Auteur Topic: [10] KAYA Onur  (gelezen 73760 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
[10] KAYA Onur
« Gepost op: december 18, 2015, 09:16:44 am »
Onzen Kaya is aan het ontbolsteren dus verdient ook wel zijn eigen thead met onmiddellijk een sneer naar zijn ex trainer.

"Als je bij Peter Maes niet bij de eerste vijftien bent, besta je gewoon niet."
vrijdag 18 december 2015 om 08:10 via voetbalprimeur.be

Onur Kaya is de assistkoning in de Jupiler Pro League. Na een mislukte passage bij Lokeren, leeft hij nu helemaal weer op onder zijn nieuwe coach Francky Dury. "In Waregem heb ik mijn voetbalplezier teruggevonden", vertelt hij in Het Nieuwsblad.

Een jaar geleden zag het er helemaal anders uit voor Kaya. Toen zat de 29-jarige aanvaller op de bank bij Lokeren. "Ik denk nog steeds dat er veel meer in zat dan dat er toen is uitgekomen. Ik werd er gewoon genegeerd, een ander woord heb ik er niet voor", zegt Kaya. En wie hem dan negeerde is wel duidelijk. "Als je bij Peter Maes niet bij de eerste vijftien bent, besta je gewoon niet."

Een groot contrast met zijn huidige trainer. "Dury is een enorme motivator, betrekt elk lid van de groep. Door die manier van werken voel je je sowieso meer geapprecieerd. Het is een cultuur die in de club heerst. Toen ik me bij de groep voegde in Malaga, voelde ik me meteen thuis", meent de assistkoning.

Mbaye Leye
Dankzij Zulte Waregem haalt Kaya opnieuw zijn beste niveau. "Ik heb me nooit beter gevoeld dan nu. De voorbereiding was top, ik voel me superfit, en mijn statistieken waren nog nooit zo goed. Zo'n superseizoen had ik niet verwacht."

Dat hij dit jaar zo sterk speelt ligt ook aan de aanwezigheid van Mbaye Leye. "Ik heb een heel goede klik met hem. Een verklaring is er niet echt, het is gewoon zijn manier van spelen. Leye is ervaren genoeg om te weten hoe ik de bal wil en andersom is dat ook het geval. Hij is sowieso de beste aanvaller met wie ik de kleedkamer al deelde. Bij Lokeren hadden we ook brokken kunnen maken", besluit Kaya.

Bron:
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2018, 02:53:53 pm door svennay »

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #1 Gepost op: december 18, 2015, 11:14:21 am »
Tot vervelens toe hetzelfde plaatje..
Ofwel is Kaya toch nogal een rancuneus typetje, ofwel weten ze weer niet wat te schrijven en doen ze geregeld eens copy-paste in de hoop een relletje te doen ontstaan.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #2 Gepost op: december 18, 2015, 11:16:38 am »
Tot vervelens toe hetzelfde plaatje..
Ofwel is Kaya toch nogal een rancuneus typetje, ofwel weten ze weer niet wat te schrijven en doen ze geregeld eens copy-paste in de hoop een relletje te doen ontstaan.

Doen ze vooral om de strijd ten top te voeren in de hoop op, inderdaad ... relletjes :)
Hopelijk relletjes op het veld maar dan in de vorm van strijdlust. (aan onze zijde) 

Offline ComEpsilon

  • Leden
  • Berichten: 529
  • Essevee!
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #3 Gepost op: mei 06, 2016, 11:40:17 am »
Statistieken: zo afhankelijk is Zulte Waregem van Onur Kaya
06/05/2016 09:21 via sporza.be

Zulte Waregem heeft nog niet veel plezier beleefd aan Play-off I.
Dat ligt wel niet aan de offensieve tandem Onur Kaya-Mbaye Leye.
Kaya is de draaischijf van Zulte Waregem: hij is de speler die in Play-off I de meeste kansen cre?erde voor een ploegmaat.
Zie bron voor de cijfers

Bron: http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/1.2646483

Edit: Opmaak aangepast
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2016, 12:08:53 pm door ComEpsilon »
Grootste Essevee Supporter uit de Kempen !!!!

