onze traditionele voorbereiding helemaal ondersteboven gegooid om toch deftig aan de aftrap te staan in juni, en laat dat net ons slechtste seizoen in 10 jaar te zijn geweest.
Ondanks ikzelf die Europese verplaatsingen en thuiswedstrijden top vind, denk ik dat dit voor de club op dit moment geen meerwaarde is!

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 902
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #43 Gepost op: maart 18, 2016, 09:30:48 am »
1. hoe meer europees, hoe beter (ook al is het tegen een "klein" ploegske)
2. ik denk dat we nog gaan verschieten van ons team, in positieve zin h?

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #44 Gepost op: maart 18, 2016, 09:44:39 am »
1. hoe meer europees, hoe beter (ook al is het tegen een "klein" ploegske)
2. ik denk dat we nog gaan verschieten van ons team, in positieve zin h?

Ik persoonlijk vind PO1 spelen leuker dan Europese matchen.
Het stadion zal iedere match goed gevuld zijn wat je van onze laatste Europese campagne niet kon zeggen en toen speelden ze in Waregem dus het excuus van ze speelden in Anderlecht of Brugge ging niet op.
Als daar een Europees ticket uit voortkomt des te beter natuurlijk. Is mooi en belangrijk voor het palmares van de club.
Probleem is dat door die kwalificatiematchen te moeten spelen je bijna nooit een attractieve tegenstander hebt. Ik ben er zeker van dat 80 procent van de ZW-aanhang niet eens meer weten tegen wie er gespeeld werd twee jaar geleden.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.669
  • Essevee!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #45 Gepost op: maart 18, 2016, 10:17:03 am »
Ik persoonlijk vind PO1 spelen leuker dan Europese matchen.
Het stadion zal iedere match goed gevuld zijn wat je van onze laatste Europese campagne niet kon zeggen en toen speelden ze in Waregem dus het excuus van ze speelden in Anderlecht of Brugge ging niet op.
Als daar een Europees ticket uit voortkomt des te beter natuurlijk. Is mooi en belangrijk voor het palmares van de club.
Probleem is dat door die kwalificatiematchen te moeten spelen je bijna nooit een attractieve tegenstander hebt. Ik ben er zeker van dat 80 procent van de ZW-aanhang niet eens meer weten tegen wie er gespeeld werd twee jaar geleden.

Dat komt ook om dat de helft dan op reis is he. Die matchen vallen juist in de vakantieperiode + bouwverlof dusja dan is het logische dat er niet veel volk op afkomt

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #46 Gepost op: maart 18, 2016, 10:26:18 am »
Dat komt ook om dat de helft dan op reis is he. Die matchen vallen juist in de vakantieperiode + bouwverlof dusja dan is het logische dat er niet veel volk op afkomt
Ik ken heel veel mensen die wel thuis zijn maar geen enkele interesse hebben in een match tegen een onbekende tegenstander. Laat op hetzelfde moment een competitiematch doorgaan tegen een Gent of Kortrijk en het zal wel volzitten.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #47 Gepost op: maart 18, 2016, 10:50:13 am »
Ik ken heel veel mensen die wel thuis zijn maar geen enkele interesse hebben in een match tegen een onbekende tegenstander. Laat op hetzelfde moment een competitiematch doorgaan tegen een Gent of Kortrijk en het zal wel volzitten.

Heel het jaar strijden om Europees voetbal te halen en als het dan uiteindelijk lukt en je kan dan eens een wedstrijd met inzet spelen tegen een andere club dan een Belgische en dan stuur je je kat. Zoiets kan ik eigenlijk niet begrijpen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #48 Gepost op: maart 18, 2016, 10:51:23 am »
Heel het jaar strijden om Europees voetbal te halen en als het dan uiteindelijk lukt en je kan dan eens een wedstrijd met inzet spelen tegen een andere club dan een Belgische en dan stuur je je kat. Zoiets kan ik eigenlijk niet begrijpen.