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #4 Gepost op: mei 06, 2016, 12:36:05 pm »
Aan onze aanval heeft het nooit gelegen dit jaar, mochten we verdedigend even sterk staan als 2/3 jaar geleden speelden we volop mee voor Europees en misschien meer.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #5 Gepost op: mei 24, 2016, 10:24:28 am »
Vraagske/Bedenking:

Kheb een hypothetische vraag voor jullie. Kaya krijgt volgens media intresse van Turkse ploegen (die veel te moeilijk uitspreekbaar zijn).
Nu is mijn vraag stel ze bieden 1.5miljoen voor Kaya. Wat doen jullie? Verkopen of houden?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #6 Gepost op: mei 24, 2016, 10:29:34 am »
Vraagske/Bedenking:

Kheb een hypothetische vraag voor jullie. Kaya krijgt volgens media intresse van Turkse ploegen (die veel te moeilijk uitspreekbaar zijn).
Nu is mijn vraag stel ze bieden 1.5miljoen voor Kaya. Wat doen jullie? Verkopen of houden?

Voor mij afhankelijk van wat er momenteel op tafel ligt.
Stel dat het zo is, dan gaan ze volgens mij lang wachten om zeker te zijn er een waardige vervanger kunnen vinden.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #7 Gepost op: mei 24, 2016, 10:30:41 am »
Vraagske/Bedenking:

Kheb een hypothetische vraag voor jullie. Kaya krijgt volgens media intresse van Turkse ploegen (die veel te moeilijk uitspreekbaar zijn).
Nu is mijn vraag stel ze bieden 1.5miljoen voor Kaya. Wat doen jullie? Verkopen of houden?

Ik twijfel. Hij was goed in POI. Na nieuwjaar vond ik hem minder. Als hij niet veel aan de bal komt , heb je er niet zo veel aan. Recupereert  bijna nooit een bal en zou iets meer mogen scoren.
Als hij weg is , zie ik anders Meit? ook wel in staat om het spel te verdelen centraal in de midden.
En met de vrijgekomen 1.5 miljoen kan je Thiam kopen ???

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #8 Gepost op: mei 24, 2016, 10:36:02 am »
Offensief zou ik niemand laten gaan en al zeker niet spelbepalende spelers zoals Lepoint, Leye, Kaya.  Samen goed voor 25 tal assists, 31 goals.  En de ervaring die ze hebben is ook nodig.  Als we een verdediging hebben van 2 en 3 jaar geleden spelen we inderdaad voor plaats 3 of 4 dit jaar.  Tenzij er een niet te missen bod komt op ??n van deze.  Maar Kaya zou ik niet overhaast verkopen voor 1.5 miljoen euro hoor.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #9 Gepost op: mei 24, 2016, 10:53:16 am »
Als de prijs hoog genoeg is kan je als essevee nu moeilijk nee zeggen. Maar dan vind ik 1.5 mil te weinig. Een speler als Kaya kan je play-off 1 in helpen en alleen dat al is 1 mil waard. Maar zoals essevee007 zegt zou ik zeker onze offensieve spelers niet laten gaan, want die waren wel top!
Had gevreesd dat Kaya zou aansturen op een vertrek maar denk dat hij ook wel beseft dat er nog potentieel in de ploeg zit en mocht dit jaar de verdediging beter geweest zijn er heel wat meer in dit team zat.

Offline mabe75

  • Leden
  • Berichten: 76
  • Essevee!
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #10 Gepost op: mei 24, 2016, 11:08:12 am »
Als de prijs hoog genoeg is kan je als essevee nu moeilijk nee zeggen. Maar dan vind ik 1.5 mil te weinig. Een speler als Kaya kan je play-off 1 in helpen en alleen dat al is 1 mil waard. Maar zoals essevee007 zegt zou ik zeker onze offensieve spelers niet laten gaan, want die waren wel top!
Had gevreesd dat Kaya zou aansturen op een vertrek maar denk dat hij ook wel beseft dat er nog potentieel in de ploeg zit en mocht dit jaar de verdediging beter geweest zijn er heel wat meer in dit team zat.
Als je 1,5M kan krijgen, zou ik toch niet twijfelen. Zeker als we daardoor financieel wat ademruimte krijgen. Is ook transfervrij gekomen van Lokeren? Dat is dus pure winst. Geld waarmee je Meit?,... kan aankopen. 

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #11 Gepost op: mei 24, 2016, 01:00:08 pm »
Ik zou verkopen dan.
Kaya zijn assists zijn bijna allemaal uit corner of vrije trap.
Hoeveel komen er door een splijtende pass of dergelijke?
Nee, die geniale touch van een Hazard of Berrier heeft hij niet

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #12 Gepost op: mei 24, 2016, 03:02:23 pm »
Ik zou verkopen dan.
Kaya zijn assists zijn bijna allemaal uit corner of vrije trap.
Hoeveel komen er door een splijtende pass of dergelijke?
Nee, die geniale touch van een Hazard of Berrier heeft hij niet
Hij zit daar juist onder,juist!  We gaan niet altijd een Hazard of een Berrier kunnen halen, dat zijn uitzonderlijke meevallers,Kaya zou nog veel meer assists hebben indien er veel medespelers beter zouden afwerken en dan spreek ik niet over een corner of vrije trap(Berrier en Hazard hadden ook veel assists op zo'n manier, wist niet dat dit iets slechts was, assists geven op stilstaande fases).
Onbegrijpelijk dat de assist-koning en vice-topschutter hier worden afgedaan als 'bah,zo goed zijn die niet',elk zijn mening,maar ik heb moeite om daar begrip voor te hebben.
Voor minder dan 3 miljoen zou ik Kaya nooit wegdoen(dat zal niet gebeuren, dus laat hem maar hier!)

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #13 Gepost op: mei 24, 2016, 03:19:57 pm »
Hij zit daar juist onder,juist!  We gaan niet altijd een Hazard of een Berrier kunnen halen, dat zijn uitzonderlijke meevallers,Kaya zou nog veel meer assists hebben indien er veel medespelers beter zouden afwerken en dan spreek ik niet over een corner of vrije trap(Berrier en Hazard hadden ook veel assists op zo'n manier, wist niet dat dit iets slechts was, assists geven op stilstaande fases).
Onbegrijpelijk dat de assist-koning en vice-topschutter hier worden afgedaan als 'bah,zo goed zijn die niet',elk zijn mening,maar ik heb moeite om daar begrip voor te hebben.
Voor minder dan 3 miljoen zou ik Kaya nooit wegdoen(dat zal niet gebeuren, dus laat hem maar hier!)
Helemaal akkoord met je. Straf dat bepaalde mensen nog altijd denken dat we zomaar enkele Hazards of Berrier kunnen halen elk jaar.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #14 Gepost op: mei 24, 2016, 03:25:37 pm »
Hij zit daar juist onder,juist!  We gaan niet altijd een Hazard of een Berrier kunnen halen, dat zijn uitzonderlijke meevallers,Kaya zou nog veel meer assists hebben indien er veel medespelers beter zouden afwerken en dan spreek ik niet over een corner of vrije trap(Berrier en Hazard hadden ook veel assists op zo'n manier, wist niet dat dit iets slechts was, assists geven op stilstaande fases).
Onbegrijpelijk dat de assist-koning en vice-topschutter hier worden afgedaan als 'bah,zo goed zijn die niet',elk zijn mening,maar ik heb moeite om daar begrip voor te hebben.
Voor minder dan 3 miljoen zou ik Kaya nooit wegdoen(dat zal niet gebeuren, dus laat hem maar hier!)