Voetbalsupporters, da's iet raar ze ;)

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.774
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #49 Gepost op: maart 18, 2016, 10:53:32 am »
kwil het woord europees nog niet horen.
gewoon de focus op de eerste match leggen en vooral durven voetballen en niet te defensief spelen! en niet bang zijn ook!!!!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.716
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #50 Gepost op: maart 18, 2016, 11:29:55 am »
Het jaar dat Genk kampioen werd speelden ze Europees,afgedwongen doordat ze wonnen van de vierde,STVV.   M.a.w. indien je dit goed opneemt in je voorbereiding en je ploeg niet volledig nieuw is dan kan Europees spelen zelfs een voordeel zijn.  En tuurlijk wil je Europees spelen waarom doe je het anders voor?  Rare gasten zulle ;).

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #51 Gepost op: maart 18, 2016, 12:46:05 pm »
ik vind het niet meer dan logisch dat als je een abonnement hebt , je ook een abo voor po1 koopt , ondanks dus die ongeveer 100 euro.


maar om dan inderdaad cong?planning volledig af te gaan stemmen en geld uit te geven om dan ne match tegen de 3e uit Cyprus, de vijfde uit bulgarije of de nummer 2 van de faroer te zien :) ?


soit als het thuis is ga ik dan uiteraard wel kijken , maar ik ga er niet gans mijn zomer-planning door laten bepalen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #52 Gepost op: maart 18, 2016, 12:52:02 pm »
Europees spelen heeft voor en nadelen ...

Een van de voordelen is dat als je Europees speelt kan je ook makkelijker spelers houden en kan je spelers gemakkelijker overtuigen bij transfers.




Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.653
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #53 Gepost op: maart 18, 2016, 05:14:19 pm »
Europees spelen heeft voor en nadelen ...

Een van de voordelen is dat als je Europees speelt kan je ook makkelijker spelers houden en kan je spelers gemakkelijker overtuigen bij transfers.

Ja als je echt Europees speelt (op zijn minst poulefase), weinigen die ge?nteresseerd zijn in de 3e voorronde van de EL.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.268
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #54 Gepost op: maart 27, 2016, 07:40:00 am »
Ik liet me vertellen dat het Gentse uitvak al uitverkocht is? Iemand die dit kan bevestigen? Grtn

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.257
  • Essevee!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #55 Gepost op: maart 27, 2016, 09:46:34 pm »
Ik liet me vertellen dat het Gentse uitvak al uitverkocht is? Iemand die dit kan bevestigen? Grtn
Er zijn nog een aantal plaatsen in bepaalde supporterscaf?'s over... Inschrijven kan bij de meeste nog tot woensdagavond...  8)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #56 Gepost op: maart 30, 2016, 04:57:33 pm »
Dury brengt goed nieuws over de ene spits, maar slecht over de andere
MBAYE LEYE LIJKT KLAAR VOOR CLASH MET GENT VOOR ZULTE WAREGEM, MAAR MAME THIAM IS OUT
30 maart 2016 16:47 via voetbalkrant.com

Zulte Waregem opent vrijdagavond in de Ghelamco Arena play-off 1 tegen Gent. En dat zal het meer dan waarschijnlijk moeten doen zonder een van zijn Senegalese aanvallers. Al is het niet degene die je zou verwachten.

Mbaye Leye was de voorbije dagen namelijk out met knieproblemen, maar hij is fit en trainde vandaag volledig mee. "Hij is 100% en kan vrijdag spelen", aldus Francky Dury op de wekelijkse persconferentie.

"Het leeuwendeel van de kern is in orde. Aneke, Bostyn en D'Haene revalideren verder. En Thiam heeft nu last van de knie. Ik schat in dat hij vrijdag niet zal kunnen spelen."