+1


Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #15 Gepost op: mei 24, 2016, 05:08:58 pm »
Ik ben gewoon geen superfan van Kaya.
Dat is gewoon een ouderwetse '10'
Uitleg geef ik niet meer, want die heb ik afgelopen week eens gegeven.
Ieder zijn mening over hem.
In mijn ogen speelde Kaya nooit supergoed.
Af en toe eens gewoon goed ja

Offline 4ever

  • Leden
  • Berichten: 142
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #16 Gepost op: mei 24, 2016, 06:23:02 pm »
Voor 1 milj mag hij direct weg
ik persoonlijk vond matthieu verschuere veel  beter
ik ben ook geen fan van de kaya na nieuwjaar
is in mijn ogen geen clubspeler

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #17 Gepost op: mei 24, 2016, 07:50:45 pm »
Hij zit daar juist onder,juist!  We gaan niet altijd een Hazard of een Berrier kunnen halen, dat zijn uitzonderlijke meevallers,Kaya zou nog veel meer assists hebben indien er veel medespelers beter zouden afwerken en dan spreek ik niet over een corner of vrije trap(Berrier en Hazard hadden ook veel assists op zo'n manier, wist niet dat dit iets slechts was, assists geven op stilstaande fases).
Onbegrijpelijk dat de assist-koning en vice-topschutter hier worden afgedaan als 'bah,zo goed zijn die niet',elk zijn mening,maar ik heb moeite om daar begrip voor te hebben.
Voor minder dan 3 miljoen zou ik Kaya nooit wegdoen(dat zal niet gebeuren, dus laat hem maar hier!)

Ik geloof niet dat hijzelf naar Turkije wil. Heeft bij essevee het vertrouwen dat hij nodig heeft. En je wil  toch niet naar een kruidvat waar een dictator de plak zwaait, enkel voor de grote toppers is er veel geld te verdienen.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #18 Gepost op: mei 24, 2016, 07:59:39 pm »
Ik zou verkopen dan.
Kaya zijn assists zijn bijna allemaal uit corner of vrije trap.
Hoeveel komen er door een splijtende pass of dergelijke?
Nee, die geniale touch van een Hazard of Berrier heeft hij niet

Hij legt ze toch makkelijk op de stropdas hoor. Uiteraard geen Hazard of Berrier. Maar Kaya heeft het met zijn kwaliteiten uitstekend gedaan.
Draait die ballen vanop de linkerkant toch heel makkelijk naar binnen.
Heeft gewoon een goede voorzet, maar een steekbal heeft hij idd niet. Een Hans Vanaken of Hanni bvb is net andersom. Geen voorzet in de benen, maar wel die steekbal. Ieder zijn kwaliteiten.

Neemt niet weg dat ik hem zou weg doen voor 1,5 miljoen. Absoluut.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: [34] KAYA Onur - speler
« Reactie #19 Gepost op: mei 24, 2016, 08:08:37 pm »
Hij legt ze toch makkelijk op de stropdas hoor. Uiteraard geen Hazard of Berrier. Maar Kaya heeft het met zijn kwaliteiten uitstekend gedaan.
Draait die ballen vanop de linkerkant toch heel makkelijk naar binnen.
Heeft gewoon een goede voorzet, maar een steekbal heeft hij idd niet. Een Hans Vanaken of Hanni bvb is net andersom. Geen voorzet in de benen, maar wel die steekbal. Ieder zijn kwaliteiten.

Neemt niet weg dat ik hem zou weg doen voor 1,5 miljoen. Absoluut.

Ik heb me er na de winter enorm zitten aan ergeren.
Idd niet echt een ploegspeler zoals iemand hier al zei.
Zocht na de jaarwisseling te veel Leye. Alsof die 2 een afspraak hadden.
Volgend jaar pakt het niet meer zoals je al zei in een ander topic.

Hanni en Vanaken gaan wel in duel, Kaya niet. Trekt zich altijd terug. Werkt ook niet voor de ploeg. Want die kan volgens mij geen 90min aan dan.
Natuurlijk ben ik niet blind voor hetgeen hij ons wel bijgebracht heeft, zonder hebben hadden we niemand als passeur. Maar ik verwacht dat tikkeltje meer van een spelverdeler.
(En natuurlijk gaan hier weer mensen afkomen met 'Ge naar Barcelona kijken'...)
Ok Berrier was daar ook geen krak in, maar die wist zich wel altijd goed te positioneren.