Zal wel spelen: Henrik Dalsgaard, ook al is die nog niet terug na interlandverplichtingen. "Hij zal maar een keer trainen, maar hij heeft het goede ritme te pakken, heeft veel kunnen trainen en heeft mogen spelen voor zijn land. Dus ik verwacht geen problemen."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-03-30/mbaye-leye-lijkt-klaar-voor-clash-met-gent-voor-zulte-waregem-maar-mame-thiam-is-out

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.257
  • Essevee!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #57 Gepost op: maart 30, 2016, 05:12:58 pm »
Kums raakt fit voor Zulte Waregem
30 maart 2016 03:00 via nieuwsblad.be

Sven Kums lijkt volledig hersteld van zijn zware enkelverstuiking die hij opliep op het veld van Charleroi en raakt normaal gezien fit voor de wedstrijd van AA Gent van vrijdag tegen Zulte Waregem, de eerste van Play-off 1. Ook Laurent Depoitre deed de volledige groepstraining mee en lijkt speelklaar voor Essevee. Mbark Boussoufa wordt donderdag terug op training verwacht na zijn interlandverplichtingen met Marokko.

Bij de Buffalo's willen ze van die eerste thuiswedstrijd een echt feest maken, al zal er ook eventjes stilgestaan worden bij de tragische gebeurtenissen van vorige week in Brussel. ?Meer dan ooit willen we benadrukken dat we one family zijn en daarom zullen er 20.000 vlaggetjes uitgedeeld worden met onze slogan op. Verder zullen alle sfeeracties, inclusief grote vlaggen en spandoeken, van tijdens de Champions League-wedstrijden ook vrijdag van kracht zijn. Op die manier willen we de supporters voor de laatste vijf thuiswedstrijden nog eens volledig meekrijgen. De wedstrijd moet een echte Champions League-sfeer krijgen?, klinkt het bij AA Gent.

Dury mikt op vierde plaats

Op Karel D?Haene na lijkt iedereen bij Zulte Waregem fit voor de start van PO1 vrijdag in Gent. Vandaag worden internationals Baudry (Congo-Brazzaville) en Diallo (Frankrijk U-20) weer op training verwacht, morgen vervolledigt Henrik Dalsgaard (Denemarken) de groep. Coach Francky Dury liet alvast weten op plaats vier te mikken, Essevee krijgt vrijdag in de Ghelamco Arena de steun van liefst veertien bussen supporters (combiregeling), een uitverkocht bezoekersvak.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160330_02209743





EDIT: url ingekort
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2016, 06:30:07 pm door Frederik »

Offline eesseevveeee

  • Leden
  • Berichten: 41
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #58 Gepost op: maart 30, 2016, 10:42:12 pm »
Er zijn nog een aantal plaatsen beschikbaar bij de klauwaert voor de mensen die nog willen meegaan naar Gent....

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: PO1 Speeldag 01 : 1/04/2016 20:30 : KAA Gent - Essevee
« Reactie #59 Gepost op: maart 31, 2016, 04:32:40 pm »
[youtube]S2QowCD-Knw[/youtube]

VIDEO: Vanhaezebrouck waarschuwt: "Dury droomt daar al zolang van"
HEIN VANHAEZEBROUCK ZIET DAT ZULTE WAREGEM ZONDER DRUK KAN KOMEN VOETBALLEN VRIJDAG
31 maart 2016 15:39 via voetbalkrant.com

Landskampioen AA Gent opent morgenavond de play-offs met een thuiswedstrijd tegen Zulte Waregem. Een moeilijke wedstrijd denkt Hein Vanhaezebrouck, aangezien Essevee zonder druk kan voetballen.

"Als je goed kan starten, dat is altijd belangrijk. Zeker als je thuis je eerste match kunt winnen. Zulte Waregem is met veel druk en strijd erbij geraakt. En nu kunnen ze zonder druk voetballen. Ze zijn er als zesde bijgeraakt, dus een vijfde plaats zou al een succes zijn voor hen", aldus Vanhaezebrouck.

En de coach van Gent ziet nog een heikel punt. "Het is een moeilijke ploeg voor ons. We hebben er elke keer tegen moeten vechten. En Francky Dury droomt al zolang van Europees voetbal in Waregem. Daar zal hij zeker voor gaan."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-03-31/hein-vanhaezebrouck-ziet-dat-zulte-waregem-zonder-druk-kan-komen-voetballen-vrijdag